► •*♥*•◄اقرا بسم ربک الذی خلق ► •*♥*•[ویژه نامه ی بعثت ]

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار



بسم الله الرحمن الرحیم





اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ

خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ

اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ

الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ







ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد

دل رمیده ما را انیس و مونس شد

نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت

به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد




~ ๑Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ๑ ╬♥╬ویژه نامه بعثت ختمی رسل حضرت محمد (ص)╬♥╬.๑Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ๑~
>>>>>>>سفیر مهربانی <<<<<<<
تاريخچه زندگي رسول اكرم (ص)
واقعيت ‏بعثت از نگاه اهل بيت(ع)
سیره اخلاقی پیامبر گرامی اسلام
نام احمد نام جمله انبیاست
مرد جاوید
✧✜✦ اشعار وپیامک های ویژه مبعث رسول اکرم (ص)✧✜✦
منزلت حضرت محمد(ص) و اهل بيت عليهم السلام در قرآن،تاريخ و منابع اهل سنت
بشارتهای انجیل و تورات به حضرت محمّد(ص)+پاسخ به شبهات مسیحیان
دانلود کتاب شریف نهج الفصاحه-pdf-doc-pak-java

دستور صلوات بر پیامبر(ص) در قرآن
برترین آیه از منظر رسول خدا
احادیثی از پیامبر اکرم( ص )
خصلت مومن از رسول اکرم(ص)
فرمایشات حضرت محمد(ص)
اخلاق از ديدگاه قرآن پيامبر و عترت
توصيف مؤمن از زبان پيامبراسلام (ص)
جنجالی ترین تاپیک: توضیح علمی معراج پیامبر از دیدگاه یک مهندس مکانیک!!!(مهندسی در اسلام)!
شق القمر پیامبر از لحاظ علمی تایید شد !!!
در نعت رسول اکرم صلی الله علیه وسلم
حضرت محمد(ص)؛ مظهر اعلای حق و محور صلح
پيشگويى رسول گرامى (ص) از ظهور وهّابيّان
چهل حديث پيرامون جوان ونوجوان
پیامبران خاورمیانه!
شمسه؛_نقش حضرت محمد (ص) در هنر اسلامی ایران
حضرت محمّد(ص)، ماریه قبطی و سورۀ تحریم
عباراتی که بر دسته شمشیر رسول‌الله (ص) حک شده بود
پیامبر(محمد رسول الله)
بذله گویی های پیامبر (ص)
مبعث پیامبر
عید مبعث مبارک
ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد
عید مبعث مبارک
فضیلت ذکر صلوات
تصاویر ناب از وسایل بجای مانده از حضرت محمد(ص)...!





سر خوش آن عیدی که آن بانی نور**از کنار کعبه بنماید ظهور
قلب ها را مهر هم مهری زند**از حرم بانگ انالمهدی زند



خدایا به حق مبعث رسولت محمد (ص) ظهور امام زمان را برسان

الهم عجل لولیک الفرج

مبعث رسول اکرم بر همه مسلمانان مبارک باد.



 

* ziba *

عضو جدید
کاربر ممتاز
بلغ العلی بکماله

کشف الدجی بجماله

حسنت جمیع خصاله

صلو علیه و آله

به سبب کمالش به بلندپایگی رسید،

با روی نکوی خود تیرگی​ها را برطرف ساخت،
همه​ی روشهایش نکوست،
بر او و خاندانش درود باد

سعدی علیه الرحمه
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
دانشمندان شرق و غرب از پیامبر اسلام صلى الله علیه وسلم می‌گویند1




مخلوقی از قلب دنیا:

