گفتگو با رتبه های برتر کنکور سراسری سال ۹۴

Eshgh Khoodayi

عضو جدید
کاربر ممتاز
گفتگو با رتبه های برتر کنکور سراسری سال ۹۴


رتبه ۱ کنکور تجربی ۹۴ : هیچ گاه کلاس کنکور نرفتم / دانشگاه تهران اولویتم برای ادامه تحصیل است

سارا همتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا اظهار داشت:
معتقدم پشتکار و هدف گذاری از جمله عوامل اصلی در کسب نتیجه مورد نظر در کنکور است.
وی گفت: همچنین بر این باور بودم که مسیر مهمتر از هدف است بدین معنا که هیچگاه به کسب رتبه نخست نمی اندیشیدم و خودم را از لحاظ روانی درگیر این امر نمی کردم.
رتبه نخست گروه آزمایشی علوم تجربی آزمون سراسری سال ۱۳۹۴ افزود: وقتی مسیر را مشخص کنی به طور حتم به هدفت خواهی رسید.

وی ادامه داد: بیشتر در مدرسه مطالعه می کردم و حتی بعد از کلاس های درس نیز در برنامه های فوق برنامه مدرسه برای آمادگی کنکور شرکت می کردم.
همتی خاطرنشان کرد: هیچگاه به کلاس ها و آموزشگاه های خصوصی برای کنکور نرفتم چرا که بر این باور بودم که همه چیز در دست خود آدم است و اگر فرد هدف مشخصی داشته باشد می تواند در یک مسیر درست بدان دست یابد.
رتبه نخست گروه آزمایشی علوم تجربی آزمون سراسری یادآور شد: علاقمند به رشته پزشکی بوده و دوست دارم در دانشگاه تهران ادامه تحصل دهم.
سارا همتی داوطلب رتبه اول کنکور سراسری سال ۹۴ در گروه آزمایشی علوم تجربی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: اگر امکان ادامه تحصیل در دو رشته وجود داشته باشد می‌خواهم در رشته‌های پزشکی و داروسازی ادامه تحصیل دهم و پزشکی دانشگاه تهران اولویت من است.
وی افزود: در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ مقطع پیش دانشگاهی را گذراندم که تا بهمن ماه مشغول تحصیل در مدرسه بودم تا به همین دلیل بیشتر از ۵ ساعت فرصت مطالعه برای کنکور نداشتم.
همتی ادامه داد: پس از بهمن ماه که مدارس تعطیل شد روزانه ۱۴ ساعت برای کنکور مطالعه کردم و تست زدم.

رتبه یک کنکور انسانی : روزانه ۱۲ ساعت درس خواندم / انتخابم دانشگاه تهران است

علی کیانی نیستانکی داوطلب رتبه اول کنکور سراسری سال ۹۴ در گروه آزمایشی علوم انسانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت:
از طریق یکی از دوستانم متوجه شدم که رتبه برتر کنکور را کسب کردم، نام من را در خبرگزاری‌ها دیده بود.
وی افزود: برای موفقیت در کنکور نهایتاً روزی ۱۲ ساعت درس خواندم و مطالعه برای کنکور را از یک سال پیش آغاز کردم و امسال برای اولین بار در کنکور شرکت کردم.
کیانی ادامه داد: برای ادامه تحصیلم رشته حقوق دانشگاه تهران در اولویتم است و به دانشگاه شهید بهشتی هم فکر می‌کنم.

