۱۳ ویژگی نرم افزار واتس آپ Whatsapp

newharf

عضو جدید
برنامه واتس آپ یک نرم افزار برای برقراری تماس با دوستان است که اغلب گوشی ها چه اندروید یا iOS یا ویندوز فون از آن جدا نیستند و بیشتر کاربران به خاطر برقراری تماس با دوستان خود این برنامه را روی گوشی خود نصب می کنند و همچنین برقراری تماس تلفنی رایگان که اخیرا توسط فیس بوک با واتس آپ در دسترس قرار داده است. نرم افزار واتس آپ علاوه بر استفاده از آن در گوشی ها قابلیت استفاده در کامپیوترها را نیز دارا است پس اگر شما یکی از کاربرانی هستید که نرم افزار واتس آپ را روی گوشی خود نصب کرده است با ۱۳ ویژگی که ذکر خواهیم کرد آشنا شوید چرا که خیلی ها از این ویژگی های واتس آپ بی خبراند و با به کار بردن آنها بهتر می توانید از آن بهره ببرید.
۱. مخفی کردن آخرین زمان حضور در واتس آپ

به طور پیش فرض برنامه واتس آپ آخرین حضور شما را در واتس آپ برای دوستانتان نمایش می دهد برای عدم نمایش کافیست تا بعد از وارد شدن دکمه منو را بزنید و به “Settings + Account + Privacy” رفته و “Last seen” را بزنید و “Nobody” را انتخاب کنید.
۲. نگه داشتن یک نسخه پشتیبان از مکالمه


گاهی شاید به اشتباه مکالمه ها را حذف کنید در چنین موقعیتی با داتن نسخه پشتیبان می توانید مجدد به آن مکالمه دسترسی داشته باشید و یا گوشی جدیدی خریده اید و قصد دارید مکالمه های خود را از گوشی قدیمی به گوشی جدید انتقال دهید پس برای این کار منو برنامه را باز کنید به Settings +Chat settings+A backup to chat سپس منتظر باشید تا کار کپی تمام شود برای انتقال دادن در این آدرس sdcard/WhatsApp/Databases فایلی را خواهید یافت که کپی کنید در همان جا در گوشی جدید و زمانی که شروع کنید برایعضویت و راه اندازی واتس آپ در گوشی جدید این گزینه”Restore” نمایان می شود به روی آن کلیک کنید.
۳. ایجاد میانبر برای برقراری تماس های مهم

زمانی که بخواهید سریع برای تماس اتصال برقرار کنید (به جای اینکه بخواهید برنامه را باز کنید و بعد از آن متصل شوید ) نیاز به یک میانبر دارید که از این طریقی که خدمتتان عرض میکنیم می توانید یک میانبر بسازید ؛ برنامه را باز کنید روی اتصال “Contact” فشار دهید و نگه دارید یک پنجره ایی باز می شود که ۴ گزینه دارد روی “Add conversation shortcut” بزنید حالا به نمای گوشی خود نگاه کنید آیکونی را خواید یافت که مخصوص مکالمات است و با فشار دادن روی آن سریع می توانید تبادل داشته باشید.
۴.جستجو از کلمه ایی خاص در مکالمات


زمانی که بخواهید در بین نامه ها و مکالماتی که بین شما و دوستانتان رد و بدل شده است به دنبال یک کلمه بگردید کاری سخت و دشواری است اما اخیرا این را برنامه واتس آپ فراهم کرده که بعد از وارد شدن به مکالمات منو را باز کنید “Search” را خواهید دید انتخاب کنید و کلمه مورد نظرتان را وارد نمایید تا با رنگ زرد کلمه را به شما نشان دهد.
۵. پاسخ به پیام ها از داخل هر برنامه


اگر شما در برنامه دیگری باشید و یا با گوشی به سایتی رفته باشید و در این هنگام دوست شما در واتس آپ پیامی بدهد باید از برنامه و سایت خارج شده و واتس آپ را باز کنید تا بتوانید پاسخ را بفرستید اما ترفندی وجود دارد که به شما کمک می کند تا در هر برنامه ایی که باشید بتوانید پاسخ را بفرستید واتس آپ را باز کنید و منو را بزنید Settings+Notices+A pop-up notices بعد از رفتن این مرحله پنجره ایی باز می شود که باید گزینه آخر را انتخاب نمایید.
۶. مخفی کردن مکالمات در واتس آپ


