یک پنجم ستارگان کهکشان راه شیری، شبه خورشید هستند

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] یک پنجم ستارگان کهکشان راه شیری، شبه خورشید هستند

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - علمي

کد خبر: 92081408958
سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵



مطالعات صورت گرفته با کمک داده‌های تلسکوپ کپلر نشان می‌دهد، حداقل 8.8 میلیارد سیاره بیگانه در ابعاد زمین در کهکشان راه شیری وجود دارد که در منطقه قابل سکونت ستارگان شبه خورشیدی در حال چرخش هستند.
به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در کهکشان راه شیری میلیاردها سیاره در ابعاد زمین وجود دارند که در مدار ستارگان شبه خورشید در حال چرخش هستند؛ این سیارات در منطقه Goldilocks که نه چندان داغ و نه چندان سرد برای میزبانی حیات هستند، قرار دارند.
محققان دانشگاه کالیفرنیا، برکلی برای نخستین بار با استفاده از داده‌های تلسکوپ فضایی کپلر ناسا اقدام به محاسبه تعداد ستارگان شبه خورشید و سیارات بیگانه در کهکشان راه شیری کردند.
از هر پنج ستاره در کهکشان راه شیری، یک ستاره از لحاظ اندازه، رنگ و سن مشابه خورشید منظومه شمسی است و این ستارگان میزبان سیارات بیگانه شبه زمین هستند که در منطقه قابل سکونت ستاره میزبان واقع شده اند.

بر این اساس از مجموع 200 میلیارد ستاره در کهکشان راه شیری، 40 میلیارد ستاره شبه خورشید وجود دارند و تعداد سیارات بیگانه در مدار آنها بالغ بر 8.8 میلیارد سیاره خواهد بود؛ در این صورت فاصله نزدیک ترین سیاره بیگانه با زمین تنها 12 سال نوری است.
محققان با توسعه برنامه نرم افزاری خاص، داده های تلسکوپ فضایی کپلر را غربالگری کردند.
از مجموع داده های بدست آمده از 150 هزار ستاره در کهکشان راه شیری، 42 هزار ستاره مورد بررسی قرار گرفت و محققان 603 سیاره در اطراف ستارگان میزبان را شناسایی کردند که 10 سیاره در منطقه قابل سکونت – با احتمال داشتن آب به شکل مایع – شناسایی کردند.
جزئیات این مطالعه در دومین کنفرانس علمی تلسکوپ کپلر در مرکز تحقیقات Ames ناسا اعلام و نتایج آن در مجلهProceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.
 

Similar threads

بالا