گــــیـــمــــر حرفه ای

M.T.R.W

عضو جدید
کاربر ممتاز
TGG_Epi_6_Gamer.jpg
با سلام و خسته نباشید خدمت تمامی دوستان تو این تاپیک رو دوست دارم در مورد تجربیاتم در زمینه گیم ارائه بدم امید وارم مفید باشد .

تاریخچه:

1967 اولین کنسول بازی ویدئویی(نمونه های اولیه بکار رفته) بصورت جعبه های چوبی قهوه ای مستطیلی بزرگ با دو دسته بازی متصل آغار به کار کرد که به این ترتیب به نام “جعبه قهوه ای” “Brown Box”. نامگذاری شدند. ابزاراختراع شده توسط رالف ه. بائر Ralph H. Baer متولد ۱۹۲۴ ٬ که به عنوان “پدر بازی های ویدئویی” شناخته می شود٬ باعث تکامل کنسول های بازی ویدئویی قهوه ای با توانایی اتصاال آنها و استفاده از آنها به همراه هر نوع تلویزیون معمولی شد. تنها شش بازی ساده برای کنسول ها وجود داشت شامل: پینگ پنگ٬ تنیس٬ هندبال٬ والیبال٬ بازی ها تعقیب و گریز و بازی های تفنگ نوری . از سال ۱۹۷۶-۱۹۷۷ ٬ یک سری از کنسول های اودیسه تولید شد بصورتی که هر کنسول جدید تنها کمی نسبت به مدل قبلی بهتر بود. کنسول ها اساسأ دارای بازی های یکسان بودند اما با مقداری اصلاحات در گرافیک٬ دسته های بازی و امتیازدهی نمایشگر دیجیتالی.
2005 تا 2011 همانطور که انتظار میرفت شرکت آتاری برای رقابت با مگناوکس با کنسول جدیدش وارد عرصه شد با محصولاتی بسیار تحسین برانگیزی نظیر آتاری ۲۰۰۶ Atari 2600 ٬ پین بال ویدئویی Video Pinball و استانت سایکل Stunt Cycle. شرکت های جدید نظیر فیرچیلد Fairchild٬ آر سی ای RCA و کولکو Coleco برای کسب منفعت به این عرصه پیوستند و کنسول های جدیدی برای قاپیدن سهم خود از این بازار ساختند. کنسول واندر ویزارد Wonder Wizard شرکت تولیدی جنرال General Home Products حتی گفته می شد از اودیسه ۳۰۰ Odyssey 300 شرکت مگناوکس به غیر داشتن دسته های بازی پدالی مناسب تر اودیسه٬ بسیار بهتر بودند.
شرکت های فیرچیلد Fairchildو آر سی ای RCA با اولین کنسول هایشان به موفقیت نرسیدند و تنها کنسول باری ویدیوی شرکت کولکو Colecoبا عنوان تل استار Telstarبه خاطر قابلیت های ارائه باری های با صقحه رنگی و با داشتن مراحل متنوع سخت توانست موفقیت هایی کسب کند. در نتیجه این کسب شهرت ٬ تعدادی از کنسول های تازه شرکت کولکو به زودی در بین سال های ۱۹۷۷ تا ۱۹۷۸ در بازار بصورت ناگهانی توسعه و وسعت یافتند .
در نهایت، نسل فعلی کنسول بازی ویدیویی تنها به سه رقبای عمده تعلق دارد : ایکس باکس ۳۶۰، سونی پلی استیشن ۳ و نینتندو وی . Nintendo Wii با کارت های گرافیکی ۱۰۸۰p HD برای هر دو ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ و همچنین کنترل از راه دور نوآورانه برای حسگر حرکات سه بعدی ۳Dکنسول نینتندو وی ، به نظر می رسد که بازی های ویدئویی در واقع به راه طولانی را پیموده اند. علاوه بر این، هر سه کنسول با اضافه کردن افزودنی هایی مانند موشن پلاس MotionPlus برای نینتندو وی درسال۲۰۰۹، کینکت Kinect برای ایکس باکس ۳۶۰ در سال ۲۰۱۰ و موو Move برای پلی استیشن در سال ۲۰۱۰ ارتقا و توسعه یافتند . این سه افزودنیها شامل قابلیت های حسگر حرکات فیزیکی با دقت بالا و افزایش تجربه بازی های تعاملی برای بازیکنان خواهد بود.
بسیاری از شرکت ها در حال حاضر ار عرصه خارج شده اند نظیر آتاری، کولکو، NEC، سگا و غیره . اما در حال حاضر هنوز دو شرکت پرماجرا وجود دارند که جرات رقابت با سه aشرکت بزرگ دارند. شرکت ماتل Mattel پس از سه دهه ناپدید شدن از صنعت با کنسول Hyperscan بازگشته است. که تنها توانست به بازارکودکان پسران از سن پنج تا نه ساله راه پیدا کند ،که این امر حتی بعد از یکسال ماندن در قفسه های مغازه ها قبل از از گردونه خارج کردن آنها در سال ۲۰۰۷ بود . مجله جهانی رایانه The PC World Magazine در رتبه بندی خود آن را در رتبه ۷ بدترین سیستم بازی تمام دوران قرار داد .
از سوی دیگر، کنسول اوو هوشمند (۲۰۰۸) EVO Smart Console به نظر می رسد که با گرافیک HD، دسترسی به اینترنت، ۱۲۰GB هارد درایو و ۲GB رم بیشتر امیدوار کننده. باشد. همچنین کنسول مدیا پی سی Media PC به عنوان اولین کنسول از شرکت با بازی هایی با منبع باز Source game console . ارائه شد. با این حال به دلایلی عجیبی وب سایت رسمی کنسول دیگر در دسترس نیست وحتی در وب سایت انویژیون Envisions ‘ نشان داده نمی شود.


