◄تعریف IT,خدمات, کاربردها و مشاغل مربوط به آن►

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
دوستان این کاملا روشن هست لزوما هرجا که کامپیوتر مورد استفاده قرار گیرد قرار نیست از فناوری اطلاعات در آن مکان استفاده شده باشد مثلا در یک دستگاه اتوماتیک خرید نوشیدنی
کامپیوتر وجود دارد ولی فناوری اطلاعات نه و فقط بر اساس یک برنامه ساده کامپیوتری کار میکند .
و لزوما جایی که کامپیوتر نباشد نمیتوانیم بگوییم که فناوری اطلاعات وجود ندارد شاید در جاییی با اطلاعات ساده در یک دفتر کاری را انجام بدهند که با یک کامپیوتر در جایی دیگر همان کار را انجام میدهند به عبارت دیگر شایدکامپیوتر یکی از ابزار های اساسی در فناوری اطلاعات باشد و بدون آن این فناوری اینقدر پیشرفت نمیکرد و کار با آن به سادگی امروز نبود ولی نمیتوان گفت که فناوری اطلاعات بدون کامپیوتر وجود خارجی نخواهد داشت مثلا در مطب یک دکتر که من چند وقت پیش مراجعه کردم با اینکه آن دکتر دکتر معروف و قابلی بود ولی پرونده ها و اطلاعات دو یا سه هزار بیمار بدون کامپیوتر و فقط برای هر بیمار در یک برگ کاغذ روی هم چیده شده بود و منشی ایشان با توجه به جدولی که در یک دفتر تلفن نام و شماره پرونده بیماران را نوشته بود میتوانست در چند ثانیه پرونده یک نفر را به قول ما سرچ کرده و پیدا کند و نزد دکتر ببرد به این میگویند فناوری اطلاعات بدون کامپیوتر اگر به تاریخچه فناوری اطلاعات مراجعه کنید متوجه خواهید شد که این فناوری به نوعی ابتدایی سالها قبل از اختراع اولین کامپیوتر ها وجود داشته است. اگر باز هم قانع نشدید بگویید تا تدبیری دیگر بیندیشیم.:gol:

سلام
تا اینجا گفته نشده هرجا کامپیوتر استفاده می شه داریم از فناوری اطلاعات استفاده می کنیم.


در این مورد توی سه تا پست توضیح دادم.
فناوری اطلاعات یک بحث جدید نیست و از قدیمی ترین زمان ها که فکرش و کنید ازش استفاده می شده.
کارهای دفتری , پستچی , نامه نگاری , اطلاعات توی یک Board و ...
ولی اکنون که لفظ فناوری (تکنولوژی) رو به کار می بریم نمی تونیم یک سری Paperwork رو فناوری بنامیم و در تکنولوژی اطلاعات جای این کاغذ بازی ها و رفت و آمد ها یی که با وسایل قدیمی انجام می شدند , کامپیوتر ها , شبکه ها و دیگر ابزار الکترونیکی گرفتن.


برای بار پنجم: بله همونطور که گفتیم ...

باز هم مسائل قبل.
حالا به نظر شما می شه روی پرونده های پزشکی لفظ تکنولوژی گذاشت؟
توی این مثال داریم از فناوری اطلاعات به روش کهن استفاده می کنیم نه IT در دنیای مدرن.این تفاوت بحث من با شماست که می گم IT در دنیای مدرن نیازمند کامپیوتر هست

عیدتون هم مبارک باشه علیرضا جان
موفق باشید:gol:
 

ali_reza1989

عضو جدید
سلام دوست عزیز عید شما هم مبارک بله درست میفرمایید زیرا ما که نمیخواهیم در رشته خود عقب گرد داشته باشیم زیرا در دنیای امروز استفاده از فناوری اطلاعات بدون کامپیوتر رقابتی نخواهد بود و منجر به شکست استفاده کنندگان آن میشود زیرا هر چه جلو تر میرویم هزینه پردازش و ذخیره اطلاعات کاهش میابد .:gol:
 

* فریبا *

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به همه .مرسی بابت این تاپیک عالی ..
آقا بحران


جمع آوری , طبقه بندی , سازمان دهی , حفظ امنیت و نشر هرگونه اطلاعات اعم از صوتی , تصویری متن و ... به وسیله ی کاغذ ....

جمع آوری , طبقه بندی , سازمان دهی , حفظ امنیت و نشر هرگونه اطلاعات اعم از صوتی , تصویری متن و ... به وسیله ی منشی خود .... :دی

جمع آوری , طبقه بندی , سازمان دهی , حفظ امنیت و نشر هرگونه اطلاعات اعم از صوتی , تصویری متن و ... به وسیله ی پستچی ....

و...

به نظرم مشکل اساسی در این تعریف الزام کامپیوتری بودن و.. هست که هیچ ربطی به مفهوم به کار رفته تو تعریف نداره!:gol:

دوستان این کاملا روشن هست لزوما هرجا که کامپیوتر مورد استفاده قرار گیرد قرار نیست از فناوری اطلاعات در آن مکان استفاده شده باشد مثلا در یک دستگاه اتوماتیک خرید نوشیدنی
کامپیوتر وجود دارد ولی فناوری اطلاعات نه و فقط بر اساس یک برنامه ساده کامپیوتری کار میکند .
و لزوما جایی که کامپیوتر نباشد نمیتوانیم بگوییم که فناوری اطلاعات وجود ندارد شاید در جاییی با اطلاعات ساده در یک دفتر کاری را انجام بدهند که با یک کامپیوتر در جایی دیگر همان کار را انجام میدهند به عبارت دیگر شایدکامپیوتر یکی از ابزار های اساسی در فناوری اطلاعات باشد و بدون آن این فناوری اینقدر پیشرفت نمیکرد و کار با آن به سادگی امروز نبود ولی نمیتوان گفت که فناوری اطلاعات بدون کامپیوتر وجود خارجی نخواهد داشت مثلا در مطب یک دکتر که من چند وقت پیش مراجعه کردم با اینکه آن دکتر دکتر معروف و قابلی بود ولی پرونده ها و اطلاعات دو یا سه هزار بیمار بدون کامپیوتر و فقط برای هر بیمار در یک برگ کاغذ روی هم چیده شده بود و منشی ایشان با توجه به جدولی که در یک دفتر تلفن نام و شماره پرونده بیماران را نوشته بود میتوانست در چند ثانیه پرونده یک نفر را به قول ما سرچ کرده و پیدا کند و نزد دکتر ببرد به این میگویند فناوری اطلاعات بدون کامپیوتر اگر به تاریخچه فناوری اطلاعات مراجعه کنید متوجه خواهید شد که این فناوری به نوعی ابتدایی سالها قبل از اختراع اولین کامپیوتر ها وجود داشته است. اگر باز هم قانع نشدید بگویید تا تدبیری دیگر بیندیشیم.:biggrin::gol:
اگر نظر شما ها اینه میشه بپرسم برای چی خودتون از اینترنت استفاده میکنین ؟ خوب پیغام هاتون رو به پای پرنده ها ببندین .. یا چرا از موبایل و تلفن استفاده میکنین ؟
تا زمانی که اسب هست چرا به ماشین نیاز داریم ؟
یا اصلا چرا ما ها داریم توی آپارتمان ها و برجها زندگی میکنیم ..همون غار بهتر نبود ؟
...
برای دلیل هام هم سندی که زکریای عزیز آورد کفایت میکنه ;)
 

