◄ اخــبار نـــظام مهنــدسي ►

ZibaAhmadpoor

مدیر تالار مهندسی عمران
مدیر تالار
تمدید مهلت ثبت نام آزمون - بهمن 94 تاريخ: چهار شنبه 25 آذر 1394

تمدید مهلت ثبت نام آزمون - بهمن 94 تاريخ: چهار شنبه 25 آذر 1394

قابل توجه داوطلبان آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فني ساختمان و تعيين صلاحيت حرفه‌اي معماران تجربي بهمن 94

با توجه به درخواست سازمان‌های نظام مهندسي استان‌ها و داوطلبان آزمون‌های فوق به اطلاع می‌رساند ثبت نام اين آزمون‌ها تا تاريخ دوشنبه 30/09/94 تمديد گرديد. همچنين تاريخ اخذ تأییدیه ثبت نام توسط سازمان‌های نظام مهندسي و كارداني استان تا تاريخ یکشنبه 06/10/94 خواهد بود. لازم به ذكر است كليه داوطلبان موظف‌اند تأییدیه ثبت نام خود را از بخش "قبلاً ثبت نام نموده‌ام" سامانه ثبت نام كنترل نمايند و در صورت عدم تأیید، حداكثر تا تاريخ 06/10/94 به سازمان‌های نظام مهندسي و يا كارداني استان خود مراجعه نمايند.

لازم به ذكر است اين تاریخ‌ها به هيچ عنوان قابل تمديد نبوده و اين اطلاعيه بمنزله ابلاغ رسمي به ادارات كل راه و شهرسازي و سازمان‌های نظام مهندسي و نظام كارداني استان‌ها نيز می‌باشد.


دفتر مقررات ملّی ساختمان
 

محمدرضا میلانی

کاربر فعال تالار مهندسی عمران ,
کاربر ممتاز
رئیس نظام مهندسی ساختمان در همایش ملی «معماری، نظام مهندسی و افق های پیش رو» تاکید کرد؛ جامعه مهندسی در رعایت مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان بدون گذشت رفتار کنند

۱۳۹۵/۰۲/14 -







دکتر اکبر ترکان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان بر رعایت مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان و صرفه جویی در مصرف انرژی در نظام ساخت و ساز و مسئولیت سازمان‌ نظام مهندسی ساختمان بر اجراء آن تاکید کرد و گفت: از جامعه مهندسی تقاضا می کنم در رعایت مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان بدون گذشت و اغماض رفتار کنند.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر اکبر ترکان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در "همایش ملی معمار، نظام مهندسی و افق‌های پیش رو "ضمن تبریک میلاد امام علی (ع) و روز مرد، روز معمار، روز زمین پاک اظهار کرد: اکنون برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است اما این برنامه با چالش‌های عمده‌ای مواجه است و برنامه‌ریزی یعنی حل این چالش‌های عمده‌ای که اگر حل نشوند متاسفانه کشور با مشکلات حادتری مواجه خواهد شد.

دکتراکبرترکان در بیان چالش‌های عمده کشور در ابتدا به بحران آب اشاره کرد و گفت : ما در حال حاضر به دلیل برداشت بی رویه و مدیریت نادرست در آب های سطحی و زیر سطحی مشکلات فراوانی داریم که محصول مدیریت ناصحیح در همه ادوار گذشته است که سبب شده تا در دشت های کشور آسیب جدی بوجود آمده و از ۷۷۰ هزار چاه موجود کشور، ۳۴۰ هزار چاه غیرقانونی و بقیه نیز که قانونی ایجاد شده با برداشت‌‌های غیراصولی به وضعی رسیده‌اند که کشور را با چالش آب مواجه کرده و خوشبختانه معماران ما در سازمان نظام مهندسی ساختمان با این مسائل و مشکلات غریبه نیستند
.

وی همچنین به فرونشست در دشت های کشور اشاره کرد و ادامه داد: فرونشست در دشت های کشور جدی است. یعنی حتی اگر بارندگی‌های فراوانی هم داشته باشیم چاه‌ها و دشت‌های ما ظرفیت نگه‌داری آب را ندارند و متراکم شده‌اند

.

