گوکل پلی لیست پردانلودترین اپ ها را پخش کرد!

mojtaba1979

عضو جدید
پیرامون بازی ها خبری پخش شده مبنی بر اینکه :
اگر مایلید تا از پرطرفدار ترین و پر طرفدار ترین اپ ها و بازی ها در گوگل پلی مطلع شوید، حتما به لیستی که چندی قبل پخش شده است نگاهی بیندازید!
به نوشته کلیک، درست پنج سال پیش و در همین روز بود که گوگل فروشگاه دیجیتال خود را برای اندروید اجرا کرد که شامل بازی ها، اپ ها، فیلم ها، برنامه های تلویزیونی، موسیقی و کتاب بود. ممکن است گوگل هیچ گاه تصور نمی کرد که شهرت گوگل پلی به حد زیادی گسترش یابد و آن گونه که امروز بیننده آن هستیم، پاتوق همیشگی مصرف کنندگان اندروید لقب بگیرد، با اینحال این امر اتفاق افتاد و از سال ۲۰۱۲ تا این لحظه گوگل پلی حاوی بیش از ۱ میلیارد کاربر اکتیو در ۱۹۰ کشور است.
گوگل پلی اکنون میزبان میلیون ها اپ، ۴۰ میلیون قطعه موسیقی و ۵ میلیون کتاب، غیر از فیلم های گوناگون است. در جشن تولد ۵ سالگی گوکل پلی، گوگل تصمیم گرفته است تا از لحظه شروع به کار این فروشگاه دیجیتال، لیستی از پر دانلود ترین بازی ها، کتاب ها، اپ ها، موسیقی ها، فیلم ها و آلبوم ها را در ایالات متحده معرفی کند.
شایان ذکر است که این لیست تنها بازی های خاص و جداگانه را شامل می شود و از ذکر بازی های پیش فرضی که بر روی چندین عدد از ابزار های اندرویدی می باشد، خودداری شده است. همان شکلی که که بسیاری از شما عزیزان انتظارش را داشتید، کندی کراش ساگا پرطرفدار ترین بازی اندرویدی از لحظه شروع به کار این فروشگاه لقب گرفته است و بدین خاطر می توان آن را پردانلودترین بازی استور گوگل عنوان کرد.
همراه با این بازی دلنشین و مهیج، اسم ۴ بازی دیگر نیز به گوش می خورد که مطمئنا برای شما دوستداران بازی های مهیج ناآشنا نیستند؛ Subway Surfers، Temple Run 2، Despicable Me و Clash of Clans که عنوان آخر حتی برای خردسالان نیز آشناست! بازی اعتیادآور و مهیجی که توانایی این را دارد ساعت ها کاربر را درگیر خود بنماید و به نحوی او را از انجام کارهای عادی هر روزه خود بازدارد. مطمئنا در گوشه و کنار وب خبرهایی مبنی بر اتفاقات جنجال برانگیز و هزینه های شگرف مصرف کنندگان این بازی برای با کسب جم های بیشتر خوانده اید که باید در اینجا این خبر خوب را به شما بگوییم که یا در کمال تاسف، مصرف کنندگان ایرانی نیز از گرند این اتفاقات در امان نبوده اند.
از بحث بازی ها که بگذریم و به مسئله دلنشین اپ ها بپردازیم، اپ فیس بوک و به علاوه از طرف دیگر پیغام رسان فیس بوک دو اپلیکیشنی هستند که در ایالات متحده بیشترین دانلود را به وسیله مصرف کنندگان داشته اند. رادیو پاندورا، اینستاگرام و اسنپ چت در رده های بعدی قرار می گیرند. شایان ذکر است که اگر چه در یک یا دو سال اخیر تعداد عظیمی از مصرف کنندگان از سمت فیس بوک به سمت پیغام رسان های دیگر مانند تلگرام و واتس اپ کوچ کرده اند، با اینحال این موضوع نتوانسته چیزی از شهرت و ارزش این شبکه اجتماعی به اشتراک مصرف کنندگان بکاهد و همان شکلی که که از محاسبه و ارقام واضح است، بیشترین محاسبه دانلود متعلق به فیس بوک و به علاوه از طرف دیگر پیغام رسان آن است. به هر میزان باشد دود از کنده بلند می شود!
اینستاگرام هم با معرفی قابلیت های منحصربه فرد و چشم نواز خود توانسته میزبان مصرف کنندگان بسیار زیاد از سرتاسر جهان باشد؛ شبکه اجتماعی که متعلق به فیس بوک است و می توان سهم فیس بوک را در این لیست بسیار پررنگ تلقی کرد. می توان با قطعیت این نکته را یاداور شد که در آتی ای نه خیلی دور، اینستاگرام مطمئنا شهرت بیشتری کسب خواهد کرد و باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی خواهد افتاد.
با کمال تعجب، بازی تاج و تخت یا Game of Thrones تنها مقام سوم را در لیست پر فروش ترین کتاب ها از آن خود کرد. به نظر می رسد مردم ترجیح می دهند سری تلویزیونی آن را به جای کتاب تماشا کنند و یا ممکن است پرطرفدار ترین کتاب پر دانلو در فروشگاه گوگل پلی یعنی Fifty Shades of Grey موفق به شکست شاهکار George RR Martin شده است.
گروه سه گانه بازی های Hunger دومین کتاب پردانلود در فروشگاه گوگل پلی است. همان شکلی که که پیش تر ذکر شد، A Game of Thrones در رده سوم قرار گرفته است و The Fault in Out Stars و GoneGirl در رده های بعدی هستند.
لیست فیلم های پرفروش شامل دو فیلم سوپر قهرمان است که اولی جنگ ستارگان و دومی یک فیلم انیمیشن است. لیست کامل بدین ترتیب است:

