گوگل برای اینکه از اپل و مایکروسافت عقب نماند چه محصولاتی معرفی می‌کند؟

F@tima s332

عضو جدید
کاربر ممتاز

[h=2]به نظر می‌رسد که پس از برگزاری کنفرانس اپل و مایکروسافت در چند هفته گذشته، گوگل برای جلب توجه شیفته‌های فناوری به ویژه طراحان سنگ تمام می‌گذارد[/h] [h=4]پیش‌بینی می‌شود این شرکت در کنفرانس I/O از رایانش ابری، نقشه‌های گوگل، شبکه اجتماعی گوگل پلاس و شاید عینک‌هایش صحبت یا ابزارها یا سرویس‌های جدیدی را در این زمینه معرفی کند.
تحلیلگران معتقدند که هم‌اکنون زمان مناسبی برای گوگل است تا اکوسیستمی را که می‌تواند رقابت شانه به شانه‌ای با اپل داشته باشد، رو کند. تقریبا 5 هزار و 500 طراح در کنفرانس I/O گوگل که در سانفرانسیسکو برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند تا از برنامه‌های این شرکت در مورد پلات‌فرم موبایلی آندروید، شبکه اجتماعی گوگل پلاس، پلات‌فرم ابری، اپلیکیشن‌های نقشه و همچنین تبلت جدید باخبر شوند. اما با توجه به اینکه همین دو هفته پیش کنفرانس جهانی طراحان اپل و همچنین هفته پیش کنفرانس مایکروسافت برگزار شد، گویا همه از گوگل انتظار بیشتری دارند.
برایان بلاو، تحلیلگر مرکز تحقیقاتی گارتنر می‌گوید: به نظر من گوگلی‌ها باید قدرتمندانه‌تر در این کنفرانس حضور پیدا کنند.
وی می‌افزاید: به نظر می‌رسد که ماه ژوییه ماه تمرکز روی فناوری‌های جدید و ابزارهای همراه است؛ نظیر آنچه که اپل رو کرد و مایکروسافت نیز با تبلت 10.6اینچی و مبتنی بر ویندوز 8 خود یعنی سرفیس نشان داد. گوگل هم باید حداقل با چند ویژگی جدید ظاهر شود تا بتواند توجه طراحان را به خود جلب کند. گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه گوگل در کنفرانس روز چهارشنبه‌اش چه محصولاتی را برای عرض اندام رو می‌کند، همچنان ادامه دارد، اما خود گوگل اعلام کرده که در این کنفرانس بیشتر روی رایانش ابری، گوگل درایو، گوگل مپز و آندروید مانور خواهد داد. به هر حال تحلیلگران بازار امیدوارند که گوگل با ارایه محصولات جدید و جالب توجه حسابی آنها را غافلگیر کند.

در ادامه به برخی از این پیش‌بینی‌ها می‌پردازیم:

- پیش‌بینی می‌شود که گوگل از یک تبلت 7 اینچی با نام نکسوس رونمایی کند. این تبلت 199 دلار قیمت خواهد داشت. همچنین پیش‌بینی می‌شود که این تبلت مبتنی بر نسخه جدید سیستم‌عامل آندرویید یعنی آب‌نبات پاستیلی (Jelly Bean) باشد. [تصاویر احتمالی تبلت هفت اینچی گوگل ]


- پیش‌بینی می‌شود که گوگل در این کنفرانس جزییات بیشتری از نسخه جدید آندروید ارایه خواهد داد. تاکنون جزییات کمی در مورد این سیستم‌عامل فاش شده، البته به نظر تحلیلگران، این سیستم‌عامل تغییرات چندانی نسبت به نسخه قبلی خود نخواهد داشت. [گوگل احتمالا هفته آینده نسخه جدید آندروید را معرفی می‌کند]
- پیش‌بینی می‌شود که گوگل در مورد پلات‌فرم ابری‌اش اخبار جدیدی داشته باشد. تحلیلگران امیدوارند که اطلاعات بیشتری در مورد گوگل درایو، سرویس ذخیره‌سازی ابری این شرکت که در ماه آوریل گذشته راه‌اندازی شده، بشنوند. حتی ممکن است گوگل گام جدیدتری نیز برداشته باشد و یک پلات‌فرم رایانش ابری را که هم به عنوان زیرساخت و هم به عنوان یک سرویس به کار می‌رود، معرفی کند. [سرویس به اشتراک گذاری گوگل در راه است]​

