گشتی در دنیای وحش

خیال شیشه ای

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تصويری نادر از مهر پدری در دنيای حيوانات!

تصويری نادر از مهر پدری در دنيای حيوانات!




بسياري از انسانها مايل به محافظت و نزديك نگه داشتن خانواده خود هستند

اما آرواره ماهي خالدار اين نزديكي را به حداكثر رسانده و فرزندان خود را در دهان حمل مي*كند.

خبرگزاری ایسنا: بسياري از انسانها مايل به محافظت و نزديك نگه داشتن خانواده خود هستند

اما آرواره ماهي خالدار اين نزديكي را به حداكثر رسانده و فرزندان خود را در دهان حمل مي*كند.


اين ماهي به ندرت به انجام چنين كاري مي *پردازد ولي يك عكاس فلوريدايي در يك فرصت نادر توانسته يك آرواره*ماهي پدر را به تصوير بكشد

كه خانواده خود را براي تفريح در دهان گذاشته و در درياچه وورث*لاگون مي*گرداند!







آرواره*ماهي خالدار يك دهان*پرور بوده و از اين رو گونه*هاي نر به انتقال تخم ها در دهانشان مي پردازند

و تا زمان تولد از آنها در برابر شكارچي*ها محافظت مي*كنند.


اين حمل و نقل دهاني بين پنج تا هفت روز به طول مي*انجامد.









ماهي به تصوير درآمده در يك طرف صورت خود از برآمدگي*هايي برخوردار بوده اما همچنان به حفاظت از فرزندان خود ادامه مي*دهد.

اين برآمدگي*ها نشانگر رويايي با يك كرم شب*تاب بوده كه باعث ايجاد اين صحنه بديع از مهر پدري در دنياي حيوانات شده است.






منبع: .bartarinha.ir
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
سمی ترین دریاچه:

به گزارش
[FONT=Tahoma, Arial]گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران،[/FONT] دریاچه های خاص در دنیا معمولا محلی برای جذب گردشگر هستند زیرا در این محل توریست ها قرار است با پدیده ای بسیار خاص روبرو شوند که در دیگر نقاط دنیا نمی توان مانندی برای آن ها پیدا کرد.

دریاچه "مربع آبی" یا "تالاب آبی" در انگستان یکی از دریاچه های خاص دنیاست که البته کمی با دیگر دریاچه های خاص متفاوت است. این دریاچه خاصیتی قلیایی دارد و هیچکس نمی تواند به آن نزدیک شود و رفتن به درون آن می تواند برای سلامت انسان بسیار خطرناک باشد.



این دریاچه که به نظر بسیار زیبا و خوش رنگ می آید دارای pH 11.3 است که نزدیک به عدد 14 بوده و خاصیت قلیایی آن بسیار بالاست. این عدد تقریبا نزدیک به pH سفید کننده هاست و مقدار سم موجود درون آن درحد بالایی قرار دارد.

در ساحل این دریاچه تابلوهای متفاوتی نصب شده است که هر کدام نشان دهنده خطرات این دریاچه است. وارد شدن به این دریاچه باعث بروز مشکلات پوستی و آسیب های چشمی می شود. تا به حال جسد حیوانات یا در برخی موارد انسان هایی در اطراف این دریاچه پیدا شده است.

خانواده هایی که در اطراف این دریاچه زندگی می کنند همگی خواهان آن هستند که این دریاچه مسدود شود چرا که فرزندان آن ها ممکن است آلوده شوند و البته هوای این منطقه نیز به مقدار زیادی سمی شده است.



 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
جانورانی که تغییر جنسیت می‌دهند

انسان‌ها تاریخی طولانی از تغییر قیافه به صورت جنس مخالف دارند. اما این پدیده منحصر به انسان نیست و در میان حیوانات هم هستند آنهایی که از جنسیت خود راضی نباشند.
از تئاترهای یونان باستان تا برنامه‌های تلویزیونی دنیای امروز، انسان‌ها تاریخی طولانی از تغییر قیافه به صورت جنس مخالف دارند. اما ما تنها جاندارانی نیستیم که می‌توانیم نقش جنس مخالف را خوب ایفا کنیم. در دنیای جانوران هم مخلوقاتی وجود دارند که در تغییر ناگهانی به جنس مخالف خود بسیار توانا هستند.
ماهی مرکب
بیایید با خود صادق باشیم. رفتار ما بسته به آدمی که با او باشیم، تغییر می‌کند، این تغییر کم و زیاد دارد اما همیشه اتفاق می‌افتد. ماهی‌های مرکب نیز همین درد را دارند.
ماهی مرکب نر بسته به اینکه با چه گروهی باشد، رفتارهای متفاوتی از خود نشان می‌دهد، به ویژه اگر آن گروه مختلط باشد و از نظر جنسی یک دست نباشد. تحقیقی در دانشگاه مک‌کوئری در سیدنی نشان داد که جنس نر می‌تواند دو نیمه بدن خود را چنان متفاوت از یکدیگر تغییر دهد که از یک سو ماده به نظر برسد و از سوی دیگر شبیه به دیگر ماهی‌های نر. وقتی یک ماهی مرکب نر، بین یک نر دیگر و یک ماهی ماده قرار بگیرد، ظاهر نر واقعی خود را به جنس ماده نشان خواهد داد تا توجه او را به خود جلب کند و سمت ماده‌نمای خود را به ماهی نر دیگر نشان می‌دهد. به این ترتیب ماهی نر دوم گمان می‌کند که درحال ملاقات با دو ماهی ماده است و هیچ گاه نخواهد فهمید که عاشقانه آرامی درست در مقابل چشمان او در جریان است.


