گفتگوی خودمانی ارشدی های برق 96

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
با سلام

همچون سالهای گذشته شاهد تداوم تاپیک پرسابقه گفتگوی خودمانی ارشد در قالب این تاپیک هستیم.

دوستان همراه با روال کار این تاپیک آشنایی کامل دارن، دوستانی که جدیدا به جمع ما ملحق میشن در نظر داشته باشن که تاپیک گفتگوی خودمانی محلی صمیمی برای انتقال تجربه، بحث، گفتگو، ارائه اخبار و راه کارهای نوین و غیره می باشد.

فضای این تاپیک بر خلاف تاپیک های دیگر تالار صمیمی تر و راحت تر بوده ولی این تاپیک نیز قوانین خاصی برای خود دارد.


قوانین:


  • بر اساس قوانین تالار برق ارسال هر گونه پست که در قالب تعریفی اسپم باشد در این تاپیک نیز ممنوع می باشد و طبق قوانین با کاربر خاطی برخورد خواهد شد.

  • هر گونه توهین و... به کاربران دیگر خلاف قوانین بوده و طبق قوانین جاری با کاربر خاطی برخورد خواهد شد.

  • ارسال هرگونه لینک تبلیغاتی، غیر مستقیم و لینک صفحات گروههای شبکه های اجتماعی خلاف قوانین بوده و برخورد خواهد شد.

  • ارسال هرگونه پست تبلیغاتی خلاف قوانین بوده، همچنین کاربرانی که به دفعات به طور مستقیم به استاد، موسسه و یا کتاب خاصی اشاره کند به تشخیص مدیریت می تواند در قالب پست تبلیغاتی بررسی گردد.
نکته: لازم به ذکر هست تشخیص تبلیغاتی بودن و یا نبودن پست های صرفا با مدیریت تالار می باشد.


  • کاربران از هر گونه بحث و گفتگو و درگیری لفظی با کاربران مولتی یوزر و هتاک خودداری نموده و فقط پست مربوطه را از طریق دکمه گزارش پست (پایین هر پست دکمه ای به شکل مثلث به منظور گزارش هر پست به مدیریت وجود دارد) به مدیریت گزارش داده و منتظر اقدام مدیریت بمانند.



تاپیک های ضروری دیگر:
معرفی منابع ارشد برق

ایده های بسوی ارشد 95

جزوه های کلاس های کنکور اساتید برتر برای آمادگی ارشد

کنکورهای آزمایشی کارشناسی ارشد (دانلود سوالات)

ایده و مشاوره برای کنکور ارشد برق 96

تاپیک جامع سوال و مشاوره "انتخاب رشته، گرایش و دانشگاه"

و همچنین تاپیک های رفع اشکال دروس تخصصی



بحث های مربوط به کاردانی به کارشناسی و دکترا:
بحث های مربوط به آزمون های کاردانی به کارشناسی و دکتری در زیر تالارهای مربوطه صورت گیرد:

کاردانی به کارشناسی مهندسی برق

دکتری مهندسی برق



توجه:
بحث های مربوط به کنکوری های 95 در تاپیک گفتگوی سال 95 صورت گیرد:
گفتگوی خودمانی ارشدی های برق 95



سخن آخر:
هرگونه نظر، انتقاد و پیشنهاد خود را می توانید از طریق پیام خصوصی و یا تاپیک های زیر با من و همکاران عزیز دیگر تالار برق در میان بگذارید.

دفتر مدیریت تالار مهندسی برق

◄◄◄ تاپیک مدیریت تالار کنکور و تحصیلات تکمیلی مهندسی برق ►►►


همچنین به منظور پیگیری پست ها و تاپیک های تایید نشده و یا حذف شده، اخطارها و اخراج ها و... صرفا درخواست خود را به طور کامل در تاپیک زیر ثبت نمایید:

پیگیری مسایل مدیریتی تالار مهندسی برق

توجه داشته باشید که به دلیل کثرت مدیران و عملیات های مدیریتی صورت گرفته در سراسر تالار سایر درخواست هایی که در تاپیک های متفرقه و یا به صورت پیام خصوصی در این مورد ارسال می شود پاسخ داده نخواهد شد.




با تشکر و آرزوی موفقیت دوستان.
 

*fred*

عضو جدید
اقا تبریک عرض میکنم بالاخره تاپیک 96 بعد از یه وقفه زیاد راه اندازی شد.........امیدوارم بچه ها بیخیال تلگرام بشن و اینجا حضور فعال داشته باشند و از نظر و مشاوره های همدیگه بطور صادقانه نهایت استفاده رو بکنیم انشالله به یاری خدا همگی نفرات برتر بشیم..........
 

keyhan386

عضو جدید
سلام به همه دوستان
متن زیر را چند وقت پیش توی یک سایت خوندم به نظرم مفید اومد اینجا میذارمش امیدوارم برای شما هم مفید باشه . موفق باشید

درس خواندن برای کارشناسی ارشد را چطور شروع کنیم؟

مقدمه
مطالعه برای کنکور ـ چه کنکور سراسری و چه ارشد و دکترا ـ فرآیندی است که یک ورودی و یک خروجی دارد. مسئله ای که باعث می شود این موضوع فرایندی مسئله برانگیز برای افراد باشد، این است که شما امروز سرمایه گذاری می کنید و نتیجه ی آن را یک سال بعد می گیرید.
ورودی های این فرایند، انگیزه، وقت و اوقات فراغت شماست و خروجی آن نیز می تواند یک موقعیت بهتر باشد.
برنامه ریزی برای مطالعه، مثل همه فرایندها، نیازمند یک نگاه دقیق است. اما نکته مهم این است که قبل از این که ما یک برنامه قوی داشته باشیم، به خصوص برنامه دقیق برای مطالعه، نیازمند این هستیم که شرایطی برای ما آماده شود. یعنی شما زمانی می‌توانید یک برنامه موفق کنکور داشته باشید که شرایط مقدماتی آن را فراهم کرده باشید.
در این بحث به نحوه مطالعه و برنامه مناسب و ... نمی پردازیم. مهمترین مسئله برای داشتن یک برنامه مناسب این است که شما مقدمات آن را فراهم کنید. این مقدمات شامل یازده بند است و نیاز است برای موفقیت در کنکور همه ی آن ها را انجام دهید. این را به خاطر بسپرید که اگر هر یک از این موارد را اجرا نکنید، در برنامه مطالعاتی‌تان دچار مشکل خواهید شد.

1. مسافرت کنید و لذت ببرید

اصلی ترین عامل، قبل از این که شما بخواهید یک برنامه برای کنکورتان داشته باشید، رفتن به مسافرت است. الان یکی از بهترین فرصت ها برای مسافرت کردن است. چون بیشتر بچه هایی که کارشناسی هستند، امتحانات شان تمام شده است و کم کم مطالعه برای آزمون تحصیلات تکمیلی را شروع می کنند.
اما قبل از هر چیز یک مسافرت لازم است. این مسافرت می‌تواند یک روز یا یک هفته باشد. مهم این است که شما به مسافرت بروید و از شرایط فعلی‌تان کنده شده و در شرایط جدید قرار بگیرید تا ذهن و روح شما برای مطالعه آماده شود. در مسافرت هم به هیچ چیز جز لذت بردن از همان لحظات فکر نمی کنید.

2. رسالتی برای پنج سال آینده

وقتی شما از مسافرت برگشتید و شرایط شما تغییر کرد، باید یک رسالت برای خود تعیین کنید. به این معنی که «من طی یک فرایند بلندمت پنج‌ساله، می‌خواهم کجای این دنیا باشم؟ می‌خواهم چه به‌دست بیاورم؟ منی که دارم برای کنکور مطالعه می کنم، در پنج سال آینده می خواهم کجا باشم؟»
آیا آزمون‌های تحصیلات تکمیلی به شما کمک می کند به جایی که قرار است پنج سال آینده باشید، برساند؟ اگر واقعا به آن طرح پنج ساله کمک نمی کند، آزمون تحصیلات تکمیلی را حذف کنید.
باید به این نکته خوب فکر کرده و طرحتان برای 5 سال آینده را در یک جمله تعریف کنید.

3. اهداف کوتاه مدت

اهداف کوتاه مدت به این معنی که «من برای این که به برنامه پنج ساله‌ام برسم، باید چه هدف‌هایی را دنبال کنم؟» به عنوان مثال برنامه پنج ساله شما فاصله از دروازه خودتان تا دروازه حریف و گل زدن است. برای این که به این هدف برسید، باید توپ را از دروازه‌بان به دفاع پاس دهید، دفاع به خط میانی، خط میانی به مهاجمین و مهاجمین هم توپ را درون دروازه جای دهند.
این رد و بدل شدن توپ بین این سطوح، یعنی در هر مرحله یک هدف به سرانجام رسد. پس شما باید هدف های کوتاه مدت و ارتباط این هدف ها را مشخص کنید. در اینجا آزمون تحصیلات تکمیلی نیز باید بین اهداف شما باشد و بتواند به شما برای رسیدن به هدف تان کمک کند.

