۱۰ ابزار برای محافظت از کامپیوتر در برابر کول دیسک های آلوده

F@tima s332

عضو جدید
کاربر ممتاز
یکی از ابزارهای همیشگی است که به همراه کامپیوتر و در همه جا از آن استفاده می کنیم. به راحتی برای انتقال فایل ها از دسک تاپ به لپ تاپ و یا به اشتراک گذاشتن برخی اطلاعات بین همکاران و دوستان به یاری مان می آید. زندگی دیجیتال را بسیار آسان تر کرده و تصور عدم حضورش هم آزار دهنده است. اما صبر کنید، تا حالا به این فکر کرده اید که همین ابزار می تواند تهدیدی بسیار جدی برای کامپیوتر شما باشد؟

اگر فلش درایو USB شما به ویروسی آلوده گردد، نه تنها ممکن است اطلاعات روی آن را از دست بدهید، بلکه این احتمال وجود دارد که امنیت تمامی کامپیوترهایی که این کول دیسک حتی یک بار به آنها وصل می شود هم به خطر بیافتد. در این مطلب به معرفی ده ابزار برای حفاظت از کامپیوتر در برابر کول دیسک های آلوده خواهیم پرداخت، تا آسیب کمتری به سیستم های تان برسید.
نکته: استفاده از چندین برنامه بر روی یک سیستم به هیچ عنوان توصیه نمی گردد و باعث مشکلات و دردسرهای خاص و ویژه ای خواهد شد. پیشنهاد می کنیم که برنامه های این لیست را امتحان کرده، نرم افزاری که نیازهای شما را برآورده می سازد شناسایی نموده و تنها آن را بر روی سیستم تان نصب کرده و استفاده نمایید.


USB Disk Security

این نرم افزار از سیستم شما در برابر هر برنامه خطرناکی که سعی کند از طریق کول دیسک حمله کند محافظت می کند. این نرم افزار همچنین مراقبت های سطح بالایی را در مقابل دزدی ها و افشای اتفاقی اطلاعات محرمانه به عمل می آورد و از سرقت اطلاعات شما توسط افراد غیرمجاز و ناشناس جلوگیری می کند.


USB Threat Defender

یو اس بی تریت دیفندر نه تنها یک برنامه حذف ویروس آتوران است، بلکه حداکثر مراقبت در مقابل ویروس های کول دیسک را در اختیارتان می گذارد. این برنامه ویروس هایی را که ممکن است توسط بهترین آنتی ویروس ها شناسایی نشوند، حذف کرده و هر گونه تلاش برای نفوذ و حمله از طریق ابزارهای یو اس بی را ناکام می گذارد.


McAfee VirusScan USB

استفاده از امنیت و قدرت یک آنتی ویروس مشهور برای محافظت از درایو یو اس بی. به صورت خودکار و روزانه به روز رسانی های آنتی ویروس در پس زمینه بر روی نرم افزار نصب می گردند و می توانید مطمئن باشید که کول دیسک تان تقریبا در برابر تهدیدات هر نوع ویروس جدیدی امن است. این نرم افزار نسخه آزمایشی (Trial version) ندارد، اما توجه به اینکه محصولی از برند مشهور مک آفی است، اطمینان کافی برای خرید آن را فراهم می آورد.


USB Immunizer

قابلیت مصون سازی به شما اجازه می دهد که ابزار یو اس بی یا کارت های اس دی تان را در برابر آلودگی های بر پایه بدافزارهای آتوران واکسینه کنید. حتی اگر ابزار شما به یک کامپیوتر آلوده وصل شود، بدافزار قادر نخواهد بود فایل autorun.inf خود را بر روی آن ایجاد کند. در نتیجه هر گونه شانس اجرای خودکار بدافزار بر روی کول دیسک و ابزار یو اس بی شما از بین می رود.


Panda USB Vaccine

واکسن یو اس بی پاندا می تواند بر روی فلش درایوهای یو اس بی جهت غیر فعال کردن فایل آتوران و محافظت در مقابل آلودگی های بدافزاری به کار رود. وقتی بر روی یک کول دیسک اجرا می گردد، واکسن ابتدا هرگونه فایل آتوران خطرناک را بلاک می کند، و آنگاه امکان خوانده شدن، تولید، حذف و یا تغییر فایل آتوران را هم به صورت کامل از بین می برد.


Ninja Pendisk

نینجا یک برنامه مشهور و رایگان است که برای محافظت از کامپیوترها در برابر ویروسهایی که از طریق کول دیسک ها منتقل می شوند، طراحی شده است. نینجا کاملا ساکت و آرام در سیستم شما به انتظار می نشیند تا هنگامی که یک فلش درایو یو اس بی به سیستم وصل شود. آنگاه برنامه دست به کار شده و آن را امتحان می کند تا مطمئن شود که هیچ یک از بدافزارهای معمول یا فایل های خطرناک شناخته شده مانند autorun.inf یا ctfmon.exe و … بر روی کول دیسک تان نباشند.






USB Guardian

این نرم افزار به شما اجازه می دهد از تجربه اشتراک فایل تان بر روی کول دیسک ها لذت ببرید. فیلم های، فایل های صوتی، متن ها و تصاویر می توانند از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر کپی شوند، بدون اینکه نگران آلودگی به کرم ها و ویروس ها از طریق درایوهای یو اس بی باشید.


Autorun Protector

آتوران پروتکتور یک برنامه دو مسیره برای محافظت از کامپیوتر در برابر کرم های آتورانی است که توسط ابزارهای یو اس بی پخش می شوند و همچنین از کول دیسک های شما هم در برابر کامپیوترهای آلوده مراقبت می کند. از این رو، چنین برنامه ای باعث کاهش دامنه توزیع و گستره کرم های اینچنینی خواهد شد.


Autorun Virus Remover

این برنامه از تکنولوژی پرواکتیو برای حذف دائمی ویروس های آتوران استفاده می کند و همچنین می تواند این ویروس ها را به گونه ای بلوکه کند که نتوانند سیستم را با درایوهای یو اس بی آلوده کنند.


The USB Program

یو اس بی پروگرام برای جلوگیری از آلودگی کامپیوترها توسط ویروس های آتوران طراحی شده است. این برنامه در حافظه سیستم لود شده و به صورت خودکار فایل های autorun.inf را تغییر نام داده و به فایل (autorun.inf_تاریخ سیستم) تبدیل می کند و قابلیت آن را به عادی برمی گرداند تا برای سیستم قابل مشاهده باشد. با این کار، دیگر چنین فایلی هیچ قابلیت آسیب رسانی به سیستم نخواهد داشت و تنها یک فایل بی خاصیت درون کول دیسک است.




منبع
 
بالا