دکتر اکبرترکان، چالش جدی دوم را مشکلات محیط‌‌ ز‌یست در کشور دانست و اظهار داشت: نمود چالش محیط‌ زیست در کشور، خشک شدن دریاچه ارومیه است که همزمان شاهد هستیم علاوه بر دریاچه ارومیه، هفت دریاچه عمده کشور خشک شده و یا در معرض خشک شدن هستند که نشان از مدیریت نامناسب آب‌های ورودی به دریاچه‌های کشور است و همه می‌دانند که حق‌آب زیست‌محیطی ورودی به دریاچه ها، غصب شده، چون هر دریاچه‌ای به اندازه اقلیم خود تبخیر دارد. حق آب زیست محیطی سطح دریاچه ضرب‌در ارتفاع تبخیر است که سالانه باید رها کنند تا به دریاچه‌ها وارد شود. وقتی در بالادست این حق آب را برمی‌دارند و ورودی آب به دریاچه‌ها کمتر از تبخیر است موجب خشک شدن تدریجی دریاچه ها می‌شود. و وقتی عده‌ای می‌خواهند این مشکلات را حل کنند عده ای دیگر متشبث به عوام فریبی می شوند و هیجان آفرینی می کنند و حل آن آسان نیست.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، چالش سوم که در نظام برنامه‌ریزی کشور چالش انرژی دانست و افزود: متاسفانه مصرف انرژی در کشور، ناهنجار است یعنی در برابر استانداردهایی که در دنیا برای مصرف انرژی وجود دارد، ایران مصرفی چندین برابر دارد. در حال حاضر ما یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون بشکه نفت مصرف انرژی در کشور داریم و تولید ناخالص داخلی ما ۴۰۰ میلیارد دلار است. یعنی به ازای هر ۱۰۰۰ دلار تولید ناخالص داخلی ۴.۵ بشکه نفت مصرف می‌کنیم درحالیکه کشور ترکیه تولید ناخالص داخلی ۲.۵ برابر ایران و میزان انرژی مصرفی آنها نصف ایران است و ما اجازه نداریم که با ثروت و دارایی‌های نسل‌های آینده اینگونه رفتار کنیم. از سوی دیگر کشوری که نمی‌تواند طرح‌های عمرانی‌اش را تخصیص اعتبار کند چگونه چنین ثروتی را در سال هدرسوزی می‌کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در بیان چالش های دیگر به چالش نظام بانکی اشاره کرد و گفت: بانک‌های ما در طی ۸ تا ۱۰ سال گذشته، ترازنامه‌ها و سودهای غیرواقعی ارائه داده اند و بر اساس سودهای غیرواقعی، سود توزیع کرده و پاداش به مدیران بانک‌ها دادنه اند. در حالیکه این دارایی‌ها واقعی نبود و وام‌هایی که داده شد بعضی زمان ها و یا هیچوقت برنخواهند گشت. در حال حاضر ما در کشوردارایی های سوخته داریم و تعدادی وام داده شده که سوخته نیست اما عملا نمی دانیم که آیا برمی گردانند یا خیر؟ همچنین در سال گذشته مقدار تسهیلات واقعی که به مردم داده شد ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد شد این رقم عدد کوچکی است و این اقتصاد با این تسهیلات بانکی اندک نمی‌تواند به رونق برسد.
همچنین وی به صندوق‌های اشاره کرد و اظهارداشت: صندوق بازنشستگی کشور، بدون استثنا ناتوان و از کار افتاده است که کسورات به صندوق ها ارایه نشده و صندوق ها اکنون توانایی پرداخت حقوق بازنشستگان را ندارندبرای مثال سازمان تامین اجتماعی ۳.۵ میلیون بازنشسته و ۱۳ میلیون کسورات دارد که این کسورات را ۱۳ میلیون نفر اعم از کارفرما و کارگران به صندوق می‌دهند و دولت نیز معادل‌اش را می پردازد تا بتواند حقوق بازنشستگان تامین کند در حالیکه این ۱۳ میلیون نفر کسورات در آینده باید بازنشست شوند و حقوق بازنشستگی دریافت کنندو صندوق بازنشستگی کشوری نیروهای مسلح نیز با همین وضعیت بحرانی روبرو هستند.
همچنین دکترترکان به چالش یارانه اشاره کرد وافزود: عده ای واقعا نیازمند دریافت یارانه هستند اما واقعا ۷۵ میلیون نفر در ایران نیازمند آن هستند تا ماهانه ۴۵ هزار تومان یارانه بگیرند!؟ ما اکنون اظلاع داریم که تمام کسانیکه تحت پوششی‌های کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند را باید دولت حمایت کرده و یارانه بدهد. اما ما نمی‌دانیم که گروه‌های غنی چه کسانی هستند که نباید یارانه دریافت کنند بنابراین شناسایی گروه های غنی با آمارهای موجود دولت امکانپذیر نیست اما شناسایی گروه های ضعیف امکانپذیر است.