رتبه دوم رشته ریاضی کنکور ۹۴
از دلایل موفقیتش می‌گوید
محمدرسول یزدیان رتبه دوم رشته ریاضی در کنکور امسال از شهر قم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: بنده متولد سال ۷۷ بوده و پدرم عضو هیئت علمی دانشگاه و مادرم آموزگار است.
وی افزود: قبل از کنکور تصور می‌کردم که رتبه زیر ۵ را کسب کنم اما زمانی که در کنکور شرکت کردم، تصوراتم به هم خورد و احساس می‌کردم که رتبه بالاتری را کسب کنم در هر حال به هیچ عنوان انتظار کسب رتبه دوم کشور را نداشتم.
یزدیان در پاسخ به این پرسش که در کدام مدرسه تحصیل می‌کردید، عنوان کرد: در مدرسه استعدادهای درخشان شهر قم تحصیل می‌کردم.رتبه دوم کنکور ریاضی سال ۹۴ ادامه داد: به داوطلبان کنکور توصیه می‌کنم تا آرامش خود را حفظ کرده و به خدا توکل داشته باشند و حتماً با یک برنامه‌ریزی به صورت جرئی درس خواندن برای کنکور را آغاز کنند.
گوش دادن به دروس در کلاس درس نیز بسیار تأثیرگذار است. بنده در طول سال تلاش می‌کردم تا دروسی را که معلمان در کلاس درس آموزش می‌دادند به خوبی گوش کرده و متوجه شوم، پس از آن در خانه تست می‌زدم.
وی گفت: از اوایل تیر سال گذشته برای قبولی در کنکور شروع به درس خواندن کردم و به مدت یک سال به طور میانگین روزانه ۶تا۷ ساعت درس خواندم.
یزدیان افزود: به هیچ آموزشگاه و کلاس کنکوری نرفتم و فقط دو یا سه بار در کنکورهای آزمایشی شرکت کردم. همچنین تلاش کردم تا در امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان نمرات خوبی را کسب کنم چرا که سوابق تحصیلی در قبولی کنکور سهم ۲۵ درصدی دارد.وی در پاسخ به این پرسش که چه رشته‌ای را برای دانشگاه انتخاب خواهد کرد؟‌
بیان کرد:‌ احتمالاً برق دانشگاه شریف یا بیوتکنولوژی دانشگاه تهران را انتخاب کنم.
رتبه دوم رشته تجربی : پشتکار و امید راز موفقیت برای رسیدن به هدف است
کیانا تدبیر واجارگاه روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای رسیدن به هدف هیچ وقت نباید ناامید شد بلکه همواره باید با پشتکار برای رسیدن به هدفی که به دنبالش هستیم، تلاش کنیم.
وی راز موفقیت خود را تلاش و توکل به خداوند دانست و اظهار کرد: با ممارست، تلاش، یاد خداوند و حمایت خانواده توانستم به این موفقیت دست یابم.دارنده رتبه دوم رشته علوم تجربی در کنکور سراسری سال ۹۴ خاطرنشان کرد: پدر و مادرم در تمام مقاطع تحصیلی بویژه در مقطع پیش دانشگاهی، آرامش روحی را برای من ایجاد کردند و من نیز از آنان قدردانی می کنم.
وی با اشاره به نقش دبیران مدرسه خود برای کسب این موفقیت تصریح کرد: از همه کادر آموزشی مدرسه استعدادهای درخشان فرزانگان شهرستان لنگرود نیز تشکر می کنم.
تدبیر واجارگاه با بیان اینکه در روزهای عادی و غیرتعطیل به طور میانگین روزی پنج تا شش ساعت و در روزهای تعطیل نیز ۱۰ تا ۱۲ ساعت درس می خواندم، اظهار کرد: در کلاس های فوق برنامه مدرسه نیز برای رفع اشکالات درسی شرکت می کردم.
وی گفت که در دانشگاه، رشته پزشکی دانشگاه تهران را انتخاب می کند.کیانا تدبیر واجارگاه از شهرستان لنگرود در کنکور سراسری سال ۹۴ ، عنوان دوم کشوری را در رشته علوم تجربی به خود اختصاص داده است.
این دانش آموز دبیرستان فرزانگان استعدادهای درخشان شهرستان لنگرود، همچنین رتبه اول منطقه دو در رشته علوم تجربی را به دست آورده است.
کیانا تک فرزند خانواده ، پدرش متخصص اطفال و مادرش ماما است.۲۹ هزار و ۳۱۶ داوطلب در کنکور سراسری سال ۹۴ در استان گیلان با هم رقابت کردند.در سال تحصیلی ۹۴ – ۹۳ بیش از ۳۷۶ هزار دانش آموز در افزون بر پنج هزار و ۷۰۰ واحد آموزشی مشغول تحصیل بودند

رتبه ۱ کنکور زبان :
قصد ادامه تحصیل در رشته برق را دارم / در هیچ موسسه کنکور شرکت نکردم
پویا همدانیان خوزانی داوطلب رتبه اول کنکور سراسری سال ۹۴ در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: گروه اصلی که در کنکور شرکت کردم گروه آزمایشی علوم ریاضی است که منتظرم نتایج نهایی اعلام شود تا رتبه‌ام در گروه ریاضی را هم ببینم و سپس برای انتخاب رشته و ادامه تحصیلم تصمیم‌گیری کنم.وی افزود: امیدوارم بتوانم در رشته برق دانشگاه صنعتی شریف ادامه تحصیل دهم.همدانیان اظهار داشت: روزهایی که به مدرسه می‌رفتم ۵ تا ۶ ساعت درس می‌خواندم و در روزهای تعطیل بین ۱۰ تا ۱۱ ساعت مطالعه کردم ولی به هیچ موسسه‌ای برای کلاس کنکور نرفتم و فقط در کلاس‌های مدرسه و آزمون‌های تست موسسات شرکت کردم.