کارلایل (Thomas Carlyle 1795- 1881م) مقاله نویس و مورخ انگلیسی و مؤلف کتاب قهرمان و قهرمانیت (Hero And Heroworship) در کتاب خود می‌نویسد: «بزرگ‌ترین ننگ بر هر فرد متمدنِ این دوران این است که به گفته‌هایی که این پندار را بدهد که دین اسلام دروغ است و محمّد فریبکار است، گوش فرا دهد. آن زمان فرا رسیده که به جنگ این شایعات پوچ برویم، آن را دور اندازیم و از آن شرم داشته باشیم. رسالتی که محمّد پیام‌آور آن بود، هم‌چون چراغی فروزان رد دوازده قرن فرا راه میلون‌ها انسان هم‌چون ما، قرار داشته و دارد… خداوند این مرد (محمّد r)را صادق و مخلص آفرید… و محمّد در نظر من، مخلوقی از قلب دنیا… و درون هستی و بخشی از حقایق جوهری اشیا و شاید آیه‌ای از آیات و نشانه‌های وجود الله است. لذا محمّد را هرگز فردی دروغگو و فریبکار نمی‌دانم که برای پادشاهی و قدرت حرکت کرده باشد، بلکه رسالتش را حق می‌دانم و او بخشی از این حیات است که قلب طبیعت از او برانگیخته شد. او هم‌چون شهابی است که جهان را روشنایی بخشید… من یقین دارم که محمّد درسی از کسی نیاموخته و او سواد خواند و نوشتن نداشت… به خدا سوگند، امی بودن محمّد شگفت‌انگیز است… آن‌چه درباره‌ی شهوت‌رانی دین اسلام نوشته‌اند، من تمام آن‌را ستم و ظلم می‌دانم… محمّد فردی شهوتران نبود، بلکه بر خلاف آن فردی زاهد، و در مسکن و خورد و خوراک و لباس بسیار زاهد گرا بود.»

مثل اعلای زیبایی‌ها:

پروفسور آنه ماری شیمل (Schimmel, Anne marie – متولد ۱۹۲۲) در کتاب ”محمّد رسول خدا“ می‌گوید: «محمّد مثل اعلای همه زیبایی‌های انسان است؛ زیرا شریف‌ترین صفات معنوی نیز از سراپایش هویدا است.»

قانون‌گذاری بزرگ و خردمند:

بولنویلیه (Boulanvillires) پژوهشگر فرانسوی در وصف پیامبر صلى الله علیه وسلم نوشته اشت: «محمّد قانونگذاری بزرگ و خردمند بود که دینی مهذب برای جهانیان به ارمغان آورد. نماینده‌ی زنده‌ی عنایات پروردگار بود. خدایی که بر همه چیز آگاه است او را فرستاد تا مسیحیان را که گمراه شده بودند، متنبه گرداند، بت‌ها را خرد کند، ایرانیان خورشید پرست را مطیع سازد و آیین خداشناسی را از دیوارهای چین تا سواحل اسپانیا بگستراند.»

بزرگ‌ترین نابغه‌ی تاریخ:


کارن آرمسترانگ (Karen Armestrong متولد ۱۹۴۴) در زندگی‌نامه‌ی پیامبر اسلام محمّد صلى الله علیه وسلم می‌نویسد: «اگر ما محمّد را از همان دیدگاهی که چهره‌های بزرگ تاریخی را می‌نگریم، ببینیم، به راحتی به این باور خواهیم رسید که او بزرگ‌ترین نابغه‌ی طول تاریخ بشریت بوده است، این باور نه به خاطر آوردن قرآن یا ایجاد یک دین بزرگ یا فتوحات نظامی او، بلکه به خاطر شرایط خاصی که او در آن رشد یافته، ایستادگی کرده و پیروز گردید، در ما ایجاد می‌گردد.»

رادمرد بزرگ و افتخار آسیا: مستر جون دی فینرات انگلیسی می‌گوید: «محمّد بزرگ‌ترین خیرخواهان نوع بشر است و ظهور محمّد نشانه‌ی یکی از عالی‌ترین عقول می‌باشد در تمام عالم؛ و اگر آسیا بخواهد به فرزندان خود افتخار کند، سزاوار است که به این رادمرد بزرگ و بی‌مانند بر جهان افتخار نماید. البته یکی از ظلم‌های شدید است اگر بخواهیم حق بزرگوار این مرد را ادا نکنیم؛ زیرا این همان شخص است که در هنگام ظهورش عرب در درجه‌ای از انحطاط و توحش بوده که بر ما مخفی نیست و باز می‌بینیم پس از بعثت او و بر اثر انواری که دیانت اسلام در دل‌های آن‌هایی که آن را با میل پذیرفتند، افروخت چگونه اوضاع آن سامان منقلب و دگر گون شد. به همین جهت است که شک در بعثت محمّد را شک در قدرت خداوندی که شامل تمام جهان و جهانیان است، باید دانست.»