مارهای بند جورابی



در بین همه تشریفات عاشقانه حیوانات، جفت‌گیری این مار از همه جالب‌تر است. در مینیتوبای کانادا که بیشترین تراکم این نوع مار در جهان را دارد، جنس‌های نر به آرامی و سستی، و بعد از هشت ماه آرامیدن در بستری سرد، از خواب زمستانی بیدار می‌شوند. شاید این خواب طولانی موجب کرختی و سستی آنها شده باشد، اما همچنان در سطح بالایی از هوشیاری برای جفت‌گیری با جنس‌ ماده قرار دارند. ولی در این هنگام، برخی از نرها از رفتار ماده‌ها تقلید می‌کنند.
محققان فکر می‌کنند که شاید دلیل این کار این باشد که ماده‌ها به دو دلیل شانس بیشتری برای بقا دارند. زمانی که جنس ماده ظاهر می‌شود، انبوهی از خواستگاران نر به دور او (یا نر ماده‌نمایی که آنها را گول زده است)گرد می‌آیند. مارهایی که در مرکز این توپ جفت‌گیری قرار دارند، از دست شکارچیان (عموما پرنده‌هایی که در جستجوی نرهای بی‌حال هستند) در امان می‌مانند؛ضمن آنکه گرمای بدن منتقل شده به این نرهای ماده نما اجازه می‌دهد تا به سرعت گرم شده و از تبدیل شدن به نهار پرندگان نجات یابند.


کفتار خالدار



این تنها نرها نیستند که ویژگی‌های جنس مخالف را اتخاذ می‌کنند. کفتارهای خالدار ماده به طور اجتماعی جنس برتر، بزرگ‌تر و تهاجمی‌تری نسبت به نرها هستند. اما تنها این رفتارشان‌ نیست که آنها را مردانه جلوه نمی‌دهد. به دلیل شباهت ظاهری دستگاه تناسلی نر و ماده این جانور، گاهی اوقات تشخیص نر از ماده کار ساده‌ای نیست.


لاله‌ماهی، طوطی‌ماهی و بازماهی



برخی جانوران فقط به شبیه کردن ظاهر خود به جنس مخالف اکتفا نمی‌کنند و واقعا جنسیت خود را عوض می‌کنند. لاله‌ماهی دلقکی که از بدو تولد نر متولد شده را در نظر بگیرید؛ اگر ماده این جانور بمیرد، نر غالب می تواند جنسیت خود را عوض کرده و تبدیل به یک ماده شود. در این صورت یک نر دیگر به نر غالب تبدیل می‌شود.
طوطی‌ماهی می‌تواند هنگام تولد هر یک از دو جنسیت نر یا ماده را داشته باشد، اما اندام‌های جنسی هر دو را در خود دارد و می‌تواند هر وقت بخواهد جنسیت خود را تغییر دهد. برخی از ماده‌ها حتی تبدیل به اَبَر‌نَر می‌شوند، یعنی نرهایی بزرگ‌تر با رنگ‌های زنده و درخشان.
از آن جالب‌تر، بازماهی است که توان تغییر جنسیت دوطرفه را دارد، به این معنی که می‌تواند از ماده به نر و دوباره به ماده تغییر جنسیت دهد.
در تعبیری شاعرانه می‌توان گفت که در اقیانوس، حتی جنسیت هم سیال می‌شود!
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
بدبوترین جانوران روی زمین! درحالی که اغلب حیوانات تصور می‌کند استتار، پوست سخت و درندگی بهترین دفاع در حیات وحش است، ۵ گونه هستند که می‌دانند بوی بد بهترین شیوه دفاع در برابر هر مهاجمی است! هیچ چیزی مثل بوی بد نمی تواند دیگران را فراری دهد. حتی حیوانات هم این را می دانند! بسیاری از حیوانات تا اندکی بوی بسیار بد حس می‌کنند، پا به فرار می‌گذارند و پنج گونه جانوری این موضوع را بهتر از هر جنبده دیگر روی زمین درک کرده‌اند.
کرکس
کرکس‌ها با قدرت استفراغ آشنا هستند. آنها لاشخورهایی هستند که مهمانی خود را بر روی گوشت فاسد حیوانات مرده برگزار می‌کنند. (البته آنها با پاک کردن محیط زیست و مناظر طبیعی از لاشه‌ها و باکتری‌های موجود در این لاشه‌ها برای ما انسان‌ها خیلی هم مفیدند). زمانی که کرکس‌ها احساس خطر می‌کنند، استفراغ می‌کنند تا بوی بد لاشه‌های خورده‌شده بلند شود و مهاجمان فرار را بر قرار ترجیح دهند. قی کردن به کرکس مجال پرواز و دور شدن سریع را خواهد داد و آن ماده متعفنی که به جا می‌گذراد خاری است به چشمان دشمن متجاوز. معمولا این روش موثری است، مگر این‌که مهاجم پرروتر از این حرف‌ها باشد.

