یوفوها چی هستند؟

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
یوفوها چی هستند؟
به هر گونه پدیده دیداری در آسمان که قابل شناسایی نباشد شیء ناشناس پرنده یا یوفو گفته می‌شود. مشاهده اشیاء ناشناس پرنده که بیشتر با نام بشقاب پرنده شناخته می‌شوند مدت‌هاست از سوی افراد بسیاری (بیش از شصت هزار مورد) گزارش می‌شود.

اشیای مشاهده شده در آسمان یا در روی زمین را که تعبیر و تفسیر رفتار، حرکت، نمای ظاهری، نورافشانی و سایر ویژگیهایشان در چارچوب دانش ما، مشکل یا غیر ممکن به نظر آید و یا ظاهرا چنان نشان دهد که فناوری آنها نتواند فناوری زمین باشد یوفو (UFO) می‌نامند. کلمه یوفو از ترکیب حرق اول نام انگلیسی این اشیاء یعنی Unidentified Flying Objects، گرفته شده و برابر فارسی آن «اشیای پرنده ناشناخته» است.

این اشیاء را بشقابهای پرنده، اشیاء مرموز آسمان، اشیاء فضایی نامتعارف و نامهای دیگر نامیده‌اند. این نامها بویژه اصلاح بشقاب پرنده و برداشت مردم از ماهیت و منشأ آن توسط مطبوعات عنوان و منتشر و متداول شده‌است. در جامعه علمی از اصلاح بشقاب پرنده برای اشیاء یاد شده استفاده نمی‌شود، زیرا همه آنها به شکل بشقاب نیستند. اطلاعات جمع آوری شده درباره بشقابهای پرنده در چند دهه گذشته، شامل عکس، مشاهده راداری، شواهد عینی و اثرهای بجای مانده روی زمین یا محیط اطراف محل فرود این شی پرنده، همه دلالت بر وجود آن می‌کنند.

سایت علمی نخبگان





چه تعداد تمدن فضایی هوشمند در فضا وجود دارد؟


مارک تامپسون، عضو انجمن ستاره‌شناسی سلطنتی و مجری برنامه نجومی بی‌بی‌سی، تلاش کرده تا بر اساس معادله مشهور دریک نشان دهد که چه تعداد تمدن فضایی با قابلیت برقراری ارتباط در کهکشان ما وجود دارد.
محمود حاج‌زمان: «دیگر کافی است! من 20 سال است که به آسمان شب خیره شده‌ام و حتی یکبار نیز چیزی ندیده‌ام که در من سوءظنی ایجاد کند که شاید یک گردشگر فضایی آمده تا به زمین نگاهی بیاندازد.» این سخنان مارک تامپسون، عضو انجمن ستاره‌شناسی سلطنتی انگلستان و مجری برنامه نجومی بی‌بی‌سی است.


به گزارش دیسکاوری، وی با افراد زیادی برخورد داشته که می‌گفتند شیء پرنده ناشناسی یا همان یوفو را دیده‌اند. به گفته وی، از نظر علمی این سخن آنها به طرز وحشتناکی سطحی است. آنها به احتمال زیاد یک چیز ناشناخته را دیده‌اند و ممکن است به نظر برسد که آن شی پرواز می‌کند. هر چه که بوده، مطمئنا یک شیء بوده، اما به این معنی نیست که این شیء یک موجود فضایی است.
تامپسون می‌گوید که وی تاکنون چیزی ندیده که باعث شود فکر کند یوفوها منشاء فضایی دارند. اما در عین حال تاکید می‌کند که اگر از او سوال کنید که آیا فضایی‌ها وجود دارند، با صدای بلند تصدیق خواهد کرد که «بله، آنها وجود دارند.» این موضوع که آیا یوفوها واقعا موجودات فضایی هستند، بحثی است که سابقه چند ده‌ساله دارد. اما صرف نظر از این موضوع، سوال درباره حیات میکروبی در منظومه شمسی یا حیات هوشمند در کل عالم، یک موضوع مجزا و فریبنده است. اگر «آنها» آن بیرون باشند، و با توجه به هدف این مقاله بگذارید فرض کنیم که آنها وجود دارند، ما باید منتظر چه تعداد تمدن فضایی باشیم؟
اخترشناس آمریکایی، فرانک دریک، نخستین کسی بود که در دهه 1960 / 1340 نخستین جستجوی واقعی را برای سیگنال‌های رادیویی بیگانگان فضایی در کیهان آغاز کرد. در کنار این جستجو، وی برای تخمین تعداد تمدن‌های فضایی موجود در کهکشان راه‌شیری، که ما در عمل می‌توانیم بی‌درنگ با آنها ارتباط برقرار کنیم، معادله‌ای ارائه کرد.
معادله مشهور وی یک احتمال جالب است که با پارادوکس فرمی ارتباط زیبایی دارد. به طور خلاصه پاردوکس فرمی می‌گوید که «اندازه جهان هستی و عمر آن نشان می‌دهد که باید موجودات و تمدن‌های فضایی پیشرفته دیگری وجود داشته باشند. اما اگر چنین است، پس چرا ما تاکنون آنها را ندیده‌ایم و این تمدن‌ها به ما سر نزده‌اند؟» پاردوکس فرمی بیان می‌کند که صرف‌نظر از تعداد تمدن‌هایی که از این رابطه استخراج می‌شوند، به نظر می‌رسد که مدارک چنین ارتباطات بین تمدنی دارای یک فقدان آشکار است.




معادله دریک
اگر پارادوکس فرمی را کنار بگذاریم و از جنبه ریاضی به معادله دریک نگاه کنیم، این معادله در فرم اصلی خود به صورت زیر است:
N = R* × fp × ne × fl × fi × fc × L
شاید در نگاه اول این معادله خیلی ترسناک به نظر برسد، اما در حقیقت فهم آن بسیار ساده است. هدف این معادله این است که به جای حدس‌های کلی، با استفاده از چند عدد که بر اساس دانش فعلی خود می‌توانیم آنها را تخمین بزنیم، عدد جادویی N را به دست آوریم، عددی که تخمینی از تعداد تمدن‌های قابل ارتباط در کهکشان راه شیری است.
بگذارید ابتدا با R*، نرخ متوسط شکل‌گیری ستارگان در کهکشان خود شروع کنیم. این ضریب عجیب به ما کمک می‌کند تا با درک تعداد ستارگانی که هر سال در کهکشان راه شیری متولد می‌شوند، دریابیم که چه تعداد تمدن فضایی هر سال ممکن است متولد شوند. تئوری‌های موجود پیشنهاد می‌کنند که این عدد برای کهکشان راه شیری در حدود 10 ستاره در سال است.
ضریب دوم در معادله بالا، fp، بیانگر درصدی از ستارگان مذکور است که دارای سیاره هستند. بر اساس دانش فعلی ما، این عدد چیزی حدود 50 درصد است.
برای تخمین سایر ضرایب معادله بالا، نیازی نیست تا این حد از زمین دور شویم و کافی است تا نگاهی به منظومه شمسی خودمان داشته باشیم. ضریب ne بیانگر تعداد سیاراتی است که می‌توانند میزبان حیات باشند. ضریب fl نیز بیانگر درصدی از این سیارات است که حیات در روی آنها می‌تواند شکل بگیرد. با نگاهی به منظومه شمسی می‌توان گزینه‌های مختلفی را برای این ضرایب پیدا کرد.
به طور آشکار، زمین می‌تواند از حیات پشتیبانی کند و احتمالا در گذشته مریخ نیز چنین حالتی داشته است. این مطلب باعث می‌شود که عدد 2 را برای ضریب اول پیشنهاد کنیم، اما شاید لازم باشد که در تخمین خود قمرهای خاص منظومه شمسی (اروپا در مشتری و تیتان در زحل) را نیز در نظر بگیریم. اگرچه حیاتی که در این اقمار می‌تواند شکل بگیرد ممکن است خیلی ابتدایی یا عجیب باشد، اما در نظر گرفتن آنها ما را به عدد 4 برای ضریب ne می‌رساند. درصدی از این سیارات که حیات می‌تواند روی آنها شکل بگیرد حداقل 1 است، اما می‌توان فرض کرد که اگر شرایط مناسب فراهم باشد، حیات در یک زمان نامعلوم و به یک شکل ناشناخته در همه آنها می‌تواند تکامل یابد. پس ضریب fl را همان 100 درصد در نظر می‌گیریم.


پس از مقادیر بالا، اکنون می‌توان چند مقدار دقیق و قابل اعتماد را برای ضرایب نهایی معادله دریک در نظر گرفت. ضریب fi بیانگر درصدی از سیارات قابل سکونت است که حیات هوشمند در آنها تکامل یافته است. با توجه به اینکه در منظومه شمسی، ما تنها یک جا را سراغ داریم که چنین حیات هوشمندی روی آن شکل گرفته باشد، می‌توان مقدار 25 درصد را برای این ضریب در نظر گرفت.
به گفته بنیاد ستی که مسولیت جستجوی حیات فرازمینی را بر عهده دارد، fc بیانگر «درصدی از تمدن‌های فضایی است که به یک فناوری دست یافته‌اند که می‌تواند نشانه‌های قابل ردیابی از وجود آنها در فضا به جا بگذارد.» در نتیجه این ضریب به مقدار ناچیز 1 درصد کاهش می‌یابد.
در نهایت به ضریب L می‌رسیم، مدت زمانی که تمدن مورد نظر نشانه‌های قابل ردیابی را در فضا پخش کرده است. اگر انسان را به عنوان نمونه در نظر بگیریم، دستیابی به چنین حدی از پیشرفت فناوری را می‌توان در حدود 1000 سال تخمین زد.