در ادامه رئیس نظام مهندسی ساختمان با اشاره به اینکه کشور با چالش های فراوان دیگری نیز روبرو است اظهارداشت : فرهیختگان نظام مهندسی کشور باید بدانند که مجموعه اشکالاتی در کشور وجود دارد که حل آنها نیازمند یک‌دل شدن و مدیریت یکپارچه است تا بتواند نظام تصمیم‌گیری کشور جلو برود.
وی تاکید کرد: امروز اگر نظام تصمیم‌گیری کشور یکپارچه نباشد امکان ورود به حل هیچ‌یک از چالش‌ها نخواهد بود.
دکتر ترکان به نقش معماران در حل مشکل انرژی تاکید کرد وگفت: ما برای نگه‌داری ثروت و دارایی‌های بین‌نسلی خود که منابع هیدروکربوری اعم از نفت و گاز مهمترین آنهاست در ابتدا باید جلوی هدرسوزی را بگیریم. بخش عمده ای از این هدرسوزی در ساختمان اتفاق می‌افتد. ما می‌دانید که متوسط ساخت و ساز اخیر، سالی ۱۰۰ میلیون متر مربع بوده که در طی یک دهه رقمی معادل یک میلیارد متر مربع و نزدیک به ۵۰ درصد ساختمان‌های کشور می‌شود. در رابطه با تمام ساختمان هایی که در ۱۰ ساله اخیر ساخته شد، ما و شما نوشتیم و تاکید کردیم که باید مبحث ۱۹ مقررات ملی رعایت شود و گرنه پایان کار نمی دهیم حال آیا مبحث ۱۹ به طور واقعی رعایت شد!؟
وی با اظهار تاسف از رعایت نشدن قوانین و مقررات ملی ساختمان در نظام ساخت و ساز کشور افزود: همه ساختمان‌های ساخته شده پایان کار دارند و این بدین‌معناست که مبحث ۱۹ باید در آن رعایت می‌شد که متاسفانه نشده است. اینها اشکالاتی است که جامعه مهندسان باید آن را حل کند. نمی توانم چشمم را ببندم به اینکه ما در ساخت و ساز، مقررات ملی داریم که یکی از مهمترین مباحث مقررات ملی، مبحث ۱۹ است که به انرژی مربوط است و دستورالعمل های بسیار ساده ای دارد که می گوید باید صرفه جویی کنیم و در عین حال آن را نادیده می گیریم.
رئیس نظام مهندسی ساختمان یادآورشد و گفت: مصرف انرژی در ایران به ازای یک متر مربع ساختمان حدود ۵۰۰ کیلووات ساعت انرژی است. این در حالی است که در کشورهای اروپایی، مصرف یک متر مربع انرژی در ساختمان اعم از سرمایش، گرمایش و روشنایی حدود ۲۰۰ کیلووات ساعت است و اروپایی‌ها دارند می‌روند به سمتی که این مقدار را به ۵۰ کیلووات ساعت در سال کاهش دهند.
وی در بیان راهکارهای خود ادامه داد: ایران می‌تواند با اصلاح روش کار و اجرای مقررات ملی ساختمان در مبحث ۱۹ و مصرف بهینه انرژی این هدرسوزی را کاهش دهد. مهندسان دقت کنند که اگر مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان رعایت نشد زیربار نرفته و کوتاه نیایند.
همچنین رئیس نظام مهندسی ساختمان ، مشکلات آلودگی پایتخت کشور را یکی از چالش‌های مهمی دانست که در صورت مصرف بهینه انرژی و رعایت آن در ساخت و ساز، می‌تواند کاهش یابد و افزود: شهر تهران در پنج ماهه سرد سال، روزانه ۸۰ میلیون متر مکعب گاز و روزانه ۲۴ میلیون لیتر بنزین و گازوئیل می‌سوزاند. اگرچه بیشتر تمرکزها بر سوخت بنزین و گازوییل است زیرا آنها بیش از سوخت خانگی در آلودگی موثر هستند اما سهم مصارف خانگی سوخت در ۵ ماهه سرد سال ۳ برابر بنزین و گازوئیل در تولید گازهای کربنی است که باعث وارونگی هوا می‌شوند و لحافی از دی‌اکسیدکربن را روی شهر تهران می‌کشد. به همین دلیل می‌توان با رعایت مبحث ۱۹، در بازدهی مصارف انرژی خانگی ۵۰ درصد صرفه جویی کرد.
در پایان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تاکید کرد: رعایت مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان برعهده مهندسان است و در این مورد نمی توان فرافکنی کرد. مهندسان نباید از معیارهای مباحث مقررات ملی ساختمان اغماض کنند تا صرفه جویی در انرژی ممکن شود.
از جامعه مهندسی تقاضا می کنم در رعایت مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان بدون گذشت و اغماض رفتار کنند و لطفا همگی در ۳۱ استان کشور همت کنند تا صرفه جویی در مصرف انرژی در ساختمان ها محقق شود که این دستاوردی مهم برای کل کشور محسوب می شود. /
 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
۱۸۴ واحد مسکونی غیر مجاز در خمین تخریب شد

