گفتمان درسی عمران

mahdi atropatgan

عضو جدید
سلام ببخشید در مورد سازه های حفره ای اطلاعات نیاز داشتم ممنون میشم اگه کمکم کنین
 

emran karimi

عضو جدید
با سلام
فلسفه استفاده از تیر آهن لانه زنبوری بالا بردن ممان در برابر بار خمشی ایجاد شده میباشد البته این یک امر ذهنی میباشد زیرا این تیرها هیچ وقت به لنگر پلاستیکی که در هنگام طراحی به دست میدهند را نمیتوانند تحمل کنند . راه به کار نبردن این تیرها اسفاده از تیر تقویت شده با ورق هستش که در آیین نامه مبحث 10 هم لحاظ شده است این روش هم اقتصادی تر و هم مقاومتر میباشد.
 

emran karimi

عضو جدید
من توی سازه ی فلزی متل قو، در نشتارود (کنار تنکابن) که سازه فوق العاده عظیمی ه دیدم که از لانه زنبوری استفاده می کنند!
فکر نمی کنم اونجا از مهندسان کم سواد یا کم تجربه استفاده بشه که بگیم، مجبور شدن!!
یعنی هیچ راهی نداره که از لانه زنبوری استفاده نشه؟!



با سلام...
استفاده از تیر آهن لانه زنبوری فقط برای بالا بردن ممان اینرسی در مقابل خمش می باشد. اما غافل از اینکه این تیر هیچ گاه به ZFy نمیرسند و برای سازه سم میباشند در ضمن بعد از مدتی ترک برمیدارند. به جای استفاده از این گونه تیرها از تیر آهن خام با ورق تقویتی استفاده کنید. که از لحاظ قدرت قوی تر میباشند و احتمالا اقتصادی تر نیز میباشند.
 

Harvard_eng

کاربر بیش فعال
تاپیک درس های محاسباتی

تاپیک درس های محاسباتی

دوستان مهندس سلام!این تاپیکی که گذاشتم به چند بخش تقسیم میشه که همه ی این بخش ها به درس های مهم و مخصوصا محاسباتی عمران مربوطه ( مثل معادلات دیفرانسیل و استاتیک که آمار پاس نکرده های این دروس بالاست_ آمارو احتمالات_ دینامیک_ مقاومت مصالح و.......) ما این تاپیک رو می ذاریم بچه ها اگه سوالی داشتن بیان مطرح کنن نه اینکه هرکس به خاطر یه سوال تو درخواست ها یه تاپیک جداگانه بذاره، من خودم هم تا جایی که بتونم هفته ای یک یا دوبار سر می زنم به سایت و با بچه های دانشکده سوال ها رو حل می کنم و هر از گاهی هم خودم یه سری تمرین از یه سری دانشگاه های تاپ یا سطح پایین می ذارم همراه با روش حل شون.
و برای شروع من خودم یه سوال معادلات گذاشتم چند روز صبر می کنم اگه کسی نتونست حلش کنه خودم حلش می کنممعادله دیفرانسیل زیر را حل کنید.
(16x+5y)dx+(3x+y)dy=0
 

babaknamdar

عضو جدید
شنیدی میگن تو خیابون یکی از شهر های ایران یه چاله بوده که هی مردم میفتادن تو چاله و دست و پاشون میشکسته ؟ خواستم بگم خدارو شکر بالا خره اون مشکل هم حل شد . چاله رو پر کردن و رفتن چاله رو روبروی بیمارستان کندن.
 

babaknamdar

عضو جدید
حالا یه سوال دیگه اگه بخوایم یه ساختمون بلند یا اسمان خراش بسازیم شما پیشنهاد میکنید بتنی باشه یا فولادی با ذکر علت؟؟؟؟
برجای دوقولو میگن واسه این فرو ریخت چون فولادی بود نتونست در مقابل اتیش مقاومت کنه:w20::w20:


اگر به آیین نامه های ساختمانهای بلند مرتبه مراجعه کنید متوجه میشید برای اینجور ساختمانها احتیاج به قابهای ویژه با اتصالات ویژه و با قوانین و مقررات و آیین نامه های ویژهای باید ساخته شوند . من فکر میکنم ساختمانهای بتنی محدودیتهای ایجاد میکنند
 

mohsen2310

عضو جدید
لطفا راهنماییم کنید :(چندتا از کاربردهای معادلات دیفرانسیلا توی رشته عمران می خواستم :que:

سلام ببخشید میدونم که خیلی دیر دارم جواب میدم و احتمالا جوابم بدرتتون نخوره.
مثلا در دینامیک سازه ها برای حالت های مختلف ارتعاش آزاد یا اجباری یک سیستم یک درجه آزادی به معادلاتی می رسیم که برای بدست آوردن پاسخشان نیاز به استفاده از معادلات دیفرانسیل داریم. (برای دیدن این معادلات می توانید به کتاب دینامیک سازه های دکتر chopra مراجعه نمایید)
 

*Lady Eng*

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام سلام
من فردا امتحان دارم و فرق دد و سوپر دد رو نمیدونم:cry:
یکی منو راهنمای یکنه
 
بالا