اندیشمند عالی:

واشینگتن ایروینگ (Washington irving 1783 – ۱۸۵۹م) نویسنده و اسلام شناس و کنسول امریکا در اسپانیا و صاحب کتاب ”تاریخ نیویورک“ می‌نویسد: «حضرت محمّد به هیچ وجه طالب مال و منال دنیا نبود و به حدی از قول و فامیل اهانت دید که گاهی مجبور می‌شد فرار نماید، او دارای آرائی بسیار عالی و اعتقادی نیکو بود.»

فرمانروای دادگستر:

فرانسوا ماری آروئه ولتر (Francois- Marie arout Voltaire 1694 – ۱۷۷۸) فیلسوف و نویسنده‌ی فرانسوی می‌نویسد: «محمّد بی‌گمان مردی بسیار بزرگ بود و مردان بزرگی نیز در دامن فضل و کمال خود پرورش داد. قانون‌گذاری خردمند، جهانگشایی توانا، فرمانروایی دادگستر و پیامبری پرهیزگار بود که بزرگ‌ترین انقلاب‌های روی زمین را پدید آورد.»

مصلح بزرگ جهان:

سر ویلیام موئیر (Willam muir) مورخ انگلیسی و رئیس انجمن آسیایی لندن، در کتاب ”زندگانی محمّد“ می‌نویسد: «دین محمّد آسان بود و سخنانش واضح. اعمالی که انجام داده عقل را مبهوت می‌کند. در تاریخ جهان مصلی نبوده که مانند محمّد در مدتی کوتاه، دل‌ها را بیدار، و اخلاق را تجدید، و بنای فضیلت را استوار کرده باشد.»



ادامه..........
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
دانشمندان شرق و غرب از پیامبر اسلام صلى الله علیه وسلم می‌گویند2






ابر مرد تاریخ:


دکتر گوستاو لوبون (Goustawe Lebon 1841 – ۱۹۳۱م) نویسنده‌ی مشهور فرانسوی می‌نویسد: «اگر بخواهیم عظمت و اهمیت رجال بزرگ عالم را از روی آثار و کارهای آن‌ها بسنجیم، هر آینه باید گفت که پیغمبر اسلام در میان رجال تاریخ، یک رجل بسیار بزرگ نامی گذشته است. مورخین قدیم به واسطه‌ی تعصبات مذهبی اهمیتی به کارهای او نداده‌اند، ولی در عصر حاضر مورخین نصارا حاضر شده‌اند که در این باب از روی انصاف سخن گویند.»

انقلاب محمّد (ص) و انقلاب فرانسه:


کونستان- ویرژیل – گیورگیو (Gheorghiu, Constantin Virgil 1916 – ۱۹۹۲م) در کتاب ”محمّد پیغمبری که از نو باید شناخت“ می‌نویسد: «انقلابی که محمّد می‌خواست در آن موقع در عربستان به وجود بیاورد با توجه به رسوم و شعائر عرب، و نفوذ فوق العاده‌ی رؤسای قبایل و این‌که هر قبیله و طایفه یک واحد اجتماعی بزرگ را تشکیل می‌داد، از انقلاب فرانسه بزرگ‌تر است. انقلاب فرانسه نتوانست بین فرانسوی‌ها مساوات به‌وجود بیاورد، ولی انقلاب محمّد بین مسلمین مساوات به‌وجود آورد و هر نوع مزیت خانوادگی و طبقاتی و مادی را از بین برد.»

همای سعادت:
جرج برنارد شاو (Shaw georg Bernard 1856 – ۱۹۰۵م) درام نویس نابغه‌ی ایرلندی می‌نویسد: «به عقیده‌ی من اگر به مردی مانند محمّد زمام اختیار حکومت تمام دنیا را بسپارند، جهان و جهانیان تحت لوای حکومت اسلام رستگار خواهند شد، و مکتب اسلام، دنیا را به خیر و سعادت و حل مشکلات زندگی هدایت خواهد کرد، تا بدان‌جا که بر تمام عالم، همای سعادت پرتو خواهد افکند.»

برترین مرد تاریخ:

بارتلمی سنت هیلیر (Barthelemy- saint- hilaire(Jules) 1805 – ۱۸۹۵) خاور شناس مشهور فرانسوی و مورخ نامی تاریخ اسلامی می‌نویسد: «محمّد در دوره‌ی خود باهوش‌ترین عرب و پرهیزگارترین و متدین‌ترین آن‌ها و پرحوصله و بردبارتر از همه و نسبت به دشمنان از همه مهربان‌تر و خوش‌رفتارتر بود و پایداری که آن امپراطور عظیم و بی مانند اسلامی که برپا کرد، فقط بر اثر تفوق این پیغمبر بر رجال آن عصر بود و بس. و اما دینی که آورد و مردم را به ان دعوت نمود، یک خیر و برکت بزرگی بود که عموم ملل به او گرویدند و از آن بهره‌مند شدند.»