۱۸۴ واحد مسکونی غیر مجاز در خمین تخریب شد




شهردار خمین گفت: 184 واحد مسکونی غیر مجاز و غیر استاندارد در حال ساخت در این شهر درسال جاری تخریب شد.






به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی به نقل از ایرنا،
حسین پاکزاد افزود: این واحدهای در حال ساخت بر اساس رای ماده 5 کمیسیون، حکم قانونی مبنی بر تخریب داشتند و جرائم سنگینی برای سازندگان ساختمان های غیر استاندارد و غیر اصولی وجود دارد.

وی بیان کرد: 20 واحد مسکونی در حال ساخت با شناسایی تشکیل پرونده شدند تا مشمول جریمه نقدی شوند.
شهردار خمین گفت: هزینه های بالای نظام مهندسی علت اصلی ساخت و ساز های غیر مجاز در این شهر است.
پاکزاد افزود: توان مالی گروه های کم درآمد و بالا بودن حد نصاب زمین های بدون سند، عامل دیگر این کار غیر قانونی در توسعه زیر ساخت های شهری است.
وی بیان کرد: رغبت به سمت ساخت و سازهای غیر مجاز گر چه نسبت به سال های گذشته کمرنگ تر شده اما، ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهر نسبت به جمعیت شهری آن همچنان تداوم دارد.

پاکزاد ادامه داد: قربانیان اصلی در توسعه غیر اصولی ساخت و سازها شهروندان هستند.
وی گفت: امکانات محدود، خدمات ناکافی و نبود امکانات بهداشتی در این سکونتگاه ها مشکلات عمده ای است که شهروندان با آن روبه رو می شوند.
پاکزاد اظهار کرد: ساخت و سازهای غیر استاندار به دلیل متراژ پایینی که دارند و خارج از اصول و ضوابط ایمنی ساختمان سازی ساخته می شوند در برابر بلاهای طبیعی مانند سیل و زلزله مقاوم نیستند.