ali_reza1989

عضو جدید
سلام به همه .مرسی بابت این تاپیک عالی ..



اگر نظر شما ها اینه میشه بپرسم برای چی خودتون از اینترنت استفاده میکنین ؟ خوب پیغام هاتون رو به پای پرنده ها ببندین .. یا چرا از موبایل و تلفن استفاده میکنین ؟
تا زمانی که اسب هست چرا به ماشین نیاز داریم ؟
یا اصلا چرا ما ها داریم توی آپارتمان ها و برجها زندگی میکنیم ..همون غار بهتر نبود ؟
...
برای دلیل هام هم سندی که زکریای عزیز آورد کفایت میکنه ;)

دوست عزیز حالا ناراحت نشید من هم که همین حرفی که شما فرمودید را گفتم خوب شما فرض کنید فناوری اطلاعات میشود صنعت حمل و نقل و کامپیوتر هم ماشین حالا یکی راحتش بود که با اسب این ور اون ور بره مشکلی نیست حالا اگه یکی به جای کامپیوتر از دفتر استفاده کرد نمیشه گفت که از فناوری اطلاعات استفاده نکرده است ولی از فناوری از رده خارج استفاده کرده است یا از آخرین فناوری استفاده نکرده من نظر آخر خودم رو میدم کامپیوتر یکی از ابزار های بسیار اساسی در فناوری اطلاعات است که بدون این فناوری شاید فناوری اطلاعات پیشرفت نمیکرد و شاید مثل امروز مطرح نبود به نظر من آدم باید از سایر فناوری ها جهت پیشرفت هرچه بیشتر رشته خود استفاده کند حتی اگر از مکانیک در جهت پیشرفت IT استفاده کنیم فراموش نکنیم که فناوری اطلاعات یک رشته میان رشته ای است شامل چند رشته است که مرز و سهم هرکدام را به طور دقیق نمیتوان مشخص کرد یا اینکه بگوییم کدامیک بیشتر تاثیر گذار است پس نمیتوانیم بگوییم که نظر هر یک از دوستان به طور کامل صحیح یا غلط است.:gol:
 

کربلایی

مدیر بازنشسته
سلام
1-فناوری چیست؟
تعریف فناوری(technelogia)(تکتولوژی) در فرهنگ لاروس:
«مطالعه ابزارها، شیوه ها و روش های مورد انتظار و مورد استفاده در حوزه های گوناگون صنعت را تکنولوژی می نامند»

تعاریف ارائه شده برای واژه تکنولوژی در منابع گوناگون- روزنامه الکترونیکی techmotivator

برداشت شخصی من از فناوری:
فناوری عبارت است از کاربرد علم در صنعت

2-اطلاعات چیست؟
واژه نامه ALA (چاپ 1983- شیکاکو)مقابل واژه information چنین می نویسد:
«اطلاعات عبارت است از تمام ایده ها، واقعیت ها و کارهای خلاقانه ذهن که بصورت رسمی یا غیر رسمی و به هر حالتی ثبت، منتشر و یا توزیع گردیده است، که ممکن است بصورت مستند یا غیر مستند باشد.» -من متن رو ترجمه شده نوشتم

«در فرهنگ انفورماتیک اطلاعات عبارت است از هر مجموعه ای از عناصر دیجیتال حروفی یا نمادی که دارای مفهوم آشکار و مشخص بوده و می تواند در معرض پردازش اتوماتیک قرار گیرد»

تعریف دیگری از فناوری اطلاعات:
Information technology (IT), as defined by the Information Technology Association of America (ITAA), is "the study, design, development, implementation, support or management of computer-based information systems, particularly software applications and computer hardware
 

Drago

پیشکسوت فعال فناوری اطلاعات
کاربر ممتاز
شما چرا نمیتونین (یا نمیخواین) افکار و عقاید جدید رو بشنوین و بهش فکر کنین؟

تا اونجا که میدونم بحث سر بی نیازی از کامپیوتر نیست!
به جای IT بزار حمل ونقل,به جای کامپیوتر بزار ماشین. با گاری هم اگه کالایی رو جابجا کنی اسمش حمل و نقله.(همه قبول دارن که با ماشین هزینه کمتره,سرعت بیشتره و ... )

به این رفتار شما میگن: تحجر

با اون عقیده تعریف IT خیلی گسترده تر میشه.
 

parisa78

عضو جدید
رشته IT در ایران ماهیتی میان رشتهای دارد. به این مفهوم که رشته ای خالص نیست و از تلفیق رشته هایی نظیر مدیریت، مهندسی صنایع، مهندسی الکترونیک و مهندسی کامپیوتر به ویژه نرم افزار به وجود آمده است.
رشته فناوری اطلاعات در دوره کاردانی بیشتر به ارایه کردن مسایل مربوط به وب می پردازد. در دوره کارشناسی نیز متقاضیان را با عملیات شبکه و امور اجرا کردن آن در سازمانها آشنا میکند و در پایان این دوره، اندک اندک وارد مباحث مدیریت پروژه می شود. البته قابل ذکر است کارشناسی ارشد IT دارای گرایشهای عمدهای نظیر تجارت الکترونیکی، سیستمهای چندرسانه ای، مدیریت سیستم های اطلاعاتی، امنیت اطلاعات، شبکه های کامپیوتری و مهندسی فناوری اطلاعات است که برخی از این گرایش ها در دانشگاه های ایران ارایه میشود.
تفاوت رشته نرم افزار با فناوری اطلاعات
به طور کلی ارتباط میان فناوری اطلاعات و نرم افزار مانند رابطه پزشک متخصص و دکتر داروساز است، به این مفهوم که پزشک صرفا به تجویز دارو و داروساز به ساخت دارو می پردازد.
مهندسی نرم افزار بهصورت ریشه ای و بنیادین ضمن استفاده از پایه ریاضی و با عمق قابل توجه موضوعات را مورد توجه قرار می دهد، در حالی که مهندسی فناوری اطلاعات بیشتر جنبه های تکنولوژیک و کاربردی نرم افزار را بررسی میکند.
مهندس نرم افزار به ارایه راه حل برای حل مسایل پیچیده سازمانی می پردازد، در حالی که مهندس IT پیاده سازی راه حلها با استفاده از تکنیک را بر عهده میگیرد.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مشاغل IT
خلاصه :