4. انگیزه‌تان را به همراه داشته باشید

خیلی مهم است که شما انگیزه داشته باشید. انگیزه مانند بنزین داخل باک ماشین است و باعث می شود شما حرکت کنید. ممکن است به مرور زمان مقدار بنزین کم شود و در زمان های مختلفی باید آن را افزایش دهید.
اما انگیزه چیست؟ انگیزه چیزی است که اگر شما سختی کشیدید، اگر موفق نشدید، اگر در مطالعه به آن چیزی که می خواستید نرسیدید، در آزمون های آزمایشی خوب نبودید، به شما کمک می کند تا دوباره تلاش کنید.
این را بدانید که همه‌ی آدم ها در زندگی شکست را تجربه کرده اند. اصل موفقیت انیشتین می گوید انسان های موفق 10 درصد از هوش شان استفاده می کنند و 90 درصد از پشتکارشان. پس انگیزه عاملی است که پس از هربار شکست، مجددا برنامه ریزی کرده و حمله می‌کنید.
انگیزه شامل چه چیزهایی است؟ انگیزه می تواند موارد متعددی باشد؛ از رضایت پدر و مادر و ایجاد اسم و رسم گرفته تا کمک به جامعه و درآمد بیشتر.
شما باید همواره رسالت، هدف های کوتاه مدت و انگیزهای تان را به صورت مکتوب همراه داشته باشید. هر وقت در زمان درس خواندن دچار سختی شدید، به انگیزهایتان فکر کنید.

5. یاس فسفی و مشکلات پیش رو

ممکن است در طول مطالعه دچار یاس فلسفی شوید و مثلا سوال هایی مثل «هدف از زندگی و درس خواندن چیست؟» به سراغ‌تان بیاید. پس تکلیف را با خودتان مشخص کنید. قبل از این که مطالعه برای آزمون ارشد را شروع کنید، این مسئله ها را برای خود حل کنید.
اگر نتوانید این موضوع را برطرف کنید، در ادامه شما را دچار مشکل می‌کند. پس لازم است برای سوال هایی که ممکن است پیش بیاید دلیلی پیدا کنید.

6. یک همراه خوب

نظریه ای در روانشناسی می گوید انسان ها از این که مورد توجه قرار گیرند لذت می برند. انسان ها معمولا به دنبال این هستند که افرادی متناسب با شرایط خود پیدا کنند و از این که وجود خود را در وجود آن ها تایید کنند لذت می برند. به این معنی که من اگر فردی را که از نظر سطح علمی، فکری، روانی و ... به خودم شبیه باشد، پیدا کنم، از مصاحبت با او لذت می برم؛ چون در واقع وجود خودم را تایید می کنم.
برای مطالعه درس های آزمون تحصیلات تکمیلی شما باید حتما یک یا دو همراه مناسب داشته باشید. (برای خانم‌ها پیشنهاد می‌شود بیشتر از یک همراه انتخاب نکنند، چون احتمالا ضررهایش از نفع آن بیشتر باشد.)
این همراه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ اول این که بهتر است با شما هم رشته باشد. از نظر سطح علمی هم نه بالاتر از شما باشد و نه پایین‌تر. اگر سطح علمی همراه تان از شما بالاتر باشد، شما در کار او خلل ایجاد می کنید و اگر پایین تر از شما باشد، شما دچار مشکل می شوید.
همچنین او باید روابط عمومی بالا و اهل صحبت کردن باشد و شما باید بتوانید با وی هم‌صحبت شوید. در آخرین مرحله نیز او باید بخواهد که با شما باشد و پا به پای شما جلو بیاید. یک همراه واقعی که شما بتوانید با هم به کلاس‌های آموزشی، کتابخانه، تفریح و ... بروید و بتوانید از نظر روحی هم‌دیگر را ارضا کنید.

7. درصدها را ببینید

درصد رتبه برترهای سال گذشته را ببینید و شرایط آن ها را هم بررسی کنید. به عنوان مثال درصد رتبه یک‌های آزمون ارشد در سال‌های گذشته را ببینید و شرایط‌شان را بسنجید. درصد درس‌های مختلف را مقایسه کنید و درصد تاثیرگذاری هر درس را پیدا کنید.
آیا رتبه برترهای کنکور همگی جزو دانشگاه‌های برتر کشور بودند؟ شما خواهید دید که خیلی ها که نتایج خیلی خوبی را در کنکور سراسری گرفته اند، جزو دانشگاه های برتر نبوده اند. اگر شما دانشجوی دانشگاه مطرحی نیستید، دانستن این موضوع می تواند به شما کمک کند.
به علاوه اینکه باید درس های ارزشمند را برای رشته ی مورد نظرتان پیدا کنید. به عنوان مثال در رشته مدیریت، درس تحقیق در عملیات خیلی با اهمیت است.

8. برای تابستان و پاییز برنامه بریزید

این مورد از جنس برنامه است، ولی از جنس برنامه ریزی نیست. ما عادت داریم وقتی کلمه برنامه‌ریزی طرح می شود، به ریختن برنامه برای خواندن درس های مختلف در طول روز شروع کنیم.
در این‌جا می‌خواهیم به یک برنامه بلندمدت می‌پردازیم. این مورد به بند 7 مربوط است. به این معنی که وقتی شما درصد رتبه برترها و درس های ارزشمند را بررسی کردید، مشخص می‌کنید در تابستان می‌خواهید چه درس هایی را بخوانید.
توصیه می شود اگر تعداد درس های‌تان زیاد است، چند درس را در تابستان حذف کنید. بهتر است درس های مهمی را انتخاب کنید که ترجیحا حفظی نبوده و محاسباتی هستند.
پس مشخصی می‌کنید در تابستان و پاییز قرار است چه درس هایی را بخوانید و ارتباط درس ها در این دو مرحله چگونه هستند. در این مرحله مشخص کردن همین موضوع کافی است.

9. بایدها و نبایدهای روزهای پیش رو

در این مرحله نیاز است باید و نبایدهایتان را در روزهای مطالعه مشخص کنید. البته توجه کنید این‌ها نباید خیلی جزئی و ریز شوند. به عنوان مثال: من باید هر روز مطالعه کنم، من نباید بیشتر از 9 ساعت بخوابم، من نباید از برنامه‌ریزی‌ام فاصله بگیرم، نباید انگیزه‌ام را از دست بدهم، باید هر روز یک ساعت زبان بخوانیم و ... .
این بایدها و نباید ها را مشخص کنید ولی نباید دامنه‌ی آن گسترده شود. مثلا یکی از «باید و نباید»های اشتباه این است که «من باید هر روز 2 ساعت ریاضی بخوانم.» این اشتباه است؛ چون روزانه 2 ساعت ریاضی خواندن بسیار سخت است.
«باید و نباید»ها خط های قرمزی هستند که شما تحت هیچ شرایطی نباید از آن گذر کنید. با این کار علاوه برآنکه به نحوه مطالعه شما جهت داده می‌شود، تمرینی برای قانون مداری و جلوگیری از قانون‌گریزی نیز هست.

10. به خودتان پاداش بدهید

باید شما در قبال دستاوردهایی که در طول مطالعه خواهید داشت، برای خودتان پاداش تعریف کنید. مثلا به ازای هر 2 ساعت مطالعه، یک قطعه موسیقی گوش دهم، یا وقتی بعد از 2 هفته طبق برنامه درسی را گذراندم، به سینما یا پارک بروم و ... .
برای پاداش‌ها هم باید سه طبقه تعریف کرد؛ پاداش کوتاه مدت، پاداش میان مدت، پاداش بلند مدت.
پاداش کوتاه مدت به صورت روزانه تعریف می‌شود. پاداش میان مدت معمولا هر دوهفته یک بار و پاداش بلندمدت نیز پس از نتیجه‌ی شما در کنکور است. پاداش بلندمدت معمولا دست شما نیست؛ می‌توانید با خانواده صحبت کنید تا یک پاداش بلندمدت برای شما تعیین کنند.

11. لبخند خود را به‌همراه داشته باشید

شما باید در تمام لحظاتی که برای آزمون ارشد مطالعه می‌کنید، لبخند خود را به همراه داشته باشید. بدانید که دیگران هم شرایطی شبیه شما دارند؛ اگر شما از برنامه مطالعاتی‌تان خسته می‌شوید، دیگران هم خسته می‌شوند، اگر به آن نتیجه دل‌خواه خود هم نرسیدید، دیگران هم مانند شما هستند. پس لبخند را فراموش نکند. لبخند، دنیا را برای شما شاد می‌کند.

برنامه ریزی برای ارشد از زبان داوطلبان موفق
 
آخرین ویرایش:

siavash72

عضو جدید
سلام دوستان گرامی خسته نباشید
من پارسال کنکور دادم ولی تقریبا هیچی نخوندم امسال همه درسام تموم شد میخوام شروع کنم ؟به نظرتون واسه شروع خیلی دیر موندم؟ من که دانشجوی نسبتا ضعیفی بودم آیا میشه رتبه خوبی آورد؟ انگیزم خیلی زیاده دوستانی که تجربه دارن لطفا راهنمایی کنید
 

uchiha_keyvan

عضو جدید
سلام خدمت دوستان گل
بنده کاملا در خدمتم برا راهنمایی تو درسا و مشکلاتتون

این مدتم سر میزدم ولی خیلی سوت و کور بود حرفی برا گفتن نداشتم:razz:

این تلگرام بازیام قول میدم بجز ضرر خیری به کسی نمیرسونه(من دوساله حتی موبایلمم خاموشه و هیچ مشکلیم نداشتم)
میرین تو یه کانال فرتی چهارتا از دوستا پی ام میدن تا بیاین جواب بدین چند ساعت وقتتوتن حروم شده و تمرکز کافیم قطعا نخواهین داشت!!!
خلاصه من در خدمته دوستانی که قصد شروع کردن دارن و میخوان هدفمند بخونن هستم;)
خودمم نزدیک 45 روزه دوباره استارت زدم پس حتما چند روز یه بار اینجا سر میزنم;)
 

uchiha_keyvan

عضو جدید
سلام دوستان گرامی خسته نباشید
من پارسال کنکور دادم ولی تقریبا هیچی نخوندم امسال همه درسام تموم شد میخوام شروع کنم ؟به نظرتون واسه شروع خیلی دیر موندم؟ من که دانشجوی نسبتا ضعیفی بودم آیا میشه رتبه خوبی آورد؟ انگیزم خیلی زیاده دوستانی که تجربه دارن لطفا راهنمایی کنید