نفر نخست رشته انسانی : پشتکار مهمترین عامل کسب رتبه کنکور است
علی کیانی نیستانکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا اظهار داشت: هدف اصلی من از همان ابتدا رشته حقوق بود و بر همین اساس نیز تلاش زیادی در این عرصه انجام دادم.وی پشتکار را از جمله عوامل اصلی در کسب موفقیت در رشته علوم انسانی دانست و گفت:
باید از همان دوران مدرسه در پی این تصمیم باشید.
رتبه نخست گروه آزمایشی علوم انسانی آزمون سراسری افزود: بنده از هیچ آموزشگاه خصوصی بهره مند نشدم و همان دروس مدرسه را خواندم.وی ادامه داد:
خانواده از جمله دیگر عواملی است که در کسب نتایج مورد نظر نقش بی بدیلی دارند و بر همین اساس نیز نمی توان از این فاکتور در زمان کنکور چشم پوشی کرد.
کیانی نیستانکی خاطرنشان کرد: توصیه من به سایر دوستانم این است که ابتدا در مورد رشته خودشان به نتیجه برسند و اگر تمایل قلبی بدان داشتند؛ اهدافشان را در این راستا مشخص کنند.نفرات برتر گروه های آزمایشی کنکور سال ۹۴ امروز (دوشنبه) اعلام شد.نتایج اولیه گروه های مختلف آزمایشی کنکور سراسری سال ۹۴ فردا (سه شنبه) اعلام می شود.

نفر نخست گروه آزمایشی هنر :
تلاش حرف نخست را در کسب نتیجه کنکور می زند
آناهیتا هدایتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا اظهار داشت: هدف نخست من از همان روزهای آغازین آمادگی برای کنکور کسب رتبه اول تا سوم بود.وی گفت: معتقدم هدف گذاری و تلاش عوامل تاثیر گذاری در کسب نتیجه دلخواه در کنکور هستند هر چند که عوامل دیگری نیز همچون خانواده در این امر دخیل هستند.
نفر اول گروه آزمایشی هنر در آزمون سراسری افزود: از همان ابتدا تمام سعی خویش را داشتم تا به اهدافم برسم و بر همین اساس نیز کتاب های غیردرسی مرتبط به هنر را هم مطالعه می کردموی خاطرنشان کرد: اغلب سوالات کنکور هنر از منابع آزاد بوده و درصد کمی از پرسش ها از کتاب های درسی است و بر همین اساس نیز سعی داشتم تا از کتاب های مربوط به هنر غافل نباشم.هدایتی اظهار داشت: تمایل به ادامه تحصیل در رشته طراحی صنعتی را دارم چرا که احساس می کنم استعدادم در این زمینه بیشتر است .

رتبه ۶ رشته انسانی : بدون شرکت در کلاس‌های کنکور کتاب‌های درسی را به خوبی مطالعه کردم
زینب صالحی رتبه ۶ رشته انسانی در کنکور ۹۴ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت:‌
متولد سال ۷۶ هستم.
مادرم خانه‌دار و پدرم کارمند است و در دبیرستان فرهنگ تهران درس می‌خواندم.
وی درخصوص روش‌های درس خواندن برای موفقیت در کنکور گفت:‌ برای موفقیت در کنکور رشته انسانی باید بدانیم که شیوه درس خواندن بسیار مهمتر از ساعات زیاد درس خواندن است.
بنده از تابستان سال گذشته برای قبولی در کنکور شروع به درس خواندن کردم و برای اینکه بتوانم در فرصت یک ساله تا کنکور بهترین نتیجه را بگیرم به خوبی می‌دانستم که باید چگونه درس بخوانم.
رتبه ۶ رشته انسانی کنکور ۹۴ ادامه داد: در طول تابستان نقاط ضعف خود را در دروس مختلف شناسایی و تلاش کردم تا در ایام تابستان این نقاط ضعف را رفع کنم پس از آن با آغاز سال تحصیلی یعنی از مهر تا کنکور کتاب‌های درسی را به خوبی مطالعه و پس از آن شروع به تست زنی کردم.صالحی بیان کرد:‌
به هیچ کلاس کنکوری نمی‌رفتم. برخی دانش‌‌‌آموزان تصور می‌کنند که اگر در دوره پیش دانشگاهی به کلاس درس نرفته و به جای آن به موسسات کنکور بروند، موفق می‌شوند اما اینگونه نیست و این تصور اشتباه است. باید از معلم و محتوای آموزش داده شده در کلاس درس نهایت استفاده را کرد.
به داوطلبان کنکور توصیه می‌کنم ابتدا کتاب درسی را به خوبی مطالعه کرده و بعد به سراغ تست بروند.
وی در پاسخ به این پرسش که چه رشته‌ای را برای تحصیل در دانشگاه انتخاب خواهد کرد،‌گفت:‌احتمالاً رشته علوم سیاسی یا ارتباطات را انتخاب کنم.