شهردار خمین ادامه داد: برای جلوگیری از ساخت غیر مجاز و افزایش شمار سکونتگاه های غیر مجاز تسهیلاتی کم بهره در اختیار شهروندان قرارداده شده است.
وی گفت: نظارت جدی و مستقیم حتی در روزهای تعطیل و در ساعات پایانی شب و اتخاذ تصمیمات مهم و اساسی در این خصوص از دیگر اقدامات شهرداری برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز است.
شهر خمین دارای 70 هزار نفر جمعیت است.
 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

به نام خدا


" ارتقاء جایگاه مهندسی در کشور از لوازم توسعه ملی است."
اخیراً 25 نفر اعضاء اصلی شورای مرکزی دوره هفتم و همچنین 7 نفر اعضاء علی البدل، اعتبارنامه خود را از وزیر محترم راه و شهرسازی دریافت نموده و بر طبق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آئین نامه‌های اجرایی آن، در حضور ایشان و در فضایی کاملاً آزاد، نسبت به انتخاب و معرفی سه نفر پیشنهادی ریاست شورای مرکزی اقدام نمودند. آراء کسب شده و بویژه رأی بی‏سابقه 23 از 25 نشان می‌دهد که تمامی اعضاء شورای جدید بر سر این انتخاب اجماع نموده‌اند و می‌توان پیش بینی نمود که شورای جدید با اقتداری بیشتر از گذشته بتواند وظایف قانونی خود را به انجام رسانیده و با پشتوانه‌های قانونی و همراهی مسئولان کشوری، دست غیرمتخصصان را از صنعت ساختمان کوتاه نموده و به دست توانای مهندسان این کشور، ساختمانهایی در خور و شایسته مردم این سرزمین به آنان تقدیم نماید. اخیراً برخی از کسانی که چنین شورا و چنین سازمانی را به مصلحت خود نمی‌دانند از طریق بعضی رسانه‌های خبری، نسبت به این انتخاب عکس العمل نشان داده و با ارائه مطالب نادرست و بدون توجه به سوابق این موضوع در ادوار گذشته این سازمان و همچنین سایر سازمانهای مشابه، به دلیل آنکه برخی از معرفی شدگان در حال حاضر افتخار نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را دارا می‌باشند این انتخاب را دور از صواب دانسته‌اند. حال آنکه اساساً این سازمان همچون سازمان نظام پزشکی و کانون کارشناسان رسمی دادگستری، به تصریح قوانین موجود، سازمانی غیردولتی و غیرانتفاعی است و زیرمجموعه دولت نبوده و هیچ نوع مداخله‌ای نیز در معاملات دولتی ندارد و ضمناً ریاست شورای مرکزی، شغل تمام وقت محسوب نمی‌گردد. این شبهه افکنی در مسیر منافع ملی نبوده و اقدامی غیرحرفه ای و البته غیرخیرخواهانه تلقی می‌گردد و با هر انگیزه‌ای که صورت پذیرفته باشد، منحصراً یک راه را پیش روی شورای مرکزی هفتم قرار می‌دهد و آن همبستگی فی مابین تمامی اعضاء شورا و پشتیبانی همه سازمانهای نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور است.
اینجانب ضمن تبریک به یکایک اعضاء جدید شورای مرکزی، از آنان درخواست می‌نمایم تا نسبت به تعالی جایگاه مهندسی و جلوگیری از دخالت اشخاص غیر حرفه‌ای همت گمارند و خود نیز همچنان حامی جایگاه حرفه ای سازمان نظام مهندسی خواهم بود. انشاء الله


اکبر ترکان
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان
 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1]ایزدی اعلام کرد: تشریح سه شاخص کلیدی در برنامه‌های بازآفرینی شهری[/h] نسخه چاپی ۱۳۹۵/۱۲/۰۱ - ۱۱:۰۳ تعداد بازدید: 256





سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تشریح سه شاخص کلیدی در برنامه‌های بازآفرینی شهری کشور گفت: ضروری است کیفیت‌های لازم را به شهر بازگردانیم. وی افزود: کیفیاتی که در سند ملی بازآفرینی شهری نیز مورد توجه قرار گرفته است و چشم انداز آن به ساخت شهری ایده‌آل با برخورداری از کیفیت بایسته و کافی برای شهروندان منجر می‌شود.