پیکار با باطل:


آلفرنس لامارتین (Lamartine 1790 – ۱۸۶۹م) شاعر، ادیب و سیاستمدار فرانسوی می‌گوید: «زندگی محمّد پیغمبر اسلام با اندیشه‌های عالی و جهاد و نهضت او علیه خرافات و نادانی‌های ملت خود و در راه توسعه و نشر مقام رسالت و ایمان به رستگاری و موفقیت از خود به مرحله‌ی بروز رسید. او در زندگی کوچک‌ترین قدمی در راه باطل برنداشت… محمّد شخصی است مافوق بشر و مادون خدا، پس بدون شک و شبهه باید گفت: او فرستاده‌ی الهی است.»

صدایی از قلب طبیعت:

کارلایل (Thomas Carlyle) مورخ انگلیسی در در کتاب ”تحقیقات“ خود می‌نویسد: «این فرزند صحرا با قلبی عمیق و چشمانی سیاه و نافذ و با روح اجتماعی وسیع و پر دامنه‌ای، همه نوع افکاری با خود همراه داشت غیر از جاه طلبی. چه روحی آرام و بزرگ؟ او از کسانی بود که جز با شور عشق و حرارت سر و کاری ندارد و از کسانی بود که طبیعت، آن‌ها را مخلص و صمیمی قرار داده است. در حالی که دیگران در طریق فرمول‌های (شعارهای) گمراه کننده و بدعت‌ها سیر می‌کردند و با همان حال راضی و خرسند بودند، این مرد نمی‌توانست خودش را در آن شعارها بپیچد و محصور کند. رمز بزرگ هستی با همه دهشت و جبروت و با همه جلال و شکوه در نظر او روشن و آشکار می‌درخشید. هیچ گونه بدعت و ضلالتی، آن حقیقت غیر قابل وصف را نمی‌توانست از او مکتوم و مستور بدارد و ندای همان حقیقت بود که می‌گفت: ”من وجود دارم.“ کلام چنان مردی، صدایی است مستقیم از قلب طبیعت. مردم باید به آن گوش دهند و اگر به چنان کلامی گوش ندهند، به هیچ صدایی نباید اعتماد کنند؛ زیرا همه چیز در برابر آن باد است.»

سلطان، قاضی و مشاور معنوی جامعه:


ویلیام چیتیک و ساچیکو موراتا در کتاب ”سیمای اسلام“ می‌گویند: «حضرت محمّد در مقام پیامبر، سلطان، حاکم، و قاضی و مشاور معنوی کل جامعه قرار داشت؛ بدین ترتیب وی از طرفی محل دریافت پیام الهی بود و از طرف دیگر در مورد اهداف سیاسی و اجتماعی جامعه اسلامی حکم صادر می‌کرد و بر مسند قضاوت منازعات و مرافعات اجتماعی قرار داشت و به صدور دستور و تنبیه و مجازات متخلفین از احکام خداوند و یا عفو و گذشت آن‌ها می‌پرداخت. بالأخره این‌که از افراد جامعه در کوشش‌های شخصی جهت نزدیک‌تر شدن به خداوند متعال مشوره می‌گرفت.»

مرام عالی:

ژنرال سر پرسی سایکس (۱۸۶۷-۱۹۴۵م) نویسنده‌ی مشهور انگلیسی می‌نویسد: «به عقیده‌ی شخصی من حضرت محمّد در میان عالم بشریت بزرگ‌ترین انسانی است که با یک مرام عالی، تمام خود را مصروف این داشت که شرک و بت‌پرستی را از ریشه منهدم ساخته و به‌جای آن افکار بلند اسلام را برقرار سازد. خدمت وافر و نمایانی که از این راه به نوع بشر نموده، خدمتی است که ان را ستایش نموده و سر تعظیم فرود می‌آورم.»