عدد تکان دهنده

اگر تمام اعدادی را که در بالا به آنها اشاره شد در معادله دریک قرار دهیم، به عدد تکان دهنده‌ای خواهیم رسید: تعداد تمدن‌های موجود در کهکشان راه شیری که ما قادریم همین لحظه با آنها ارتباط برقرار کنیم تنها 50 تمدن است! تخمین زده می‌شود که در حدود 400 میلیارد ستاره در کهکشان راه شیری وجود داشته باشد، اما از این میان تنها 50 تمدن فضایی وجود دارد که ما می‌توانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم.
کافی است تا نگاهی به مقیاس پهناور کهکشان راه شیری بیاندازید که بیش از 100 هزار سال نوری پهنا دارد. آنگاه در می‌یابید که شانس ما برای اینکه در یک فاصله مناسب برای برقراری ارتباط با سایر تمدن‌های فضایی باشیم، چقدر اندک است. مساله‌ای که خیلی ناامیدکننده به نظر می‌رسد.
اما آیا این بدان معناست که ما باید از تلاش خود برای یافتن حیات فرازمینی دست برداریم؟ با توجه به تعداد اندک آنها در کهکشان ما، یافتن سوزن در انبار کاه بسیار آسان‌تر به نظر می‌رسد. اما تامپسون اعتقاد دارد که بر خلاف این نکته، ما باید به جستجوی خود برای یافتن عموزاده‌های فضایی خود ادامه دهیم. به گفته وی مساله قابل توجه درباره نوع بشر، تمایل خدشه‌ناپذیر او برای جستجو و اکتشاف است. اگرچه یافتن تمدن‌های فضایی کار بسیار سختی است، اما این طبیعت ماست که برای آن تلاش کنیم. اگر گزینه دیگر این باشد که دست روی دست بگذاریم، هیچ کاری نکنیم، و فرض کنیم که ما تنها هستیم، به نظر شما بهتر است کدام گزینه را انتخاب کنیم؟
 
آخرین ویرایش:

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
مدارك يا مستندات فيزيكي درمورد (يوفوها )

مدارك يا مستندات فيزيكي درمورد (يوفوها )

مدارك يا مستندات فيزيكي درمورد (يوفوها )


بجز مشاهدات معمولي ، مدارك فيزيكي از بسياري حالت هاي مطالعه شده يوفو وجود دارد كه اين مدارك توسط ارتش ها و آژانسهاي علمي - نظامي كشورهاي گوناگون تهيه و گردآوري شده است . مدارك فيزيكي شامل اطلاعات و مداركي است كه از روش هاي غير مستقيم و به روش هاي سنجش از راه دور تهيه شده اند مانند: استفاده از رادار و...
بيشتر مدارك بدست آمده حاصل تاثير متقابل ( يوفو/UFO) بر محيط اطرافش مي باشد .
عده اي از يوفوشناسان برخي از اين مدارك را فريب دادن هاي يوفو انگاشته اند و عده ديگر از يوفو شناسان آن ها را پديده هاي حاصل دست انسان دانسته اند . درضمن به پاره اي از رخداد ها برچسب (( ناشناخته )) يا (( غيرقابل قبول توضيح )) مي زنند كه تجزيه و تحليل چنين حالت هايي نتايج مبهم و قطعي را دربرخواهد داشت.
ليستي از مدارك متعدد فيزيكي توسط كشورها و اشخاص خاص تهيه شده است كه برخي ازآنها در ذيل آ مده است :

1- رديابي بازخورد امواج راداري از پايگاه هاي متعدد كه تاكنون بهترين روش آگاهي از فعاليت هاي نظامي و كنترل هاي عمليا تي ميباشد و بطور همزمان با رصد هاي چشمي صورت مي گيرد . يكي از تازه ترين نمونه ها شناسايي و رصد پرواز آهسته و خاموش يك "شيء سياه و سه گوش" بر فراز كشور بلژيك درسال 1989 و1990 مي باشد كه مسير اين پرنده توسط رادارهاي متعدد ((نا تو)) و جت هاي ارتش بلژيك رديابي شدند و عكس ها و اسناد آ ن موجود است . و مورد مشهور ديگراز اين نوع درسال 1986 توسط نيروي هوايي آ مريكا ( F.A.A) مورد رديابي وشناسايي قرار گرفت .

2- مدارك فيزيكي ديگر شامل ؛ عكسها ، فيلم هاي ساكن ( اسلايد ) ها و فيلم هاي متحرك ويديويي است كه تعدادي از آ نها درطيف نور مادون قرمز( I.R) تهيه شده اند .

3- تغييرات شدت ميدان جاذبه (G) و آ شفتگي هاي امواج مغناطيسي هنگام ظهور اين اشياء ناشناخته ( يوفوها ) ثبت شده است .

4- مدارك فيزيكي ديگر مربوط به گمانه زني هاي اثرات ظهور( يوفو) مي باشد مانند ؛ سوختن يا خشك شدن زمين و شكستن شاخ و برگ هاي درختان بدون علت ظاهري ، ظهور ميدان ها و آثار مغناطيسي خلا ف قاعده در اشياء "به ويژه در فلزات و آلات و ادوات الكترومغناطيس و نيز ذوب شدن و تغيير شكل فلزات نيز ثبت شده است .

5- آثار فيزيولوژيك ظهور( يوفو) بر مردم و جانوران نيز گزارش شده است ما نند:فلج شدن اعضاء يا سكته موقت ، سوختگي پوست ، ظهور جوشهایی بر روي پوست ، سوختگي قرنيه چشم ، كه نشانه هاي تابيدن تابشهاي فاسد كننده بافت هاي زنده مي باشد .
نمونه هاي اين موارد عبارتند از : حادثه فالكون ليك (Falconlake) درسال1967 وحادثه كش- لاندروم (Cash - Landrum) درسال 1980 وحادثه (ونزوئلا) درسال 1886 كه اين حوادث توسط مجله هاي علمي آمريكا گزارش شده اند و بعلاوه در آن ها انبوهي از رصدهاي يوفو و مرگ و جراحت هاي حاصل از تاثيرات محيطي آن نيز آمده است.
حالت هاي تاثيرگذاري فيزيولوژيك (يوفو) در نشريه (( ادبيات و هنر U.F.O)) ، توسط (جؤف ديتمن /Geof DIttman) گردآوري و گزارش شده است .

6- از ديگر پديده هاي احساس (يوفو) صدا دادن گله ها و رمه هاي گوسفندان و سايرحيوانات ميباشد كه اين چنين حالت ها را توسط تكنيك ها و فنآوري هاي جديد مي توان تجزيه وتحليل كرد .

7- آ ثار بيولوژيك (يوفو) برروي گياهان به صورتهاي افزايش و يا كاهش رشد آن ها و دير يا زود جوانه زدنشان آشكار ميگردد .

8- آثار الكترومغناطيسي يوفو( EM) عبارتند: از حركت بازداشتن ماشين ها ، تداخل امواج راديوتلويزيوني و اختلال و انحراف در جهت يابي هاي مغناطيسي پدافندي و هواپيمايي و ناوبري و ارتباطات ، تركيدگي و آ سيب ديدن موتورها ميباشد . ليستي دربيش از 30 مورد از نوع بالا توسط (ريجارد. ا ف . هاينس/ Richard F .Haines) دانشمند ( ناسا/ NASA) گردآوري شده است .
معروفترين حالت هاي ثبت شده نظامي از نوع بالا درپرونده هاي اسنادي (سيا/ CIA) بر روي (( تهران )) درسال 1976 مي باشد كه در اثر آن ارتباطات متعدد راديويي و سيستم هاي مخابراتي هواپيماهاي جنگنده هاي (F-4) ازبين رفت كه حادثه در اثر آتش گشودن هواپيما هاي جنگنده برروي ( يوفو) بوده است .

9- تابشهاي از راه دور برروي كشورهايي كه داراي تاسيسات هسته اي ميباشند رديابي و دراسناد ( سيا /CIA) و( اف . بي . آ / F.B.I) در این باره گوشزد هايي شده است .
و نيز از آزمايشگاه ملي ( لوس آ لاموس/LOS ALAMOS) و آزمايشگاه ملي (اوآكريدگ /Oakridge) درسال 1950 اين تابش هاي تجسسي ( يوفو) ها را گزارش كرده اند واين گزارشها در( كتاب آبي / BLUEBOOK) ثبت شده است . درحادثه آزمايشگاه( اوآكريدگ/ Oakridge) مذكور، رادارها با اشيا ء پرنده درگيرشدند .

10- مدارك محكم و واقعي ديگر اينكه ، درسال 1957 در(يوبا توباي ) برزيل قطعات مغناطيسي حا صل ازتاثيرات (يوفو) بدست آمد كه توسط دولت برزيل در آزمايشگاه ها آ ناليز شد . همچنين درحادثه سال 1964 ( اسكورو/ لوني زا مورا- SCORRO/ LONNIEZAMORA)آثارفلزي برجاي مانده از تاثيرات (يوفو) توسط ( ناسا /NASA) آناليز( تجزيه ) شد .