شاید بخواهید که مکالمات خود را در نمای اصلی از دید دیگران مخفی کنید تا دسترسی به آنها نداشته باشند برای این کار برنامه را باز کنید و روی گفتگو مورد نظر فشار دهید و نگه دارید و از پنجره ایی که باز می شود روی “Archiving Conversation” فشار دهید سریع گفتگوهای مخفی می شوند و برای برگرداندن نیاز ات که به آن شخص پیامی ارسال کنید.
۷. دسترسی به عکس و فیلم
گاهی بین شما و دوستانتان عکس و یا کلیپی رد و بدل شده است که اگر بخواهید به دنبال آنها بگردید در میان مکالماتی که انجام داده اید واقعا کار خسته کننده ای است اما می توانید همه عکس و فیلم و کلیپ ها را در یک جا جمع کنید برای مشخص کردن عکسی که قصد کردید برای این کار به قسمت گفتگوها بروید منو را باز کنید و از پنجره کشویی Media را انتخاب نمایید.
۸. ارسال موقعیت جغرافیایی شما به دوستان


زمانی که با دوستتان قرار گذاشتید و سخت است تا آدرس محل را بنویسید می توانید از طریق مشخص کردن موقعیت و مکان خود و ارسال آن به دوستتان محلی که در آن قرار گرفته اید را به او بشناسانید به قسمت مکالمه ها رفته و روی آیکون Pin که در بالا هست فشار دهید از بین گزینه ها Location را انتخاب کنید و با کمک GPS موقعیت شما شناسایی می شود.
۹. ارسال همزمان یک پیام مشخص به چند نفر

گاهی شاید نیاز پیدا کنیم تا یک پیام را همزمان به چند نفر بفرستیم پس به جای اینکه بخواهیم به تک تک آنها جداگانه پیام را ارسال کنیم می توانیم این کار را انجام دهیم ؛ به روی پیام فشار دهید و نگه دارید گزینه هایی در نوار بالا نمایان می شود روی فلش فشار دهید و یا روی froward و افراد مورد نظر را مشخص کنید.
۱۰.ارسال مکالمات به ایمیل



زمانی که بخواهید مکالمات مخصوصی را که با افراد خاصی داشته اید را نگه دارید می توانید آن را به ایمیلتان ارسال کنید و نیز عکس و کلیپ و فیلم هایی که در مکالماتتان رد و بدل شده را می توانید به ایمیل خود ارسال کنید برای این کار منو را باز کنید Settings+Chat settings+Email Chat و با مشخص کردن مکالمه و گفتگو ایی که مد نظر هست سپس از شما یک ایمیل درخواست می کند.
۱۱.تغییر صدای مکلمات صوتی
شما می توانید برای این که مکالمات صوتی بین دوستان را متوجه شوید و تشخیص دهید تا با آهنگ پیش فرض اشتباه نکنید این کار را انجام دهید ، برنامه را باز کنید و منو را بزنید سپس به تنظیمات و بعد به قسمت آگاهسازی بروید و از قسمت آگاهسازی مکالمات Call Notifications را پیدا کنید به روی Ringtone بزنید و بعد کلیپ صوتی مورد نظر را برای مکالامت صوتی خود انتخاب کنید.
۱۲. مانع از ظاهر شدن تصاویر شخصی
اگر می خواهید تصاویر شخصی فقط برای افراد خاصی نمایش داده شود و مانع از ظاهر شدنش برای همه افراد شوید وارد برنامه واتس آپ شده و از روی منو Settings+My account+Privacy سپس تصاویر شخصی را انتخاب کنید و گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
۱۳.مانع از ارسال پیام
وقتی شخصی با ارسال پیام ها شما را به زحمت می اندازد می توانید مانع از ارسال او شوید برای این کار وارد مکالمه شوید منو را بزنید از پنجره باز شده More+Block و اطلاع پیدا نمی کند که شما مانع شده اید.

منبع سایت نیو حرف ( لینک)
 

Coraline

مدیر تالار پزشکی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
برادرم شما اول اسم نرم افزار رو درست تلفظ كن، تاپيكت پيشكش
 

newharf

عضو جدید
سلام
درسته که به فتح خونده میشه اما عامیانش همینه و خیلی از کلمات هست که به طور غلط مشهور تلفظ میشن لذا فکر نمیکنم مشکلی داشته باشه
 

Similar threads

بالا