دوست عزیز مهم اینه که انگیزه داری
پس به چیز دیگه ای فکر نکن و استارت بزن
ایشالا رو به جلو خودت دستت میاد که وضعیتت چطوره
چون فاکتورای مختلفی تو میزان موفقیت تاثیر داره که بهترین مشاور دنیام به اندازه خودت نمیتونه درکشون کنه(شرایطه روحی،شرایطه محیطی،توان کنترل بحران،میزان مطاله،قدرت یادگیری و خیلی چیزای دیگه)

فقط من یه پیشنهاد کلی بهت میدم اینه که باید وقت بذاری و درست فکر کنی ( چه واسه درس خوندن و مهم تر از اون واسه فک کردن به نوع برنامه ای که میریزی واسه این مسیر)
موفق باشی;)
 

rahada

عضو
سلام خدمت دوستان گل
بنده کاملا در خدمتم برا راهنمایی تو درسا و مشکلاتتون

این مدتم سر میزدم ولی خیلی سوت و کور بود حرفی برا گفتن نداشتم:razz:

این تلگرام بازیام قول میدم بجز ضرر خیری به کسی نمیرسونه(من دوساله حتی موبایلمم خاموشه و هیچ مشکلیم نداشتم)
میرین تو یه کانال فرتی چهارتا از دوستا پی ام میدن تا بیاین جواب بدین چند ساعت وقتتوتن حروم شده و تمرکز کافیم قطعا نخواهین داشت!!!
خلاصه من در خدمته دوستانی که قصد شروع کردن دارن و میخوان هدفمند بخونن هستم;)
خودمم نزدیک 45 روزه دوباره استارت زدم پس حتما چند روز یه بار اینجا سر میزنم;)

شما که رتبه ات خیلی خوب شده بود.
چرا داری می خونی دوباره؟؟!:surprised:
 

alice7952

عضو جدید
سلام دوستان گرامی خسته نباشید
من پارسال کنکور دادم ولی تقریبا هیچی نخوندم امسال همه درسام تموم شد میخوام شروع کنم ؟به نظرتون واسه شروع خیلی دیر موندم؟ من که دانشجوی نسبتا ضعیفی بودم آیا میشه رتبه خوبی آورد؟ انگیزم خیلی زیاده دوستانی که تجربه دارن لطفا راهنمایی کنید
نه دیر نیس ! با اطمینان بهتون می گم !!معدل دانشگاهم 13/85 ه که اکثر درسای تخصصی ام رو ناپلئونی پاس کردم و پایه یه چیزی فراتر از ضعیف!(به لطف درسای عمومی بالای 13 ام!!!) سال اولی رتبم 2000 به بالا شد.تقریبا هیچی نخونده بودم ینی دقیق تر بگم از هر کتاب شاید یکی دو فصل به زور تموم شده بود بدون هیچچ تست! برای کنکور پارسالم از آذر ماه شروع کردم که دی ماه تا نیمه های بهمن ماه به شدت مریض شده بودم!اونقدی که 1/5 ماه نتونستم درس بخونم! نیمه های بهمن دوباره شروع کردم اینم اضافه کنم که پاره وقت کار هم می کردم !!! سر جلسه هم تو سیگنال که قوی ترین درسم بود و انتظار 70 درصد داشتم ( پارسال نخونده 40 زده بودم وتنها درسی که تو لیسانس ازش نمره خوب گرفتم همین سیگنال بود 17/5) اما امثال به خاطر بی دقتی فراووون 16 درصد زدم!!! و دو تا سوالم تو ال گزینه ها رو جا به جا وارد کردم رتبم شد نزدیک 960 ... درسته رتبم خوب نشده ولی شرایطمم حسابی سخت بود! ولی مطمئن باش اگه با یه برنامه ریزی صحیح و منظم درس بخونی و مسائل و مشکلات که برای همه هس نتونه سد راهت شه حتما رتبه خوبی به دس میاری از کنکور قول نساز! فک نکن قراره سوالایی که میدن خیلی سطحش متفاوت با سوالات سال های گذشته باشه که اگه این طوری هم باشه شرایط برای همه یکسانه!کیفیت خوندن مهمتر از کمیتشه ! ولی به هر حال باید برای اتمام این همه درس هم زمان مناسب و کافی رو برای درس خوندن اختصاص داد.سعی کن علاوه بر معلوماتت ، مهارت تست زنی تو ،هم تقویت کنی! الان که زوده ولی حتما حتما شرایط سر جلسه کنکور رو برای خودت شبیه سازی کن ! من کنکور آزمایشی شرکت نکردم و اشکالی هم نداره شرکت نکنی اما حتما خودت تو خونه 4 ساعت نشستن روی صندلی و تست کلی زدن رو تجربه کن.( البته وقتش که بشه بچه ها میان توضیح میدن ولی اشتباه خود من این بود که به خاطر کمبود زمان نتونستم یه آزمون 4 ساعتی از خودم بگیرم و به دلیل عادت نداشتن سر جلسه کنکور خسته شدم!فک می کنم دلیل گند زدنم به درس سیگنال هم خستگی ذهنم به خاطر عادت نداشتن به 4 ساعت نشستن سر آزمون بود!!! ) در مجموع اینجا بچه های خیلی خیلی قوی ای هستن که حتما از من بهتر راهنمایی ات می کنن.با قدرت و انگیزه و هدف پیش برو قطعا موفق میشی
 

ra1372

عضو جدید
کاربر ممتاز
باز هم اتفاق جالب توسط دانشجوی سال چهارم مهندسی برق شریف

کسب 2دفعه رتبه تک رقمی!





دوست گرامی محمد احمدی با وجود گذراندن سال سوم مهندسی برق تصمیم گرفت برق را رها کند و بار دیگر کنکور دهد و اینبار رتبه1 تجربی کنکور95 را به خود اختصاص دهد...


افرین به این تصمیم شجاعانه

حالا هدف از اینکار ایشون چه بوده در حال پیگیری هستیم ان شاالله در پستهای اینده به اطلاع شما دوستان خواهم رساند!





با ارزوی مویدگی
 

ra1372

عضو جدید
کاربر ممتاز
رتبه یک کنکور سراسری ۹۵ رشته تجربی میگوید » از برق شریف انصراف دادم تا پزشکی دانشگاه تهران بخوانم . محمد احمدی از تربت جام یکی از نخبه های کنکوری محسوب میشود .
رتبه یک رشته تجربی با بیان اینکه به طور متوسط روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت را به مطالعه اختصاص می‌دادم، گفت: داوطلبان کنکور باید به اندازه هدف خود تلاش کنند
محمد احمدی رتبه یک رشته تجربی در کنکور سراسری ۹۵ اظهار کرد: من فارغ‌التحصیل رشته ریاضی هستم که در سال ۹۱ در کنکور ریاضی رتبه ۳ را کسب کردم و در رشته‌ی مهندسی برق دانشگاه شریف سه سال تحصیل کردم.
وی با بیان اینکه پس از انصراف از این دانشگاه برای کنکور تجربی شروع به درس خواندن کردن تصریح کرد: درس خواندن برای کنکور تجربی را از مهر آغاز کردم که ۷۰ تا ۸۰درصد وقت را به درس زیست‌شناسی از مهر ماه تا اوایل فروردین اختصاص دادم.
احمدی افزود: پس از این دوره بین درسهای دیگر و زیست‌شناسی تعادل برقرار کردم و به طور متوسط روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت به مطالعه اختصاص میدادم.وی با تأکید بر اینکه برای کنکور سراسری به کلاس‌های آموزشی نرفتم، گفت: تنها کتاب درسی و کمک درسی را برای مطالعه در نظر گرفتم و در آزمون‌های آزمایشی یک موسسه شرکت کردم.رتبه یک کنکور سراسری تجربی افزود: علاوه بر کنکور تجربی در کنکورهای هنر و زبان نیز شرکت کردم و در شب قبل از کنکور تا ساعت ۱۰ شب درس خواندم.احمدی اظهار داشت: در جلسه آزمون و قبل از آن هیچگونه استرسی‌ نداشتم.وی عامل موفقیت خود را توکل به خدا، همت بالا و حمایت خانواده بخصوص پدر و مادر دانست و به داوطلبان سال ۹۶ توصیه کرد: همت و تلاش خود را افزایش دهند و به اندازه هدف خود تلاش کنند.ریاضی با شخصیتم همخوانی نداشت/ کنکوری‌ها مفهومی درس بخوانندنفر اول کنکور تجربی ۹۵ با بیان اینکه ریاضی و مهندسی برق با شخصیتم همخوانی نداشت:biggrin:، گفت: کنکوری‌ها برای رسیدن به موفقیت کتاب‌های درسی را مفهومی بخوانند.
محمد احمدی با اشاره به علت تغییر رشته خود از مهندسی برق و شرکت در کنکور علوم تجربی اظهار کرد: من از قبل به رشته ریاضی علاقه داشتم وبه خاطر همین علاقه هم رشته مهندسی برق را انتخاب کردم و در دانشگاه صنعتی شریف مشغول به تحصیل شدم:eek:.