این جور که معلومه در دنیا برای صنعت و رشته IT جایگاه بسیار بالایی قائل شده اند چیزی که کمتر دز کشورمان دیده می شود. همیشه وقتی از من سوال می شد که چه رشته ای درس مس خونی بهاولین چیزی که فکر می کردم این بود که چه جوری بهش توضیح بدم این رشته چی هست . مجبور بودم برای کوتاه کردن سخن بگم یه چیزیه !!!! مثل مهندسی کامیوتر اما بالاتر از اون!!! خودم خندم می گرفت از توضیحم اما چه کنم که نمی شه واسه همه درباره حقیقت IT توضیح داد. تو دانشگاه به ما مدیر می گویند و حتی اساتید هم با کلماتی هم چون در حق آن ها ظلم شده چون نمی فهمند چه می شوند ما را مورد عنایت قرار می دهند. !!حالا خودتون با این لیستی که نشونتون دادم قضاوت کنید که ما چی می شیم؟
Application Development Manager
Application Integration Specialist
Application Support Analyst
Applications Manager
AV Technician
Business Process Analyst
Business Requirements Analyst
Business Systems Analyst
CAD Operator
Chief Information Officer
Chief Technology Officer
Corporate Compliance Officer
Database Administrator
Database Analyst
Database Developer
Desktop Technician
Director of IT
GIS Manager
Hardware Technician
Help Desk Manager
Help Desk Technician
Infrastructure Manager
IT Architect
IT Asset Manager
IT Manager
Network Administrator
Network Engineer
Network Manager
Network Technician
Operations Manager
PACS Administrator
PC Technician
Programmer Analyst
Programmer
Project Manager
Procurement Manager
Quality Assurance Analyst
Quality Assurance Manager
Security Administrator
Server Administrator
Software Engineer
Systems Software App Tester
Systems Analyst
Systems Architect
Systems Engineer
Technical Writer
User Interface Analyst
VP of IT
Web Developer
Webmaster
 

...Melody

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
برای آشنايي بيشتر با فناوري اطلاعات و كاربردهاش بیان مثال های عینی و ملموس بهترين روش است.اينجا قراره با كاربردهاي IT در مشاغل مختلف آشنا بشيم.

به كاربرد ITدر كارت هاي الكترونيكي نگاهي مي كنيم(كارت سوخت):
صرف نظر از اينكه اين كار درست بوده يا نه فقط به بررسي طرز كار اون مي پردازيم.

قضیه کارت سوخت به این ترتیب است که یک سرور مرکزی در تهران وجود دارد که تمامی اطلاعات مربوط به ماشین های ما و شما را در خودش ذخیره کرده است. هر جایگاه سوخت هم دارای یک کامپیوتر است که به عنوان سرور عمل می کند و پمب ها را مدیریت می کند. هر پمب، حاوی یک کارت شبکه بیسیم است. در اتاقی که کامپیوتر سرور وجود دارد نیز یک Access Point وجود دارد که به یک سوییچ متصل و سوییچ نیز به سرور محلی متصل است. به این ترتیب پمپ ها به کامپیوتر مرکزی جایگاه سوخت متصل می شوند و تبادل اطلاعات می کنند.


شبکه های پمب بنزین، بر خلاف شبکه های ATM بانک ها،همیشه با سرور مرکزی در اتباط نیستند. در واقع یکی از افتخارات این پروژه هم همین است. فعالیت به صورت آفلاین! قضیه از این قرار است که تمامی کامپیوتر های تمامی جایگاه های سوخت، هر روز صبح به سرور مرکزی متصل می شوند و اطلاعات خود را به روز می کنند. تصور کنید شما در ساعت 10 صبح به یک جایگاه سوخت رفتید و می خواهید 20 لیتر بنزین بزنید. در کارت سوخت شما از روز های قبل ثبت شده است که شما چند لیتر بنزین دارید. وقتی شما کارت را وارد می کنید سرور محلی اطلاعات شما را دریافت می کند. مثلن اگر شما 300 لیتر بنزین داشته اید و حالا 20 لیتر از آن را مصرف کرده اید، در سرور تمامی این اطلاعات ذخیره می شود. در کارت سوخت شما هم این اطلاعات ذخیره می شود و 20 لیتر از حساب شما کم می شود.

حال در نظر بگیرید در ساعت 5 غروب هم تصمیم گرفته اید سری به یک جایگاه سوخت دیگر بزنید و این بار 30 لیتر بنزین بزنید. این بار هم به صورتی که قبلن اتفاق افتاد اطلاعات شما ثبت می شود با این تفاوت که این بار اطلاعات شما در یک سرور محلی دیگر، ذخیره شده است. تا الان تمامی اتفاقات به صورت آفلاین و بدون نیاز به یک سرور مرکزی اتفاق افتاد. تمامی اطلاعات در کامپیوتر های محلی و همچنین کارت شما ذخیره شده اند.

اگر تا کنون ساعت 6 صبح به جایگاه های بنزین مراجعه کرده باشید حتمن دیده اید که اجازه ی بنزین زدن به شما نمی دهند و می گویند اطلاعاتمان دارد به روز می شود. و نکته ی اساسی قصه ما هم همین جاست! تمامی سرور های محلی جایگاه های سوخت، راس ساعت 6 صبح به سرور تهران وصل می شوند و شروع به همسان سازی اطلاعات می کنند. تمامی اطلاعات به سرور تهران منتقل می شود و بعد از پردازش، دوباره اطلاعات مورد نیاز به کامپیوتر های محلی باز می گردد. مثلن چه مقدار از سهمیه شما باقی مانده است و یا اگر سهمیه جدیدی به شما تعلق بگیرد به این صورت از سرور تهران به سرور های محلی منتقل و سپس به کارت شما نقل مکان می کند.