11- تابش هاي امواج الكترومغناطيس (يوفو) همچون امواج ميكروويو( امواج ريز) به خوبي شناسايي شده اند . مثلا" درسال 1957 و درمراقبت هاي پروازي هواپيمايي ( RB-47) اين امواج به كمك دستگاهها توسط دانشمندا ن مشاهده شده است .
يكي از دانشمندان بنام (جيمزهاردر/ JAMESHARDER) علت پيدايش اين ميدان هاي قوي را (( اثر فاراده )) ميداند .
بررسي و مقايسه مدارك علمي فيزيكي درسال 1998 توسط موسسه ی ( استوروسك يوفو پانل /STURROCK UFO PANEL) انجام شده است .


** نكته مهم !
كوشش هايي ميشود كه گزارش ها و آناليزها و شواهد ديداري و مدارك فيزيكي مربوط به (يوفوها ) به گونه هاي ديگري جلوه داده شود .
مثلا: ( جيمزكمپل /James McCampell) دركتابش بنام ( بي قاعدگي اشياء پرنده /Unconventional Flyingobjects) و مهندس موشكي نظامي بنام (هرمن اوبرت /Herman Obert) ،نظرياتي مبني براين دارند كه چگونه (يوفو) بدون اينكه غرش صوتي ايجاد كند يا به ا صطلاح شكسته شدن ديوار صوتي شنيده شود, مي تواند با سرعتي بسيار بالا تراز صوت پروازكند؟
در پاسخ به پرسش بالا، ( ليك ميرابو/ Leiek Mirabo) پرفسورمهندسي فيزيك معتقد است كه احتمالا" ؛ هواي جلوي سفينه فضايي ( يوفو) بصورت پلاسماي ماده "حالت چهارم ماده " در ميآيد و حا مل امواج "ريزصوتي" ميشود كه خارج از دامنه شنوايي ما است.


* توضيحات آ ماري :
از آمار گردآوري شده توسط نيروي هوايي آمريكا و مطالعه بر روي آن ها در می يابيم كه نسبت (( رصدهاي با تشخيص صحيح )) به (( رصد هاي با تشخيص غلط )) كه ناشي ازفريب و يا حالت هاي روحي رواني غير عادي است برتري قوي دارد درضمن (( درصدي از حالت هاي رصدي وجود دارد كه توضيح قابل قبولي براي آ نها وجود ندارد )) .
از مطالعات دانشمندان مؤسسه( باتل مموريال / MemorialBattel) چنين دريافت مي شود از3200 رصد انجام شده ( نيروي هوايي آ مريكا / U.S.A.F) كه درسال 1954 صورت گرفته است 22 درصد آن ها ناشناخته و دربهترين حالت در حدود 30 درصد نيزحل نشده باقي مانده است .
مطا لعات علمي دولت فرانسه درموضوع ( يوفو) بنام ( ژپن - سپرا /GEPAN - SEPRA) ازسال 1976 تا 2004 ليستي را از 5800 حالت ارائه ميدهد كه در حدود 14 درصد آن غيرقابل توضيح است .


منبع: اشیاء ناشناس پرنده.(مترجم: عزیزالله سمیعی)
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
دانشمندان به سازمان ملل متحد اخطار دادند این سازمان باید برای برخورد با بیگانگان فضایی برنامه هایی را آماده کرده و کشورها را برای همکاری جهانی برانگیزد زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که این موجودات با انسانها رفتاری دوستانه داشته باشند


دانشمندانی از دانشگاه های کمبریج، اوپن، سنت اندروز و مدرسه علوم دینی "پاسیفیک لوتران" اخطار دادند دولتهای جهان در صورت برقراری تماس بیگانگان فضایی با زمین باید برای اجرای برنامه های هماهنگ شده آمادگی کامل داشته باشند و سازمان ملل متحد نیز باید بخشی را با عنوان دفتر "امور فرازمینی" راه اندازی کند تا در این بخش به برنامه ریزی و طراحی نقشه هایی برای چگونگی برخورد با بیگانگان فضایی پرداخته شود.


این اظهارات قسمتی از نسخه نشریه علمی Phil. Trans با تمرکز کامل بر حیات فرازمینی است، این نشریه به انجمن سلطنتی علوم اختصاص داشته و به تازگی منتشر شده است.


در این مقاله دانشمندان تمامی جنبه های تحقیقات برای یافتن حیات فرازمینی را از جنبه نجومی و زیستی گرفته تا جنبه سیاسی و مذهبی که پس از مواجهه با بیگانگان فضایی اهمیت پیدا خواهند کرد مورد بررسی قرار داده اند.


بر اساس گزارش گاردین، این دانشمندان با تاکید بر نیاز به همکاری جهانی و برنامه ای دقیق تحت پشتیبانی نهاد سیاسی قانونی و جهانی، اعلام کردند سازمان ملل متحد در حال حاضر مکانیزم از پیش آماده "کمیته استفاده صلح آمیز از فضا" را در اختیار دارد و می تواند از آن در راستای برنامه ریزی برای مقابله با بیگانگان فضایی استفاده کند.


به گفته این دانشمندان سازمان ملل باید بخش امور فرازمینی این سازمان را راه اندازی کرده و با این پدیده همانطور جدی برخورد کند که برای مقابله با برخورد اجرام کیهانی با زمین برخورد کرده است. به گفته "سایمون کنوی موریس" استاد پالیوبیولوژی تکاملی دانشگاه کمبریج، هرکس که برای تماس برقرار کردن با بیگانگان فضایی برنامه ریزی می کند، بهتر است خود را برای شرایطی سخت آماده کند.


به گفته وی حیات در هر گوشه دیگری از جهان هستی می تواند شباهتهای زیادی با حیات بر روی زمین داشته باشد، به ویژه اگر این حیات بیگانه از سیاره ای شبه زمینی به وجود آمده باشد زیرا در جهانهای شبه زمینی می توان ساختارهای زیستی مولکولی مشابه زمین یافت.


این به آن معنی است که بیگانگان فضایی می توانند به ما شباهت داشته باشند و این شباهت می تواند در زمینه گرایش ذاتی انسان به خشونت نیز صحت داشته باشد.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
منتظر آدم فضايي‌ها نباشيد!


آيا شما از آن دسته افرادي هستيد كه منتظر آدمك سبزهاي فضايي هستند؟ منتظر نباشيد! يك متخصص فيزيك نجومي آمريكايي به اين نتيجه رسيده كه احتمالا هيچ آدم فضايي در فضا وجود ندارد و ما در جهان تنها هستيم.




اگرچه ممكن است دهها هزار سياره دوردست شبيه به زمين وجود داشته باشد ولي شرايط آنها براي وجود شكل‌هايي از حيات مانند اي.تي بسيار سخت است.


دكتر هاوارد اسميت، متخصص ارشد فيزيك نجومي دانشگاه هاروارد آمريكا معتقد است كه احتمال بسيار ناچيزي براي كشف موجودات فضايي وجود دارد و حتي در صورت كشف، برقراري ارتباط با آنها غيرممكن است.


تاكنون ستاره‌شناسان حدود 500 سياره در خارج از منظومه شمسي كه به سيستم‌هاي فراخورشيدي مشهورند كشف كرده و معتقدند ميلياردها سياره ديگر نيز در دور دست وجود دارند اما دكتر اسميت به اين موضوع اشاره دارد كه بسياري از اين سيارات يا با فاصله‌اي بسيار كم به دور ستاره خود مي‌چرخند يا بسيار از آن دورند و دماي سطح، وجود حيات را درآنها غير ممكن مي‌كند.


اظهارات اين دانشمند آمريكايي با اظهارات دانشمندان ديگر كه به وجود موجودات فضايي معتقد بودند در تناقض قرار مي‌گيرد.


ماه پيش پرفسور استفان هاوكينز اعلام كرد كه با توجه به حقيقت وجود ميلياردها كهكشان در خارج از منظومه شمسي، اعتقاد به وجود شكل‌هاي ديگر حيات در كيهان عقلاني به نظر مي‌رسد.


محققان دانشگاه لندن اخيرا اعلام كرده‌اند كه موجودات فضايي ممكن است در 40 هزار سياره ديگر وجود داشته باشند اما به عقيده دكتر اسميت اين برآوردها خوش‌بينانه به نظر مي‌رسد.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
مشاهده یوفوها بر فراز کارولینای جنوبی و جنجال دوباره بر سر هارپ


دانش > طبیعت - تشکیل سه حفره تقریبا برابر در ابرها بر فراز سواحل کارولینای جنوبی بحث‌برانگیز شده است. پروژه هارپ، آزمایش‌های نظامی محرمانه، پرواز هواپیماها یا طبیعت کدامیک می‌تواند عامل ایجاد این تصویر نادر باشد؟
محبوبه عمیدی: این دومین بار طی چند هفته گذشته است که بحث بر سر فعالیت‌های محرمانه نظامی در ایالات متحده بالا می‌گیرد. اولین‌بار مرگ دسته‌جمعی پرندگان در آرکانزاس و پس از آن در لوئیزیانا باعث شد امکان انجام آزمایش‌های محرمانه نظامی مطرح شود و این‌بار نیز ظهور ابرهای کهربایی یوفو‌شکل بر فراز ساحل میرتل در کارولینای جنوبی باعث شده عده‌ای انگشت اتهام را به سمت پروژه هارپ نشانه بگیرند. هرچند که مشخص شد عامل مرگ پرندگان، سمپاشی گسترده در شهرهای اطراف بوده است.
وزلی تایلر، تکنسین رایانه که با این ابرها برخورد کرده و از آنها عکس گرفته، با دیدن ابرهای یوفو‌شکل احتمال داده دارد طوفانی شکل می‌گیرد اما طبیعت کاملا آرام بوده است. تایلر می‌گوید: «سال‌هاست که در ساحل زندگی می‌کنم و می‌توانم بگویم اتفاق نادری رخ داده است».


