۵ حرکت اسکات که قوی‌ ترتان می‌کند

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
اسکات، حرکتی ساده و کلاسیک است که همیشه باید جزئی از تمرین هر ورزشکاری باشد. زیرا قدرت و عمل‌کرد عضلات پا را برای دویدن بهتر، بالا می‌برد. اسکات، عضلات چهارسر ران، جلوی ران، همسترینگ و عضلات اصلی برای خم شدن زانو را فعال می‌کند، که تمام این عضلات در هنگام دویدن شما را به جلو می‌رانند.


همچنین تقویت این عضلات باعث جلوگیری از آسیب‌هایی مانند آسیب زانو که در دوندگان متداول است، می‌شود. حتماً شما با فرم کلاسیک و اصلی اسکات آشنا هستید، ولی این حرکات جدید نتیجه بسیار خوبی برای ورزشکاران و دوندگان دارند.


برای جلوگیری از آسیب دیدگی، در هنگام اسکات نکات زیر را مدنظر قرار دهید:



  1. شانه‌ها رو به عقب، سینه رو به جلو و روبرویتان را نگاه کنید.
  2. بدون اینکه کمرتان خم شود، روی زانوهایتان بنشینید تا جایی که ران‌هایتان با زمین موازی شود.
  3. دقت کنید در این حالت زانوهایتان جلوتر از شست پایتان نباشد.
[h=2]اسکات از بغل[/h]

[h=2]
[/h]
هدف:
عضله چهار سر ران


چگونه؟ پای چپتان را یک قدم به طرف چپ بگذارید. زانوی چپتان را خم کنید و در موقعیت اسکات قرار بگیرید. سپس دوباره با فشار بر زانوی چپ، به حالت ایستاده برگردید. همین حرکت را برای پای راستتان نیز انجام دهید. می‌توانید این حرکت را در دو ست با ۱۵ تکرار انجام دهید.






[h=2]اسکات چرخشی[/h]

هدف:
عضله چهار سر ران و عضلات کمر و شکم


چگونه؟ ابتدا در حالت اسکات قرار بگیرید. سپس بلند شده و بالا تنه‌ی خود را به سمت چپ بچرخانید و دست‌هایتان را رو به بالا بکشید. این حرکت را به هر دو سمت در دو ست با ۱۵ تکرار انجام دهید. برای نتیجه بهتر می‌توانید یک وزنه سبک یا توپ را در دستانتان نگه دارید.


[h=2]اسکات با دست‌‌ کشیده بالای سر[/h]


هدف:
عضله چهار سر ران، شکم و کمر و همچنین کشش کمر.


چگونه؟ پاها را به عرض شانه باز کرده، یک حوله را بالای سرتان با دو دست نگه دارید. سپس در حالی که دست‌هایتان بالای سر قرار دارد، عضلات شکم را منقبض کرده، شانه‌هایتان را به هم نزدیک کنید و در حالت اسکات قرار گیرید. سپس در حالی که دست‌ها بالای سر قرار دارید بایستید. این حرکت را می‌توانید در دو ست با ۱۵ تکرار انجام دهید.




[h=2]اسکات پرشی[/h] [h=2]
[/h]
هدف:
تقویت عضلات چهار سر ران، جلو پا، همسترینگ و زانو برای بالا رفتن از کوه و امکان استارت قوی در مسابقات.


چگونه؟ ابتدا در حالت اسکات قرار بگیرید و سعی کنید که کمرتان خم نشود. سپس به سرعت ایستاده و تا جایی که می‌توانید بپرید. سعی کنید طوری روی زمین بازگردید که به زانوهایتان فشار نیاید. این حرکت را می‌توانید در دو ست با ۱۰ تکرار انجام دهید.
[h=2]اسکات دو مرحله‌ای[/h]

هدف
: افزایش تحمل عضلات در برابر خستگی برای مسابقات طولانی


چگونه؟ پای راستتان را یک قدم جلو بگذارید. روی پای چپتان بنشینید تا جایی که زانویتان کمی بالاتر از زمین قرار گیرید. سپس با سه شماره به حالت ایستاده بازگردید و با سه شماره دوباره بنشیدید. این حرکت را برای پای راستتان نیز انجام دهید. برای هر پا می‌توانید دو ست با ۱۵ تکرار انجام دهید.



fitnessmagazine.ir
 

alighara

عضو جدید
حرکت اسکات و ددلیفت سخت ترین حرکات و می توان گفت که مهم ترین حرکت های بدن سازی و پروش اندام هستند. این دو حرکت تاثیر زیادی به طور مستقیم بر روی عضلات پا و فیله ی کمر دارند و به طور غیر مستقیم بر روی تمام عضلات بدن تاثیر دارند . این حرکات باعث ترشح هورمون رشد و تستسترون در بدن می شوند. هورمون رشد برای رشد عضلات بسیار مفید و ضروری خواهد بود.مثلا وقتی بعد از ماه آمدن به باشگاه متوجه می شوید که دیگر عضلات بازو رشدی ندارند دلیل آن ترشح کم هورمون رشد است که با اجرای حرکات ددلیفت و اسکات می توان به این مهم دست یافت. ولی اجرای درست این حرکات بسیار بسیار مهم می باشد. چون در صورت اجرای ناصحیح درد زانو و کمر را در پی خواهد داشت. در وزنه های بالا حتما از یار تمرینی که نحوه ی کمک کردن برای حرکت اسکات را بلد باشد استفاده کنید . کمربند و زانو بند کمک کننده خواهد بود .حتما ست های گرم کردنی را داشته باشید و اگر تازه کار هستید ، بار ها و بارها فیلم های موجود از قهرمانان و ورزش کاران حرفه ای که این حرکات را آموزش می دهند را تماشا کنید .
 

Similar threads

بالا