وی ادامه داد: اما پس از مدتی که در این زمینه کار کردم متوجه شدم این رشته زیاد با شخصیتم همخوانی ندارد و شاید مرا از اهدافم دور می کرد.
نفر برتر رشته تجربی در کنکور سراسری ۹۵ با تأکید بر اینکه رشته ریاضی و به ویژه مهندسی برق جزء رشته های پرکاربرد و مورد علاقه داوطلبان است، گفت: من با اینکه سال چهارم رشته مهندسی برق در دانشگاه شریف بودم اما حس کردم این رشته با اهداف من مطابق نیست بنابراین این تصمیم تاحدودی سخت را گرفتم.
احمدی با بیان اینکه خیلی خوب توانستم خود را با خواندن درس های رشته تجربی هماهنگ کنم، اظهار کرد: به نظر من هرکسی در هر زمینه ای تلاش کند می تواند موفقیت را به دست آورد، مهم این است که در هر زمینه ای تلاش کنیم و من گمان می کنم اگر در رشته انسانی هم کنکور می دادم می توانستم در رشته حقوق هم قبول شوم.
وی با اشاره به اینکه در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم، گفت: مطالعه کامل و مفهومی کتاب های درسی و استفاده از کتاب های کمک آموزشی تنها کاری بود که من برای رسیدن به موفقیت انجام دادم.
نفر برتر رشته تجربی در کنکور سراسری ۹۵ خاطرنشان کرد: توصیه من به تمام کنکوری ها این است که تلاش شبانه روزی را فراموش نکنند و زمان مطالعه خود را افزایش دهند.
احمدی تأکید کرد: همچنین داوطلبان باید مشاوران مجرب و کارآزموده را انتخاب کنند و به افرادی که دانشی در این زمینه ندارند، اعتماد نکنند.

رتبه یک کنکور تجربی ۹۵ عنوان کرد: قصدم برای ادامه تحصیل دانشگاه تهران است و البته هنوز در حال رایزنی و مشورت هستم.وی گفت: فکر می‌کنم کسب این رتبه لطف ائمه اطهار بوده است، مادرم دیشب تا صبح شبکه خبر را رصد می‌کرد و نخستین بار ایشان به من خبر دادند که رتبه نخست را کسب کرده‌ام.
احمدی در پاسخ به اینکه آیا انتظار چنین رتبه ای را داشت یا خیر افزود: با درصدهایی که زده بودم این احتمال را می‌دادم.


با ارزوی مویدگی!
 

uchiha_keyvan

عضو جدید
سلام دوست عزیز
خیلی تصمیم شجاعانیه ای انجام گرفتید امیدوارم امثال قبول بشید . سال بعد سخت میشه براتون .

مرسی دوست عزیز
دیگه ریسکی بود که کردم
الان ریسک نکنیم کی بکنیم؟:D

بخدا حتی اگه رتبه امسالمم نتونم دوباره بیارم ناراحت نمیشم
ایشالا شما و باقی دوستانم امسال اون نتیجه ای که میخواین بگیرین

مام برا کمک تو درسا در خدمت همگی خواهیم بود ایشالا
 

keyhan386

عضو جدید
بیان یک تجربه و نتیجه ای که ازش گرفتم !!!

سلام دوستان عزیز
میخواستم یک تجربه از سالی که کنکور دادم و تجربه ای که ازش کسب کردم رو در اختیار دوستان بذارم ( همش که نمیشه از افراد موفق چیز یاد گرفت:D) سال 94 کنکور دادم ( یعنی دو سال پیش ) . البته قبل تر دانشجوی ارشد بودم (دوستان قدیمی یادشونه ) بله دانشجوی انصرافی ترم 3 بودم چرایش بماند . تا کنکور بهمن ماه اگر درست بگم 4 شاید هم 5 ماه وقت داشتم اویل مهر بود هنوز بین رفتن به خدمت و دوباره کنکور دادن مردد بودم ( البته چندماه خدمت رفته بودم که توی تکمیل ظرفیت ارشد قبول شدم معافیت تحصیلی گرفته بودم که کاش نمیگرفتم:cry: اشتباه اول من ) تنها درسی که از کارشناسی یاد داشتم سیگنال بود اون هم بخاطراین بود که ارشد مخابرات سیستم بودم که طبیعه بود اما درسای دیگه off off بودم . هیچ کسی هم نبود بهم انگیزه و حتی مشاوره بده که اصلا کنکور بدم یا برم خدمت خانواده هم که بخاطر انصراف از ارشد دل خوشی از من نداشتند و منو به حال خود رها کرده بودند من که دوست نداشتم بعد دو سال وقت تلف کردن در دانشگاه بدون ارتقاع مدرک به خدمت برگردم(کسی نبود بگه چرا خوب لیسانس با فوق چه فرقی به حالت داره ) بدون هیچ هدفی تصمیم به شرکت در کنکور گرفتم ( که اشتباه دوم من بود ) .
درس ها کند پیش میرفت ( فکر کنم وسواس در تعیین منابع و وسواس در مطالعه عامل اصلی کند بودن مطالعه من بود . یادمه مثلا برای درس مدار ((فصل مدارهای مرتبه اول)) را با وجود اینکه در مطالعه اولم( مطاله از جزوه کهن ) درسو یاد میگرفتم و تست خوب میزدم ولی به خاطر وسواس از کتاب های پارسه ، پوران پژوهش، مدرسان و تقوی هم به صورت موازی استفاده میکردم با وجود اینکه تقریباهمه این کتاب ها و جزوه ها یک مطلب واحدی را یاد میدادند ولی باز وسواس در مطالعه منو مجور میکرد از همه این جزوات بصورت موازی استفاده کنم:eek: تاز اگر جزوه یا کتابی را از طریق سایت بهم معرفی میشد با وجود بی پولی شدید تا تهیه نمیکردم درسو میذاشتم کنار اصلا خوابم نمیبرد :cry: خدا نصیب هیچ کس نکنه
بعد یک مدت به جای اینکه از وسواسم کم کنم از حجم دروس و مطالعه دروس کم میکردم (شاید پیش یک مشاور میرفتم برام خوب میشد ! ) مثلا من با مدار و ریاضی مهندسی و سیگنال و الک شروع کرده بودم و میخواستم از بین مغناطیس و کنترل یکی را حذف و دیگری را به این دروس اضافه کنم معادلات رو هم توی ماه آخر بخونم ، زبان و آمار رو هم که کلا کنار گذاشته بودم ولی متاسفانه به دلیل کمبود وقت مغناطیس و کنترل و معادلات را هم کنار گذاشتنم و از اینا بدتر فقط تونستم مدار 1 و ریاضی مهندسی و سیگنال را کامل و 60 درصد الکترونیک را بخونم اگر به کارنامم نگاه بندازید ( لینکشو پایین میذارم ) متوجه عمق فاجعه میشوید .
زبان نخوندم 0
ریاضی مهندسی از 12 تست 6 تا آمار و معادلات بود که نخونده بودم که نزدم از 6 تا ریاضی 3 تازدم 2تا غلط 1 درست 2.78 درصد ( چقدر فکر میکردم این درسو بلدم )
مدار فقط مدار 1 خوندم 4 تا تست زدم 4 تا هم درست 33.33 درصد
کنترل نخوندم 0
سیگنال 10 تازدم 8تادرست 2 غلط ( عاشق سیگنالم توی کارشناسی چقدر کلاس خصوصی میرفتم و ازاین درس پول در میاوردم )
الک 6تا زدم 4تا غلط 2 تادرست ( این درس واقعا عجیب آدمو فریب میده )5.56
مغناطیس نخوندم نزدم
بهترین رتبه : مخابرات 1147
مخابرات سیستم دانشگاه بابل قبول شدم نرفتم . کنکور 95 محروم شدم

اما تجربیات من و اگر یک ماشین زمان بود برمیگشتم به عقب چکار میکردم :

1- بار اول که توی تکمیل ظرفیت قبول شدم نمیرفتم همون پادگان میموندم خدمت میکردم بهتر بودحداقل خرج اضافی رو دست خانواده نمیزاشتم ( چون دانشگاهی که قبول شدم به سختی تو نقشه ایران میشه اسم شهرشو یافت فقط چون روزانه بود رفتم و برای فرار از خدمت بود که رفتم ) نکته اخلاقی : به هر قیمتی نریم دانشگاه
2- بعد اینکه انصراف دادم نباید دوباره کنکور میدادم باید مثل یک مرد به خدمت میرفتم یکسال دیگه عمرم تجربه شد ( تلف شد)
3- بی هدفی در زندگیم ! اصلا نمیدونم چرا نرفتم خدمت و دوباره کنکور دادم من حتی اگر قبول میشدم پول نداشتم هزینه انصراف از دانشگاه رو بدم راستی کسی میدنه هزینش چقدری میشه ؟؟؟ ممنون میشم اگه بهم بگه
4- سعی میکردم برم پیش مشاوری جایی تا این وسواس مطالعه ام رفع کنم
5- فقط از یک منبع میخوندم وسواس تنوع طلبی را میذاشتم کنار
و...
خیلی چیزهای که نمیشه گفت بغض تو گلوم حلقه زد :cry:. بقیه اشو خودتون نتیجه بگیرید
موفق باشید
 
آخرین ویرایش:

parto.ra

عضو جدید
بیان یک تجربه و نتیجه ای که ازش گرفتم !!!