- پیش‌بینی می‌شود که گوگل عینک‌های هوشمند خود را با نام گاگلز در این کنفرانس رو کند. رونمایی از این عینک واقعا برای بسیاری از افراد هیجان‌انگیز است؛ به ویژه اینکه سرگئی برین، یکی از بنیانگذاران گوگل چندی پیش این عینک را به چشم گذاشت و حتی ویدیویی از وی در حین استفاده منتشر شد. [عینک واقعیت افزوده گوگل بر چشمان معاون فرماندار کالیفرنیا]پیش‌بینی می‌شود که این عینک بین 250 تا 600 دلار قیمت داشته باشد و قابلیت اتصال به شبکه‌های دیتای نسل سوم و چهارم را داشته باشد. گفته می‌شود که این عینک‌ها حسگرهای GPS دارند.و صفحه نمایش بسیار کوچکی دارند که فقط چند اینچ از چشم‌های کاربر را می‌پوشاند. این عینک مجهز به یک دوربین، میکروفون و اسپیکر نیز هست.
برد شیمین، تحلیلگر مرکز تحقیقاتی CurrentAnalysis می‌گوید که دوست دارد در این کنفرانس، شاهد به روز شدن گوگل‌ پلاس باشد. وی همچنین امیدوار است که این شبکه اجتماعی یکپارچگی بیشتری با محصولات دیگر گوگل نظیر گوگل مپز و گوگل داکز پیدا کند.
وی می‌افزاید: امیدوارم که یکپارچگی بیشتری میان اپلیکیشن‌های گوگل به وجود آید، به ویژه در مجموعه بهره‌وری‌شان. خیلی هوشمندانه است اگر بهره‌وری با شبکه اجتماعی ادغام شود و چشم‌انداز واحدی به این فرآیند به هم پیوسته بدهد. مثلا گوگل داکز می‌تواند یک نقطه ورود به گراف اجتماعی باشد. [Google Docs امکان یافتن اطلاعات را تسهیل کرد]
از آنجا که تحلیلگران صنعت فناوری و طراحان دوست دارند که گوگل در این کنفرانس در مورد قابلیت‌های سه‌بعدی گوگل مپز سخن بگوید، شیمین می‌گوید: واقعا ناامید می‌شوم اگر در این کنفرانس، صحبتی از یکپارچگی بیشتر گوگل مپز با گوگل پلاس به میان نیاید.
بلاو نیز می‌گوید که گوگل باید توجه طراحان را بیشتر از گذشته به خود جلب کند و روش آسان‌تر و اغوا کننده‌تری برای ساخت نرم‌افزار برای محصولات گوگل در اختیارشان قرار دهد.وی می‌افزاید: طراحان زمان دشواری را برای کار کردن با آندروید و ساخت اپلیکیشن‌های آندرویدی پیش رو دارند، زیرا اپل روش‌های آسان‌تری را در اختیار آنها قرار داده است. هر دو این شرکت‌ها خیلی خوب از طراحان پشتیبانی می‌کنند، اما اپل راه را برای آنها بسیار راحت‌تر کرده است. اپل به طراحان انتخاب‌های بسیاری پیشنهاد می‌دهد تا برای ابزارهای جدیدش برنامه بنویسند. اما به نظر من، گوگل در این زمینه خوب عمل نکرده و به نظر می‌رسد که رویکرد کل نگر در این مورد ندارند.


منبع:خبرآنلاین
[/h]
 
بالا