به گزارش نشنال جئوگرافی، عکس‌هایی که تایلر در بازگشت به خانه آپلود کرده، سه تکه ابر یوفوشکل را که «ابرهای پانچ شده» یا Hole-punch clouds نام دارند، نشان می‌دهد. این حفره‌ها در حقیقت توفان‌های مینیاتوری هستند که در سطح لایه‌های نازک ابر در دماهای زیرصفر شکل می‌گیرند.
برای توضیح این پدیده باید بگوییم در ارتفاع بالا، عدم وجود ذرات ناخالصی در کنار قطرات آب باعث می‌شود، آب حتی تا دمای 36 درجه سانتیگراد زیرصفر سرد شود اما هنوز حالت مایع را حفظ کرده باشد. کافی است این آب که آب فوق‌سرد نام دارد تا این دما سرد شود یا ذره‌ای ناخالصی به آن وارد شود تا به سرعت و در سطح وسیعی یخ بزند. عبور هواپیماها از کنار لایه‌های نازک ابر و نیروی رانش حاصل از پروانه‌ها یا بال‌های آنها می‌تواند با گسترش هوای اطراف ذرات آب چنین سیستم بسته‌ای را شکل دهد و به گسترش سریع یخ در ابرها بیانجامد.
گسترش این لایه یخی که حدود 45 دقیقه طول می‌کشد همزمان با توفان کوچک 30 دقیقه‌ای در این بخش متمرکز و بسته از ابر خواهد بود که همان حفره ابری را شکل می‌دهد.
پروژه هارپ این ترکیب سه‌تایی را شکل داده است؟
تایلر می‌گوید: «من عکس‌های موجود در اینترنت را جستجو کردم، همیشه یک حفره وجود داشته است. علاوه بر این تحقیقات نشان می‌دهند این ابرها باید در ارتفاعی بالای 6هزار متر شکل بگیرند، در حالی که این ابرها بسیار نزدیک‌تر به زمین تشکیل شده‌اند. شک دارم عامل ایجاد آنها یک هواپیما باشد».
عده‌ای دیگر نیز تشکیل این ابرها را حاصل پروژه هارپ که تاکنون علت تعدادی از زمین‌لرزه‌ها، سندرم خستگی مزمن در افراد، افزایش دمای کره زمین، مرگ ناگهانی جانداران و مواردی دیگر ذکر شده، عنوان کرده‌اند.
پروژه هارپ (HAARP) یک پروژه تحقیقاتی با استفاده از امواج رادیویی است که تجهیزات آن در آلاسکا نصب شده و می‌تواند روی لایه یونوسفر مؤثر باشد، شاید این امواج بتوانند دالانی در ابرها برای عبور امواج الکترومغناطیس ایجاد کرده باشند.
هواپیماها، هارپ یا طبیعت
اندرو هیمسفیلد، فیزیک‌دان مرکز ملی تحقیقات جوی در بولدر، کلرادو خیلی ساده به این قضیه نگاه می‌کند و آنرا اصلا عجیب نمی‌داند. او می‌گوید: «آنطور که تصویر نشان می‌دهد این ابر تک‌لایه است و مطابق اطلاعات ثبت شده توسط سازمان ملی هواشناسی، دمای این لایه حدود منفی 10 درجه سانتیگراد بوده که برای تشکیل چنین حفره‌هایی مناسب است. این ابر در ارتفاع 2700 متری قرار داشته است».
اما چرا سه حفره تشکیل شده است؟
هیمسفیلد می‌گوید: اندازه و شکل حفره‌ها نشان می‌دهد هر سه در یک زمان تشکیل شده‌اند. حدس من اینست که چندین هواپیمای کوچک نظامی همزمان بر فراز منطقه پرواز کرده‌اند».
حدس هیمسفیلد بسیارنزدیک به واقعیت است، چون یک پایگاه هوایی در نزدیکی ساحل وجود دارد و بسیاری از مانورهای آموزشی آن بر فراز ساحل میرتل انجام می‌شود. در روز تشکیل این حفره‌ها نیز از ساعت 9 صبح تا 2 بعدازظهر چندین مانور آموزشی در برنامه وجود داشته است.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
نماینده زمین برای ملاقات با فرازمینی‌ها انتخاب شد


سازمان ملل قرار است در اقدامی جالب توجه، خانم مازلان اوتمن، اخترشناس مالزیایی را برای انجام وظیفه واکنش هماهنگ بشر در هنگام تماس بیگانگان فضایی، تعیین کند.



به گزارش تلگراف، هنگامی که موجودات فضایی با سفینه خود بر روی زمین فرود می‌آیند و تقاضای ملاقات با رهبران زمینی را می‌کنند، به نزد خانم اوتمن برده می‌شوند. وی جزئیات شغل جدیدش را هفته آینده، در گردهمایی رویال سوسایتی در باکینگهام‌شایر اعلام خواهد کرد.

به احتمال فراوان پیشنهاد کاری جدید این خانم 58 ساله، واکنشی نسبت به کشف اخیر صدها سیاره فراخورشیدی است که به دور ستارگان خود در حال گردش هستند و تصور می شود که احتمال کشف حیات فرازمینی را بیش از هر زمان دیگری امکان‌پذیر کرده باشد.

خانم اوتمن که در حال حاضر رئیس مرکز سازمان ملل در امور فضای خارج از جو (Unoosa) است، در گفتگوی اخیرش با گروهی از دانشمندان گفته است:
«جستجوی پیوسته برای ارتباطات فرازمینی، این امید را که روزی نوع بشر علائمی را از موجودات بیگانه دریافت کند، افزایش داده است. وقتی این اتفاق بیافتد، ما باید برای یک واکنش هماهنگ آماده باشیم. این واکنش باید تمام حساسیت‌ها را در رابطه با این موضوع مد نظر قرار دهد. سازمان ملل یک ساز و کار آماده برای چنین واکنش‌های هماهنگی است.»

پرفسور ریچارد کروتر، متخصص حقوق فضایی آژانس فضایی انگلستان که رهبری نمایندگان اعزامی این کشور به سازمان ملل را بر عهده دارد، می‌گوید:
«اوتمن برای انجام نقش رهبر زمینی در برخورد با بیگانگان، بدون شک بهترین فرد است.»

طرح پیشنهادی انجام وظیفه اونسا برای واکنش به تماس فضایی‌ها، ابتدا در کمیته‌های مشاوران علمی سازمان ملل مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و نهایتا به مجمع عمومی سازمان ملل فرستاده خواهد شد.

نظرات در خصوص نحوه خوشامدگویی به ملاقات‌کنندگان فرازمینی آینده متفاوت است. بر اساس عهدنامه فضای خارج از جو در سال 1967 / 1336، اعضای سازمان ملل توافق کردند تا از طریق ضدعفونی (استریل) کردن ملاقات‌کننده‌های فرازمینی، زمین را در برابر آلودگی گونه‌های فضایی محافظت کنند. اما اوتمن می‌داند که باید رویکرد بردبارانه‌تری را اتخاذ کند.


از سوی دیگر فیزیک‌دان معروف، استیفن هاوکینگ هشدار داده است که در مقابل متجاوزان بیگانه باید با احتیاط رفتار شود. وی گفته است:
«من تصور می‌کنم که آنها احتمالا در سفینه‌های عظیمی زندگی می‌کنند و تمام منابع سیاره مادری خود را مصرف کرده‌اند. نتیجه ملاقات آنها با سیاره ما، بسیار شبیه زمانی است که کریستوف کلمب برای اولین بار قدم در خاک آمریکا گذاشت. ملاقاتی که پیامد خوبی برای ساکنین بومی آمریکا به دنبال نداشت.»

 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
آيا بشقاب پرنده‌ها واقعيت داشته و ماهيت فيزيكي دارند ؟