سلام دوستان عزیز
میخواستم یک تجربه از سالی که کنکور دادم و تجربه ای که ازش کسب کردم رو در اختیار دوستان بذارم ( همش که نمیشه از افراد موفق چیز یاد گرفت:D) سال 94 کنکور دادم ( یعنی دو سال پیش ) . البته قبل تر دانشجوی ارشد بودم (دوستان قدیمی یادشونه ) بله دانشجوی انصرافی ترم 3 بودم چرایش بماند . تا کنکور بهمن ماه اگر درست بگم 4 شاید هم 5 ماه وقت داشتم اویل مهر بود هنوز بین رفتن به خدمت و دوباره کنکور دادن مردد بودم ( البته چندماه خدمت رفته بودم که توی تکمیل ظرفیت ارشد قبول شدم معافیت تحصیلی گرفته بودم که کاش نمیگرفتم:cry: اشتباه اول من ) تنها درسی که از کارشناسی یاد داشتم سیگنال بود اون هم بخاطراین بود که ارشد مخابرات سیستم بودم که طبیعه بود اما درسای دیگه off off بودم . هیچ کسی هم نبود بهم انگیزه و حتی مشاوره بده که اصلا کنکور بدم یا برم خدمت خانواده هم که بخاطر انصراف از ارشد دل خوشی از من نداشتند و منو به حال خود رها کرده بودند من که دوست نداشتم بعد دو سال وقت تلف کردن در دانشگاه بدون ارتقاع مدرک به خدمت برگردم(کسی نبود بگه چرا خوب لیسانس با فوق چه فرقی به حالت داره ) بدون هیچ هدفی تصمیم به شرکت در کنکور گرفتم ( که اشتباه دوم من بود ) .
درس ها کند پیش میرفت ( فکر کنم وسواس در تعیین منابع و وسواس در مطالعه عامل اصلی کند بودن مطالعه من بود . یادمه مثلا برای درس مدار ((فصل مدارهای مرتبه اول)) را با وجود اینکه در مطالعه اولم( مطاله از جزوه کهن ) درسو یاد میگرفتم و تست خوب میزدم ولی به خاطر وسواس از کتاب های پارسه ، پوران پژوهش، مدرسان و تقوی هم به صورت موازی استفاده میکردم با وجود اینکه تقریباهمه این کتاب ها و جزوه ها یک مطلب واحدی را یاد میدادند ولی باز وسواس در مطالعه منو مجور میکرد از همه این جزوات بصورت موازی استفاده کنم:eek: تاز اگر جزوه یا کتابی را از طریق سایت بهم معرفی میشد با وجود بی پولی شدید تا تهیه نمیکردم درسو میذاشتم کنار اصلا خوابم نمیبرد :cry: خدا نصیب هیچ کس نکنه
بعد یک مدت به جای اینکه از وسواسم کم کنم از حجم دروس و مطالعه دروس کم میکردم (شاید پیش یک مشاور میرفتم برام خوب میشد ! ) مثلا من با مدار و ریاضی مهندسی و سیگنال و الک شروع کرده بودم و میخواستم از بین مغناطیس و کنترل یکی را حذف و دیگری را به این دروس اضافه کنم معادلات رو هم توی ماه آخر بخونم ، زبان و آمار رو هم که کلا کنار گذاشته بودم ولی متاسفانه به دلیل کمبود وقت مغناطیس و کنترل و معادلات را هم کنار گذاشتنم و از اینا بدتر فقط تونستم مدار 1 و ریاضی مهندسی و سیگنال را کامل و 60 درصد الکترونیک را بخونم اگر به کارنامم نگاه بندازید ( لینکشو پایین میذارم ) متوجه عمق فاجعه میشوید .
زبان نخوندم 0
ریاضی مهندسی از 12 تست 6 تا آمار و معادلات بود که نخونده بودم که نزدم از 6 تا ریاضی 3 تازدم 2تا غلط 1 درست 2.78 درصد ( چقدر فکر میکردم این درسو بلدم )
مدار فقط مدار 1 خوندم 4 تا تست زدم 4 تا هم درست 33.33 درصد
کنترل نخوندم 0
سیگنال 10 تازدم 8تادرست 2 غلط ( عاشق سیگنالم توی کارشناسی چقدر کلاس خصوصی میرفتم و ازاین درس پول در میاوردم )
الک 6تا زدم 4تا غلط 2 تادرست ( این درس واقعا عجیب آدمو فریب میده )5.56
مغناطیس نخوندم نزدم
بهترین رتبه : مخابرات 1147
مخابرات سیستم دانشگاه بابل قبول شدم نرفتم . کنکور 95 محروم شدم

اما تجربیات من و اگر یک ماشین زمان بود برمیگشتم به عقب چکار میکردم :

1- بار اول که توی تکمیل ظرفیت قبول شدم نمیرفتم همون پادگان میموندم خدمت میکردم بهتر بودحداقل خرج اضافی رو دست خانواده نمیزاشتم ( چون دانشگاهی که قبول شدم به سختی تو نقشه ایران میشه اسم شهرشو یافت فقط چون روزانه بود رفتم و برای فرار از خدمت بود که رفتم ) نکته اخلاقی : به هر قیمتی نریم دانشگاه
2- بعد اینکه انصراف دادم نباید دوباره کنکور میدادم باید مثل یک مرد به خدمت میرفتم یکسال دیگه عمرم تجربه شد ( تلف شد)
3- بی هدفی در زندگیم ! اصلا نمیدونم چرا نرفتم خدمت و دوباره کنکور دادم من حتی اگر قبول میشدم پول نداشتم هزینه انصراف از دانشگاه رو بدم راستی کسی میدنه هزینش چقدری میشه ؟؟؟ ممنون میشم اگه بهم بگه
4- سعی میکردم برم پیش مشاوری جایی تا این وسواس مطالعه ام رفع کنم
5- فقط از یک منبع میخوندم وسواس تنوع طلبی را میذاشتم کنار
و...
خیلی چیزهای که نمیشه گفت بغض تو گلوم حلقه زد :cry:. بقیه اشو خودتون نتیجه بگیرید
موفق باشید

توی اونیکی تاپیک تجربه عضویت داخل کانالا رو گفته بودین واقعا بدرد من خورد! یکی از عزیزان اینجا گفته بودن که کمک میکنه که خب توجهی نکردم تا یکی از استادا پیشنهاد دادن. اما همون موقع گوشیم کلا منحل شد. تو گیرو دار انتخاب گوشی جدید یه چن روز که گذشت دیدم دارم بهترین روزای زندگیمو میگذرونم!!!! نه ادمایی که بخوان رو مخت راه برن که بابا ارشد برا چیته!! نه کسایی که هی بگن وای وای چقد خوندی! از هفت دولت ادم ازاده! بیخیال خرید گوشی شدم حتی! اینقد خوبه هی واسطه بفرستن اصن زنده ای؟ :D
اینجا خوبه. نهایتش ادم 30 مین وقت صرف کنه اما تاثیر خوبی داره. امیدوارم همگی موفق باشین.
در هر صورت دستتون درد نکنه. چون تقریبا خودمو دیدم که یه همچین وسواسی میوفته به جونم.
 

old eng

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
بیان یک تجربه و نتیجه ای که ازش گرفتم !!!

سلام دوستان عزیز
سلام
اون بخش اول در مورد منابع اتلاف وقت رو من هم تجربه کردم و فکر کنم اکثریت تجربه میکنن چون آدم هیچی نمیدونه هرکی ام یه چی میگه تا اینکه دلو میزنی به راهو شروع میکنی تا خودت بفهمی واقعیت چیه و کلا چی به چی هست.
اما تصمیمات بعدیتون...
هرچه بود گذشت
الان من به خاطر یه سوالی اینجا پست میذارم
اینکه در تمام این چند سال جز درس خوندن کار دیگه ای هم میکردید؟
بعد افقی که از قبولی در دانشگاه خوب میبینید چیه؟
ازین جهت میپرسم که من خودم اگه ندونم برای چی از همین جا رو صندلیم ام پا نمیشم برم یه متر اونورتر. بعد شما چشم انداز آینده رو چطور ترسیم کردید که اینطوری عمل میکنید ؟
میدونم سوالاتم شخصیه ...اگه دوست نداشتید جواب ندین
و در مورد وسواستون راهکاری پیش نهاد میدم جسارتا
اونم اینکه شما تا بحال شده برای امتحان هم که شده عکس این حالت رو تجربه کنید؟
مثلا یک بار با خوندن یک جزوه برین و شروع کنید تست زدن؟
به نظرم ذهن شما شرطی شده. برای اینکه از این حالت درش بیارین باید حالت دیگه ای رو بهش نشون بدین و در صورت اثبات شدن اینکه روش جدید بهتره اونو میپذیره و کم کم این حالت از بین میره. و در ضمن در شروع این کار برای اینکه اذیت نشین به خودتون نگین که عمرا دیکه سراغ جزوه های دیگه نمیرم همینه که هست. نه هرگز اینطوری نگین. بگین یه دونه جزوه که به ظن خیلیا کامله میخونم تستشم میزنم و بعد جزوات بعدی. این این مرحله آخر رو جز آپشن ها قرار بدین و حذفش نکنین. چون در اینصورت حتی اگر یه درصد جزوات دیگه رو هم بخونید رویکردتون زمین تا آسمون با مطالعه ی اونها قبل از تست زنی فرق میکنه و چه بسا مفیدم هستش. و حتی این فرصت رو به خودتون بدید که تست ها رو چند مرتبه بزنید. و نگید که همین یه بار قراره کار بشه. چون ناخودآگاه اینطوری ذهنتون وسواسی عمل میکنه به جای اینکه دقیق عمل کنه. این آپشن رو هم در نظر داشته باشید که دقت و کیفیت جای وسواس رو بگیره.
امیدورام تو راهی که هستین به بهترین ها برسید هم شما و هم بقیه
 