دهكده آي تي
 
آخرین ویرایش:

parichehr16

عضو جدید
برترين مشاغل صنعت آي‌تي سال 2010 كدامند؟

برترين مشاغل صنعت آي‌تي سال 2010 كدامند؟

كارشناسان با انجام يك بررسي جديد نام 10 عنوان شغلي در حوزه فناوري ارتباطات و اطلاعات كه در سال 2010 به عنوان برترين مشاغل شغلي محسوب مي‌شوند و بيشترين نياز براي آنها احساس مي‌شود، را منتشر كردند.

متخصصان فناوري كه اين روزها دنبال فرصت شغلي جديد هستند، بايد توجه داشته باشند كه در سال 2010 وضعيت اشتغال‌زايي در صنعت فناوري ارتباطات و اطلاعات بهبود يافته و نرخ بيكاري در اين حوزه نسبت به سال قبل كمتر شده است.

اين روزها شاهد كاهش اخراج كارمندان از شركت‌هاي بزرگ و افزايش اشتغال‌زايي در زمينه آي‌سي‌تي هستيم و كارشناسان بر پايه يك بررسي جديد اعلام كردند كه در اين صنعت، به مهارت‌ سيستم‌‌هاي مجازي‌سازي، فناوري‌هاي مبتني بر اينترنت، امنيت شبكه و مهارت سيستم‌هاي رايانه‌اي اجتماعي بيش از ديگر مهارت‌ها نياز است و افرادي كه تخصص‌هاي ياد شده را دارند، سريع‌تر جذب شركت‌ها و سازمان‌هاي مربوطه مي‌شوند.

با وجود اينكه صنعت جهاني آي‌تي شاهد كاهش اثرات ناشي از بحران اقتصادي است، اما اين روند تضميني بر اشتغال‌زايي كليه متخصصان اين صنعت محسوب نمي‌شود.

"مارك مك‌دونالد " مدير گروه مطالعاتي مركز تحقيقات برنامه‌هاي اجرايي گارتنر در اين خصوص توضيح مي‌دهد: جريان اشتغال‌زايي در صنعت فناوري اطلاعات در سال 2009 ميلادي با مشكلات عديده مواجه شد. در سال 2002 نيز وضعيت كار در حوزه فناوري با مشكلات فراواني مواجه شد كه در آن سال پس از پايان بحران اقتصادي، از 10 فردي كه در اين زمينه بيكار شده بودند، يك نفر به كار خود بازگشتند. اما احتمال مي‌رود كه هم‌اكنون اين روند به اين خوبي دنبال نشود و بيكاران صنعت آي‌تي نتوانند به راحتي شغل جديد پيدا كنند.

در سال 2002 شركت‌ها با اتخاذ تصميمات جديد، كاهش دستمزدها و تاخير در اجراي پروژه‌هاي خود توانستند بار ديگر به شرايط عادي بازگردند. اما در سال جاري هنوز شاهد اين وضعيت نيستيم. با اين وجود بايد اين نكته را به خاطر داشت كه برخي مهارت‌ها در حوزه فناوري اطلاعات همچنان محبوب هستند و سازمان‌هاي مختلف تمايل فراوان به جذب آن‌ها دارند.

به هر حال، كارشناسان با انجام يك بررسي جديد نام 10 عنوان شغلي در حوزه فناوري ارتباطات و اطلاعات را كه در سال 2010 به عنوان برترين مشاغل شغلي محسوب مي‌شوند و بيشترين نياز براي آن‌ها احساس مي‌شود را منتشر كرده‌اند. نام اين 10 عنوان شغلي را به‌ترتيب در زير مي‌خوانيم:
 

parichehr16

عضو جدید
** متخصص امنيت

مرور اندك اخبار و گزارش‌هاي منتشر شده در ماه‌هاي گذشته نشان مي‌دهد كه بزرگترين مشكل براي شركت‌ها و سازمان‌ها در سال گذشته مشكل امنيتي بوده است. اين روند در سال جاري نيز تغيير نكرده و همچنان ضعف امنيتي و حفره‌هاي موجود در سيستم‌هاي اينترنتي، رايانه‌اي و شبكه‌اي به‌وضوح ديده مي‌شود.

اين مسئله موجب شده است تا در سال 2010 كارشناسان امنيتي بيشترين فرصت شغلي را پيش‌روي خود ببينند و از تخصص خود به بهترين شكل استفاده كنند.

"تام سيلور " مدير مركز Dice.com در اين خصوص خاطرنشان مي‌سازد: اگر شما بدانيد كه چطور اطلاعات سازمان خود را به‌صورت ايمن نگه داريد، شما به نياز خود براي ديروز، امروز و فردا پاسخ گفته‌ايد.

"انجمن صنعت فناوري رايانه‌اي " موسوم به CompTIA در اواخر سال 2009 نظرسنجي گسترده‌اي را روي 1537 كارمند انجام داد و دريافت كه 37 درصد آن‌ها قصد دارند ظرف پنج سال آينده در زمينه امنيت تخصص بگيرند. همچنين، 20 درصد اين افراد اظهار داشته‌اند كه در مدت مشابه قصد دارند در زمينه‌ هك و امنيت تحصيل كنند و 13 درصد ديگر هم توضيح داده‌اند كه تحصيل در حوزه قانون و سيستم‌هاي برخورد قانوني با مشكلات امنيتي، اقدام بعدي آن‌ها براي تحصيل است.

** مديريت سيستم‌هاي مجازي

در حالي كه بسياري از مديران فناوري در سازمان‌ها هنوز با واژه "مجازي " و سيستم‌هاي وابسته آشنايي ندارند، اين تخصص هم‌اكنون به سرعت در حال گسترش است و به گفته كارشناسان امر، بر گستره فعاليت‌هاي آن روز به‌روز افزوده مي‌شود.

"اندي مان " از محققان "انجمن مديريت سازماني " در اين خصوص توضيح مي‌دهد: مجازي‌سازي و فناوري‌هاي خودكارسازي سازماني از جمله قابليت‌هاي اينترنتي محسوب مي‌شوند كه اهميت آن‌ها كم‌كم بر سازمان‌ها و شركت‌ها نمايان مي‌شود. سرورهاي مجازي در شبكه‌هاي رايانه‌اي و سيستم‌هاي خودكارسازي هم‌اكنون مي‌توانند مانيتورينگ، مديريت سازماني، امنيت شبكه و يكپارچه‌سازي سيستم‌هاي سازماني كاربر فراوان دارند و بسيار مورد استفاده قرار مي‌گيرند.
مجازي‌سازي در اصل يك اتفاق جديد در حوزه فناوري ارتباطات و اطلاعات محسوب مي‌شود و نوآوري‌هاي فراواني در زمينه آن صورت مي‌گيرد.