صاریغ
با توجه به این که صاریغ‌ها می‌توانند خود را به مردن بزنند، تولید بود بد انتخاب اول آنها نیست. این حیوان گاهی چندین ساعت با زبان آویزان دراز می‌کشد تا شکارچی مرگ او را باور کند و در جای دیگری به دنبال غذای تازه بگردد. حتی اگر حمله چندین بار تکرار شود، باز هم آنها مثل مجسمه سر جای خود می‌مانند.
این بازیگران بی‌نظیر که حتی لیاقت دعوت شدن به هالیوود را هم دارند، برای طبیعی‌تر شدن بازی خود، بوی زننده جانوران مرده را هم از خود ساطع می‌کنند.

هوآتزین
برای ملاقات با یکی از بزرگ‌ترین خوانندگان، رقصندگان و نمایشگران دنیای پرندگان باید بینی خود را مسدود نگه دارید؛ چرا که این پرنده فکر می‌کند گاو است! این پرنده هواتزین نام دارد و بویی مانند کود گاوی تازه تولید می‌کند. غذای غالب این حیوان برگ است و تنها پرنده‌ای شناخته شده‌ای است که همانند گاو از روش تخمیر برای هضم استفاده می‌کند. این فرایند منجر به تولید بوی بدی می‌شود و این پرنده را شایسته نام پرنده بدبو می‌کند. آوازه بوی بد این پرنده چنان در حیات وحش پیچیده که هیچ موجودی تمایلی به شکار و خوردن گوشتش ندارد.

هزارپا
هزارپاها موجودات حقه بازی هستند. درست است که به کرم شباهت دارندد، اما حتی حشره هم نیستند. آنها جزو مفصل‌داران هستند و هم خانواده خرچنگ و عنکبوت‌ها. اما با وجود ظاهر ترسناکشان، برگ می‌خورند و انسان‌ها را نیش نمی‌زنند.
یکی از شیوه‌های دفاعی هزارپاها در مقابل شکارچیان متعددی که به دنبال آنها هستند (منجمله مارمولک‌ها و پرندگان)، به خود پیچیدن به صورت یک توپ است. برخی از آنها اسپری دفاعی مهلکی را آزاد می‌کنند که می‌تواند پوست و چشم را آزار دهد و بوی وحشتناکی هم دارد.
گفته می‌شود که هزارپاها ۳۰ نوع ترشح متفاوت شیمیایی دارند و بستگی به شانستان دارد که با کدام یک مواجه شوید. یکی از آنها سیانید هیدروژن است. نوعی دیگر نیز بنزوکویینون را آزاد می‌کند که می‌تواند دست شما را لکه دار کند.در واقع مواد ترشحی دفاعی آنها برای مقابله با حیوانات کوچک‌تر است، اما اگر در مقابله با یک انسان، چنین کاری انجام دهند، تنها کاری که فرد باید انجام دهد، شست و شوی دستانش است.
خرگوش دریایی
خرگوش‌های دریایی جانورانی خوشمزه ولی سمی هستند و به همین دلیل مطبوع ترین منو در زنجیره غذایی دریایی محوب نمی‌شوند. با این وجود این نوع خرگوش دریایی، روش دفاعی زیرکانه‌ای در تولید بوی بسیار بد دارد که در تضاد با همتاهای بوداری است که پیش از این با آنها آشنا شدید. خرگوش دریایی جوهر ارغوانی لزجی را ترشح می‌کند که گوشت این حیوان را برای صیادش بی‌مزه‌تر می‌کند.محققان دریافته‌اند که خرچنگ‌های دریایی که با جوهر خرگوش دریایی آغشته شده‌اند رفتارهای مضطربانه‌ای همانند تکان دادن دم و ساییدن قسمت‌هایی از دهان را نشان داده‌اند. تحقیقی با استفاده از خرچنگ‌های خاردار به عنوان شکارچی، نشان داده که رنگ جوهر خرگوش دریایی گیرنده شیمیایی خرچنگ را مسدود می‌کند و خرچنگ نمی‌تواند غذای خود را بو بکشد. به عبارت دیگر خرگوش دریایی بینی دشمنان خود مسدود می‌کند بنابراین آنها طعمه را نمی‌توانند تشخیص دهند.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
عجیب ترین حیوانات دنیا








خوک دریایی که در اعماق اقیانوس زندگی می کند




خرچنگ یتی، در سال 2005 در اقیانوس آرام، کشف شد




لاک پشت سفید




موش گوش دراز




این حیوان شباهت زیادی به دارکوب دارد و برای یافتن غذا درخت را سوراخ می کند




این مارماهی با عادت نامتعارف غذا خوردن یکی از منزجرکننده ترین موجودات دریایی لقب گرفته




خیلی کوچیکه!




تمساح هندی




ماهی گربه ای مودار




منقارکفشی پرنده ای بزرگ در مناطق آفریقایی است




ماهی پف کرده




بزمجه گردن چین دار یا بزمجه دوچرخه در استرالیا




میمون پوزه دار
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
دریاچه ای که پرنده ها را مجسمه می کند!

دریاچه های از جمله زیباترین محل های گردشگری است که سالانه افراد زیادی را به خود جذب می کنند و اگر محلی برای شنا در آن ها تعبیه شود دیگر سیلی از گردشگران را به خود جذب خواهد کرد ولی همه دریاچه های دنیا این خاصیت را ندارند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، معمولا در کنار هر دریاچه و محلی که آب وجود داشته باشد حیات وحش پرندگان مختلف نیز وجود دارد و گونه های مختلف از پرندگان موجودات در کنار دریاچه جمع می شوند.