اولا حكايت بشقاب پرنده‌ها حكايت چوپان دروغگو است ، براي اينكه عده‌اي آنقدر دروغ و قصه موهوم تحويل مردم داده‌اند كه اكثر انسانها حاضر به قبول واقعيتها در مورد بشقاب پرنده‌ها نيستند و با شك و ترديد به موضوع مي‌نگرند ، دوما وجود و عدم وجود بشقاب پرنده‌ها در زندگي بيشتر مردم عادي بي‌تاثير است و آنها لزومي جهت توجه به اين موضوع را ندارند مگر براي سرگرمي آنهم در برنامه‌هاي تلويزيوني و سينما و يا بازي هاي كامپيوتري و .... ، براي اينكه انسانها از مواد غذايي تغذيه مي‌كنند نه از بشقاب پرنده‌ها و لزومي هم ندارد كه با مردم عادي در اينچنين مواردي گفتگو و بحث كرد براي اينكه آنها هيچ علاقه‌اي هم به اينچنين موضوعاتي ندارند زيرا تا حد كافي در زندگي خود مشكلات دارند و اين ضرب‌المثل قديمي كه " به فكر نان باش كه خربزه آب است " ، ولي دانستن اين موضوعات براي بعضي از اشخاص منجمله خلبانان و فرماندهانشان و مسئولان كنترل پرواز و همچنين فضا نوردان مسئله‌اي حياتي است كه در اين رابطه آنها آموزشهاي محرمانه‌اي را پشت سر مي‌گذارند براي اينكه آشكار شدن بعضي از حقايق ميتواند پيامدهايي را در جامعه به دنبال داشته باشد كه براي اكثر حكومتها و دولتها خوش آيند نيست ، سوما عده‌اي از انسانها خود را عقل كل و برترين و هوشمندترين موجودات هستي ميدانند كه وجود بشقاب پرنده‌ها را با ماهيت واقعي خودشان در تناقض مي‌يابند و همواره سعي در انكار اين پديده‌ها را دارند و در كل اين موضوع بيشتر به سياستمداران مربوط ميشود تا محققين و دانشمندان ، براي اينكه فعلا گرانش سياره زمين بزرگترين مانع براي سفرهاي فضايي انسانها است و اين موضوع توسط فيزيكدانان كاملا قابل درك و احساس است و آنها از حقايق باخبر هستند ، چهارما بعضي حكومتها و قدرتها خود را قوي‌ترين موجودات هستي ميدانند و با آشكار شدن توانايي هاي بشقاب پرنده‌ها و سرنشينانشان ، اعتبار آنها لكه دار ميشود و سعي ميكنند هميشه تحقيقات و شواهد در اين مورد را مخفي و محرمانه نگه دارند و اگر موضوعي دستگيرشان شد صرفا خودشان بهره بردار باشند نه ديگران ، اينگونه مطالب فوق سري محسوب ميشود و در حيطه دستگاه‌هاي امنيتي طبقه بندي ميشود ، البته ما بايد به اين موضوع بخصوص فقط از ديد علمي بنگريم براي اينكه شناخت پديده‌هاي فيزيكي ، ميتواند كمك شاياني در پيشبرد آگاهي‌ها و دانش بشري داشته و صد البته تاثيرات مهمي در نحوه زندگي انسانها دارد و دير يا زود حقايق آشكار ميشوند و شايد زماني فرا رسد كه انسانها مجبور باشند با سرنشينان بشقاب پرنده‌ها همزيستي مسالمت آميزي داشته باشند . چنين به نظر ميرسد كه آنها با انسانها در مورد اكوسيستم سياره زمين شراكت دارند براي اينكه آنها بعد از جنگ جهاني دوم و اولين انفجار هسته‌اي ، بيشتر مشاهده شده و بيشتر از همه با انسانها بر سر مسئله آلودگي محيط زيست درگير شده‌اند و شايد انسانها در حال وارد كردن بزرگترين صدمه و لطمه به ادامه نسل و تداوم حيات آنها هستند و خود انسانها از اين موضوع غافلند كه در راه نابودي خود نيز قدم بر مي‌دارند و چنين به نظر ميرسد كه انسانها كبوتراني هستند كه در آشيانه عقابها تخم گذاشته‌اند . آنها نسبت به دو فعل انسانها همواره حساسيت خاصي دارند
1- تحقيقات و فعاليتهاي هوا و فضا
2- تحقيقات و فعاليتهاي هسته‌اي ، و بيشتر از همه جا در اين دو مكان يعني جايي كه تحقيقات و فعاليتهاي هوا و فضا و تحقيقات و فعاليتهاي هسته‌اي انجام ميشود ، حضور دارند .

جالب است بدانيم كه تنها كشورها و حكومتها براي يكديگر در تحقيقات و فعاليتهاي هوا و فضا و هسته‌اي مشكل و محدوديت ايجاد نمي‌كنند بلكه در كل بشقاب پرنده‌ها و سرنشينانشان بزرگترين مانع سر راه انسانها هستند و چنين به نظر ميرسد كه آنها هرگز نخواهند گذاشت تا پاي انسان به فضا گشوده شده و انسانها بر كيهان مستولي شوند . بهترين راه براي انسانها در اين مورد بخصوص ، واقع گرا بودن و مواجه شدن با حقايق از راه و شيوه عقلاني درست و علمي است چرا كه انسانها با موجودات فوق‌العاده باهوشي سرو كار دارند و صد البته اتخاذ شيوه‌هاي نادرست ميتواند براي انسانها بسيار مخاطره آميز باشد يعني شروع جنگي كه از روز قبل شروع آن ، انسانها شكست خورده ميدان هستند و در نهايت صدمه‌اي به چوپان دروغگو وارد نمي شود و اين گوسفندان هستند كه طعمه گرگها ميشوند .


موضوع جالبتر اين است كه انسانها در بيشتر موارد توانايي درك و توجيه پديده‌هاي فيزيكي مشاهده شده از يوفوها را ندارند و بنابه اين اصل به اين نتيجه ميرسند كه آنها وجود ندارند و صرفا زاييده خيال و توهم هستند براي اينكه ممكن نيستند . شايد اين مسئله به نوعي واكنش دفاعي شخص در مقابل جنون و براي بقاي هوش و عقل لازم باشد . اگر در آينده وجود يوفوها براي بشريت مسلم و اثبات شود ، آن روز ، روز تنزل انسان از مقام موجود فوق هوشمند و با شعور به مقامي با هوش و شعور متوسط است و به خاطر همين مسئله ،‌ تحقق موجوديت آنها براي بشريت زياد خوش‌آيند نيست .



سخن آخر اينكه سعي ميشود مطالب اين مبحث جنبه فيزيكي داشته باشد نه سياسي ، اجتماعي و ...... كه در نهايت ميتوانيم نتيجه بگيريم كه با شناخت ساختار فيزيكي كهكشانها ميتوان به ساختار فيزيكي بشقاب پرنده‌ها پي‌برد و بر عكس اين موضوع نيز ممكن است . البته اقدام به ساختن بشقاب پرنده توسط انسان ميتواند بسيار خطرناك باشد ، مثل اين است كه كسي سرش را وارد كندوي عسل كند ، در اين مورد بخصوص هجوم و حمله يوفوها چنين به نظر ميرسد كه گروهي و دسته جمعي باشد ، يعني آنها مثل ملخها لشكر كشي مي‌كنند و آسمان منطقه را آكنده از بشقاب پرنده مي‌كنند . همانطور كه اشاره شد شواهد نشان داده است كه يوفوها تمايل چنداني به تحقيقات هوا ، فضا و هسته‌اي انسانها ندارند و همواره انسانها را تحت نظر گرفته و در بعضي از موارد اقدام به سرقت اشخاص و وسايل و خراب كاري در تجهيزات هم كرده‌اند . خيلي از كساني كه در اين رابطه مشغول تحقيقات بوده و به نتايجي هم رسيده‌اند ، ناگهان ناپديد و مفقودالاثر شده‌اند كه تا به امروز كاملا مشخص نشده است كه انسانها در اين كار دست داشته‌اند يا يوفوها . و صد البته كه فعلا چيز مهمي دستگير ما نشده است تا خطري مواجه ما باشد و انشا الله خطري هم شما را تهديد نمي‌كند براي اينكه كنجكاوي ، مطالعه و برسي علمي جرم و خطا محسوب نمي‌شود و همه اين موضوع را مي‌دانند حتي خود يوفوها و مسئله مهم استفاده از علم و دانش در راه درست و سالم است و شايد از راه شناخت ساختار كهكشانها و بشقاب پرنده‌ها بتوان به غايله بحران انرژي و آلودگي محيط زيست در ميان انسانها خاتمه داد و در نهايت خود يوفوها وارد معامله شوند ، چرا كه شناخت اين پديده تنها جنبه ساختن تجهيزات جنگي ندارد و صد در صد موضوعي كاملا علمي و فيزيكي است .

 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
هشدار یک اخترشناس درباره عواقب ارتباط انسان با بیگانگان فضایی

یک اخترشناس با تاکید بر بر این نکته که شاید رفتار بیگانگان فضایی با انسان چندان دوستانه نباشد ، هشدار دادند دولتها و سازمان ملل برای کنترل عواقب ارتباط اتفاقی انسان با این موجودات "فعلا تخیلی" باید تمهیدات جدی اتخاذ کنند​

مهر: اخترشناسی انگلیسی اعلام کرده است دولتها و سازمان ملل متحد باید با دانشمندانی که در جستجوی حیات بیگانگان فضایی هستند همکاری کنند تا مبادا تماس غیر عمدی انسان با این موجودات دشمنی بیگانگان را علیه بشر برانگیزد.

این هشدار در پی گفتگوهایی که بر تسریع جستجو برای یافتن بیگانگان فضایی یا حیات در خارج از سیاره زمین انجام گرفته، اعلام شده است.

"مارک کوکلا" اخترشناس رصدخانه سلطنتی گرینویچ می گوید نتایج برقراری ارتباط با نسلی فرازمینی که هنوز مدرکی از وجود آنها به دست نیامده است لزوما نمی تواند نتیجه ای باشد که انسان به آن امیدوار است و به همین دلیل برای بررسی نتایج احتمالی خوب یا بد باید دولتهای مختلف و سازمان ملل در انجام این مطالعات مشارکت داشته باشند.

طی هفته جاری کنفرانسی دو روزه در انجمن سلطنتی لندن با عنوان "ردیابی حیات ماورا زمینی و پی آمدهای آن برای دانش و جامعه" برگزار می شود که به بررسی این موضوع و نتایج آن خواهد پرداخت. در عین حال در ماه آوریل کنفرانسی نیز در تگزاس برگزار خواهد شد که در آن روشهای ردیابی بیگانگان فضایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

"سیمون کانوی" از دانشگاه کمبریج یکی از اساتیدی است که در کنفرانس انجمن سلطنتی به پیش بینی شکل احتمالی حیات ماورا زمینی و آماده سازی برای مواجهه با بدترین شکل این نوع از حیات خواهد پرداخت. به گفته وی شکل گیری حیات در جایی از جهان هستی امری اجتناب ناپذیر است.