giga12

عضو جدید
سلام
اون بخش اول در مورد منابع اتلاف وقت رو من هم تجربه کردم و فکر کنم اکثریت تجربه میکنن چون آدم هیچی نمیدونه هرکی ام یه چی میگه تا اینکه دلو میزنی به راهو شروع میکنی تا خودت بفهمی واقعیت چیه و کلا چی به چی هست.
اما تصمیمات بعدیتون...
هرچه بود گذشت
الان من به خاطر یه سوالی اینجا پست میذارم
اینکه در تمام این چند سال جز درس خوندن کار دیگه ای هم میکردید؟
بعد افقی که از قبولی در دانشگاه خوب میبینید چیه؟
ازین جهت میپرسم که من خودم اگه ندونم برای چی از همین جا رو صندلیم ام پا نمیشم برم یه متر اونورتر. بعد شما چشم انداز آینده رو چطور ترسیم کردید که اینطوری عمل میکنید ؟
میدونم سوالاتم شخصیه ...اگه دوست نداشتید جواب ندین
و در مورد وسواستون راهکاری پیش نهاد میدم جسارتا
اونم اینکه شما تا بحال شده برای امتحان هم که شده عکس این حالت رو تجربه کنید؟
مثلا یک بار با خوندن یک جزوه برین و شروع کنید تست زدن؟
به نظرم ذهن شما شرطی شده. برای اینکه از این حالت درش بیارین باید حالت دیگه ای رو بهش نشون بدین و در صورت اثبات شدن اینکه روش جدید بهتره اونو میپذیره و کم کم این حالت از بین میره. و در ضمن در شروع این کار برای اینکه اذیت نشین به خودتون نگین که عمرا دیکه سراغ جزوه های دیگه نمیرم همینه که هست. نه هرگز اینطوری نگین. بگین یه دونه جزوه که به ظن خیلیا کامله میخونم تستشم میزنم و بعد جزوات بعدی. این این مرحله آخر رو جز آپشن ها قرار بدین و حذفش نکنین. چون در اینصورت حتی اگر یه درصد جزوات دیگه رو هم بخونید رویکردتون زمین تا آسمون با مطالعه ی اونها قبل از تست زنی فرق میکنه و چه بسا مفیدم هستش. و حتی این فرصت رو به خودتون بدید که تست ها رو چند مرتبه بزنید. و نگید که همین یه بار قراره کار بشه. چون ناخودآگاه اینطوری ذهنتون وسواسی عمل میکنه به جای اینکه دقیق عمل کنه. این آپشن رو هم در نظر داشته باشید که دقت و کیفیت جای وسواس رو بگیره.
امیدورام تو راهی که هستین به بهترین ها برسید هم شما و هم بقیه

با سلام خانم زند . در مورد سوالتون که افقی که از قبولی در دانشگاه خوب میبینید چیه؟من علاقه و در حسرت نماندن در زندگی رو عامل اصلی همچین عملکردی می بینم .یعنی آدم واسه خودش یه بار زندگی کنه بدون تصمصیم دیگران و به علاقه خودش توجه کنه.واین هدف هر چقدر هم طول بکشه
 

*fred*

عضو جدید
سلام به همه ی دوستان گلم..........
منم امسال کنکوریم واومدم اینجا تا به دوستای گلم روحیه بدم واسه ادامه مسیر.............از پرادختن به حاشیه ها و فاز منفی دادن دوری کنید که غیر از اینکه وقت با ارزشتونو از دست میدید چیزی در پیش نداره واستون........مطالب مفید به اشتراک بزاریم وتاپیک رو تبدیل به دادگاه نکنیم واسه قضاوت همدیگه....فضا فقط فضای کنکور باشه تا وارد این فضا نشید نمیتونید ادامه بدید و در طول مسیر خسته میشید وحتی به کار خودتون شک میکنید!!!!!.......
من خودم با دوتا درس مدار1 والکترونیک شروع کردم...یه فصل ال .دوتا فصل مدار رو پیش بردم.........ب امید موفقیت همگی
 

moheby25

عضو جدید
سلام دوستان
من کنترل رو خیلی وقت پیش پاس کردم و الان اصلا چیزی ازش یادم نیست .لطفا منابع کنترل رو برای ارشد معرفی کنید. فصلهایی که نسبت به بقیه , سوالاش ساده تر هستند و احتمال درست تست زدن در اونها بیشتره رو هم بگین
با تشکر
 

keyhan386

عضو جدید
سلام به همه دوستان
نوشته زیر رابخوانید و توی زندگی ( بویژه برای آمادگی کنکور ارشد ) بکار ببندید . اگر به درستی مفهوم مطلب زیر را درک کنیم تاثیر آن را در زندگیمون متوجه خواهیم شد . موفق باشد

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که مردم انجام میدهند این است که تصمیم می گیرند به طور ناگهانی تغییر بزرگ ایجاد کنند.چنین اقدامی تنها به شکست منجر خواهد شد.

لطفا برداشت بدی از حرف من پیدا نکنید . خواسته من این است که شما اهداف بزرگی برای خود مشخص کنید سپس مسیر رسیدن به آن ها را برای خود تعیین کنید اما

پس از آن باید اهداف خود را فراموش کنید و دیگر در مورد پایان این مسیر فکر نکنید دیگر نباید به سختی و عظمت اهداف خود فکر کنید زیرا چنین کاری به شما آسیب

میرساند و شما را از رسیدن به آن باز میدارد زمانی که ذهن انسان در شرایط پر فشار قرار میگیرد متوقف می شود مانند گوزنی که در شب به نور چراغ جلوی اتوموبیل

خیره میشود. در چنین شرایطی ذهن گوزن درگیر خیره شدن به نور چراغ های اتوموبیلی که به سمت او می آید می شود در نتیجه نمیداند که بایید چه کاری انجام دهد

بنابراین در همان شرایط متوقف میشود.

زمانی که شما به اهداف یا مشکلات خود فکر میکنید ذهن شما نیز در شرایط مشابه قرار خواهد گرفت یعنی زمانی که نمیدانید چه عکس العملی باید نشان دهید متوقف

می شوید و مشغول به کارهای جانبی ومتفرقه میشوید برای مثال مشغول چک کردن ایمیل می شویدصفحه فیسبوک خود را چک میکنید و...

اغلب انسان ها زندگی خود را در چنین شرایطی سپری میکنند آن ها هیچ وقت نمی توانند بفهمند که چرا هرگز به اهداف بزرگ خود دست نمی یاببند بخصوص اهدافی که

توانایی دست یابی به آن را دارند و یا اهداف بزرگی که درواقع بسیار کوچک تر از حد توانایی آن ها هستند که اگر استقامت نشان میدادند میتوانستند به آن ها دست یاببند

. وقوع چنین شرایطی بخاطر این است که مرور مداوم اهداف برزگ ذهن آن ها را فلج میکند

بیاید شرایطی را در نظر بگیریم ، فرض کنید شما باید از هزار پله بالا بروید هر روز صبح پس از بیدار شدن در مقابل راه پله قرار میگیرید و به بالا نگاه میکنید ترس وجود شما

را فرا میگیرد و به خود میگویید بالا رفتن از آن امکان پذیر نیست حتی با نگاه کردن به آن احساس خستگی میکنید در نتیجه انگیزه خود را از دست میدهید حتی اگر دچار

استرس و احساس عدم توانایی نشوی در چنین شرایطی ذهن شما سعی می کند حواس شما را متوجه کار های جانبی کند و می گویید شاید بهتر باشه اول صبحانه

بخورید ، برای قدم زدن بیرون بروید و یا قبل از شروع چنین کار عظیمی اول اتاق و میز کار خود را مرتب کنید. اما از شما میخواهم به جای فکر کردن به نقطه پایان اولین

قدم را بردارید
و به هیچ وجه به بالا نگاه نکنید دلیلی وجود نداره با فکر کردن به نقطه پایان خود را در شرایط استرس زا قرار دهید تنها کاری که باید بکنید این است که به

اولین قدم نگاه کنید
و آن را بردارید به همین سادگی انجام چنین کاری آسان است به هیچ وجه استرس زا و خسته کننده نیست . برداشتن یک قدم هیچ مشکلی بوجود

نمی آورد سپس باقی مانده روز را فرصت دارید تا دو قدم دیگر بردارید تنها سه قدم کافیست و هر مرتبه یک قدم بردارید چنین کاری را هر کس میتواند انجام دهد .

فردا زمانی که از خواب بیدار می شوید باید چکار کنید ؟
آیا باید دوباره به مقابل راه پله بروید و به 997 پله که باقی مانده فکر کنید ؟
نه به هیچ وجه نباید این کار را بکنید نباید قبل از رسید به هدف خود به کل راهی که باید بپیمایید فکر کنید. چنین کاری نکنید!

