گلکسی نوت ۴، نگاهی از نزدیک

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بالاخره گلکسی نوت ۴ سامسونگ عرضه بین‌المللی خود را آغاز کرد و کم کم وارد بازار کشورهای مختلف دنیا می‌شود. اکنون وقت آن است که سایتهای تکنولوژی قبل از تحلیل و بررسی دقیق آن، نگاهی نزدیکتر و شخصی‌تر به این پرچمدار سامسونگ داشته باشند.






در قدم اول، گلکسی نوت ۴ به خوبی در دست جای گرفته و کارکردن با آن حس خوبی دارد. احساس یک فبلت اصیل که اکنون با فریم فلزی گلکسی آلفا به بازار آمده، ذاتا بهتر از همیشه است. البته بخش پشتی آن حالتی بسیار شبیه به گلکسی نوت ۳ دارد. درب پشتی حالت طراحی شبه چرم داشته اما از پلی‌کربنات تهیه شده است. هرچند که نسبت به گلکسی نوت ۳ بهبود چشمگیری یافته است.
اندازه صفحه این فبلت نسبت به نسل قبل تغییری نکرده است. اما رزولوشن آن به ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل افزایش یافته و صفحه شیشه‌ای نسبتا منحنی روی آن قرار گرفته است. به جرات می‌توان گفت که نمایشگر نوت ۴ بهترین نمایشگر Super AMOLED است که سامسونگ تا کنون ساخته. تصاویر در این نمایشگر فوق‌العاده شفاف و واضح بوده و تراکم پیکسل آن ۵۱۵ پیکسل در اینچ اعلام شده است.






در بخش زیرین نمایشگر هم سه دکمه همیشگی نوت قرار دارند. دکمه هوم با اسکنر اثرانگشت ادغام گشته که علاوه بر باز و بسته کردن قفل موبایل، دسترسی مجاز برای پرداختهای آنلاین را نیز فراهم می‌آورد. این اسکنر همچنین می‌تواند دسترسی به بخش خصوصی (Private mode) رابط کاربری را فراهم آورد. جایی که شما با اطمینان خاطر می‌تواند اطلاعات خصوصی و داده‌های مهم‌تان را در امنیت کامل نگه‌داری کنید.






و البته هیچ عضو خانواده گلکسی نوت را بدون S-pen نمی‌توان تصور کرد. ابزاری که در گلکسی نوت ۴ کاملا متحول شده. قلم دیجیتال جدید از نظر ظاهر بسیار شبیه به نمونه‌های مورد استفاده در نوت‌های پیشین است. اما اندکی نازکتر شده و لبه‌های آن برای دست‌گیری بهتر منحنی شده‌اند.
تنها موردی که گلکسی نوت ۴ پیشرفت چندانی نسبت به قبل نداشته، ظرفیت باتری آن است. باتری این فبلت تنها ۲۰ میلی‌آمپر ساعت قوی تر از نوت ۳ است. با توجه به بهبودهای سخت افزاری، این مورد اندکی آزار دهنده بوده و ممکن است باعث عملکرد ضعیف‌تر باتری نسبت به پیشینیان خود شود.
در نهایت، سامسونگ در فبلت تازه خود از دوربین پشتی جدید و قدرتمندی استفاده کرده. این دوربین مجهز به سنسور ۱۶ مگاپیکسلی و لرزشیگر اپتیکال است. برای تامین نور هم یک فلش LED آن را همراهی می‌کند تا بتوانید از لحظات شاد زندگی‌تان ویدیوهای خاطره‌انگیز 4K ضبط کنید.







عباس واحدی
 
بالا