مرد برجسته‌ی تاریخ:

دکتر کارل مارکس (Marks, Karl haynns 1818-1883م) فیلسوف، متفکر، مورخ، اقتصاددان و جامعه‌شناس بزرگ آلمانی و بنیانگذار مکتب مارکسیسم و سیوسیالیسم می‌نویسد: «محمّد مردی بود که به خطاها و لغزش‌های مسیحیان و یهودیان پی برد و آن‌ها را با خط درشت به جامعه‌ی بشریت فهماند. وی از میان مردمی بت پرست با اراده‌ی آهنین برخاست و آنان را به یگانه پرستی دعوت کرد و در دل‌های ایشان جاودانی روح و روان را بکاشت. بنابر این او را نه تنها باید در ردیف مردان بزرگ و برجسته‌ی تاریخ شمرد، بلکه سزاوار است که به پیامبری او اعتراف کنیم و از جان و دل بگوییم که او پیامبر خداست.»

فرشته‌ی نجات:

لئون تولستوی (Tolstoi 1828- 1910م) نویسنده‌ی بزرگ روسی می‌نویسد: «جای هیچ گونه شبهه و تردیدی نیست که پیغمبر اسلام از بزرگان مصلحین دنیا است. آن هم مصلحی که به جامعه‌ی بشریت خدمات شایانی کرده است و این فخر و مباهات برای او بس است که یک ملت خونریز و وحشی را از چنگال اهریمنان عادات زشت و شنیع برهانید و راه ترقی را به‌روی آنان باز کرد و حال آن که هر مرد عادی نمی تواند به چنین کار شگرفی اقدام کند و نتیجه بگیرد. بنابر این شخص شخیص پیامبر اسلامr سزاوار همه‌ گونه احترام و اکرام می‌باشد، شریعت اسلام به علت توافق آن با عقل و حکمت، در آینده عالمگیر خواهد شد.»

سلاله‌ی بزرگواران:

دکتر نیس، دانشمند اندونزی و استاد کیش مسیحی در دانشگاه بیرمنگام [انگلیس]، در یکی از کنفرانس‌هایش می‌گوید: «ای فرزند مکه! و ای سلاله‌ی بزرگواران! و ای باز آورنده‌ی مجد و عظمت پدران و نیاکان! و ای رهایی بخش جهان از قید عبودیت معبودان باطل! نه تنها جهان به تو افتخار می‌کند و خدا را بر این موهبت گرانقدر سپاس می‌گوید، بلکه نسبت به تمام مساعی و کوشش‌های تو تقدیر می‌کند. ای بازمانده‌ی دودمان ابراهیم u ! و ای کسی که صلح را برای جهانیان به ارمغان آوردی و دل‌های انسانیت را به خود جلب کردی و شعار خود را ”اخلاص“ [در گفتار و عمل] قرار دادی! و ای کسی که در احکام دینی‌ات گفته‌ای: ”کار هر کس به نیت او بستگی دارد.“! تشکرات مرا بپذیر.»

آن‌چه خوبان همه دارند تو تنها داری:

جان دیون پورت، اسلام شناس شهیر انگلیسی می‌نویسد: «… در این هنگام محمّد به اوج رشد و مردانگی رسیده بود، صورتی داشت آمرانه و منظره‌ای موقر و با شکوه، قیافه و سیمایی گشاده و منظم، چشمانی سیاه و نافذ، بینی قلمی و کشیده، دهانی خوش ترکیب و دندان‌هایی مانند مروارید، گونه‌هایی قرمز، حاکی از کمال سلامت مزاح، صنعت و زیبایی آفرینش به موی سر و صورت طبیعی و مشکی انبوه وی، جلوه‌ای از رنگ میوه‌ی بلوط نیز اضافه کرده بود. هر کس با او صحبت می‌کرد، مسحور تبسم ملیح و جاذب، و مخصوصاً صدای موقر و موزون وی، و شیفته‌ی حرکات دل‌پذیر آمیخته با محبت، و مجذوب صفای اخلاق و صراحت گفتار او می‌شد. امتیازات و استعداد عالی فرماندهی در او آشکار بود. دارای حس سرعت انتقال و سرعت اقدام و عمل بود. حافظه‌ای داشت وسیع و قوی؛ نیروی ادراک و تصوری داشت محکم و پر از جرأت؛ قوه‌ی قضاوتی داشت روشن و عمیق؛ و شجاعتی داشت بی‌نظیر. عقیده‌ی آن‌هایی که صدق دعوای او را مشکوک می‌دانند، یا او را پیش خودشان محکوم می‌پندارند، هر چه هست، باشد؛ لیکن یک نکته‌ای در کار است و آن اصرار و پافشاری این مرد در تعقیب از هدف بزرگی است که در زندگی خودش آن را نصب العین خویش ساخته و در انجام آن، آن قدر استقامت و حوصله نشان داده است! و همین نکته است که همه را وادار به تمجید و تحسین می‌کند. چیزی که بر فصاحت طبیعی او افزوده بود، این بود که صاف‌ترین لهجه‌های عربی را در محاوره به کار می‌برد؛ و این امتیاز در فصاحت و بلاغت مسحور کننده، او را زینت دیگری بخشیده بود.»