برخی از دریاچه های تنها به خاطر موجوداتشان معروف هستند زیرا محیطی زیبا را به وجود می آورند اما دریاچه ای هم در دنیا وجود دارد که جوش بیشتر ترسناک است تا آنکه زیبا و خانوادگی باشد.



دریاچه "ناترون" در شمال تانزانیا دریاچه ای است که بسیاری از آن ترس دارند زیرا در اطراف این دریاچه به راحتی می توان پرنده های را پیدا کرد که بر اثر مواد درون آب دریاچه به مجسمه تبدیل شده اند. این دریاچه به عنوان یکی از مخوف ترین نقاط تانزانیا شناخته می شود.

این دریاچه از خاکسترهای آتش فشانی پر شده است و مواد تشکیل دهنده آن همان موادی است که مصری ها برای مومیایی کردن از آن استفاده می کردند. این دریاچه دارای قلیایی بالایی است که pH آن به 9 تا 10.5 میرسد.



آب این دریاچه گاهی اوقات تا 60 درجه سانتی گراد بالا می رود و زندگی کردن در آن برای هر موجودی می توان سخت و کشنده باشد همچنین قلیایی بودن آن باعث می شود تا هر موجودی خیلی سریع تبدیل به مجسمه شود.

در اطراف دریاچه به راحتی می توان موجودات یا پرندگانی را مشاهده کرد که خشک شده و تبدیل به مجسمه شده اند. آب این دریاچه با این میزان قلیایی بیشتر شبیه به آمونیاک می ماند. آب دریاچه ناترون خیلی سریع بدن پرندگان را سوزانده و آن ها را مومیایی می کند.

به تازگی عکاسی به نام "نیک برنت" از این منطقه دیدن کرده است و عکس های جالبی از آن گرفته است. او در خاطرات خود گفته است آب این دریاچه به قدری وحشتناک است که فیلم دوربین را نیز به راحتی و در چند ثانیه نابود میکند.







 

amin 2014

عضو جدید
کاندیداهای انتخاب زشت ترین حیوان جهان

کاندیداهای انتخاب زشت ترین حیوان جهان

[h=2]کاندیداهای انتخاب زشت ترین حیوان جهان/ تصویری[/h]ارسال شده در شهریور ۲۷, ۱۳۹۲
دیده بان حقوق حیوانات: انجمن حفاظت از حیوانات زشت (Ugly Animal Preservation Society) اخیرا برای انتخاب زشت ترین جانور جهان رای گیری کرد. در این رای گیری ماهی بلاب بیشترین رای را از آن خود کرد. این رای گیری برای جلب توجه جهانیان برای حفاظت گونه های در خطر انقراض انجام شد. این انجمن تلاش می کند مردم و گروه ها را از نیاز گونه هایی که برای عامه به اندازه پاندا و فیل جذاب نیستند آگاه کند.

میمون Proboscis و دماغی جذاب برای جب توجه ماده Blobfish یک خفاش از انگلیس Greater short-horned lizard



Flightless Dung Beetle



Kakapo




Pig-Nosed Turtle




The Titicaca water frog


Dromedary Jumping Slug



Axolotl


European Common Eel​



 

amin 2014

عضو جدید
یک روز عادی در اعماق خلیج فارس

یک روز عادی در اعماق خلیج فارس

[h=2]یک روز عادی در اعماق خلیج فارس/ تصویری[/h]ارسال شده در مهر ۱۸, ۱۳۹۲
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
تصویر اولین تمساح گوژپشت در دنیامردم برزیل از مشاهده تمساح گوژپشتی که ۳ متری به شدت شگفت زده شده اند به طوری که این تمساح به عنوان اولین تمساح گوژپشت جهان توصیف شده است.مطمئنا نمی توان تسماح ها را در زمره زیباترین موجودات طبیعت دانست اما این تمساح بینوا با داشتن یک قوز روی پشت خود ظاهر بدتری پیدا کرده است.این سوسمار تنها توسط پل گلدستاین عکاس حیات وحشت در تالابهای برزیل مشاهده شد.
گلدستان گفت که راهنماهای محلی به وی گفته اند که این نخستین بار است که تمساحی با این شکل و شمایل را مشاهده می کنند.اگرچه تمساح ها همواره در گروه های بزرگتر مشاهده می شوند این تمساح ۳٫۳۵ متری گوژپشت تنها بوده است.گمانه زنی کارشناسان برای توضیح علت این قوز از جراحت حین مبارزه یا نقص مادرزادی متنوع و مختلف است
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
عکس جغد قرمز دیده بودید؟!
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
[h=1] تمیز کردن دندان با میگوی زنده![/h]​
دنیای زیر آب همیشه شگفتی ساز بوده است. این شگفتی گاهی اوقات با پیدا شدن موجودی جدید به مرحله ظهور می رسد و گاهی اوقات انسان ها دست به اقدامات جالبی در اعماق اقیانوس می زنند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، میگوهایی که ممکن است آن ها را در وعده غذایی خود داشته باشید وظیفه ای خاص در اعماق اقیانوس دارند و آن هم تمیز کردن دهان ماهی های دیگر است. میگوها به نوعی مسواک های دریای شناخته میشوند.

