یادگیری چند زبان مختلف به صورت موازی و همزمان.آیا خوب هست و نتیجه میده یا نه؟؟؟؟

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
یادگیری چند زبان مختلف به صورت موازی و همزمان.آیا خوب هست و نتیجه میده یا نه؟؟؟؟



سوال: آیا یادگیری زبان های آلمانی فرانسه ایتالیایی به صورت موازی و همزمان خوب هست یا نه؟( کلاً آیا یادگیری چند زبان به طور موازی و همزمان نتیجه داره یا نه؟)

جواب من: ببینید دو حالت داره : 1- اینکه شما واقعا استعداد و حافظه و حوصله و زمان و علاقه دارید که بتونید هر 3 زبان را یاد بگیرید یعنی اینکه مادرزادی نابغه باشید. این رو هم بدونید که یادگیری یک زبان خودش حدود 6 سال طول میکشه تازه اون هم اگر به صورت فشرده و مداوم کار کنی و اینکه زبان هایی مثل زبان های آسیای شرقی مثل چینی و ژاپنی و .... حدود 12- 13 سال طوی میکشه .



منظور از یادگیری زبان به دو صورت هست: یکی اینکه مکالمات روزمره مثل سلام ، حالت خوبه، چند سالته؟ من اهل فلان کشورم، هوا امروز چطوره؟ و .......... امثال این ها رو یاد بگیری که این خیلی آسونه و میشه حفظ کرد (فقط حفظ کرد) . حالا اگر اینطوری می خواهید چند تا زبان رو به صورت همزمان یاد بگیرید امکان داره . اگرچه اینطوری هم ممکنه با هم قاطی کنید. چون زبان هایی مثل "ایتالیایی اسپانیایی پرتقالی رومانیایی فرانسه" چون جزو یک خانواده ی زبانی هستند(خانواده ی زبان های رومانس) لغات شبیه به هم زیادی دارند و این باعث میشه که در یادگیری قاطی کنید .



و یک استنباط دیگر از یادگیری زبان این است که بتونی در بحث های گروهی و جمعی در مورد اکثر موضوعات صحبت کنی و فقط از یک سری جملات که در ذهن وجود داره استفاده نکنی وخودت بتونی جمله سازی کنی ، کلمات رو تحلیل کنی ، معنیشون رو حدس بزنی و توانایی هایی مثل توانایی شنیداری (اگه اخباری با زبان مورد نظر گوش کردی بتونی بفهمی چی میگه) گفتاری نوشتاری و واژگان را تقویت کنی و در این توانایی ها مهارت کافی رو داشته باشی. بعضی ها چهارتا اصطلاح و عبارت در یک زبان رو حفظ می کنند و از فرط خوشحالی در پوست خود نمی گنجند ، در صورتی که این یک جور یادگیریه ساده است که هر کسی می تونه حفظ کنه .البته قصد من این نیست که انگیزه را از کسی بگیرم و

نا امیدش کنم. بلکه دارم را ه و چاه را یاد می دم البته به نظر خودم.

نتیجه: اگر به جای چند زبان ، زمان و وقت و انرژی خودتون رو صرف یادگیری یک زبان کنید اونوقت حداقل می دونید که یک زبان رو به صورت کاربردی یاد گرفتید ولی در غیر اینصورت اگر خواستید چند زبان رو همزمان یاد بگیرید در صورتی که نابغه نباشید به صورت دست و پا شکسته و ناقص می فهمید و هیچ استفاده ای هم از شون نمی تونید ببرید جز اینکه ممکنه یک کلمه یا جمله از اون زبان را بشنوید و بفهمید و خوشحال بشید که ای ول یاد گرفتم ولی اینطوری نیست چون اون فقط یه جمله بوده و اگر تونستید بیشتر جملات رو حدس بزنید و معنی کنید اون وقته که یاد گرفتید. هر چند فهمیدن همون یک جمله هم لذت خاصی داره.

تسلط داشتن به یک زبان وفهمیدن نسبتا کامل آن بهتر از این است که چند زبان را به صورت ناقص و دست پا شکسته یاد بگیری.