كارشناسان بر اين باورند كه شركت‌هاي بزرگ در حوزه فناوري اين روزها متخصصان مجازي‌سازي را به صورت گسترده جذب مي‌كنند و در تلاشند دانش خود در اين زمينه را افزايش دهند. اين فرصت‌ها باعث شده است تا فعالان در اين زمينه بتوانند بهتر از ديگر متخصصان فناوري جذب مشاغل جديد شوند.

** مديريت ابزار

شركت‌هايي كه برنامه‌ريزي صحيح براي نياز خود به منابع جديد ندارند، هزينه‌هاي فراواني را به خود تحميل مي‌كنند و در پايان نتيجه قابل‌ملاحظه‌اي به‌دست نمي‌آورند و نمي‌توانند پاسخ درست به نيازهاي تجاري و بازرگاني خود دهند. اين مسئله كه اهميت فراواني دارد، سوژه دو تحقيق مجزايي بود كه در شركت‌هاي تحقيقاتي فارستر و گارتنر انجام شد.

مركز فارستر در پايان اين بررسي اظهار داشت كه مدير ماشين‌آلات و ابزار امروزه به يكي از نقش‌هاي كليدي در سازمان‌هاي بزرگ تبديل شده است كه مي‌تواند با تحليل منابع موجود و منابع مورد نياز، نيازهاي آتي سازمان را به خوبي پيش‌بيني كند و از قبل، سازمان را براي پاسخگويي به اين نيازها آماده سازد.

"اولاين هابرت " تحليلگر ارشد مركز فارستر در اين زمينه توضيح مي‌دهد: با توجه به شرايط اقتصادي حاضر و ادامه يافتن اثرات بحران اقتصادي، كاهش زيرساخت‌ها، منابع و امكانات سازماني مهم‌ترين اولويت براي صنعت آي‌تي محسوب مي‌شود. تنها شخصي كه مي‌تواند اين جريان را به موفقيت به جلو هدايت كند، مدير ماشين‌آلات و ابزار رايانه‌اي سازماني است.
مركز تحقيقاتي گارتنر نيز در بررسي مجزاي خود به اين نتيجه رسيده است كه اين مهارت اين روزها بسيار مورد توجه قرار گرفته و به نياز اصلي سازمان‌ها تبديل شده است.
 

parichehr16

عضو جدید
** مهندس شبكه

شركت تحقيقاتي گاتنر در پايان مطالعه‌اي جديد اعلام كرده است كه در سال 2010 ميلادي نياز به شبكه‌هاي جديد رايانه‌‌اي و فناوري‌هاي ارتباطي اطلاعاتي و صوتي به‌طور چشمگير افزايش مي‌يابد و اين جريان به اين معني خواهد بود كه در ادامه، نياز به متخصصان و مهندسان شبكه نيز افزايش خواهد يافت.

مك‌دونالد از تحليلگران مركز گارتنر در اين زمينه گفت: آينده صنعت آي‌تي و رقابتي‌تر شدن بازار آن، نيازمند گستردگي شبكه‌هاي موجود و يكپارچه شدن آن‌ها است. اگرچه از مجموع درآمد شركت‌ها در سال 2009 كاهش يافت، اما مديران اطلاعاتي سازمان‌ها هم‌اكنون گزارش داده‌اند كه قصد افزايش سرمايه‌گذاري‌هاي خود در زمينه شبكه را دارند و به فعاليت‌هاي خود در اين زمينه ادامه مي‌دهند.

** متخصص سيستم‌هاي متن‌باز

شركت‌ها به دنبال مواجه با بحران اقتصادي به دنبال كاهش هزينه‌هاي خود هستند و روي آوردن به سيستم‌هاي متن‌باز از مهم‌ترين روش‌هايي محسوب مي‌شود كه مي‌تواند اين كاهش هزينه‌ را به‌دنبال داشته باشد. در حالي كه بسياري از توليدكنندگان نرم‌افزارهاي متن‌باز اين روزها سيستم‌هاي پشتيباني و نگهداري از محصولات خود را ارايه مي‌دهند، مديران فناوري قصد دارند متخصصان بيشتري در اين زمينه جذب كنند تا با سرمايه‌گذاري روي آن‌ها، مديريت نرم‌افزارهاي متن‌باز را به‌طور كامل در دست بگيرند تا جلوي هرگونه مشكل در اين زمينه گرفته شود.

"مايكل كرون " از موسسان مركز ارايه منابع آي‌تي Bluewolf در يك مصاحبه جديد اظهار داشته است: ما هم‌اكنون شاهد افزايش نياز بازار با سيستم‌هاي متن‌باز هستيم و اين امر نشان دهنده افزايش نياز بازار به متخصصان متن‌باز است. نرم‌افزارهاي متن‌باز اين روزها محبوبيت بيشتري كسب كرده‌اند و به صورت گسترده‌تر به فروش مي‌رسند.

** مدير پشتيباني خدمات

آن دسته از كارشناسان آي‌تي كه قصد افزايش مهارت خود در زمينه شناسايي مشكلات داخلي و بهينه‌سازي شبكه، سيستم‌ها و ابزارهاي سازماني را دارند، در سال 2010 فرصت‌هاي شغلي بيشتري را پيش‌روي خود خواهند ديد. اين افراد كه به عنوان اميدهاي جديد سازمان‌ها محسوب مي‌شوند، شكاف ميان سيستم‌هاي سازماني را از ميان برمي‌دارند و باعث مي‌شوند كه هزينه‌هاي سازمان در نگهداري از زيرساخت‌ها و تجهيزات موجود به حداقل برسد.

مركز تحقيقاتي فارستر به شركت‌ها توصيه كرده است: با داشتن مدير پشتيباني خدمات، ايمن‌تر به جلو گام برداريد و نگران مشكلات پيش‌آمده نباشيد. اين امر مي‌تواند اطمينان لازم براي تكميل چرخه ارايه خدمات سازماني را فراهم كند و سازمان‌ها را بدون بروز هرگونه مشكل به جلو هدايت نمايد.

