گلی از بوستان خدا ( ترجمه فارسی قرآن کریم )

pesar-mashhadi

کاربر بیش فعال
سلام دوستان عزیز
در این تاپیک قصد دارم به کمک خدا ترجمه کامل قرآن رو قرار بدم.
قرآن کتابی هست که در دسترس همه ما هست و خوشبختانه توی خونه همه پیدا میشه اما از اونجایی که ما جوانها با اینترنت بیشتر از کتاب مانوس هستیم و شاید قرائت صحیح متن عربی برای همه آسان نباشه تصمیم گرفتم ترجمه فارسی قرآن رو اینجا بذارم .به این صورت که در هر پست یک یا دو صفحه قرار می گیره و این مشخصات رو داره:
نام سوره-شماره آیات(از ---الی----) –شماره صفحه و متن ترجمه

در ابتدا هم دعای تلاوت قران از امام صادق(ع) میذارم با این امید که همه ما جزو عاملان به قرآن باشیم.

بار خدایا !گواهی می دهم که این همان کتابی است که از سوی تو بر پامبرت محمد بن عبد الله (ص) فرو فرستاده شده،و سخن گویای توست که بر زبان پیامبرت جاری گشته است.تو آن را از سوی خویش راهنمای خلق و ریسمانی میان خود و بندگانت قرار داده ای.
بار خدایا!من پیمان و کتابت را منتشر ساختم از این رو –خدایا- نگاهم را در آن ،عبادت و تلاوتم را در اندیشه ،اندیشه ام را در آن مایه عبرت قرار ده و مرا از کسانی مقرر دار که به اندرزهای آن پند گیرد و از نافرمانی تو بر حذر باشد.و بر گوشم به هنگام تلاوت آن مهر گذار و بر چشمم پرده مپوشان.و تلاوتم را تلاوتی که د رآن اندیشه نباشد قرار مده،بلکه مرا آن گونه بدار که در آیات و احکامش بیندیشم ،و قوانین آیین تو را به کار بندم.و نگاهم را در آن مایه غفلت و تلاوتم را بیهوده گویی قرار مده که تو خود مهربان و بخشایشگر


امید وارم که دوستان این تاپیک را مهم بدانند و در صفحه ی اول ثابت بگذارند​
 
آخرین ویرایش:

pesar-mashhadi

کاربر بیش فعال
سوره حمد(فاتحه)-آیات(1 الی 7)-صفحه1

1-به نام خداوند بخشاینده بخشایشگر

2ستایش مخصوص خداوندی است که پروردگار جهانیان است .

3خداوندی که بخشاینده و بخشایشگر است.

4-(خداوندی که)مالک روز جزاست.

5-(پروردگارا!)تنها تو را می پرستیم و تنها از تو یاری می جوییم.

6-ما را به راه راست هدایت کن...

7-راه کسانی که آنان را مشمول نعمت خود ساختی،نه کسانی که بر آنان غضب کرده ای و نه گمراهان

شما هم اگر ترجمه دارید بگذارید
 

pesar-mashhadi

کاربر بیش فعال
سوره بقره-آیات( 1الی 5)-صفحه2

1-الم(بزرگ است خداوندی که این کتاب عظیم را از حروف ساده الفبا به وجود آورده)

2-آن کتاب با عظمتی است که شک در آن راه ندارد،و مایه هدایت پرهیزگاران ست.

3-(پرهیزکاران)کسانی هستند که به غیب(آنچه از حس پوشیده و پنهان است)ایمان می آورند و نماز را برپا میدارند و از تمام نعمتها و مواهبی که به آنان روزی داده ایم ،انفاق می کنند.

4-و آنان که به آنچه به تو نازل شده،و آنچه پیش از تو (بر پیامبران پیشین) نازل گردیده،ایمان می آورند و به رستاخیز یقین دارند.

5-آنان بر طریق هدایت پروردگارشانند و آنان رستگارند.
 

pesar-mashhadi

کاربر بیش فعال
سوره بقره-آیات (6 الی 16)- صفحه 3

6-کسانی که کافر شدند،برای آنان تفاوت نمی کند که آنان را (از عذاب الهی) بترسانی یا نترسانی،ایمان نخواهند آورد.

7-خدا بر دلها و گوشهای آنان مهر نهاده،و بر چشمهایشان پرده ای افکنده شده،و عذاب بزرگی در انتظار آنهاست.

8-گروهی از مردم کسانی هستند که می گویند:"به خدا و روز رستاخیز ایمان آورده ایم." در حالی که ایمان ندارند.

9-می خواهند خدا و مومنان را فریب دهند،در حالی که جز خودشان را فریب نمیدهند،(اما) نمی فهمند.

10-در دلهای آنان یک نوع بیماری است،خدا بر بیماری آنان افزوده و به خاطر دروغ هایی که میگفتند عذاب دردناکی در انتظار آنهاست.

11-و هنگامی که به آنان گفته شود : " در زمین فساد نکنید!" می گویند: " ما فقط اصلاح کننده ایم"!

12-آگاه باشید!اینها همان مفسدانند،ولی نمی فهمند.

13-و هنگامی که به آنان گفته شود : " همانند (سایر) مردم ایمان بیاورید! " می گویند: "آیا همچون ابلهان ایمان بیاوریم؟! بدانید اینها همان ابلهانند ولی نمی دانند.

14- و هنگامی که افراد با ایمان را ملاقات می کنند و می گویند: " ما ایمان آورده ایم" (ولی) هنگامی که با شیطانهای خود خلوت می کنند ،می گویند:" ما با شماییم! ما فقط آنها را مسخره می کنیم!"