بر اساس گزارش تلگراف، برخی از دانشمندان در جستجوی پاسخ این سئوال هستند که چرا هیچ پاسخی به امواج رادیویی و تلویزیونی که طی قرن اخیر به فضا ارسال شده داده نشده است. به گفته آنها این می تواند نشانه ای از عدم وجود حیات ماورا زمینی در جهان هستی باشد.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
آیا انسان در جهان تنها است ؟

نگرانی هاوکینگ و هشدار جدی دانشمندان جستجوهای کنجکاوانه بشر برای یافتن نمونه‌ای مانند خود، یا مشابه زیستگاهی که در آن زندگی می‌کند، هر روز رو به گسترش است. انسان برای کشف اینکه آیا در جهان تنها است و اینکه آیا زمینی دیگر در جهان وجود دارد یا نه، به دانش و ابزارهای اکتشافی خود می‌افزاید.


دانشمندان از گوشه گوشه جهان هر لحظه در انتظار خبری از کشف حیات، تمدن یا سیاره‌ای بیگانه هستند که بتوانند نشانه‌ای از تنها نبودن خود در جهان را به همراه داشته باشند، این تلاشها در سال گذشته و با تکذیب خبر کشف باکتری های زنده در بقایای یک شهابسنگ، با شکست مواجه شد و باید نشست و دید که آیا این روند غیر موفق در سال آینده چه سرنوشتی خواهد داشت.

سیاره‌های بیگانه: در سال گذشته سیاره‌های فراخورشیدی زیادیکشف شدند که البته دانشمندان تنها تعدادی محدودی از آنها را شبه زمینیخواندند

گیلیس 581g: اخترشناسان موفق به کشف سیاره ای شبه زمینی با ابعادی برابر ابعاد زمین در منطقه‌ای قابل سکونت از فضا شدند که احتمال وجود آب مایع در آن وجود داشته و می توان به عنوان جهانی قابل سکونت بر روی آن مطالعه کرد. این سیاره برخلاف دیگر سیاره های کشف شده در منطقه‌ای از فضا قرار گرفته که امکان شکل گیری حیات در آن وجود دارد.

یک سوی این سیاره مانند ماه زمین که همیشه یک سوی آن رو به زمین دارد، رو به سوی ستاره خود دارد، این به آن معنی است که سوی دیگر سیاره همیشه در تاریکی است و از این رو قابل سکونت‌ترین منطقه در این سیاره مرز میان تاریکی و روشنایی آن خواهد بود.

سیاره پانصدم: کمتر از 20 سال پس از به تایید کشف اولین سیاره فراخورشیدی، اخترشناسان سیاره فراخورشیدی شماره 500 را کشف کرده و به ثبت رساندند. این سیاره یکی از چهار جهان بیگانه جدیدی است که به‌تازگی کشف شده اند، تمامی این سیاره‌های جدید از سیاره مشتری کوچکتر بوده و محدوده فاصله آنها از زمین در حدود 58 سال نوری تا 196 سال نوری محاسبه شده است.

کوچکترین زمین جهان: اخترشناسان کوچکترین سیاره فراخورشیدی را کشف کردند، در حالیکه این بار از سنگی بودن و شباهت بالای آن به زمین اطمینان داشتند. سیاره کپلر 10b قطری 1.4 برابر زمین داشته و جرم آن 4.6 بار بیشتر از این سیاره است با این همه به دلیل اینکه سیاره جدید در نزدیکی ستاره میزبانش در حرکت است، نمی‌تواند میزبان مناسبی برای حیات باشد.

سیاره تی-چا: اخترشناسان با کمک تلسکوپ VLT موفق به رصد یک بچه سیاره شدند که در مدار ستاره‌ای بسیار جوان در فاصله ای برابر 350 سال نوری و در صورت فلکی جنوبی سوسمار کوچک در حرکت است. اخترشناسان با رصد ستاره‌ای به نام "تی-چا" مخفف T Chamaeleonits که توسط حلقه‌هایی از گاز و غبار احاطه شده متوجه وجود حفره‌ای در این حلقه غباری شدند و بر اساس یافته‌های جدید اعلام کردند این حفره می‌تواند سیاره در حال تولد این ستاره باشد.

پنج سیاره کپلری: تلسکوپ فضایی کپلر موفق به کشف پنج سیاره هم اندازه سیاره زمین شد که در کهکشان راه شیری در مدار ستاره‌هایی در چرخشند.این سیاره‌‍ها در منطقه‌ای که به منطقه قابل سکونت جهان هستی شهرت دارد، در حرکتند، منطقه‌ای که فاصله آن از ستاره میزبان به اندازه ای است که امکان وجود آب به شکل مایع را در سطح سیاره افزایش می‌دهد و آب مایع نیز پایه اصلی شکل‌گیری حیات در هر نقطه‌ای از جهان است.

حیاتهای بیگانه: آیا انسان در جهان تنها است؟

کهکشان M82: اخترشناسان در مرکز فیزیک اختری "جودرل بنک" برای اولین بار امواج ناشناس رادیویی را از کهکشان M82 در نزدیکی راه شیری دریافت کردند که کاملاً بیگانه بوده و توضیحی برای یافتن منشای آن نمی‌یابند. در واقع محققان باور دارند جرمی بیگانه در کهکشان M82 آغاز به ارسال امواج رادیویی به سمت راه شیری کرده که این امواج به هیچ یک از سیگنالهایی که تا به حال از فضا دریافت شده‌اند شباهتی ندارند.

نظریه هاوکینگی: "استفان هاوکینگ" نگران بیگانگان فضایی است تا جایی که این فیزیکدان معروف با یادآوری زمانی که اروپایی‌ها تمدن امریکاییان لاتین را کشف کردند اعلام کرد انسان باید در مورد برقراری ارتباط با بیگانگان فضایی کاملاً محتاط باشد زیرا نتایج این ارتباط می‌تواند فاجعه‌آمیز باشد.

سفیر بیگانگاه در سازمان ملل: سازمان ملل سفیری را به منظور خوشامدگویی به بیگانگان فضایی انتخاب کرد تا در صورت قرارگیری در شرایط ورود بیگانگان فضایی به زمین، فردی برای برقراری ارتباط با آنها در کره خاکی حضور داشته باشد.این ماموریت خطیر و مهم به عهده یک اختر فیزیکدان مالزیایی قرار گرفت فردی که در حال حاضر ریاست دفتر امور فضای خارج را به عهده داشته و احتمالا وظیفه وی برقراری ارتباط با حیاتهای فرازمینی خواهد بود.

نقاشی بیگانه‌ها بر مزارع: حلقه مرموزی که به صورت ناگهانی بر روی منطقه ای روستایی در اندونزی مشاهده شد روزانه ده‌ها هزار نفر را برای بازدید از این منطقه مرموز به سوی آن راهی کرد.این طرح شعاعی برابر 34 متر داشته و از اشکال دایره‌ای و مثلثی تشکیل شده است، یکی از محبوب ترین نظریه ها درباره این حلقه ها بر پایه تلاش فرازمینی ها برای فرستادن نشانه، اخطار یا اطلاعات به زمین مطرح شده است.

مدارک دولتی حضور بیگانه‌ها: هزاران پرونده مرتبط با مشاهده یوفوها و آدم ربایی های آنها برای اولین بار توسط وزارت دفاع بریتانیا منتشر شد. این پرونده های جدید که حاوی تصاویری نیز بودند نشان می دادند چگونه در سال 1967 برای چندین ساعت خطر جنگی جهانی به واسطه احتمال حمله بیگانه های فضایی به بریتانیا جهان را تهدید کرده است.

هشدار جدی دانشمندان: دانشمندانی از دانشگاه های کمبریج، اوپن، سنت اندروز و مدرسه علوم دینی "پاسیفیک لوتران" اخطار دادند دولتهای جهان در صورت برقراری تماس بیگانگان فضایی با زمین باید برای اجرای برنامه های هماهنگ شده آمادگی کامل داشته باشند و سازمان ملل متحد نیز باید بخشی را با عنوان دفتر "امور فرازمینی" راه اندازی کند تا در این بخش به برنامه ریزی و طراحی نقشه‌هایی برای چگونگی برخورد با بیگانگان فضایی پرداخته شود.

این دانشمندان به سازمان ملل متحد اخطار دادند این سازمان باید برای برخورد با بیگانگان فضایی برنامه هایی را آماده کرده و کشورها را برای همکاری جهانی برانگیزد زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که این موجودات با انسانها رفتاری دوستانه داشته باشند.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
فیلمی که به تازگی از جسد یک بیگانه فضایی در سیبری در شبکه منتشر شده است کاربران وب را به شدت شگفت زده کرده است.

این فیلم شگفت انگیز را یک گروه روسی بر روی سایت یو تیوب گذاشته اند. این گروه مدعی شده اند این موجود کوچکی که در ته یک گودال کم عمق در سیبری پیدا شده جسد یک بیگانه فضایی است.

به گفته این گروه، پس از اینکه ماه گذشته سقوط یک "یوفو" در منطقه "ایرکوتسک" واقع در شمال سیبری گزارش شد، آنها به محل رفته اند و این بدن بی جان بیگانه فضایی را کشف کرده اند.