"راسل لمن" پسر بچه آمریکایی است که در اقدامی عجیب اجازه داد میگوها دهان او را تمیز کنند. این حرکت تا به حال توسط فرد دیگری انجام نشده بود زیرا کمتر کسی جرات انجام چنین کاری را پیدا می کند.



این نوجوان 13 ساله در حال غواصی در منطقه بالی در اندونزی بود که متوجه چند میگو شد که در حال تمیز کردن یک ماهی بودند. این ماجرا او را کنجکاو کرد تا مسواک زدن با میگوها را کمی تجربه کند و از این رو به سراغ میگوها رفت.

این نوجوان گفت:"ابتدا به سمت میگوها رفتم ولی آن ها فرار کردند سپس مدتی صبر کردم و وقتی میگوها بازگشتند دهانم را باز کردم و آن ها نیز سریع به داخل دهانم آمدند و مابین دندان هایم را تمیز کردند." او در ادامه حس این کار را به مانند آن می دانست که یک دندانپزشک با دست های کوچک دهانش را تمیز کرده است.




 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
[h=1] قورباغه ای که ناجی موش بیچاره شد[/h]​
دنیای حیوانات زیبایی های فراوانی دارد زیرا این موجودات در تمام شرایط به هم کمک می کنند و گاهی اوقات می توان اتفاقات بسیار عجیبی را در دنیای آن ها مشاهده کنیم.
گاهی اوقات حیوانات در طبیعت از یکدیگر تغذیه می کنند اما همیشه این قضیه شکار و شکارچی برپا نیست و در شرایطی حیوان ها به عنوان پشتیبان به هم میرسند و کمک های زیبایی به یکدیگر می کنند. گاهی اوقات حتی جان یکدیگر را از مرگ نجات می دهند.


"اعظم حسین" عکاسی است که چند وقت پیش در حال عبور از برکه ای کوچک بود که ناگهان متوجه شد موشی درون آب گیر افتاده است و قورباغه ای ر حال کمک کردن به او است. این مورد که امری عجیب است باعث کنجکاوی بیشتر این عکاس شد.



او در توضیح مشاهداتش میگوید: این دو موجود بامزه ابتدا کمی با زبان حیوانی با یکدیگر صحبت کردند و سپس موش که در حال غرق شدن بود روی کول قورباغه پرید و به سمت ساحل حرکت کرد.

این عکاس می گوید اگر قورباغه در محل حاضر نمی شد حتما موش بیچاره جانش را از دست می داد اما این منجی توانست فرصتی دوباره به موش برای زندگی بدهد. البته پس از رسیدن به ساحل هر دو موجود خیلی سریع پنهان شدند.

 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
[h=1] عظیم‌ترین حیواناتی که نمی شناسید[/h]​
دنیای حیوانات بی پایان است و کسی نمی تواند انتهای آن را بیابد زیرا همه روزه دانشمندان گونه های مختلفی از حیوانات را کشف می کنند و بیشتر در دل این دنیای بی پایان فرو میروند.
هر دسته از حیوانات، گونه های مختلفی دارند که زیرشاخه های آن حیوان را تشکیل می دهد. این گونه ها ممکن است از نظر اسمی یکسان باشند اما تفاوت های مختلفی دارند که دانستن آن خالی از لطف نیست. در ادامه با تعدادی از بزرگترین حیواناتی آشنا خواهید شد که هیچگاه شاید اسم آن ها را هم نشنیده باشید.


**هزارپا



هزارپاها با آن حالت عجیب پاها و حرکتشان شاید به نظر کوچک و بی آزار باشند اما دستگاهای آدم کشی قوی هستند که نمی توان از دست آن ها به راحتی در رفت. بزرگ ترین نوع این موجود عجیب در پرو زندگی میکند و نزدیک به 28 سانتی متر طول دارد. زخم هایی که این موجود ممکن است روی بدن ایجاد کند گاهی تا 5سانتی متر عمق خواهند داشت و معمولا کشنده است.

**خرچنگ



این موجودات معمولا از دسته حیوانات کوچک شناخته می شوند و شاید چنگک های قوی داشته باشند اما کسی از آن ها نمی ترسد و فرار نمیکند. ولی نوع تازمانیایی خرچنگ ها، ترسناک ترین موجودات رودخانه هستند. این خرچنگ می تواند تا یک متر رشد کرده و سه کیلوگرم وزن دارد. کمتر کسی جرات نزدیک شدن به این خرچنگ های عجیب را پیدا می کند.

**گاومیش



در میان حیوانات گروهی وجود دارد که به "مگافونا"مشهور هستند و حیوانات عظیم الجثه در آن قرار میگیرند. در میان حیوانات این دسته یک نوع گاومیش وجود دارد که به نام"گورو"شناخته می شود. این گاومیش وزنی 1600کیلویی دارد و قد آن می تواند به 3 متر برسد. در یک مورد خاص دیده شده است که گورو یک ببر را از وسط نصف کرده و از دست آن گریخته است. این گاومیش بیشتر در هند دیده شده است.

**قورباغه



قورباغه ها موجوداتی کوچک و بامزه هستند که به راحتی در دست قرار میگیرند و اگر هنوز فکر میکنید این موجودات جالب هستند بهتر است سری به آفریقای جنوبی بزنید تا با بزرگترین قورباغه دنیا آشنا شوید. این موجودات می توانند تا 4 کیلوگرم وزن داشته باشند و رژیم غذایی آنها پشه و حشرات نیستند بلکه زبانشان مخصوص شکار پرندگان کوچک است.