به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در برنامه تلویزیونی «چرخ» شبکه چهار سیما، در تشریح ضرورت اجرای سیاست‌های بازآفرینی شهری، به نقد مدل توسعه‌ای که در گذشته در مواجهه با گسترش شهرها در پیش گرفته شده و سبب از دست رفتن منابع زیست محیطی و منابع حیاتی شهرها شده است پرداخت و تاکید کرد: لازم است تا با رجوع به سیاست بازآفرینی از بارگذاری بی‌رویه و زیاده از حد تراکم در تهران جلوگیری شود .


معاون وزیر راه و شهرسازی، متوقف ساختن روند بارگذاری بی‌رویه روی تهران را مستلزم نگاه صحیح به سیاست‌های شهری دانست و افزود: ضروری است کیفیت‌های لازم را به شهر بازگردانیم کیفیاتی که در سند ملی بازآفرینی شهری نیز مورد توجه قرار گرفته است و چشم‌انداز آن ساخت شهری ایده‌آل با برخورداری از کیفیت بایسته و کافی برای شهروندان است .


وی با بیان اینکه «ایمنی»، «امنیت» و «هویت» کیفیت‌هایی هستند که باید در برنامه‌ریزی شهری مورد توجه قرار گیرند، خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست‌های بازآفرینی، مجموعه‌ای از عوامل دست به دست یکدیگر می‌دهند تا بازآفرینش شهری صورت گیرد. بنابراین جدای از کمیت‌ها، باید به کیفیت پرداخت؛ کیفیت‌هایی که امروزه در نظام برنامه‌ریزی و مهندسی کمتر به آنها توجه می‌شود.


ایزدی، تلاش سیاست بازآفرینی شهری را ارتقای کیفیت زندگی شهری در یک رویکرد چند وجهی دانست و در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه تئوری‌های مطرح شده برای بازآفرینی شهری تا چه میزان وارد فاز عملیاتی شده است، اظهار داشت: یکی از مهمترین زمینه‌هایی از زندگی شهری که در پرتو سیاست‌های بازآفرینی شهری به دنبال ارتقای آن هستیم، «عرصه عمومی» است چراکه شهرها فاقد فضاهای شهری تجهیز شده با توجه به معیارهای امنیت و ایمنی هستند.


وی افزود: یکی از اولویت‌های شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، ایجاد فضای عمومی به معنای فراهم آوردن شرایطی برای مردم به منظور تعامل است. وجه دوم اولویت را نیز در ارائه خدمات تعریف کرده‌ایم که بر این اساس، محلات و شهرها باید خدمات مورد نیاز ساکنان را که ناشی از نیازهای آنهاست، برآورده سازند.


ایزدی در مقایسه سیاست‌های بازآفرینی شهری با رویکردهایی که در گذشته به منظور احیای بافت‌های ناکارآمد وجود داشته است، گفت: متاسفانه نظام برنامه‌ریزی‌مان در گذشته عمدتاً درگیر بحث درمان بوده است. اما به دلایل مختلف از جمله عدم توجه به کیفیت ساخت‌وساز، محدوده‌ها و محلات فرسوده در حال گسترش است. اگر نتوان در آینده‌ای نزدیک اقدامی برای پیشنگری و پیشگیری از گسترش این مناطق صورت داد، به زودی با گستره وسیع‌تری از بافت‌های ناکارآمد روبرو خواهیم شد که درمان آن از دستمان خارج می‌شود.


مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، توانمندسازی شهرها را یکی از اهداف مهم بازآفرینی شهری دانست و تاکید کرد: در سند ملی بازآفرینی شهری، موضوع ارتقای توانمندی‌هایی به منظور افزایش تاب‌آوری در مواجهه با اتفاقاتی نظیر حادثه پلاسکو، مدنظر قرار گرفته است.