پس باید چکار کنید ؟
تنها کافیست یک قدم بردارید یک قدم بسیار آسان و راحت حتی میتوانید این کار را قبل از خوردن صبحانه ، شستن لباس ها ، بررسی نامه ها و قدم زدن انجام دهید. با برداشتن اولین قدم یک سوم اهداف روزانه خود را انجام دهید تلاش بسیار اندکی لازم است و استرس به شما وارد نخواهد شد اما منجر به پیشرفت

عظیمی برای دستیابی به اهدافتان خواهد شد اتفاقی که خواهد افتاد این است
دوشنبه سه قدم برخواهید داشت ، سه شنبه سه قدم برخواهید داشت چهار

شنبه سه قدم برخواهید داشت هفته به هفته و ماه به ماه هر روز سه قدم برخواهید داشت سپس زمانی که به خودتان میایید میبینید که در ماهای پایانی سال هستید

در آن لحظه با تعجب متوجه خواهید شد که مدت هاست هزار پله را تمام کرده اید و الان در موقعیتی هستی که در گذشته قادر به تصور آن نبودید نه تنها از هدف خود


پیشی گرفتید بلکه انجام آن برای شما آسان و بدون هر گونه استرس بوده است

پس نیازی نیست که به بالا نگاه کنید نه تنها فکر کردن به نفطه پایان به شما کمکی نخواهد کرد بلکه شما را آزار خواهد داد اگر مقصد و هدف برزگ خود را مشخص کنید و

راه رسید به آن را برای خود تعیین کرده اید به معنای دیگر اگر تک تک پله ها را برای خود مشخص کرده اید دیگر نیازی نیست که به نقطه پایان فکر کنید تنها کافیست

هربار یک قدم بردارید به جای اینکه ذهن خود را درگیر سختی و عظمت پیمودن هزار پله در طول روز کنید تنهاکافیست ذهن خود را روی ییمودن یک پله متمرکز کنید که کاری

بسیار راحت است سپس زمانی که آن پله را پیمودید میتوانید به سراغ پله بعدی بروید بیشترین کاری که هر روز صبح باید انجام دهید این است که تنها به سه قدمی که

باید در آن روز بردارید فکر کنید
تنها همین سپس اولین قدم را بردارید . بنابراین به رتبه برتر شدن ورفتن به دانشگاه تاپ فکر نکنید بلکه کافیست از همین امروز با ریختن یک

برنامه خوب (اگر خدا بخواد یک پست برای برنامه ریزی خوب قرار میدم خودم دارم باهش پیش میرم :) ) و با گفتن بسم ا... شروع کنید به مطالعه دروس خواهید دید که

اتفاقی که می افته مانند جادو یا شکلی مٍثل معجزه است زیرا این اقدامات کوچک ، بی ارزش ، آسان و قدم به قدم در نهایت جمع خواهد شد و منجربه موفقیت

پیشرفت های بزرگ خواهد شد
.پس همین الان اولین قدم را بردارید ;)


 
آخرین ویرایش:

keyhan386

عضو جدید
سلام دوستان
امیدوارم قدم اول را برداشته باشید ;) راستی کسی سوالات کنکور آزمایشی سال گدشته نصیر و بینش رو نداره یا نمی دونید چه جوری میشه گیر آ ورد ؟
 

omid_008

عضو جدید
سلام خدمت دوستان. من بعد از مدتها کش مکش با زندگی و پیدا کردن فرصت تصمیم گرفتم برای کنکور ارشد بخونم:) امیدوارم در کنار هم روزهای خوبی داشته باشیم
 

keyhan386

عضو جدید
سلام به همه دوستان :gol:
یک سری نکاتی در مورد برنامه ریزی جمع کردم امید وارم براتون مفید باشه البته توی چند پست میذارم تا از خوندنشون خسته نشید . موفق باشید

برنامه ریزی فرد به فرد و شخص به شخص است . ولی یک اصولی داره ;)
کند بودن یا تند بودن ، اتفاق های پیش بینی نشده و یا یک روز انگیزه و حس مطالعه بالا بود خوب خوندیم و یک روز انگیزه نداشتیم بد خوندیم و ... این ها همه مواردی است که در برنامه ریزی تاثیر دارد.
اما به چه شکلی بریم جلو تا این مشکلات رو کنار بذاریم ؟ برای این کار بحثی به عنوان مشخص کردن دقیق برنامه های روزانه داریم . معمولا بچه ها به سیستم های مختلفی درس میخونند که این سیستم ها عیب هایی دارند .

دسته اول : مطالعه حجمی اولویتی، در این نوع برنامه ریزی فرد از خواب که بیدار شد درسی را که از قبل انتخاب کرده مثلا مبحث مدار های مرتبه اول ( شامل : روابط سلف و خازن ، پاسخ حالت صفر و ورودی صفر ) از مدار 1 را شروع به مطالعه میکنه با خودش میگه هر وقت مبحث مشخص شده را تموم کردم و تمامی تست هاشو زدم میرم به سراغ درس بعدی مثلا ریاضی مهندسی و دوباره به همین ترتیب و تا زمانی که حجم مورد نظر تموم نشده به سراغ درس بعدی نمیره که این روند برنامه ریزی خوب نیست زیرا ما رو کم کیفیت میکند ! چرا مارا کم کیفیت میکنه ؟ زمانی که ما تادرس اول را نخوندیم به سراغ درس بعدی نمیریم داریم همینجور به خودمون وقت میدیم چون واسمون اهمیتی نداره . بچه هایی که گلایه از کند بودن و حل تست کم میکنند این نکته را بدونند وقتی بگیم این درس تموم بشه بعد اون یکی ، ذهن ما توی استرس این نیست که کی تموم بشه مثل دانشجویی که توی ترم تحصیلی وقتی بهش بگیم امتحان شما 5 ماه دیگه است از همون موقعه ترغیب نمیشه درسش بخونه هی موکول میکنه به بعد و این کند بودنه توی عملکردش هست .
دسته دوم : دانشجویانی هستند که فقط زمانی مطالعه میکنند اصلا با حجم کار کاری ندارن مثلا شخص می خواد روزانه 2 ساعت مدار مثلا از فصل اول بخونه دیگه کاری نداره توی این 2 ساعت چقدراز مبحث پیش رفت و چقدر تست حل کرد حالا میخونم هر چی شد شد وقتی زمانی کار کنید حجم کار میاد پایین 2 ساعت کتاب جلوت بازه به نقش نگار فرش و به مورچه لای فرش توجه میکنی این و و اونور کتاب و ... آخر2 ساعت میگذره میبینه 5 صفحه بیشتر نخونده باز باعث کند بودن و کم کیفیت بودن ساعت مطالعاتی میشه !
اما
دسته سوم که با کیفیت درس میخونند ( یعنی حجم مطالعه شون متناسب با زمان مطالعه است ) برنامه ریزی براساس حجمی اولویتی زمانی دارند این نوع برنامه ریزی که تمامی فاکتور های برنامه خوب را دارد ، صحیح ترین نوع برنامه ریزی می باشد . برای این نوع برنامه ریزی بعد این که مشخص کردید در هفته و روز چه درس هایی را باید بخونید ( این کار خورد کردن برنامه مطالعاتی آزمون میگن بعدا یک پست در مورد خورد کردن اگر خدا بخواد میذارم ) از آنالیز روزانه و برنامه ریزی روزانه استفاده میکنیم ، خیلی از بچه میان برای خودشون برنامه ریزی دقیق و موشکافانه هفتگی میریزند این اشکال داره شما از کجا میدونید مثلا 4 روز دیگه سرما نخورید از خواب بیدار نشدی یا اتفاقی مشابه چرا پیش خودت میگه من باید 4 روز دیگه فعلا ساعت باید از خواب بیدار بشم و درس ریاصی مهندسی بخونم حالا اگر بیدار نشدی و یا دیر بیدار شدی تنها کاری که میکنی برنامه اون روز را کلا تعطیل میکی و شاید هم کل هفته ، برنامه ریزی دقیق باید به صورت 24 ساعته باشه باید 24 ساعته برنامه بریزیم و آنالیز بکنیم چه جوری این جوری : مثلا امروز صبح که از خواب بیدار شدیم ( این برنامه ریزی که میگم بهش میگن برنامه ریزی دقیق روزانه که اگر درست انجام بدید کیفیت کارتون بیست میشه ) اولین کاری که انجام میدهیم :