چون در حالت اول حداقل به یک جایی رسیدی و در یک زبان توانایی داری ولی در غیر اینصورت چند زبان رو ناقص یاد گرفتی که به هیچ کاری نمی آید.

راستش خود من هم یک مدت تصمیم داشتم که زبان های "عربی ، ترکی ، روسی ، آلمانی ، فرانسه ، ایتالیایی، اسپانیایی" را به صورت همزمان یاد بگیرم که به این نتیجه ای که براتون گفتم رسیدم.

در ضمن اینکه آدم میخواد چند تا زبان را بدون دلیل خاصی یاد بگیره به نظر من یه حسیه که میخواد خودش را نشون بده و ابراز وجود کنه یا به قول معروف کلاس بذاره که به نظر من آدم هیچ وقت اینطوری موفق نمیشه چون علم رو نباید به خاطر فخر فروشی به دیگران یاد گرفت چون اصلا هدف علم و دانش و آگاهی این نیست .پس اگر بخواهید با نیت کلاس گذاشتن و این حرفها زبان یاد بگیرید شک نکنید که موفق نمی شوید.

در ضمن اگر کسی رو می بینید که چند تا زبان بلده(منظور از دانستن یک زبان به صورت کامل وجامع و کاربردی) به خاطر اینه که یا واقعا نابغه است و اینکه بعضی ها به خاطر موقعیت کاری که دارند مثل یک تاجار بین الملل چند تا زبان را یاد می گیرند.




ولی در کل این را بدانید که : " هر آروزیی که دارید رو می تونید با همت و تلاش به دست بیارید"
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
دوستان لطفا نظرات خودشون رو بدن ...ممنون میشم....
 
آخرین ویرایش:

*زهره*

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نظر منم اینه که در وهله‌ی اول باید علاقه به یادگیری تو وجود آدم باشه. بدون علاقه کار یادگیری ناتمام میمونه
و در مراحل بعدی باید زمان‌بندی درستی داشت
من خودم اول انگلیسی رو تموم کردم و بعد رفتم سراغ فرانسه
اوایل خیلی مشکل داشتم چون خیلی قاطی میشد. اما بعد کم‌کم درست شد.
یچیزی که توی یادگیری خیلی موثره تمرکزه. مثلا برای تلفظ‌ها توی زبان فرانسه یه سری از ترکیبات خاص صدای خاص خودشون رو دارن. و اگه شما تمرکز داشته باشین میتونین موقع خوندن، اونا رو به یاد بیارید و در نتیجه صحیح بخونید.

کلا از نظر من بهتره یه چیز رو تموم کنیم و بعد سراغ چیز دیگه بریم
 

engage

اخراجی موقت
من انگلیسی رو نسبتا بلدم ولی خیلی شده زبون هایی که اسم بردید از خانواده زبان انگلیسی رو خوب میفهمم حتی بیشتر از 70 درصد ولی یادگیری چند زبان برای بهبود خوبه دلیلشم اینه که هم معنی بودن لغات خودش آسون کننده ی
 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگه دوستان هم نظرشون رو بگن ممنون میشم...
مرسیییییییییی
 

saeidtaslimi

عضو جدید
سلام
واقعا نصایح کامل و بجایی است و از این بابت متشکرم. ما باید به بچه ها چند زبان اموزش دهیم چون دنیایی که انها در ان هستند خالی از مشغله فکری و استرس است و مانند ما دغدغه فکری ندارند و ذهن قوی برای انالیز و تمایز زبان ها دارند. البته این نظر بنده است و می تواند کاملا درست نباشد.
 
سلامبه نظر من اگر کسی دنبال پیشرفته باید دو زبان یاد بگیره 1-انگلیسی :چون زبان بین المللی 2- زبان المانی : چون زبان صنعتی دنیاست ولی در همه موارد زبان انگلیسی اگر بلد باشیکمک خیلی زیادی در یادگیری دیگر زبانهای اروپایی و امریکایی خواهد کرد چون بنده خودم تجربه مسافرت به اروپا رادارم از همه مهمتر زبان انگلیسی میباشد زندگی واقعا زیباست
 
بالا