وی افزود: سند ملی بازآفرینی بر پایه ارزیابی و آسیب‌شناسی برنامه‌ها و اقدامات گذشته تهیه شده و یکی از نکات مورد توجه آن، تعیین و پر رنگ نمودن نقش کنش‌گرانی است که باید در این زمینه دخیل باشند؛ به این معنا که دستگاه‌های متعددی در سند ملی بازآفرینی حضور دارند که سهم و نقش آنها در این سند ملی مشخص شده است.


ایزدی با یادآوری فعال‌سازی ستاد ملی بازآفرینی شهری با همکاری ۲۰ دستگاه در وزارت راه و شهرسازی، اظهار داشت : با تشکیل ستاد ملی بازآفرینی شهری، به شبکه منسجمی بین بازیگران اصلی بازآفرینی شهری دست یافته‌ایم و تشکیل این ستاد، فرصتی فراهم آورده است تا نقش دستگاه‌ها در زمینه بازآفرینی شهری، پر رنگ‌تر و آشکار شود. روشن است که بدون توجه به تبیین این نقش‌ها، عملیاتی شدن سیاست بازآفرینی عملاً محال خواهد بود .


معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان در تبیین اکید اهمیت شکل‌گیری ستاد ملی بازآفرینی شهری، اظهار داشت: هر کدام از دستگاه‌هایی که اکنون عضو ستاد ملی بازآفرینی هستند، در گذشته نقش اصلی خود را به درستی ایفا نمی‌کردند و به دلیل برخی موازی‌کاری‌ها، زمان و انرژی فراوانی هدر می‌رفت. به همین دلیل با ایجاد یک شبکه همکاری مشترک، در صدد هم‌افزایی در اجرای سیاست‌ها برآمدیم. از طرفی نیز بحث ناکارآمدی در شهر یک موضوع چند بعدی است که گروه‌ها و دستگاه‌ها باید دخیل شوند و با تعیین نقشه‌های روشن، این شبکه را پیش ببرند./
 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1]ثبت نام همايش ملی توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی ساختمان[/h] نسخه چاپی ۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۱۰:۰۳






به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی
به نقل از روابط عمومی نظام مهندسی استان تهران، نخستين همايش ملی توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی ساختمان طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه 10 و 11 اسفندماه سال جاری با حضور مقامات عاليه کشور و دست اندرکاران اقتصادی و فعالان برجسته صدور خدمات فنی مهندسی و با همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.
در خصوص اطلاع رسانی لینک ثبت نام همایش را در سایت رسمی سازمان نظام مهندسی(کلیه استانها) اعلام فرمائید.
شايان ذکر است در اين همايش پنل های تخصصی حضور در بازارهای هدف صادراتی با موضوعاتی و همچنين مقررات و ضوابط صادرات برگزار شده و در پايان به شرکت کنندگان در همايش و پنل های اختصاصی "گواهی حضور" اعطا خواهد شد.
همچنين هزينه حضور در دو روز همايش، پذيرايي و ارائه گواهی نامه حضور، مبلغ 2 ميليون و 500 هزار ريال خواهد بود که اين مبلغ برای اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها، با 50 درصد تخفيف به مبلغ يک ميليون و دويست و پنجاه هزار ريال لحاظ خواهد شد.
علاقمندان به حضور در اين همايش ملی می توانند جهت کسب اطلاعات بيشتر به سايت اينترنتی همايش به نشانی
www.Expirceo.ir مراجعه يا با شماره های 42707416 و 42707425 با دبيرخانه همايش تماس حاصل نمايند.
لطفا برای ثبت نام به لینک زیر مراجعه فرمائید:
http://eservices.tceo.ir/registration/hamayesh/ExportDevelopmentEngineeringServices.aspx





 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
V ◄ نظام مهندسی ► پرسش و پاسخ نظام مهندسی 643

Similar threads

بالا