** مديريت سيستم‌هاي ذخيره‌سازي اطلاعات پزشكي

طي سال‌هاي اخير سرمايه‌گذاري‌هاي فراواني در زمينه الكترونيكي كردن خدمات بهداشتي و درماني در دنيا صورت گرفته است و به دنبال آن، پيش‌بيني مي‌شود كه در سال 2010 ميلادي نياز بازار بر كارشناسان خدمات الكترونيكي و مجازي بهداشتي و درماني افزوده شود. مركز CompTIA از ايجاد 70 هزار موقعيت شغلي جديد در زمينه خدمات الكترونيكي بهداشتي و درماني در 12 ماه آينده خبر داده است.

اين جريان به دنبال تصويب قوانين جديد در دولت آمريكا مبني بر گسترده‌سازي خدمات بهداشتي و درماني الكترونيكي صورت مي‌گيرد. يكي از مديران ارشد مركز CompTIA در اين باره توضيح مي‌دهد: در تلاشيم تا دريابيم كه تخصص‌هاي مرتبط با خدمات الكترونيكي بهداشتي و درماني در سال جاري تا چه اندازه گسترش مي‌يابند.

** متخصص منابع

نرم‌افزارهاي-به‌عنوان-خدمات، سرويس‌هاي مبتني بر اينترنت، خدمات مديريت‌شده، سيستم‌هاي برونسپاري سازماني از جمله تخصص‌هايي محسوب مي‌شود كه اين روزها بسيار مورد توجه قرار مي‌گيرند و مديران آي‌تي در حال ادامه تحصيل در آن‌ها هستند. اين تخصص‌ها سازمان را با منابع جديد آشنا مي‌كنند و نسل جديد امكانات رايانه‌اي و اينترنتي را در اختيار آن‌ها قرار مي‌دهند تا به صورت بهينه‌تر و با هزينه كمتر به اهداف خود دسترسي پيدا كنند.

هنوز بسياري از سازمان‌ها با اين تخصص‌هاي نوپا آشنايي ندارند، اما به‌كارگيري يك متخصص منابع رايانه‌اي سازماني مي‌توانند كمك شاياني در تفهيم اين تخصص‌هاي جديد كند و اين امكان را فراهم سازد تا به صورت بهينه، به نياز سازمان پاسخ گفته شود.

** مدير فهرست كردن خدمات

سازمان‌ها اين روزها تلاش مي‌كنند كليه خدمات مورد نياز خود در حوزه آي‌تي را به صورت داخلي انجام دهند و براي نيل به اين هدف، به يك مدير متخصص نياز دارند كه بتواند نيازهاي آن‌ها را به درستي تشخيص دهد و با اولويت‌بندي اين نيازها، امكان پاسخ‌گويي صحيح به آن‌ها را با هزينه مشخص فراهم كند.

كارشناسان در مطالعات اخير خود به طور دقيق نشان داده‌اند كه فهرست‌سازي خدمات سازماني و استفاده از آن‌ها در پاسخگويي به نيازهاي موجود، تا چه اندازه مي‌تواند در افزايش كارايي و اثربخشي سازماني تاثيرگذار باشد. مدير فهرست‌يابي خدمات سازماني وظيفه دارد كه به طور مستمر، كليه خدمات ارايه شده در سازمان را زير نظر بگيرد و در مقابل هر يك از آن‌ها مسؤوليت مجزاي خود را به خوبي انجام دهد.

** مهندس فرآيند بازرگاني

نياز بازار جهاني به متخصصان سيستم‌هاي ادراكي بازرگاني و تجاري بسيار افزايش يافته است و كارشناسان در مطالعه جديد خود به اين نتيجه رسيده‌اند كه در سال 2010 ميلادي مهم‌ترين تصميمات شركت‌هاي بزرگ در اين زمينه توسط اين متخصصان اتخاذ مي‌شود.

به گفته مركز تحقيقاتي گارتنر، سازمان‌ها و شركت‌هاي بزرگ اين روزها در جست‌وجوي مهندسان فرآيند بازرگاني و تجاري هستند تا بتوانند با تكيه هرچه بيشتر بر نسل جديد فناوري‌ها، با اطمينان بيشتر به اهداف خود دسترسي پيدا كنند.
 

*helya*

عضو جدید
وای چه خبره اینجا
کاشکی زود تر اومده بودم تو سایت، بچه ها ،بحث های خیلی خوبی راه انداختین،ممنون.

اما در مورد بحث های اول تاپیک، من یه سوالی دارم از اونایی که میگن وجود کامپیوتر الزامی نیست
شما الان تو چه دوره ایی زندگی می کنین؟الان شما کارای اینترنتی تون رو با چی انجام میدین؟

تو دوره های گذشته که کامپیوتر نبوده شاید IT وجود داشته و چون نبوده به همون قانع بودن و کاراشون رو با کاغذ ، مداد ، اسب و شاید پرنده انجام می دادن
اما الان حرف اول رو کامپیوتر می زنه و IT بدون کامپیوتر هیج معنایی نداره
به نظر من معنی IT تو دوره ایی که ما زندگی می کنیم اینه:
انتقال و امنیت آسان اطلاعات با استفاده از کامپیوتر

موفق باشید.
 

*helya*

عضو جدید
در مورد شغل:
به نظر من هر جا که کامپیوتر باشه و تکنولوژی معنا داشته باشه یه مهندس IT میتونه اونجا کار کنه.
بچه ها نظرتون چیه؟
 

Drago

پیشکسوت فعال فناوری اطلاعات
کاربر ممتاز
وای چه خبره اینجا
کاشکی زود تر اومده بودم تو سایت، بچه ها ،بحث های خیلی خوبی راه انداختین،ممنون.