انتقاد رتبه ۱۰ رشته ریاضی از پخش برنامه‌های متعدد درباره کنکور از صداوسیما
مسعود امیری کندبن رتبه ۱۰ رشته ریاضی کنکور سال ۹۴ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: متولد سال ۷۶ هستم و پدرم با ماشین کار کرده و مادرم خانه‌دار است.
وی افزود: در دبیرستان انرژی اتمی تحصیل کرده‌‌ام و مهمترین عامل موفقیتم در کنکور این بود که تلاش کردم تا دروس مختلف را به خوبی یاد بگیرم و تا زمانی که یک موضوع را یاد نگرفتم از کنار آن نمی‌گذشتم.رتبه ۱۰ رشته ریاضی کنکور سال ۹۴ ادامه داد:
کیفیت درس خواندن بسیار مهمتر از ساعات درس خواندن است از سوی دیگر داوطلب برای موفقیت در کنکور رشته ریاضی باید بر روی دروسی که قوی‌تر است تمرکز بیشتری داشته باشد چرا که این دروس نقطه قوت فرد است.
امیری با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در پخش برنامه‌های مرتبط با کنکور گفت:
هم اکنون تعداد برنامه‌های مرتبط با کنکور در تلویزیون بسیار زیاد است و فضای تبلیغاتی شدیدی در این زمینه ایجاد شده که هیچ نتیجه‌ای جز ایجاد فشار روانی بر روی داوطلبان ندارد. در حقیقت سود این برنامه‌ها برای داوطلبان کنکور بسیار کم است.
وی با اشاره به اینکه به هیچ عنوان از موسسات کنکور استفاده نکردم، ادامه داد:
برای موفقیت در کنکور در مرحله نخست باید بر کتاب‌های درسی مسلط بود و برای دروس تخصصی مانند ریاضی و فیزیک از کتاب‌های کمک آموزشی برای تست زدن استفاده کرد چرا که محتوای کتب درسی در مقایسه با سوالاتی که در کنکور مطرح می‌شود بسیار آسان است حتی سطح سوالات امتحانات نهایی نیز در مقایسه با کنکور بسیار ساده است.



سارا همتى


کارنامه گروه تجربی (رتبه 1)
ادبيات فارسي89.4
عربي89.4
معارف94.7
زبان94.5
زمين شناسي100
رياضيات91.2
زيست شناسي89.4
فيزيك77.8
شيمي100
سارا همتى

کارنامه گروه زبان (رتبه 14)

زبان و ادبيات فارسي78.7
زبان عربي94.7
فرهنگ و معارف اسلامي100
زبان خارجي100
زبان تخصصي انگليسي،فرانسه،آلماني79.6
على كيانى نيستانكى

کارنامه گروه انسانی (رتبه 1)

ادبيات فارسي70.7
عربي88
معارف90.7
زبان96
رياضي78.4
اقتصاد100
ادبيات تخصصي91.2
عربي تخصصي95
تاريخ وجغرافيا66.7
علوم اجتماعي100
فلسفه ومنطق86.7
روانشناسي95

پژمان شهبازى دستجرده


گروه ریاضی (رتبه 1)


ادبيات فارسي84
عربي100
معارف100
زبان100
رياضيات87.3
فيزيك94.1
شيمي97.2

پويا همدانيان



کارنامه گروه زبان (رتبه 1)

زبان و ادبيات فارسي84
زبان عربي84
فرهنگ و معارف اسلامي89.4
زبان خارجي100
زبان تخصصي انگليسي،فرانسه،آلماني98.1

سيدعليرضا طباطبايى

کارنامه گروه هنر (رتبه 1 منطقه 3)


ادبيات فارسي44
عربي80
معارف78.7
زبان84
درک عمومی هنر56.7
درک عمومی ریاضی و فیزیک26.7
ترسيم فني28.4
خلاقيت تصويري63.4
خلاقيت نمايشي28.4
خلاقيت موسيقي38.4
خواص مواد0

منبع:

http://www.fera.ir/
http://www.kanoon.ir/
 
آخرین ویرایش:

Mabna.

