یک میلیارد آیفون فعال در دنیا، جدیدترین رکورد اپل

Avaaa98

عضو جدید
با وجود اینکه نمودار فروش دستگاه های آیفون دوبار (یک بار در سال 2015 و بار دیگر در 2018) دچار افت شده، تخمین زده میشود اپل در سال 2021 در هر بازه سه ماهه حدود 250 میلیون دستگاه آیفون را به فروش برساند. این عدد در سال جاری معادل 200 میلیون دستگاه در هر فصل بوده است.



پلتفرم About Avalon از سال 2008، و با معرفی اولین آیفون، فعالیت های شرکت اپل را هم از دیدگاه اقتصادی و هم دنیای تکنولوژی دنبال کرده و تحلیل می‌کند. طبق گفته های نیل سیبارت کوپرتینو، بنیان‌گذار این پلتفرم، اپل موفق شده در سال 2020 تعداد آیفون های فعال خود در سراسر دنیا را به یک میلیارد برساند.



ضریب نفوذ تلفن های هوشمند در دنیا بسیار بالا رفته و تعداد بسیار زیادی از افراد، مالک تلفن هوشمند هستند. این قضیه باعث شده عمده خریداران گوشی، به منظور تعویض و به روزرسانی تلفن خود به سراغ گوشی های جدید بروند. طبق گزارشات این پلتفرم، اپل نیز از این قاعده مستثنی نبوده و انتظار می‌رود در سال 2020 هشتاد درصد خریداران آیفون به منظور بروزرسانی گوشی موبایل خود آیفون جدید بخرند، و از هر 5 گوشی تنها یک دستگاه در اختیار کاربر جدید باشد.



به پیشنهاد نیل کوپرتینو، اپل با تمرکز بر به چالش کشیدن تکنولوژی دوربین ها، افزایش ارزش کاربری آیفون و همچنین بالا بردن کارایی آیفون، می‌تواند فروش خود را بالا نگه دارد. کوپرتینو افزود: هرچند رسیدن به یک میلیارد دستگاه فعال به وسیله آیفون محقق شده، ولی رسیدن به دو میلیارد دستگاه فعال توسط اپل واچ ممکن خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
بالا