اما در مورد بحث های اول تاپیک، من یه سوالی دارم از اونایی که میگن وجود کامپیوتر الزامی نیست
شما الان تو چه دوره ایی زندگی می کنین؟الان شما کارای اینترنتی تون رو با چی انجام میدین؟

تو دوره های گذشته که کامپیوتر نبوده شاید IT وجود داشته و چون نبوده به همون قانع بودن و کاراشون رو با کاغذ ، مداد ، اسب و شاید پرنده انجام می دادن
اما الان حرف اول رو کامپیوتر می زنه و IT بدون کامپیوتر هیج معنایی نداره
به نظر من معنی IT تو دوره ایی که ما زندگی می کنیم اینه:
انتقال و امنیت آسان اطلاعات با استفاده از کامپیوتر

موفق باشید.
تاپیک دو سال پیشو شخم میزنی هلیا! یه نگاه به تاریخا بنداز! (اجازه دارم شما رو هلیا صدا بزنم؟)
همونطور که گفته شده ما نمیگیم چرا مردم از کامپیوتر استفاده میکنن میگیم اگه نکنن باز هم فناوری اطلاعاته.
شما به من بگو : اگه یه نفر دوتا گونی (=بسته بندی غیر مدرن) رو با گاری(=وسیله انتقال منسوخ شده) از اینور ببره اونور حمل و نقل صورت گرفته یا نه؟
اشکالات این روش اینه که بار به شکل مناسبی بسته بندی نشده و ممکنه آسیب ببینه.وسیله حمل و نقل کند است و مقرون به صرفه نیست.وسیله امنیت ندارد. و مواردی از این قبیل.
اما به هر حال حمل و نقل صورت گرفته!!
کسی نمیگه الان مردم دوباره برن از روش های قدیمی استفاده کنن.میگیم قبلا هم بوده ولی به این اسم شناخته نمیشده.
 

...Melody

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
وای چه خبره اینجا
کاشکی زود تر اومده بودم تو سایت، بچه ها ،بحث های خیلی خوبی راه انداختین،ممنون.

اما در مورد بحث های اول تاپیک، من یه سوالی دارم از اونایی که میگن وجود کامپیوتر الزامی نیست
شما الان تو چه دوره ایی زندگی می کنین؟الان شما کارای اینترنتی تون رو با چی انجام میدین؟

تو دوره های گذشته که کامپیوتر نبوده شاید IT وجود داشته و چون نبوده به همون قانع بودن و کاراشون رو با کاغذ ، مداد ، اسب و شاید پرنده انجام می دادن
اما الان حرف اول رو کامپیوتر می زنه و IT بدون کامپیوتر هیج معنایی نداره
به نظر من معنی IT تو دوره ایی که ما زندگی می کنیم اینه:
انتقال و امنیت آسان اطلاعات با استفاده از کامپیوتر

موفق باشید.

هليا جان خوشحال ميشيم اين بحثا ادامه پيدا كنه
حرف شما درسته.اين دوره دوره اطلاعاته كه البته با كامپيوتر و IT امكان پذيره
:gol:
تاپیک دو سال پیشو شخم میزنی هلیا! یه نگاه به تاریخا بنداز! (اجازه دارم شما رو هلیا صدا بزنم؟)
همونطور که گفته شده ما نمیگیم چرا مردم از کامپیوتر استفاده میکنن میگیم اگه نکنن باز هم فناوری اطلاعاته.
شما به من بگو : اگه یه نفر دوتا گونی (=بسته بندی غیر مدرن) رو با گاری(=وسیله انتقال منسوخ شده) از اینور ببره اونور حمل و نقل صورت گرفته یا نه؟
اشکالات این روش اینه که بار به شکل مناسبی بسته بندی نشده و ممکنه آسیب ببینه.وسیله حمل و نقل کند است و مقرون به صرفه نیست.وسیله امنیت ندارد. و مواردی از این قبیل.
اما به هر حال حمل و نقل صورت گرفته!!
کسی نمیگه الان مردم دوباره برن از روش های قدیمی استفاده کنن.میگیم قبلا هم بوده ولی به این اسم شناخته نمیشده.
سلام دراگوجان :gol:
حال و احوال؟
اتفاقا اين كارش كه خوب بود...حداقل يه تكوني داده!(روي صحبتم بيشتر از همه با خودمه ها!!)
خب همون طور كه قبلا هم گفتين اين يعني حمل و نقل!
چيزي كه هست اينه كه نمي تونيم IT رو بدون كامپيوتر در نظر بگيريم
هر تعريفي كه از IT داشته باشي الزاما بايد كامپيوتر رو در كنارش اشته باشي.اين طور نيست؟
 

Drago

پیشکسوت فعال فناوری اطلاعات
کاربر ممتاز
خب اینکه دوباره میشه اون جدال قدیمی ما!
نه الزامی به کامپیوتر نیست.ولی امروزه بدون کامپیوتر احمقانه میشه! همون حمل و نقل دیگه.بدون ماشین احمقانه است ولی نمیشه گفت حمل و نقل نیست.
 

...Melody

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
درسته

خب چون به قول خودت احمقانه س،لازمه!
 

iPooria

عضو جدید
سلام!

میدونید چیه؟ اگر قرار باشه از روی واژه رشته به ماهیت رشته پی ببریم کار اشتباهی کردیم... شما اگر فقط بخواید فکر کنید و کلمه فناوری اطلاعات رو تفسیر کنید، بله! لزومی به کامپیوتر نیست...
که خوب این کاملا اشتباهه چون ماهیت رشته مهمه... چیزی که من میخوام بگم اینه که این رشته تقریبا همون مهندسی کامپیوتر-نرم افزار هست و تفاوت های اون زیاد نیست و بدون کامپیوتر این رشته کاملا بی معنا هست.

طوری که امروزه خود واژه IT هم کامپیوتری تر شده و دیگه الان هرچیزی که مرتبط با کامپیوترها باشه رو زیر مجموعه IT قرار میدن.
اینکه بخوایم بگیم که تکنولوژی اطلاعات (IT) قبل از وجود کامپیوترها نیز بوده فقط با واژه بازی کردیم...
در صورتی که ماهیت رشته ما دقیقا کامپیوتره!
 

*helya*

عضو جدید
خب اینکه دوباره میشه اون جدال قدیمی ما!
نه الزامی به کامپیوتر نیست.ولی امروزه بدون کامپیوتر احمقانه میشه! همون حمل و نقل دیگه.بدون ماشین احمقانه است ولی نمیشه گفت حمل و نقل نیست.

فناوری اطلاعات از زمانی که کامپیوتر بوده معنا پیدا کرده، پس لازمه. تمام

چیزی که من میخوام بگم اینه که این رشته تقریبا همون مهندسی کامپیوتر-نرم افزار هست و تفاوت های اون زیاد نیست و بدون کامپیوتر این رشته کاملا بی معنا هست.
!


به نظر من اینطور نیست، رشته ما همون مهندسی نرم افزار نیست، یه شاخه ی کوچیکش بر میگرده اما نه اینکه نرم افزاره.
 

...Melody

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام!