**مرغ دریایی



نام مرغ دریایی را شنیده اید اما شاید با گونه پهناور یا شگفت انگیز آن آشنا نباشید. این پرنده های عجیب بزرگترین در میان پرندگان دریایی شناخته می شوند. پهنای بال آن ها به 3.5متر میرسد و وزنشان نزدیک به 13کیلوگرم است. این پرنده ها با این قد و وزن به مانند هواپیماهای شکاری بر فراز دریا پرواز می کنند و توانایی آن را دارند که در 12روز 6000 کیلومتر سفر کنند.
 

amin 2014

عضو جدید
عجیب و غریب‌ترین دماغ‌ها در دنیای حیوانات/ تصویری

عجیب و غریب‌ترین دماغ‌ها در دنیای حیوانات/ تصویری

[h=2]عجیب و غریب‌ترین دماغ‌ها در دنیای حیوانات/ تصویری[/h]ارسال شده در مهر ۲۹, ۱۳۹۲
دیده بان حقوق حیوانات: فیل، موش‌کور دماغ‌ستاره‌ای و میمون پوزه‌دراز شاید به خاطر بینی خود مشهور شده باشند، اما به پای ماهی تکشاخ، بوزینه، فیل ‏سلیطه، خفاش دماغ‌شمشیری و کوسه جنی نمی‌رسند.‏
همه ما کلی چیز راجع به فیل‌ها، موش کور دماغ ستاره‌ای، و میمون پوزه دراز که بینی آنها منجر به نام‌گذاریی آنها شده است، ‏خوانده‌ایم، اما بگذارید با ۵ جانور دیگر آشنایتان کنیم که بینی آنها، در عجیب و غریب بودن، دست کمی از بالایی‌ها ندارد ‏

ماهی تکشاخ
زل زدن به صورت دیگران کار مودبانه‌ای نیست، اما وقتی که با ماهی حیرت‌انگیز، بامزه و تا حدی گیج کننده تک‌شاخ روبرو می‌شوید، ‏اجتناب از این کار چندان ساده نیست. ۴ گونه از ۱۸ گونه بالغ از این ماهی اقیانوس هند همانند ماهی تکشاخ حاشیه سفید (با نام علمی Naso annulatus) دارای یک ‏زینت شاخ مانند هستند و به این علت نام افسانه‌ای تک شاخ گرفته‌اند. چهار گونه دیگر صورت قلمبه‌ای دارند که بیشتر شبیه به یک ‏برآمدگی است تا یک شاخ. در حال حاضر مشخص نیست که این شاخ‌ها برای چه منظور است اما هر کاربردی داشته باشد، آنها را ‏موجوداتی مسحور کننده ساخته است. ‏
در آکواریوم ملی بالتیمور که چندین گونه از ماهی‌های تک‌شاخ نگه‌داری می‌شوند، دو نوع شاخ‌دار این ماهی نیز وجود دارند که شامل ‏ماهی تک‌شاخ تیغ آبی و ماهی تک‌شاخ خال‌دار هستند. این ماهی‌های بدبو با استفاده از راه‌های فراوانی از خود محافظت می‌کنند، یکی ‏از این راه‌ها دو مهره برجسته این ماهی است که هر یک از یک سمت بدن ماهی بیرون زده می‌تواند زخمی ناجور بر بدن شکارچی ایجاد ‏کند.‏


بوزینه
شاید در طول تاریخ آرایش کردن مردها عجیب به نظر می‌رسیده، اما برای بوزینه‌های نر با چهره رنگ‌ شده این یک ویژگی است. این نوع ‏رنگی شدن کاری است که آنها برای جفت‌گیری انجام می‌دهند.‏
این بوزینه‌ها (با نام علمی Mandrillus sphinx) بزرگ‌ترین میمون‌ها و شاید پررنگ‌ترین پستانداران جهان هستند و جالب‌تر این‌که جنس نر این حیوان هم بزرگ‌تر است و ‏هم در رنگ و لعاب داشتن از همتاهای ماده خود جلوتر. آنها بینی‌های قرمز رنگ دارند و سیمایشان توسط پوست آبی رنگی پوشیده ‏شده که این رنگ‌ها را بیشتر نشان می‌دهد. و این رنگ‌آمیزی با قرمز روشن بر روی ناحیه تناسلی و آبی روشن‌‌تری در منطقه پشت این ‏حیوان تکرار شده و چنین تنوع رنگی باعث می‌شود تا جنس ماده به راحتی جفت خود را از دیگر میمون‌های درون جنگل تشخیص ‏داده و دنبال کند.‏
بررسی‌های پژوهشگران نشان داده که هرچند جثه و قدرت جنگیدن از ملاک‌های برتری در انتخاب جفت برتر است، اما بوزینه نری که ‏روشن‌ترین رنگ‌ها را دارد، خانواده پرجمعیت‌تر و فرزندان بیشتری نیز خواهد داشت.‏