به نظر می رسد که موجود فرازمینی پیش از مرگ از جراحات سختی رنج برده و یک پایش را از دست داده است.

ماه گذشته روستائیان شوکه شده اظهار داشتند که یک شیء نورانی ناشناخته به رنگهای صورتی و آبی را دیده اند که در نزدیکی دهکده تصادف کرده است. این گزارش عجیب موجب شد که وزارت بحران روسیه گروهی را برای بررسی و تجسس به منطقه بفرستد.

این معما زمانی پیچیده تر شد که بازرسان اعلام کردند که هیچ گزارشی از عبور یک هواپیما از آسمان این منطقه دریافت نکرده اند و هیچ ردی از سقوط یک هواپیما پیدا نشده است.

براساس گزارش The West Australian، این ویدیو کلیپ 17 آوریل بر روی سایت یوتیوب گذاشته شد و در مدت 2 روز بیش از 1.5 میلیون کلیک بر روی آن شد.

کاربران شکاک یو تیوب معتقدند که این فیلم یک فریبکاری و شوخی است.یک وبلاگ نویس در این خصوص نوشته است: "این چیزی نیست جز یک شوخی. چرا همه بیگانگان فضایی باید همیشه برهنه باشند."

کاربر دیگری نوشته است: "غلط. شرمنده... کاملا تقلبی."

بیننده دیگری نظر داده است: "آیا بیگانگان فضایی وجود دارند؟ به طور حتم... من آنها را باور می کنم. اما نه در این ویدیو."






 

seyedmahdi

عضو جدید
یوفو بر فراز ریودژانیرو برزیل / ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۰

یوفو بر فراز ریودژانیرو برزیل / ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۰

یوفو بر فراز ریودژانیرو برزیل / ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۰

مسافران متعددی شیء مورد نظر را دیدند که در ابتدا به عنوان یک گوی (توپ) نورانی توصیف شد ، شکلی شبیه توپ فوتبال.
rjd2.jpg

Capture5.JPG

چندین مسافر نیز از ترس فریاد زدند چونکه آنها احساس کردند که هواپیما خیلی به شیء ناشناخته نزدیک شده و احتمال برخورد وجود داشت.

براساس اظهارات مسافران ، شیء پرنده ناشناخته در میان ابرها مانور میداد ، اما حدود 2 دقیقه به دنبال هواپیما پیشروی کرد.
برطبق اطلاعات دوربین ، عکس ها در ساعت 3:40 بعد از ظهر در چهاردهم ژوئیه 2010 گرفته شده است. دوربین مورد استفاده Nokia, 3120 Classic بوده است.


 

seyedmahdi

عضو جدید
دیده شدن یوفو ها بنا به شهادت ناطران

دیده شدن یوفو ها بنا به شهادت ناطران

شیلی / چهاردهم ژوئیه 2010



شخصی که این عکس را گرفته هست بعنوان شاهد عینی میگوید:

من در زمان عکس گرفتن هیچ چیز غیرعادی ندیدم ، بعداً وقتیکه در حال بازدید از عکس هایم بودم ، متوجه شدم.
من در مقابل ساختمان حدود دو بلوک دورتر درجهت ساختمانی که موضوع عکس من بود نشسته بودم.من یک عکاس آماتور ( غیر حرفه ای ) هستم ، موقعیکه به عکس مینگرم ، معتقدم که شما میتوانید بیشتر این اشیاء را داخل ابرها ببینید.وقتی که برای اولین بار عکس را بازدید میکردم ، از آنچه که میدیدم حیرت زده شدم.
عکس با دوربین Canon EOS 7D گرفته شده است.
Capture6.JPG
 

seyedmahdi

عضو جدید
پیدا شدن ویمانا (Vimana) در غاری در افغانستان

پیدا شدن ویمانا (Vimana) در غاری در افغانستان

پیدا شدن ویمانا (Vimana) در غاری در افغانستان:

پیدا شدن ویمانا (Vimana) در غاری در افغانستان گزارشی که توسط سرویس سیار اطلاعات نظامی خارج از کشور روسیه (SVR) برای نخست وزیر پوتین در ایالت کرملین امروزی آماده شده بود که در این گزارش صدراعظم آلمان آنگلامرکل یکی از بازدید کنندگان اخیر در گروه رهبران غربی که بازدیدی غافگیرانه از افغانستان داشتند به شمار می آمد همان ماه باراک اوباما ریئس جمهور آمریکا (۳ دسامبر)، نخست وزیر بریتانیا دیوید کامرون (۷ دسامبر) و نیکلاس سارکوزی ریس جمهور فرانسه (۸ دسامبر) از افغانستان دیدار کردند.
سفر سارکوزی به افغانستان به دلیل سفر رسمی که به هندوستان داشت لغو شده بود که به گزارش این خبرگزاری با عجله او را توسط نیروهای هواپیمایی آمریکا به منتطقه جنگی افغانستان بردند.
ug39509,1249224512,vimana03.jpg


چه چیزی باعث هجوم ناگهانی رهبران پرقدرت دنیای غرب به افغانستان شد، این گزارش به طور مستقیم دنباله رو توضیحاتی در مورد کشف دانشمندان ارتش آمریکا است که به موجب آن ۸ سربازی که تلاش در جابجایی آن از غاررا داشتند ناپدید شدند،دانشمندان تخمین میزنند که از ۵۰۰۰ سال پیش در غار پنهان شده بود.
با توجه به دفاتر باستانی مهابهارات که در حماسه ساسنسکریت یافت شده است دانستیم که ویمانا محیطی به اندازه ۱۲ ذراع (۱) با چهار چرخ بزرگ و محکم دارد و جدا از این یک موشک مشتعل داشته که با توجه به متون ثبت شده مهابهارات تفنگ مرگباری را دارد که توسط یک دایره بازتابنده عمل میکند. وقتی روشن میشود پرتویی از نور تولید میکند که وقتی بر روی هدف متمرکز میشود بلافاصله آنرا با قدرت خود مصرف میکند.
در ادامه گزارشی که ویمانا را پوشش میداد گفته شده که برای اولین بار آلبرت انیشتن فرضیه میدان گرانش تشعشع الکترومغناطیسی به نام تئوری میدان یکپارچه بیان کرد و پس از آن شایعه ای که در سال ۱۹۴۳باعث رسوایی آزمایش جنگ جهانی دوم آمریکا در انتقال داده ها بود که آزمایش فیلادلفیا نام داشت و در این آزمایش همانند اتفاق امروز افغانستان ،به طور ناگهانی سربازان آمریکایی ناپدید شدند.