میدونید چیه؟ اگر قرار باشه از روی واژه رشته به ماهیت رشته پی ببریم کار اشتباهی کردیم... شما اگر فقط بخواید فکر کنید و کلمه فناوری اطلاعات رو تفسیر کنید، بله! لزومی به کامپیوتر نیست...
که خوب این کاملا اشتباهه چون ماهیت رشته مهمه... چیزی که من میخوام بگم اینه که این رشته تقریبا همون مهندسی کامپیوتر-نرم افزار هست و تفاوت های اون زیاد نیست و بدون کامپیوتر این رشته کاملا بی معنا هست.

طوری که امروزه خود واژه IT هم کامپیوتری تر شده و دیگه الان هرچیزی که مرتبط با کامپیوترها باشه رو زیر مجموعه IT قرار میدن.
اینکه بخوایم بگیم که تکنولوژی اطلاعات (IT) قبل از وجود کامپیوترها نیز بوده فقط با واژه بازی کردیم...
در صورتی که ماهیت رشته ما دقیقا کامپیوتره!
اين كه بگي بدون كامپيوتر بي معناس قبول.ولي IT خيلي با نرم افزار متفاوته ها!
قصد ما بازي با كلمات نيست پوريا جان!
در اصل يه جوري داريم سعي مي كنيم IT رو از باور عامه جدا كنيم.
صفحات قبل رو بخون..بچه ها چيزاي خيلي خوبي گفتن..حتي اگه به قول تو بازي با كلمات باشه به نظرم بحث خيلي خوبي بوده
:gol:

به نظر من اینطور نیست، رشته ما همون مهندسی نرم افزار نیست، یه شاخه ی کوچیکش بر میگرده اما نه اینکه نرم افزاره.
 

iPooria

عضو جدید
فناوری اطلاعات از زمانی که کامپیوتر بوده معنا پیدا کرده، پس لازمه. تمام

به نظر من اینطور نیست، رشته ما همون مهندسی نرم افزار نیست، یه شاخه ی کوچیکش بر میگرده اما نه اینکه نرم افزاره.


صد در صد بحث جالب و مفیدی هست و منظورم از بازی با کلمات زیر سوال بردن بحث نبود. :smile:
بله دوست عزیز رشته ما نرم افزار نیست ولی خیلی هم با نرم افزار فرق نمیکنه شما در نظر بگیر که ما تقریبا همه ی دروس اصلی اونها رو بصورت کامل میخونیم سیستم عامل، مهندسی نرم افزار 1 و 2 و... و هرچی هم که جدید میخونیم که اونا نمیخونن اون درس ها نیز درس های نرم افزاری هست!

شاید اینطور بهتر باشه بگم که هسته ی اصلی رشته ما مهندسی نرم افزاره ولی خوب یکسری از درس های پایه ای اونها که زیاد کاربردی نیست رو ما نمیخونیم مثلا ریاضی مهندسی اینا و بجاش درس های مرتبط تر با کامپیوتر رو میخونیم.

بله! رشته ما با نرم افزار تفاوت داره ولی میتونم این ادعا رو کنم که مهندسی IT از مهندسی نرم افزار هم نرم افزاری تره

امیدوارم که منظورم رو گرفته باشید
 

iPooria

عضو جدید
Computer programming
Computer science
Database management
Game art design
Information systems
Information systems security
Management
Multimedia design
Network management
Network security
Project management
Software engineering
Technology management
Web design
Web development
...
 

Drago

پیشکسوت فعال فناوری اطلاعات
کاربر ممتاز
دوستان بهتر نیست قبل از ایجاد تاپیک جدید یه جستجو بکنید؟
شما رو ارجاع میدم به تاپیک ◄تعریف IT,خدمات, کاربردها و مشاغل مربوط به آن► که اتفاقا جزء تاپیک های مهم شده تالار هست
اگه هم در مورد مشاغل احتمالی آینده تون میخواید بدونید به این لیست نگاه کنید(از همون تاپیک کپی کردم):
Application Development Manager

Application Integration Specialist
Application Support Analyst
Applications Manager
AV Technician
Business Process Analyst
Business Requirements Analyst
Business Systems Analyst
CAD Operator
Chief Information Officer
Chief Technology Officer
Corporate Compliance Officer
Database Administrator
Database Analyst
Database Developer
Desktop Technician
Director of IT
GIS Manager
Hardware Technician
Help Desk Manager
Help Desk Technician
Infrastructure Manager
IT Architect
IT Asset Manager
IT Manager
Network Administrator
Network Engineer
Network Manager
Network Technician
Operations Manager
PACS Administrator
PC Technician
Programmer Analyst
Programmer
Project Manager
Procurement Manager
Quality Assurance Analyst
Quality Assurance Manager
Security Administrator
Server Administrator
Software Engineer
Systems Software App Tester
Systems Analyst
Systems Architect
Systems Engineer
Technical Writer
User Interface Analyst
VP of IT
Web Developer
Webmaster
 

Drago

پیشکسوت فعال فناوری اطلاعات
کاربر ممتاز
خبر آمد خبری در راه است!
به دلایلی داشتم دنبال مطالب راجب حملات DDoS میگشتم (کسی اگه لیست سالیانه این حملاتو داره اگه بده ممنون میشم) و به عنوان یه مطلب مرتبط به حمله Black Fax برخوردم...
ببینید این حمله قبل از اینکه کامپیوتر به وجود بیاد صورت میگرفته و الان هم با وجود کامپیوتر باز هم نیازی بهش نیست.(تمام عالم قبول دارند که با کامپیوتر میشه حمله های سنگین تر با خسارات بیشتری زد به طوری که حمله ما در برابرش ناچیز باشه)
روش Black Fax اینه که برای هدف مورد نظر یک یا دوصفحه کاملا سیاه فرستاده میشه و در صورتی که طرف حرفه ای باشه سعی میکنه این ارسال به صورت تمام نشدنی باشه...اینطوری جوهر فکس هدف تموم میشه و کاراییشو از دست میده (به نوعی دچار DoS میشه!)
خب حالا با توجه به اینکه امنیت یکی از گرایش های ما هست میپرسم آیا این حمله به فناوری اطلاعات مرتبطه یا نیست؟
اگه آره پس چطور میشه بدون کامپیوتر باشه و مرتبط باشه؟
اگه نه هم که دیگه خودت و انصافت!!!

تذکر‌: به قول معروف

Dont Try This At Home!
ITS ILLEGAL!

I
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
R هاست کد ارائه دهنده خدمات وب سایت مهندسی فناوری اطلاعات 0

Similar threads

بالا