1-– اولویت بندی درس ها : این اولویت بندی برحسب چیست ؟ این اولویت بندی برحسب این است که این درس را در مراحل قبل مطالعه به چگونه انجام داده اید ( مسلما برای هفته اول مطالعه ، این امر امکان پذیر نیست چون هنوز درسی مطالعه نکردیم تا ببینیم چه کردیم ) مثلا من ریاضی مهندسی را در مراحل قبل عالی انجام دادم و تا حالا از برنامه هم جا نموندم همه مباحث رو خوندم و طبق تقسیم بندی هم پیش رفتم ( تقسیم بندی ؟ توی خورد کردن برنامه میگم منظورم چیه توی پست جداگانه ) خب اگر امروز توی برنامم ریاضی دارم دیگه با این شرایط ریاضی مهندسی توی اولویت اول من نیست ( نه این که کلا این درس که امروز توی برنامه مطالعاتیم دارم کلا بذارم کنا فقط توی اولویت اول من نیست ) شاید درسی مثل مغناطیس که دو روز پیش میخواستم بخونم و به دلیل مشکلی ( مثلا مهمونی اومدو... ) نشد بخونم و امروز طبق تقسیم بندیتوی برنامه امروز دارم توی اولویت اول قرار میدم ( اصولا برنامه هایی که توی اولویت باشند حتما توی اون روز اجرا میشند فرض کنید امروز قرار است سه درس مغناطیس ، مدار و ریاضی را بخونید اگر اتفاقی غیر منتظره هم بی افته اون درسی که توی اولویت آخر هست و خوب خوندیم و شاید هم از برنامش جلو هستیم تحت تاثیر قرار بگیره ولی دو درس اول که در اولویت بالا هستند خونده میشوند ) پس مرور میکنیم : برنامه ها براساس الویت و الویت ها را براساس عملکرد روز های گذشته و مباحث باقی مانده مشخص میکنیم .
2- حجم کاری که باید انجام دهید مشخص کنید : این کار را از قبل هنگام خورد کردن برنامه انجام میدهیم ( بعدا توضیح خواهم داد ) اما هر روز باید دوبار این کار را انجام دهید تا اگر حجم کاری از قبل مانده بود به حجم کار جدید اضافه کنید ( مثلا شما برای درس ریاضی برنامه مطالعه هفته خود را خورد کردی و قرار 3وعده توی این هفته ریاضی داشته باشی به این صورت وعده اول از صفحه 1 تا 20 وعده دوم از 20 تا40 و وعده سوم 40تا 60 ( البته این تقسیم بندی صفحه ای فرضی است و اصلا توصیحه نمیشه ) مثلا شنبه وعده اول را خوندی تا صفحه 15 و 5 صفحه نرسیدی بخونی خب باید توی وعده بعدی حجم کارتو اصلاح کنی و اون 5 صفحه را هم بهش اضافه کنی و یا همون 15 صفحه اول که خوندی اصلا چیزی متوجه نشدی که باید حجم کاری وعد ها اصلاح بشه ( به عبارتی باید عملکردتو آنالیز کنی) پس در این مرحله حجم کار بعد تعیین اولویت باید مشخص بشه ( حجم کاری شامل : مباحثی که باید مطالعه بشه ، تعداد تستی که باید حل بشه و منابعی که میخونید )
3- تخمین میزنیم چه بازه زمانی برای هر حجم درسی که باید بخونیم نیاز داریم مثلا برای مطالعه ریاضی مهندسی برای حجم مشخص شده تعریف سری فوریه و شرایط وجود سری فوریه و حل چند مثال ( و یا تست ) 2:30 ساعت (150 دقیقه) و برای مغناطیس و مدار به همین ترتیب و... اما دقت کنید مثل دسته دوم برنامه ریزی که در بالا گفتیم بازه زمانی مشخص نمیکنی مثلا بگی 8 تا 10:30 ریاضی و 10:30 تا 13 مدار و ... نه فقط زمان مطالعه هر درس را تخمین بزنید . شاید سوال پیش بیاد که از کجا تخمین بزنیم چقدر باید بخونم شاید کم یا زیاد شد ؟؟؟ خب دوست عزیز باید بگم کنکور جایی نیست که برنامش از آسمون براتون بیاد و شما انجامش بدید شما باید یک مدت کار کنید تا بتونید بر اساس عملکرد خودتون تخمین بزنید به همین دلیل میگن برنامه ریزی امری شخصی است شاید مبحث ذکر شده برای ریاضی برای یک نفر توی 1 ساعت و برای یک نفر توی 3 ساعت جمع بشه . پس باید برای هر درس تخمین بزنید ریاضی مهندیسی برای این مبحث امروز 2 ساعت برای مغناطیس این مبحث 2:30 مدار هم 2 ساعت خب حالا بسم ا...
(قدم اول رو بردار یک قدم ساده و بی زحمت و بدون استرس )الان ساعت چنده 8:30 صبح یا 9صبح یا 9:30 هر تایمی که بود خب اولویت اول چی بود ؟ مثلا مدار خب بیاریمش جلو چه حجم کاری داریم ؟ خب حجم کار مشخص مثلا از اول مدارهای معادل تا آخر تونن نورتن ( 20 تاتست از روی جزوه X یا کتاب x)خب چقدر زمان تخمین زدی ؟ مثلا 2:30(150 دقیقه ) خب ساعت الان چنده 8:45 خب تا ساعت 10:15 بسم ا... برو سر کارت حالا سه اتفاق اینجا امکان داره پیش بیاد :

1) زود تر از زمان مشخص حجم کاری جمع شد:D
2) همزمان با وقت جمع شد:smile:
3) وقت تموم شد ولی هنوز حجم کارت موند:cry:

که اغلب وقت ها مورد سوم صادقه :mad: که ادامه دار ........ ( خسته شدم شب بخیر ):w27:
 
آخرین ویرایش:

malih9068

عضو جدید
سلام دوستان نتایج رو دادن ایا انتخاب های دیگه امون هم که احتمال داره قبول بشیم رو میتونیم ثبت نام بکنیم؟؟؟ یا فقط همینی قبول شدیم باید ثبت نام کنیم اخه انتخاب سومم قبول شدم انتخاب های بعدیم رو میخوام بدونم چطوریاست
 

keyhan386

عضو جدید
عده اي دوست در يك مهماني شام گرد هم جمع شده بودند.هريك از انها خاطراتي از گذشته تعريف مي كردند
يك نفر پرسيد:"بهترين روز عمرتان كدام روز بوده است؟"
زن وشوهري گفتند:بهترين روز عمر ما روزي بود كه باهم اشنا شديم.
زني گفت:بهترين روز زندگيم روزي بود كه نخستين فرزندم به دنيا امد.
مردي گفت: روزي كه از كارم اخراج شدم بهترين و بدترين روز عمرم بود ان روز باعث شد كه روي پاي خودم بايستم و راه تازه اي را شروع كنم و از ان روز از هرقسمت زندگيم راضي هستم.
اين گفتگو ادامه داشت تا اينكه نوبت به زني رسيد كه تا ان هنگام ساكت بود.از او پرسيدند:بهترين روز عمر تو چه روزي بوده است؟

زن گفت: "بهترين روز زندگي من امروز است.زيرا امروز روزي است كه بيش از همه روزها برايم ارزشمند تر است.من نميتوانم ديروز را به دست بياورم و اينده هم مال من نيست.اما امروز مال من است.تا انرا هر طوري كه ميخواهم بگذرانم و از انجا كه امروز تازه است و من هم زنده هستم پس بهترين روز من است و خدا را براي اين شكرميكنم "
به خاطر داشته باشید که آینه خودرو برای این نیست که رو به عقب رانندگی کنید،باید ازگذشته درس بیاموزیم نه اینکه در گذشته ها زندگی کنیم(آنتونی رابینز)

سعدیا"" دی"" رفت و ""فردا"" همچنان موجود نیست، درمیان این وآن فرصت شمار امروز را...
فراموش نکنیم
امروز اولین روز از بقیه زندگی ماست اگر تصمیم بگیریم می توانیم ،از همین لحظه دوباره شروع کنیم.
;)
 

f shademan

کاربر فعال مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
سلام دوستان
امیدوارم قدم اول را برداشته باشید ;) راستی کسی سوالات کنکور آزمایشی سال گدشته نصیر و بینش رو نداره یا نمی دونید چه جوری میشه گیر آ ورد ؟


سلام بچه ها نذاشتن تو باشگاه؟نگاه کنید شاید باشه.

یه راهم اینه برید موسسه و مستقیم بگیرید.
یه راهم سرچ تو گوگله ....اینجا یه سر برید

http://dl.konkur.in/Azmoon-Arshad/Nasir/50darsad-aval-Nasir-93-Bargh-[www.konkur.in].rar

پسورد: www.konkur.in
 

ali_gsm

عضو جدید
سلام دوستان.من امسال کنکور دادم و خدا رو شکر به اون چیزی که میخواستم رسیدم و در دانشگاه فردوسی پذیرفته شدم.

در این پست قصد دارم چند توصیه مشاوره ای سنجیده و پخته از زبان مهندس تقدسی رو براتون نقل قول کنم که احتمالش کمه از جانب کس دیگری این مشاوره ها رو بگیرید.
پیشنهاد می کنم اگر میخواید در کنکور موفق بشید حتما به این موارد توجه کنید:



" هر کسی نظرش رو میتونه ارائه کنه و به تعداد دانشجوهای شرکت کننده در کنکور، نظرات مختلف برای مشاوره و ... وجود داره شاید.
من یه توصیه کلی در مورد مشاوره گرفتن از دانشجوهای پارسال میکنم. سعی کنید اینا رو مد نظر قرار بدید تا ان شاءالله سردرگم و گمراه نشید:

1. از افرادی کمک بگیرید که پایه درسیشون تا قبل کنکور در حد شما بوده. پایه درسی هم لزوما به معنی سطح دانشگاه کارشناسی نیست. تو خود هر دانشگاهی، دانشجوهایی با سطح علمی بسیار متفاوت وجود دارند.

2. لزومی هم نداره که جزو رتبه های خیلی خوب باشه. شما اگه هدفتون رتبه 200 تا 300 کنکوره، سعی کنید از افرادی که در همین رنج رتبه رو کسب کردند و پایه درسیشون هم مثل شما بوده استفاده کنید. مثلا من هرگز توصیه نمیکنم از افراد رتبه های تک رقمی مشاوره بگیرید چون اونا افرادی خاص با تواناییهای خاص و پیش زمینهای درسی خاصی بودند و احتمالا نسخه ای که اونا میپیچند، برای شما جواب نخواهد داد.

3. در دانشگاهی هم سطح دانشگاه خودتون درس خونده باشه و از کلاسها و اساتیدی مثل شما بهره برده باشه و شرایط کلیش شبیه شما بوده باشه.

4. به هیچ موسسه و ... وابسته نباشه و منفعتی از قبال مشاوره برای شما نبره. مخصوصا بعضی موسسات معلوم الحال که تدریس رو با تجارت اشتباه گرفتند.

5. صرفا به حرف یک نفر اکتفا نکنید و سعی کنید ازنظرات چند نفر استفاده کنید.

6. تجربه کافی برای این کار داشته باشه.

7. صداقت داشته باشه. که این موضوع رو میتونید از لابلای حرفاش تا حدی متوجه بشید که آیا انسانی است که حرفهاش رو با دقت میزنه و برای درست بودن 100 درصدی حرفهاش، اهمیت قائله، یا نه هر چی به زبونش میاد رو بیان میکنه!

و ... دیگه بقیش رو باید بسپارید به خدا."



در آخر آرزو می کنم که این مسیر رو با موفقیت طی کنید و از آزمون سربلند بیرون بیاید. مطمئن باشید هیچ تلاشی بی نتیجه نمی مونه.این رو من خودم امسال تجربه کردم.
 
آخرین ویرایش:
بالا