گـــــــروه معمــــــاری "ان" NArchitects

آلوین

عضو جدید
کاربر ممتاز
Initiative in Design – 6

NArchitects


معماران‌ "ان" ، يك گروه معماری‌ جوان است كه در آمريكا و كانادا مشغول فعاليت هستند. اين گروه متشكل از "ميمی هوانگ" و " اريك بانگ" توانسته­اند موفقيت­های ‌بسياری را بدست آورند، ‌آنها در سال 2005 و 2007 يكی از برگزيدگان بوده­اند. آنها در سطح بين­المللی از چهره­های شاخته شده در تاليفات و نمايشگاه­ها می­باشند. "­ميمی هوانگ"، متولد ويتنام است. او درجه كارشناسی خود را از دانشگاهو كارشناسی ارشد را از دانشگاه هاروارد كسب كرده است و هم اكنون در دانشگاه ييل و بركلی مشغول تدريس می­باشد. "اريك بانگ" متولد كانادا است و مدرك كارشناسی خود را از دانشگاه مك گيل و كارشناسی ارشد را از دانشگاه هاروارد اخذ نموده است و در حال حاضر استاد مدرسه طراحی پارسون، ‌كالج برنارد/كلمبيا، دانشگاه بركلی و دانشگاه تورنتو می­باشد. آنها در مورد كارشان چنين می­گويند: (( كار ما ساخت و ساز ساختمان­ها، فضاهای عمومی، نمايشگاه­ها و... است. كانون توجه كار ما طراحی در مفاهيم تازه و ايجاد تكنيك­های جديد و خلاقانه می­باشد كه سنت­های مرسوم را دوباره تعريف كنند. هدف اين گروه بدست آوردن نهايت تاثير بصری با در نظر گرفتن شرايط اقتصادي، ‌مفاهيم،‌ مصالح و محيط زيست می­باشد)).




يك ساختار نمايشی است كه امسال برای كمپانی لكسوس و ارائه يكی از جديدترين مدل­های آن بنام در نيويورك بنا شد. اين كار در 4 روز متوالی و در معرض ديد عموم ساخته و به اتمام رسيد،‌ جسم صلبی كه در روز اول در مكان خود قرار گرفت، در پايان روز چهارم تبديل به جسمی شفاف و نورانی گشت كه درون آن فضایی خالی به شكل خودروی لكسوس تشكيل يافته بود. در روز نخست، جعبه­ای بزرگ و تيره رنگ در يكی از ميادين اصلی نيويورك قرار گرفت، با اين ايده كه قرار است از درون اين جعبه يك حجم به شكل خودرو خارج گردد. در طول چهار روز تكه­هايی از اين جعبه خارج شد كه شامل 21 تكه نيمه شفاف بود كه هر كدام از آنها هنگام كسر شدن از كل، يكی از پروفيل­های حجم خودرو را تشكيل می­دادند. حجم بر روی يك صفحه آلومينيمی قرار داشت كه در طول روز نقش نوررسانی به داخل را نيز انجام می­داد. در روز آخر تكه­های باقی مانده از جعبه خارج گشت و فرم ماشين را برجای گذاشت. درست است كه چنين ساختارهای نمايشی هميشه در خفا و بدور از ديد عموم اجرا شده است و مردم هيچ برداشتی از روند كار نداشته اند و در نهايت با ساختاری مواجه شده اند كه آنها را متحير كرده است ولی در اين كار ذهن عموم بطور ممتد از ابتدا تا انتها همراه سازندگان بود و اين يكی از نكات برجسته اين اثر می باشد.













پیوست: خودروی لکسوس از سری ماشین های تشریفاتی است که برای اولین بار در سال ۱۹۸۹ توسط کمپانی تویوتا ساخته شد. لكسوس مدل LS460 محصول سال 2007 اين كمپانی می­باشد.
 
بالا