گیاهان هم sms میدهند

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
محققان با استفاده از تحقیقات پیشین سازمان ناسا به منظور کنترل نیازهای گیاهان میکرو تلفن همراهی را برای گیاهان ابداع کرده اند که می تواند نیازهای گیاه از جمله نیاز به آب را از طریق پیام کوتاه برای باغبان ارسال کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، پیشرفت در تکنولوژی به سطحی رسیده است که بتواند صدای گیاهان را به گوش انسان برساند.

محققان به منظور کنترل شرایط گیاهان میکروتراشه ای ابداع کرده اند که در صورت احساس نیاز به آب در گیاه پیام کوتاهی به باغبان ارسال می کند.

به گفته مقامات شرکت آگری هاوس این تراشه که مانند گوشواره ای به گیاه متصل می شود از یک تمبر پستی کوچکتر بوده و به برگ گیاه وصل می شود. کشاورزان با استفاده از این تراشه در صورت احساس تشنگی در گیاهان پیام کوتاهی را بر روی تلفن همراه خود دریافت کرده و از موقعیت گیاه آگاه می شوند.

این ابزار شاید در مناطق پر باران کاربردی نداشته باشد اما در مناطقی که آب مورد نیاز از منابع زیرزمینی و با صرف انرژی مورد نیاز پمپهای آب برای بالا کشیدن آب تهیه می شود، این تراشه می تواند در میزان هزینه های انرژی سالانه صدها هزار دلار صرفه جویی کند.

سیستم میکرو تلفن همراه برای گیاهان سال پیش و توسط دانشمندانی که با سازمان ناسا در حال همکاری بودند ارائه شد تا از آن در ماموریتهای آتی به ماه و مریخ استفاده شود. به بیانی دیگر دانشمندان قصد داشتند از این میکرو تلفن همراه برای کاهش میزان زمان کشت گیاهان در فضا و تولید مواد غذایی توسط فضانوردان استفاده کنند.

به منظور کاهش میزان این زمان برای رشد دادن گیاهان دانشمندان حسگرهایی را به گیاهان و به رایانه ای مرکزی اتصال دادند تا زمان مناسب آبیاری گیاه توسط رایانه اعلام شود. طی آزمایشهای ابتدایی محققان توانستند میزان آب مورد نیاز برای رشد گیاهان در فضا را 10 تا 40 درصد کاهش دهند.

این تراشه ها در حال حاضر باید به منابع انرژی اتصال داشته باشند تا بتوانند با استفاده از حسگر خود اطلاعات گیاه را به برجهای مخابراتی و سپس به تلفن همراه باغبان انتقال دهند. محققان امیدوارند در آینده با استفاده از سلولهای خورشیدی و یا ژنراتورهای فیزیوالکترونیک بتوانند انرژی مورد نیاز این تراشه ها به شیوه ای پاک تولید کنند.

بر اساس گزارش بی بی سی، افزودن تعداد بیشتری از حسگرها به تراشه های تلفن همراه می تواند اطلاعات بیشتری را برای باغبانان فراهم آورده و از میزان هزینه های مصرفی تا حد قابل قبول بکاهد
 

Similar threads

بالا