viaman-cave-drawing.jpg


به گزارش خبرگزاری SVR ظاهرا منبع قدرت متداوم این اتفاق (Time Well) مرموز براساس تکنولوژی ادوارد لیدسکالین (Edward Leedskalnin) پدید آمد . ادوارد لیدسکالین شخصی بود که ادعا میکرد که به دانش راز باستان پی برده است و از سال ۱۹۲۳ تا ۱۹۵۱ به تنهایی و پنهانی بیش از ۱۱۰۰ تن صخره های مرجانی را توسط مراحلی ناشناخته تراشید و یکی از اسرارآمیزترین دستاوردهای جهانی به نام قلعه مرجانی را به وجود آورد.
جذابتر از همه چیز در مورد این گزارش اظهار به این بود که نه فقط ویمانایی پیدا شده است ، اما با توجه به نوشته های باستانی موجود در غار کشف شده ادعا بر این دارد که صاحب حقیقی آن پیامبر باستانی زرتشت است که بنیانگذار یکی از ادیانهای مهم زمانها که دین زرتشتی است نام دارد .
فلسفه مذهبی زرتشت گرچه به جهان امروز کمتر شناخته شده است اعتبار آن به بیان اساس همه ادیان شناخته شده بود و هدف نوع بشر را بیان می کند،مانند تمامی مخلوقات دیگر ، حفظ اشه (۲) (حقیقت) است . اظهارات زرتشت بیشتر برای نوع بشر است که این از طریق مشارکت فعال در زندگی و تمرین برای افکار ، کلمات و اعمال سازنده به دست می آید .
پلینیوس نویسنده قرن اول رومی ، طبیعتدان ، فیلسوف طبیعی و همچنین فرمانده ارتش دریایی در دوره های اولیه امپراطوری روم بود او نیز زرتشت را “مخترع جادو” نامیده است . بر اساس ادعای مورخان بیش از ” دو میلیون سطر” در مورد زرتشت در کتابخانه باستانی اسکندریه موجود بوده که به دستور امپراطوری روم مسیحی تئودئوس اول در ۳۹۱ (قبل از میلاد) تخریب شد.
مطلب مهمی به یادداشته باشید که رشد دین مسیحی جدید ، تمام عناصر مربوط به خاستگاه حقیقی زرتشت را تا به حال نابود کرده است . همچنین می توانیم در یادداشتهای ۴۴۰ قبل از میلاد در کتاب تاریخ باستانی کلیسا در مورد این تخریبها چنین نوشته است :
در درخواست از کتاب مقدس (Theophilus) ،اسقف اسکندریه ، امپراتور در این زمان دستور تخریب معبد بت پرستی را در آن شهر صادر کرد ; همچنین فرمان داد که قرار اعدام تحت هدایت کتاب مقدس (Theophilus) انجام یابد. به تصرف این فرصت کتب مقدس (Theophilus) حداکثر تحقیر افشاء اسرار غیر مسیحی را خود اجرا کند. و با آغاز آن ، او باعث تمیزی مهرابه ها شده و نشانه های اسرار خونین آنان را به نمایش عمومی بگذارند. سپس او معبد را تخریب و مناسک خونین مهرابه را علنا تمسخر نمود، همچنین در معبد خرافات عجیب وغریبی را نشان می داد و او مجبور بود آلت ذکور پریاپوس را در وسط میدان حمل نماید … بدینسان فرماندار اسکندریه این اختلافات را فسخ داشته و فرمانده ویژه سربازان مصر با کتاب مقدس (Theophilus) در تخریب معبد بت پرستی همکاری کردند.
بزرگترین تجدید حیات زرتشت در میان انسانها ، بعد از ویرانی کتابخانه سلطنتی اسکندریه ، در جنگ بین کاتارهای اروپای جنوبی در قرن ۱۳ اتفاق افتاد. متاسفانه با این حال وقتی قدرت جادوی زرتشت آغاز به پدید آمدنی دوباره در جهان نمود تهدید آن برای مسیحیت انکار ناپذیر بود و پاپ اینوسنت سوم (۱۱۶۱-۱۲۱۶) سریعا دستور بزرگترین قتل عام را در اروپا داد که وحشت آن تا جنگ جهانی دوم تکرار نشده بود.
چگونگی سرکوب وحشیانه کاتارها را توسط رم کاتولیک میتوانیم در تاریخ آن زمانها بخوانیم :
آرنود، فرمانده و راهب بزرگ سیستریها (Cistercian) قرار بر این داشت که که کاتارها را چگونه از کاتولیک ها جویا شوند . پاسخ او احضار توسط سزار Heisterbach بود ، که گفت همکار سیستریها “همه آنها بکشید ، خداوند خودش شناسایی خواهد کرد.”
درهای کلیسای مقدس مریم مجدلیه شکسته شد و پناهندگان به بیرون کشیده شده و قتل عام شدند. بر اساس گزارش ۷۰۰۰ هزار نفر آنجا قتل عام شدند . جای دیگری در شهر هزاران نفر اندامشان بریده و کشته شدند . زندانی ها را کور کردند و با اسبها میکشیدند و برای هدفهای تیر اندازی استفاده میکردند.
هرچه از شهر باقی مانده بود با آتش ویران کردند ، آرنود برای پاپ اینوسنت سوم نوشت :” امروز برای حضرتعالی ، بیست هزار ملحد بدون در نظر گرفتن رتبه ، سن و یا جنسیت به شمشیر قرار داده شده ” . در آن زمان جمعیت دائمی شهر بزیه (در فرانسه) حدود ۵۰۰۰ هزار نفر بود ، اما پناهندگان محلی ، در جستجوی پناهگاه ، در داخل شهر توانستند افزایش جمعیت را تا ۲۰۰۰۰ هزار نفر امکان پذیر سازند.
امروز در شهر باستانی بلخ افغانستان جایی که زرتشت گفته است زندگی کرده و مرده است و به ادعای مارکوپلو شهری که یکی از شهرهای شریف و بزرگ جهان است ، امپراتوری جدید جهانی ، ایالات متحده ، با کشف باستانی ویمانا گذشته و آینده ما را در دستان خود دارد.
اگر برای رهبران غربی که این عجایب باستانی را دیده اند ما نمیدانیم که به ما اجازه شناخت آنرا خواهند داد یا نه .چیزی که ما میدانیم ، اگر گذاشته به حقیقت نشان دهنده آینده باشد ، کلمات به زودی مسیحیت را دنبال کرده و از گذشته انعکاس خواهد یافت …. ،” همه آنها بکشید ، خداوند خودش شناسایی خواهد کرد.”
(۱) ذراع یا اَرَش –بازو- یا آرنج، واحد طول (درازی) وآن عبارت است از ابتدای ساعد است «مرفق» تاسر انگشتان که حدودا ۴۵ سانتی متر یا ۱۸ اینچ می‌شود.
(۲) اشه : در دین زرتشتی اشه مفهوم گسترده‌ای دارد که به قولی چکیدهٔ کل دین زرتشتی است. اشه به معنی راستی و درستی است؛ اما معنی ژرفتر آن قانونی است ازلی و ابدی که اهورامزدا وضع کرده که براساس آن هر کنشی، واکنشی در بر دارد و هر کار نیک یا بدی پاداش یا پادافره خود را در پی دارد. به گونه نظم موجود در طبیعت که بنمایه راستی دارد را اشه می‌گویند.

منبع:http://jimmyprophet.wordpress.com/2011/02/12/vimana-ufo-found-in-cave-in-afghanistan/


 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اسنادی که به تازگی توسط ارتش آمریکا غیرمحرمانه اعلام شده اند، فاش می کنند که نیروی هوایی این کشور در سال ۱۹۵۶ در حال کار بر روی نوعی ابزار پرنده دایره مانند بوده و «پروژه ۱۷۹۴» توسط بخش سیستم های هوافضای نیروی هوای ارتش در دست تحقیق و توسعه بوده است. این اسناد همچنین نشان دهنده قرارداد میان نیروی هوایی و شرکت کانادایی Avro Aircraft Limited هستند.

این پرنده به گونه ای طراحی شده بوده که به طور عمودی از زمین بلند شود و با استفاده از موتورهای جت پیشرانه هدایت شود. در طرح های این ابزار پرنده ذکر شده که می تواند به حداکثر سرعت ۳ تا ۴ ماخ و سقف پرواز ۳۰۵۰۰ متر دست یابد. در خلاصه گزارش پایانی پروژه ۱۷۹۴ آمده است که «پروژه به خوبی پیش رفته و می تواند موقعیت ممتازی را در که شروع مذاکرات به آن نیاز داریم، فراهم آورد.»









این گزارش همچنین اشاره می کند که هزینه تخمینی پروژه بالغ بر ۳میلیون و ۱۶۸ هزار دلار خواهد بود و انجام آن به دو سال زمان نیاز دارد. با ارزش پول امروزی، این مبلغ بیش از 26.6 میلیون دلار خواهد بود. اما سرانجام این پروژه کنار گذاشته شد و این هم مانند دیگر تلاش های نیروی هوایی برای دستیابی به بشقاب پرنده، به شکل قابل توجهی تنها بر روی کاغذ عملی بود.
البته باید برای خروج دیگر پروژه های این چنینی از لیست محرمانه منتظر ماند تا مطمئن شد که آنها هنوز به تکنولوژی ساخت بشقاب پرنده دست پیدا نکرده اند! به نظر شما داستان یوفوها و مشاهده اشیاء ناشناس پرنده تا چه حد به پروژه‌هایی از این دست مربوط هستند؟
 

seyedmahdi

عضو جدید
سلام من فکر میکنم درباره یوفو ها به زبان فارسی مطالب کمی وجود داره والبته موضوعی هست که امروزه چالش برانگیز شده.اینکه تا چه اندازه گزارش هایی که اینجا نوشته میشه صحت داشته باشه و یا اینکه از منظر کاملا علمی به موضوعات UFOپرداخته بشه خیلی مهمه. به نظر من بهتر هست دوستانی که به UFOها علاقمند هستند به سایت های معتبر مراجعه کنند و البته اگر بتونن مطالب این سایت ها رو اگر به زبان انگلیسی و یا هر زبان دیگه ای هست به فارسی ترجمه کنند خیلی بهتر باشه .البته من خودم مطالب جالبی درباره UFOها پیدا کردم ولی متاسفانه به زبان انگلیسی هست ولی خوشبختانه میتونم تا حد خوبی به فارسی ترجمه کنم .پیشنهاد میکنم سایر دوستان هم پیش قدم بشن و بیشتر مطالب معتبر رو برای پست انتخاب کنند. فکر میکنم اگر این روند ادامه داشته باشه به نتایج جالب تری برسیم و اینکه پست ها به مراتب به روزتر باشهو هم این فروم میتونه به عنوان منبع سرچ های به زبان فارسی در بسیاری از ارجاعات به کار بره.مستدام باشید;)
 

ایده پرداز

عضو جدید
دوستان توجه کنند که حتی اگر نزدیکترین ستاره به منظومه شمسی (آلفا قنطورس) که حدود 4.2 سال نوری(هر سال نوری حدود ده هزار میلیارد کیلومتر است) از ما فاصله دارد، دارای سیاره قابل سکونت باشد (البته این ستاره اساسا سیاره ای ندارد)، و سفینه ای وجود داشته باشد که بتواند با سرعت 40000 کیلومتر بر ساعت پرواز کند، حدود 600000 سال طول می کشد تا این فاصله را رفته و همین مقدار هم زمان می برد تا برگردد. این گونه نیست که ساکنین فضائی بتوانند به راحتی بین سیاره خود و زمین در رفت و آمد باشند.
موضوع بشقاب پرنده ها در حین جنگ سرد و توسط یک سرهنگ سازمان CIA مطرح شد تا افکار مردم عادی را در صورت مشاهده اتفاقی برخی تجهیزات پروازی آزمایشی ارتش آمریکا منحرف کند. یک ادعای بی ضرر که مردم را مشغول می کرد و کارشناسان شوروی سابق هم به آن می خندیدند که البته برایشان مشکلی نبود.
ضمنا توجه داشته باشید که در قوانین رسانه ای آمریکا، صنعت ساخت محتوی شبه علمی برای مردمان کم آگاه، تحت شرایطی به رسمیت شناخته می شود (چون گردش مالی داشته و نوعی سرگرمی محسوب می شود)
 

Similar threads

بالا