  1. The Interview
  2. Frozen
  3. Deadpool
  4. StarWars:The Force Awakens
  5. Guardians of the Galaxy
دوستداران موسیقی یقینا علاقه مند به دانستن این نکته هستند که قطعه Thinking Out Loud از Ed Sheeran هم اینک در رده اول پرفروش ترین موسیقی های گوکل پلی است. در این جا چهار آهنگ دیگر معرفی می شوند تا این فهرست کامل شود:

  • Lorde – “Royals”
  • Taylor Swift – “Blank Space”
  • Mark Ronson feat. Bruno Mars – “Uptown Funk”
  • Pharrell Williams – “Happy”
در رده بندی پرطرفدار ترین آلبوم ها، آلبوم ۲۵ از Adele مقام اول را مختص خود کرده است و آلبوم های پایین به ترتیب در رده های بعدی هستند:

  • Eminem – The Marshall Mathers LP2 Deluxe
  • Taylor Swift – ۱۹۸۹
  • Drake – If You’re Reading This It’s Too Late
  • Kendrick Lamar -To Pimp A Butterfly
به احتمال قریب به یقین، به اشتراک اسامی ذکر شده در این فهرست ها نامی از بازی، اپ و یا موسیقی مورد توجه شما نیز به چشم می خورد. قاعدتا احتمال این که هیچ کدام از عناوین مورد توجه شما در این فهرست ها نباشد، چیزی نزدیک به صفر باشد! به هر حال، نظر شما راجع به پرطرفدار ترین اپ ها، بازی ها، موسیقی ها و غیره چیست؟ با این وجود که فهرست های بالا مختص ابالات متحده است و مطمئنا در کشور ما ایران باید اختلاف هایی وجود داشته باشد. ممکن است حداقل راجع به بازی ها بتوان گفت که کلش آو کلنز در رده بندی بهتری درمقایسه با رده بندی ایالات متحده قرار می گیرد!
نکته ای که در انتهای حائز اهمیت است، افزایش چشم گیر مصرف کنندگان گوگل پلی است که برخلاف مسائل ایمنی که در طول یک سال اخیر برای این فروشگاه پیش آمده است، هنوز هم مورد استقبال مصرف کنندگان قرار می گیرد. می توان فهرست های بالا را سندی بر این گفته تلقی کرد.

منبع: سرزمین دیجیتال
 

Similar threads

بالا