انواع ســــــــبک
:

Action
بازي اكشن بازي است اول شخص و يا سوم شخص تنها كنترل يك نفر را در اختيار داشته از ترفداران زيادي نيز برخوردار مي باشد . براي نمونه : ماتريكس(Matrix) كه سوم شخص است مكس پين (Max pain) سوم شخص ، نداي وظيفه يا فرياد نگهبان!!! (call of duty) اول شخص ، مدال افتخار (Medal Of Honor) اول شخص .

Strategy
بازي استراتژيك بازي هايي هستند كه كنترل يك ملت يا گروهي را در اختيار داريد و بايد به جمع اوري چيزهايي كه براي ادامه حيات نياز است بپردازيد و از فكرتان براي غلبه بر دشمنان خود استفاده نماييد . نمونه : Age Of Empire و Warcraft و Generals .

Role-Playing
نقش آفريني نيز مي شناسند سبكي است كه شما يك كاراكتر از انواعي كه به شما داده مي شود انتخاب كرده و در طول بازي ازاد هستيد كه به هر مكاني مي خواهيد برويد و ماموريت هايي كه به شما داده شده را تكميل كنيد و همچنين در طول بازي به خريد وسايل و سلاح هاي خود بپردازيد . بيشتر بازيهايي كه به اين سبك هستند براي قدرتمند شدن بايد xp بيشتري بگيرند كه با انجام ماموريتها و كشتن دشمنانتان بدست مي آيد . بازي هايي مانند World of warcraft و Guild war و Fable و چندين نمونه ديگر .


نقد و بررسی
:

همان طور که می دونید جامعه امروزی بر اساس کامپیوتر رو به پیش رفت بسیار زیادی است و تقریبا یادگیری آن اجباری شده و در این میان بازی های هوشمند کنسول ها مشوق های عالی هستند از جمله خودم پس اگه خوش بین باشیم می توانیم از بازی ها حتی به سود خود یعنی چیزی بیش از یک سرگرمی از آن بهره برد :w29: .

:w18:حال اگر در ان قانون مند باشیم چون اعتیاد به این گونه بازی بخاطر نامحدود بودن درگیر کردن قوه تخیل و تنوع در انها مخاطب را مجذوب و معتاد خود می کند .
بازی ها بر اساس نوع سبک رده بندی سنی می توانیم انتخاب کنیم من خودم بخاطر شرایط اجتماعیم منزوی بودم بازی ها باعث می شد اونی باشم که آروزمندم و حسش کنم هرچند کاذب و امروزه تشویق شدم به رشته کامپیوتر و پیش رفت خوبی در آن داشتم . شکرا :cap:
حال از نظر شما گیمر کیست؟چه خوصیاتی دارد؟ و آیا شما این را خوب و حتی نقطه قوط می دانید ؟یا اینکه مانند بعضی این را مخرب می دانید؟
:w26:



 
آخرین ویرایش:
بالا