کاربر فعال
نمیدونم تا کی فریب سازمان سنجش ادامه داره که با خوندن کتاب های درسی به تنهایی میشه در کنکور موفق بود !!!
اون هم کتاب های درسی که ساده ترین تمرین های ممکنه رو داره.
انسان هرچقدر هم که باهوش باشه، باید نمونه مسائل مختلف علوم گوناگون رو از قبل دیده باشه.


از انیشتن به عنوان نابغه فیزیک، اگر امتحان زیست شناسی بگیری مردود میشه، چون قبلا نمونه ای ندیده.


سئوال پیش میاد اکثر این افراد میگن ما موسسه کنکوری نرفتیم، پس چطوری نتیجه گرفتن؟
برای اینکه بسیاری از مدارس تیزهوشان و برخی مدارس دولتی خودشان به نوعی موسسه کنکور هستند.
تاپ ترین معلم ها با برترین جزوه ها و شیوه های تدریس در دل یکسری مدارس نهفته هستند.
جزوه درسی و کلاسی اینارو بگیریم نگاه کنیم، از صدتا موسسه کنکور کامل تر هست.


جوان بدبخت فکر میکنه خنگ بوده که قبول نشده و این رتبه های برتر کتاب درسی رو گرفتن دستشون، نفر اول کنکور شدن !!
 
آخرین ویرایش:

Saeed.bi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نمیدونم تا کی فریب سازمان سنجش ادامه داره که با خوندن کتاب های درسی به تنهایی میشه در کنکور موفق بود !!!
اون هم کتاب های درسی که ساده ترین تمرین های ممکنه رو داره.
انسان هرچقدر هم که باهوش باشه، باید نمونه مسائل مختلف علوم گوناگون رو از قبل دیده باشه.


از انیشتن به عنوان نابغه فیزیک، اگر امتحان زیست شناسی بگیری مردود میشه، چون قبلا نمونه ای ندیده.


سئوال پیش میاد اکثر این افراد میگن ما موسسه کنکوری نرفتیم، پس چطوری نتیجه گرفتن؟
برای اینکه بسیاری از مدارس تیزهوشان و برخی مدارس دولتی خودشان به نوعی موسسه کنکور هستند.
تاپ ترین معلم ها با برترین جزوه ها و شیوه های تدریس در دل یکسری مدارس نهفته هستند.
جزوه درسی و کلاسی اینارو بگیریم نگاه کنیم، از صدتا موسسه کنکور کامل تر هست.


جوان بدبخت فکر میکنه خنگ بوده که قبول نشده و این رتبه های برتر کتاب درسی رو گرفتن دستشون، نفر اول کنکور شدن !!

برای ارشد هم داداش همین بساطه
جزوه فلان استاد امیرکبیر رو میگیری میبینی به به....دقیقا سوالای کنکور رو از توی جزوش داده بوده!!
حالا فرض کن یکی به هر دلیلی نتونسته امیرکبیر برا لیسانس قبول بشه.گناهش چیه که فوق باید این بلا سرش بیاد؟؟؟!!!
باید ی سری رفرنس مشخص و دقیق برای کنکور همه مقاطع مشخص باشه.جزوه درسی استاد که نشد رفرنس!!!!!
 

Eshgh Khoodayi

عضو جدید
کاربر ممتاز
کنکور قبول شدن سخت نیست
فقط باید تلاش کرد
اینکه بگیم فلانی از چی خونده از کجا سوال اومده بهانه است ...
وقتی کسی تمام کتاب مصلت باشه مسلم که دیگه براش مهم نیست از کجا سوال اومده
قبول دارم مثلا برای ارشد یکی شریف بخونه تا پیام نور شرایطشون خیلی فرق میکنه
ولی همون شریفم هست که جایی خوب قبول نمیشه و در عوض پیام نوری رتبه یک میاره ...
پس همه چی دست خودمان هست ...
 
بالا