۸ قانون طلايي براي بهبود روابط مادر و دختـر

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار

با اين که مادر و دختر هر 2 خصوصيات ظاهري و اخلاقي جنس مونث را دارند، اما گاهي رفتارهاي شان براي يکديگر عجيب به نظر مي رسد! به طور مثال، بعضي دختران نوجوان و جوان شکايت مي کنند که مادرشان فقط انتظار اطاعت محض از آن ها دارد و بعضي مادران هم شکايت مي کنند که دخترشان هرگز متوجه منظور آن ها نمي شود! جالب است بدانيد که گاهي روابط مادران با دختر نوجوان يا جوان خود پيچيده تر از روابط با پسرشان است بنابراين در ادامه اين مطلب براي بهتر شدن روابط مادرها و دخترها توصيه هايي مطرح خواهيم کرد.

احترام گذاشتن بي چون و چرا
مهم ترين نکته کليدي که مي تواند يک رابطه دوستانه ميان مادرها و دخترها ايجاد کند، احترام گذاشتن به يکديگر است. احترام گذاشتن به يکديگر از مواردي است که هر مادر و دختري بايد در تمام طول زندگي شان رعايت کنند و هيچ وقت احترام قائل شدن براي يکديگر را فراموش نکنند، چرا که اين نکته تا حدود زيادي تضمين کننده رابطه اي مناسب بين مادر و دختر است.

آشنايي با افکار غير منطقي و جايگزيني آن ها
بعضي مادرها نسبت به دخترشان و دخترها نسبت به مادرشان اين حس را دارند که طرف مقابل شان بايد بي عيب و نقص باشد و همين باور غير منطقي زمينه ساز بسياري مشکلات براي هر 2 طرف مي شود. با توجه به اين که دخترها و مادرشان ساعت هاي زيادي از روز را در کنار يکديگر مي گذرانند، دخترها بايد با زير سوال بردن افکار غيرمعقول شان و جايگزيني آن ها با افکار منطقي تر، رابطه بهتري را برقرار کنند. به طور مثال اين باور که چون مادرم من را دوست دارد بايد هميشه من را مورد توجه قرار دهد، باوري غير منطقي است و بايد با اين باور که هرچند مادرم من را دوست دارد، اما ممکن است به دليل گرفتاري در لحظاتي کمتر به من توجه کند جايگزين شود . همچنين مادرم حق دارد گاهي به خاطر اشتباهات من يا مشکلات شخصي اش رابطه خوبي با من برقرار نکند و به هيچ وجه اين رفتارها به معني دوست نداشتن من نيست. همچنين دخترها نياز زيادي به تاييد مادرشان دارند و به همين دليل فکر مي کنند چون مادرشان را دوست دارند بايد حتما هر کار خوب آن ها با تاييد و تشکر مادرشان همراه باشد در حالي که ممکن است مادرشان نيازي نبيند که بابت همه رفتارهاي خوب دخترش تشکر کند. همچنين مادري که فکر مي کند دخترش بايد دقيقا شبيه به او رفتار کند، سخت در اشتباه است بلکه مادرها بايد علاوه بر آموزش عملي رفتار کردن به دخترشان به صورت کلامي هم با او صحبت کنند و نظرشان را به او بگويند و از داشتن توقع هاي بي‌جا خودداري کنند.

اهميت شناخت شخصيت طرف مقابل
روابط يک دختر با مادرش مي تواند تاثير گذارترين رابطه در تمام زندگي او باشد و تمامي روابط او با ديگران حتي رابطه با همسرش را تحت تاثير قرار دهد. رابطه بين مادر و دختر هم زمان با رشد دختر متحول مي شود و مادر بلوغ، نوجواني، جواني و تبديل شدن دختر خود را به يک زن مستقل تجربه مي کند. اين تغييرات مي تواند به اختلاف نظرهاي کم يا زياد بين آن ها منتهي شود. دخترها و مادرها براي شروع يک ارتباط خوب و درست ابتدا بايد از خودشان شروع کنند تا متوجه شوند که خودشان از چه شخصيتي برخوردار هستند و چه کارهايي مي توانند انجام بدهند تا يک ارتباط خوب ميان آن ها برقرار شود. آيا طرف مقابل شما درونگراست يا برونگرا؟ البته طرف مقابل شما چه درونگرا باشد و چه برونگرا، شما بايد به شخصيت او احترام بگذاريد و او را همان گونه که هست دوست بداريد. متاسفانه يکي از مهم ترين دلايلي که باعث ايجاد خدشه در رابطه برخي مادرها و دخترها مي شود اين است که آن ها به لحاظ شخصيتي با هم متفاوت هستند و به اين علت مدام با يکديگر جر و بحث و بگو مگو مي کنند. اگر شما اجتماعي و دخترتان کمرو و خجالتي است به اين ترتيب شما بايد قبول کنيد که دخترتان شخص درونگرايي است، اما اگر به اين نکته توجه نکنيد و مدام با او بگو مگو کنيد در نتيجه در ارتباط خوب ميان شما خدشه وارد مي شود. پس به شخصيت او احترام بگذاريد و با او رفتار مهرآميزي داشته باشيد.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
pesaretehroni ۵ قانون برای پدرانی که دختر دارند مشاوره خانواده 2

Similar threads

بالا