مهربان با همه! : استانلی لین پول انگلیسی (Stanley Lane-Poole) می‌نویسد: «پیامبر اسلام در ظرف ۲۳ سال با شخصیت بارز و قوت کلام و اخلاق و رفتارش توانست یکی از بزرگ‌ترین مذاهب روزگار را پایه‌گذاری کند و یکی از کامل‌ترین تمدن‌ها و فرهنگ‌ها را بنیانگذاری نماید. وی یکی از بزرگ‌ترین قانونگذاران و مربیان مذهبی و سیاستمداران و مردان کارزار می‌باشد؛ در حالی که مدرسه ندیده و درس نخوانده بود. در مغرب زمین، مسیحیان عموماً تصورات واهی و خطایی از پیامبر اسلام دارند و حال آن‌که وی مردی بسیار قانع و متواضع و متین و محجوب بود. به ابلاغ رسالتش ایمانی فوق‌العاده داشت و در حین پیغمبریش دائم این نکته را به مردم گوشزد می‌کرد که بنده و فرستاده‌ی خدا است و با این‌که نفس خود را به‌سختی رنج می‌داد، ولی با همه‌ی مردم مهربان و رئوف بود.»

الگوی انقلاب آفرینان: ژیل کوپل در کتاب پیامبر و فرعون می‌نویسد: «در زندگانی پیامبر اسلام دو مرحله وجود دارد: در مرحله‌ای که معروف‌تر است و بیش‌تر از آن یاد شده است، محمّد به عنوان حاکم مدینه، قاضی، فرمانده‌ی نظامی و سیاستمدار ظاهر می‌شود. اما مرحله‌ی اولیه‌ای نیز پیش از هجرت محمّد از مکه به مدینه وجود داشت. پیامبر قبل از حاکم شدن، رهبری جنبش الیگارشی[SUP]۲۱[/SUP] بت پرست مکه را عهده‌دار بود. از آن‌جا که این مخالفت در وهله‌ی اول ذاتاً جنبه‌ی مذهبی و اخلاقی داشت، خواه ناخواه یک اقدام سیاسی را به خود گرفت. در این مرحله پیامبر r به عنوان منتقد و مخالف رژیم در مکه آغاز به‌کار کرد و موطن خود را به قصد مدینه ترک کرد و در آن‌جا با تشکیل یک دولت در تبعید، به مفهوم امروزی، جنگ علیه مکه را پیروزی و فتح نهایی به راه انداخت. ظهور آیین جدید، خود نوعی پیکار جویی انقلابی با رهبری و نظام کهن به شمار می‌رفت و هر دوی این‌ها، یکی توسط پیامبر و صحابه‌اش و دیگر توسط اسلام، سرنگون شده و ریشه‌کن شد. در این دوره[ی قبل از هجرت] نیز مانند دوره‌ی بعد، پیامبر صلى الله علیه وسلم و زندگی‌اش نمونه و سرمشق بود.»



 

Body Guard

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام بر همگی
منم به نوبه خودم این عید رو به همه مسلمانان عزیز به خصوص دوستان گلم در این باشگاه تبریک می گم
یه تشکر ویژه هم از استارتر گرامی دارم.
خدا خیرت بده .
عاقبت به خیر بشین (گل)
 

مسروری

عضو جدید
کاربر ممتاز

عید مبعث مبارک

:gol:


بررسي خاتميت در روايات
:

امام صادق (عليه السلام) مي‌فرمايد:
«اِنَّ اللهَ خَتَمَ بِنَبيِّكُمُ النّبِيينَ، فَلا نَبِيَّ بَعْدَهُ، وَ خَتَمَ بِكِتابِكُمُ الْكُتُبَ فَلا كِتابَ بَعْدَهُ وَ اَنْزَل‌َ فيهِ تِبْيانُ كُلِّ شَيء»؛
خداوند به وسيله پيامبر شما باب نبوّت را ختم نمود، ديگر پس از او پيامبري نخواهد آمد و با كتاب او به نزول كتاب آسماني پايان داده، پس از آن ديگر كتابي نازل نخواهد شد؛ اين كتاب روشنگر همه چيز است!»
الف- انس مي‌‌گويد: از رسول خدا (ص) شنيدم، مي‌فرمود: انا خاتم الانبياء و انت يا علي خاتم الاولياء. و قال اميرالمؤمنين (ع): ختم محمد (ص) الف نبي و اني ختمت الف وصي...» من پايان دهنده پيامبران و تو يا علي پايان بخش اولياء هستي و اميرالمؤمنين (ع) فرمود: محمد پايان‌بخش هزار پيامبر و من هزار وصي را پايان بخشيدم.18

ب- پيامبر (ص) فرمود: «انا اول الانبياء خلقاً و آخرهم بعثاً»؛ من از نظر آفرينش اولين و از حيث بعثت آخرين پيامبرم.

ج- پيامبر (ص) فرمود: «مثل من در بين پيامبران، مانند مردي است كه خانه‌اي را بنا كرده و آراسته است، مردم بر گرد آن بگردند و بگويند: بنايي زيباتر از اين نيست جز اين كه يك خشت آن خالي است «فانا موضع اللبـنة، ختم بي الانبياء»، و من پر كننده جاي آن خشت خالي هستم. از اين رو نبوّت پيامبران به من ختم پذيرفت.

د- امام باقر (عليه السلام) فرمود: «ارسل الله تبارك و تعالي محمِداً الي الجنّ و الانس عامّة و كان خاتم الانبياء و كان من بعده اثني عشر الاوصياء».

هـ- حق‌تعالي در خطاب به حضرت زكريّا فرمود: «يا زكريّا قد فعلت ذلك بمحمّدٍ ولا نبوّة بعده و هو خاتم الانبياء» پيامبر اسلام حضرت محمد (ص) ختم پيامبران و پيامبري بعد از او نيست.

و- حضرت موسي بن عمران (ع) نيز همچون ساير پيامبران اين حقيقت را بر زبان آورده است كه پيامبر اسلام حضرت محمد (ص) خاتم پيامبران است «قال رسول الله: و فيما عهد الينا موسي بن عمران (عليه السلام) انّه اذا كان آخر الزّمان يخرج نبّي يقال له «احمد» (ص) خاتم الانبياء لا نبّي بعده، يخرج من صلبه ائـمّة ابرار عدد الأسباط»
بعد از او پيغمبري نيست و از صلب او دوازده پيشوا به تعداد اسباط بني‌اسرائيل خارج مي‌شوند.

ز- پيامبر (ص) همچنان فرمود جبرئيل هنگام ظهر بر من نازل شد و گفت: يا محمّد (ص) خداوند تو را سيّد پيامبران و عليّ را سيّد اوصياء قرار داد... «محمّد سيّد النبيّين و خاتم المرسلين و جعل فيه النبوة...» محمّد سيّد پيامبران و خاتم رسول است و در او نبوّت را قرار داد.

ل- اميرالمؤمنين به كرات در جاي جاي نهج‌البلاغه به خاتميّت حضرت محمّد (ص) تصريح كرده و به طور شفّاف خاطرنشان ساخته است كه محمّد (ص) پايان‌بخش پيامبران است، مانند:


ن- حضرت مسيح (عليه السلام)- بنا به نقل انجيل يوحنّا- فرمود: «انّي سائل ربّي ان يبعث اليكم «فار قليط» آخر يكون معكم الي الابد و هو يعلّمكم كلّ شيءٍ» من از پروردگارم خواستم براي شما «فارقليط» ديگري (يعني حضرت محمّد (ص) را مبعوث فرمايد كه تا ابد با شما باشد و هر چيز را به شما بياموزد.

ي- امام محمّد باقر (عليه‌السلام) در تفسير آيه «ما كان محمّدً ابا احدٍ من رجالكم ولكن رسول الله و خاتم النّبيّين» مي‌فرمايد: خاتم النّبيّين يعني پيامبري بعد از حضرت محمّد (ص) نخواهد بود «يعني لا نبيّ بعد محمّد».


95.jpg


 
بالا