فیل سلیطه
فیل سلیطه نه فیل است و نه سلیطه، اما با هر دوی آنها ارتباط خانوادگی دارد. این حیوان که روزگاری تصور می‌شد هم ‏خانواده جوجه تیغی و موش کور باشد، آن قدر منحصر به فرد هست که خانواده خودش را داشته باشد، خانواده‌ای که نام علمی آن ‏ماکروسلیدیدا است و بررسی دی‌ان‌ای آن نشان داده که از خانواده پستاندارانی موسوم به آفروتریا هستند که نیای مشترکی در افریقا ‏داشته‌اند.‏
خانواده آفروتریا آن قدر بزرگ است که هم فیل‌ها عضوی از آن هستند و هم گاوهای دریایی، و تازه آردوارک‌ها هم عضوی از همین ‏خانواده هستند.‏


خفاش دماغ شمشیری
خفاش دماغ شمشیری (با نام علمی Lonchorhina aurita) یک برامدگی دراز دارد که برگه بینی نامیده می‌شود. این اندام در انواع مختلف خفاش‌ها شکل‌ها و اندازه‌های ‏متفاوتی دارد و به آنها کمک می‌کند که در جریان مکان یابی صوتی خود، بهتر بر روی هدف تمرکز کنند. در این خفاش، که بومی ‏جنگل‌های امریکای جنوبی است، برگه بینی تا جای مشخصی جلو می‌آید و تقریبا هم اندازه گوش‌های دراز این حیوان است.‏


کوسه جنی
در فولکلورها، جن‌های کوتوله دردسرساز و برخی اوقات به غایت ناخوشایندند، و در نقاشی‌ها و فیلم‌ها هم با بینی‌های دراز نوک تیز ‏تصویر می‌شوند. کوسه جنی (با نام علمی Mitsukurina owstoni) همه مشخصات لازم برای یک جن کوتوله را دارد.‏
این کوسه سفید صورتی با باله‌های آبی و پوست لاستیک مانند خود، یکی از نادرترین کوسه‌ها است و هیچ کس نمی‌داند چرا این صورت ‏دراز را دارد: بینی دراز این کوسه در صید ماهی به هیچ کارش نمی‌آید، ولی شاید در تشخیص بعضی سیگنال‌های الکتریکی کمکش کند. ‏اگر بینی دراز این کوسه برای ترساندن کسی کفایت نکند، آن گاه دندان‌هایش را بیرون می‌آورد و چنان طعمه خود را می‌درد که فقط به ‏درد نمایش در فیلم‌های ترسناک می‌خورد.‏

منبع: خبرآنلاین
 

amin 2014

عضو جدید
خارق‌العاده‌ترین حیوانات روی کره زمین/ تصویری

خارق‌العاده‌ترین حیوانات روی کره زمین/ تصویری

[h=2]خارق‌العاده‌ترین حیوانات روی کره زمین/ تصویری[/h]ارسال شده در مهر ۲۹, ۱۳۹۲
دیده بان حقوق حیوانات: در مجموعه تصاویر گرفته شده از جانورانی با قدرت خارق العاده توسط جانورشناسان تأیید و معرفی شده اند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، موجودات فوق تا قبل از شناسایی و‌ آشنایی با قدرت های طبیعی آنان وجودشان دور از ذهن و در مواردی غیر ممکن در تصورات انسانی به شمار می رفت.

چیتانس موجودی نرم تن با دندان های مغناطیسی است این موجود چهره نداشته و در اعمال اقیانوس ها زندگی می کند و قادر است سخت ترین چیزها با دندان های مغناطیسی خود خرد و نابود سازند.
قورباغه مودار: این دوزیست از طریق پاهای خود می‌تواند مانند انواع موجودات پستاندار و گوشخوار دیگر بدن قربانی خود را له و صرف وعده غذایی خود کند.

مار افعی قادر است اشعه مادون قرمز را ببیند حتی در گودال، بنابراین هیچ موجودی نمی‌تواند از دید این مار پنهان بماند مگر آنگه در داخل فریزر پنهان باشد.


ماهی سالمون دارای حس مغناطیسی بسیار قدرتمندی است که آن را قادر می‌سازد تا به خانه‌اش هدایت شود.


زنبورها با حس بی‌نظیر خود قادرند تا میدان الکتریکی ایجاد شده در گل را برای پیدا کردن گرده شناسایی کنند؛ در واقع گل نوعی میدان الکتریکی تولید می‌کند که زنبور قادر به شناسایی آنهاست.


دو نوع از انواع میگو که تمام رنگ‌ها از جمله اشعه ماوراء بنفش را در بدن خود تولید می‌کنند و با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت قادر به دویدن در کف اقیانوس هستند.


میگوی جرقه زن که با گرمای بدن خود قادر به ایجاد جرقه و شلیک کردن در کف اقیانوس است و برای فراری دادن مهاجمان به کار می‌گیرد هنگام ایجاد جرقه برای شلیک، دمای بدن این میگو بسیار بالا می‌رود.


نوعی هزارپا که به اژدها معروف است و با شکلیک سم قربانی خود را از پای درمی‌آورد.


خیار دریایی در اصل به نام مایع پرنده که با باز و بسته کردن شکاف‌های موجود در بدنش حرکت می‌کند.


سوسک بمب افکن می‌تواند در یک واکنش شیمیایی در بدن خود ایجاد یک بمب با سرعت جت هنگام خروج ایجاد کند و مهاجم را نابود سازد.


مارمولک قادر به راه رفتن بر روی صاف‌ترین سطوح نظیر شیشه با پاهای مجهز به هزاران پرز است. مارمولک همچنین دم از دست رفته خود را باز می‌یابد.


