گیاهان موجود در دریا

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
طبق بررسی های انجام شده منطقه وسیعی از آب اقیانوسها و خلیجها هستند.
درسطحهای آنها ماهی های بیشمار است اما در قسمتهای زیر حیوانات میکروسکوپی ریزی هستند و انبوه گیاهان که به آنها پلانگتون می گویند .
یک کلمه ای است که از معنی یونانی مشتق شده است بخش گیاهی آن که در اقیانوسهاست فیتوپلانگتون نامیده می شود کلمه فیتو ازکلمه لاتین فیتون یعنی درخت یا گیاه گرفته شده است .
این گروه بندی عمدتا جلبکهای تک سلولی و باکتری هاست .
آنها فهمیدند که گیاهان سبز اکسیژن آزاد می کنند و کربوهیدراتها ( ماده قندی تولید می کنند ) و یک حلقه زنجیره اصلی در زنجیره غذایی از گیاهان به حیوانات و به مردم تشکیل می شود .
مجتمعا یک فرایند شیمیایی اشاره شده به فتوسنتز ( گیاه = نور و سنتز = ساختن )
در کارخانه های غذا ریز یک ترکیب شیمیایی است که به آن کلروفیل می گویند در ترکیب با نور آفتاب به گازکربنیک و آب و کانی ها به سوی مصرف کربوهیدرات ها و پروتئین و چربی تبدیل می شود .
بدین ترتیب فیتوپلانگتونها اساس زنجیره غذایی اقیانوسها هستند .
حیوانات نمی توانند فرایند ساختن غذایی را از لحاظ زیست شناختی انجام دهند .
دو سوم تمام فرایندهای فتوسنتز گیاهان در روی زمین تشکیل می شود ودر اقیانوسها سالانه 80 درصد به 160 تن کربوهیدرات تشکیل می شود .
که گیاهان ریز به رنگهای سبز و قهوه ای یا مایل به قرمز تاسیس می کنند .
بین فراوانترین فیتوپلانگتونها دیاتومها هستند .
مقدار 20000 هزار گونه از این گروه گیاهی ساخته شده است .
آنها شامل قطره های ریز پروتوپلاسم می باشند.
که در یک ساختار محفظه قرص شفاف از سیلیکا ساخت .
این سیلیکاها جزء اصلی شیشه هستند که استخراج شده از محوطه محصور آب دریا یا منفذهایی در پوسته هایشان است که جذب مواد غذایی صورت می گیرد و تبادل گازکربنیک صورت می گیرد .
و اکسیژن که تشکیل می شود با محوطه محصور آب دریا زیر شرایط مطلوب با دیاتومها می توانند در یک ماه 100000 فرزند تولید کنند .
به وضوح چنان ظرفیت زایش شماره های وسیع به تعدادی که یک بیلیون از آنها در گالن از آب دریا ایجاد می کند .
مرده های آنها خورده نمی شوند و پوسته های ویران شدنی آنها در بستر اقیانوس ساکن می شوند .
در مناطقی از سطح دریا اسکلتهای باقی مانده ی آنها به لایه های ضخیم 700 تشکیل شده است .
سیلیسهای زمینی به عنوان ماده ساینده خوب در خمیردندان و واکس اتوموبیل به کار برده می شوند .
یک افت روغن در داخل پروتوپلاسم در پوست ممکن است عرضه نفت خام زمین را ایجاد کند این روغن در دیاتومها توسط تعدادی ماهی کوچک خورده شده است .
ماهی های کوچک مثل کاپیلین در نوبت هستند توسط ماهی روغن خورده شده اند .
از بدنه های ماهی روغن به دست می آورند که غنی از ویتامین a,d است .زمانی که دیاتومها درآب خنک ساکن هستند و همتاهایشان در آبهای گرمسیری هستند به آنها دیفوفلاژلها می گویند آنها خودشان را راجع به یک جنبش پر تکان می دادند.دکتر c.p.idyll یادداشتهای اقیانوس شناسی ایالت را به دست آورد .گونه های گوناگون دیفوفلاژلها شبیه به کلاههای چینی بود که کارناوال را می پوشاند و شبیه خاکستردانها و تکه ها و آوند ها نوعهای زیادی است .درختهای خاردار که برای جنگ به کار می رود و بادکنکهایی در الیاف گیاهان است که به صورت نارنجکی و نیزه است . تاژکداران ودیاتومها را دوست دارند و ماهر هستند در توانایشان که دوباره تولید کنند .به علت شکاف خوردگی در یک دیفوفلاژلها می توانند تولید کنند تنها 3 میلیون فرزند در بیست و پنج بخش .یک گونه ازدیفوفلاژلها توانایی زایشی بیش از حد می تواندخسارت هایی ایجاد بکند.درفصل هفتم کتاب exodus مردم مصر آفت راباشیوع ناگهانی درجذر ومد پیدا کردند.چارلز داروین:یکی از روش های حساب های علمی باشیوع ناگهانی دیفوفلاژل درآب شیلی نوشته است.دیفوفلاژل جالب دیگری که اگر مزاحم نشود . روشی در شکل تولیدات نوری از خود بیرون می دهد که به آنها تاژکداران گفته می شود که این ارگانیسم کوچک به دو ماده شیمیایی ترکیب می کند. این همان ترکیب ماده شیمیایی است که کرم شب تاب درطی عصرهای گرم تابستان رخ می دهد پس برروی این جوراب شلواری شاسی کش دور انداخته می شود. هم اکنون دررنگ اثر باد برروی زانوهاومکا ن یک کوزه قرص پلاستیک کوچک در دهانه ها است .تنگ باد مقدار نخ اطراف ساختار ودهانه کوزه ها وسپس توز کشی آ ن توسط آب صورت می گیرد .
منبع : http://halvasefid.blogfa.com/post-32.aspx
مترجمان :
مهدی میرزایی
 

Similar threads

بالا