15-خداوند آنان را استهزا می کند و آنها را در طغیانشان نگه میدارد،تا سرگردان شوند.

16-آنان کسانی هستند که " هدایت" را به " گمراهی" فروخته اند،و (این ) تجارت آنها سودی نداده و هدایت نیافته اند.
 

pesar-mashhadi

کاربر بیش فعال
سوره بقره-آیات(17 الی 24)- صفحه 4



17-آنان (منافقان) همانند کسانی هستند که آتشی افروخته (تا در بیابان تاریک راه خود را پیدا کند) ولی هنگامیکه آتش اطراف او را روشن ساخت خداوند(طوفانی می فرستد و )آن را خاموش می کند و در تاریکیهای وحشتناکی که چشم کار نمی کند ،آن را رها میسازد.

18- آنها کران ،گنگها و کورانند،لذا (از راه خطا) باز نمی گردند.

19-یا همچون بارانی از آسمان که در شب تاریک همراهبا رعد و برق و صاعقه (بر سر رهگذران )ببارد.آنها از ترس مرگ ،انگشتانشان را در گوشهای خود می گذارند،تا صدای صاعقه را نشنوند و خداوند به کافران احاطه دارد(و در قبضه قدرت او هستند)

20- (روشنایی خیره کننده) برق نزدیک است چشمانتان را برباید.هر زمان که (برق جستن می کند و صفحه بیابان را ) برای آنها روشن می سازد،(چند گامی) در پرتو آن راه می روند و چون خاموش می شود ،توقف می کنند. و اگر خدا بخواهد ،گوش و چشم آنها را از بین میبرد،چرا که خداوند بر همه چیز تواناست.

21- ای مردم! پروردگار خود را پرستش کنید ،آن کس که شما و کسانی که پیش از شما بودند آفرید، تا پرهیزکار شوید.

22- آن کس که زمین را بستر شما، و آسمان را همچون سقفی بالای سر شما قرار داد و از آسمان آبی فرو فرستاد و به وسیله آن میوه ها را پرورش داد تا روزی شما باشد .بنابراین ،برای خدا همتایانی قرار ندهید در حالیکه میدانید (هیچ یک از آنها نه شما را آفریده و نه شما را روزی می دهند)

23- و آگر درباره آنچه بر بنده خود(پیامبر) نازل کرده ایم شک و تردید دارید ،(دست کم) یک سوره همانند آن بیاورید و گواهان خود را –غیر خدا- برای این کار فراخوانید اگر راست می گویید.

24- پس اگر چنین نکنید-که هرگز نخواهید کرد- از آتشی بترسید که هیزم آن ،بدنهای مردم (گنهکار) و سنگها(بتها) است و برای کافران ،آماده شده است.
 

pesar-mashhadi

کاربر بیش فعال
سوره بقره-آیات (25 الی 29) – صفحه 5
25- به کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند ،بشارت ده که باغهایی از بهشت برای آنهاست که نهرها از زیر درختانش جاریست. هر زمان که میوه ای از آن به آنان داده شود می گویند: " این همان است که قبلا" به ما روزی داده شده بود.(ولی اینها چقدر از آنها بهتر و عالیتر است) ". و میوه هایی که برای آنها آورده می شود همه یکسانند .و برای آنان همسرانی پاک و پاکیزه است و جاودانه در آن خواهند بود.

26- خداوند از اینکه ( به موجودات ظاهرا" کوچکی مانند ) پشه و حتی کمتر از آن مثال بزند شرم نمی کند .(در این میان) آنان که ایمان آورده اند می دانند که آن حقیقتی است از میان پروردگارشان ،و اما آنان که راه کفر را پیموده اند ،(این موضوع را بهانه کرده ) می گویند: " منظور خداوند از این مثل چه بوده است؟!" (آری) خداوند جمع زیادی را با آن گمراه و گروه بسیاری را هدایت می کند ولی تنها فاسقان را با آن گمراه می سازد!

27- فاسقان کسانی هستند که پیمان خدا را پس از محکم ساختن آن می شکنند و پیوند هایی را که خدا دستور داده برقرار سازند، قطع نموده و در روی زمین فساد می کنند و اینها زیانکارانند.

28- چگونه به خداوند کافر می شوید؟! در حالیکه شما مردگان بودید و او شما را زنده کرد ،سپس شما را می میراند و بار دیگر شما را زنده می کند،سپس به سوی او بازگردانده می شوید.

29- او خدایی است که همه آنچه را در زمین وجود دارد برای شما آفرید،سپس به آسمان پرداخت و آنها را به صورت هفت آسمان مرتب نمود و او به هر چیز آگاه است.
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
يعني چي اينكه ميوه هاش بهتره؟ يعني درشتره ؟ شيرين تره يا ترش تره؟ اندازه هاشون مساويه؟ فرقش با ميوه هاي اين دنيا چيه؟ فرق زنهاش با زن هاي اين دنيا چيه؟
قضيه چيه ؟ يه كم فكر كن فقط فارسيشونو ننويس......
سوره بقره-آیات (25 الی 29) – صفحه 5

25- به کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند ،بشارت ده که باغهایی از بهشت برای آنهاست که نهرها از زیر درختانش جاریست. هر زمان که میوه ای از آن به آنان داده شود می گویند: " این همان است که قبلا" به ما روزی داده شده بود.(ولی اینها چقدر از آنها بهتر و عالیتر است) ". و میوه هایی که برای آنها آورده می شود همه یکسانند .و برای آنان همسرانی پاک و پاکیزه است و جاودانه در آن خواهند بود.
 

Similar threads

بالا