مرغ چنگ که خانواده گنجشک سانان است، می‎تواند هر نوع صدایی را تقلید کند و با آنکه ظاهری جالب دارد، بیش از همه برای توانایی‌اش در تقلید صدا شناخته شده است. این پرنده صداهای پیراموش را بازسازی می‌کند. صداهایی مانند صدای دینگو، اره برقی، آلارم ماشین و حتی صدای بسته شدن دریچه دوربین عکاسی هنگام عکس گرفتن، گریه نوزاد و صدای صحبت انسان.


پلاتی پیوس دارای حس ششم است و این بدان معناست که سیگنال‌های الکتریکی تولید شده در عضلات بدن قربانی خود را در آب حس کند.


مارماهی الکتریکی قادر است شوکی الکتریکی برابر با ۶۰۰ ولت را تولید کند که برای حس کردن آن نیازی به حس ششم نیست.


مارمولک شاخدار قادر است خون از چشم خود شلیک کند.


ده پا نرم تن دریایی که استاد استتار در اعمال اقیانوس است که با نزدیک شدن طعمه به شکل واقعی خود تبدیل می‌شود.


عروس دریایی که زندگی جاودانه دارد و بارها و بارها قادر به جوان سازی خود است و چرخه زندگی خود را از اول آغاز کند.


تاردیگرید جانوار آبزی کوچکی که با هشت پا که به عنوان گونه ای از پیچیده ترین جانواران آبزی شناخته شده به طوری که قادر به زندگی در دمای صفر مطلق مانند یخچال های قطبی با دمای نقطه جوش نظیر چشمه‌های آب گرم جوشان و یا در برابر فشار عمیق ترین اقیانوس‌ها و یا در خلاء خارج از جو زمین زنده بمانند.


 

amin 2014

عضو جدید
تصاویر ناب نشنال‌جئوگرافیک از شکوه حیات وحش/ تصویری

تصاویر ناب نشنال‌جئوگرافیک از شکوه حیات وحش/ تصویری

[h=2]تصاویر ناب نشنال‌جئوگرافیک از شکوه حیات وحش/ تصویری[/h]ارسال شده در مهر ۲۷, ۱۳۹۲
دیده بان حقوق حیوانات: این پنجره‌ای رو به حیات وحش است؛ دنیایی که شیرها، فیل‌ها و اورانگوتان‌ها هنوز بر آن حکمفرمایند و ما هنوز می‌توانیم با رویای چنین دنیایی هر روز صبح بیدار شویم.
طی ۱۰ تا ۱۵ سال آینده، آخرین مناطق غیرمسکونی زمین زیر سلطه جمعیت رو به رشد انسان قرار می‌گیرد و در اثر تغییرات آب و هوایی فزاینده نیز آب خواهد رفت. زمانی‌که تمام زیستگاه‌های حیات وحش از بین روند، تنها نواحی حفاظت شده حصارکشی شده برای ما باقی خواهد ماند. تورگردانان، جنگل‌بانان، محققان، بوم‌گردشگران، عکاسان، هنرمندان و حافظان محیط‌زیست سراسر دنیا هر روز مطالعات، عکس‌ها و نوشته‌های خود را برای حمایت، حفاظت، و بزرگداشت «وحش» با خوانندگان، همکاران، علاقمندان و اجتماعات محلی به کار می‌گیرند.
عکس‌هایی که در این گزارش می‌بینید، پنجره‌ای رو به دنیای آنها هستند؛ دنیایی که شیرها، فیل‌ها، اورانگوتان‌ها و پلنگ‌ها هنوز بر آن حکمفرما هستند و ما می‌توانیم رویاپردازی بیدار شدن هر روز صبح را در چنین دنیایی داشته باشیم. این عکس‌های حیرت‌آور حاصل همکاری Ranger Diaries و The Bush Boys هستند؛ عکس‌های که قصد دارند تا زیبایی، آزادی و شکوه حیات‌وحش را به حداکثر افراد ممکن سراسر دنیا هدیه کنند.

ضیافت شام
در این عکس که توسط گرگ مک‌کال پیت و در پارک کروگر آفریقای جنوبی گرفته شده است، گله‌ای شیر مشغول غذا خوردن است. زمانی‌که نوبت به حضور بر سر میز شام می رسد، تمام عشق و محبت میان اعضای گله رنگ می‌بازد.


چشم سلطان
این نمای نزدیک از صورت شیر را فیلیپ بائرشی گرفته است. چشمان شیر نشان می‌دهد که ظاهرا حیوان از مزاحمت عکاس در میانه خواب ظهرگاهی چندان خشنود نیست.


چشمان سبز
این عکس زیبا از چشمان سبز پلنگی در تیم‌باواتی آفریقای جنوبی را کیت کانلی تورگردان شکار کرده است.


سیاه با راه راه سفید
این عکس زیبا از گورخر آفریقایی که در سایه روشن طلوع آفتاب گوش به زنگ ایستاده است، توسط تریستان دیک در شنزار شیرهای آفریقای جنوبی گرفته شده است.


آردوارک
زمستان‌های منطقه کارو آفریقای جنوبی، بهترین اوقات سال برای تماشای آردوارک‌ها است؛ چرا که فعالیت آردوارک‌ها به دلیل زیاد شدن فعالیت موریانه‌ها بیشتر می‌شود. موریانه‌ها غذای اصلی آردوارک‌ها را تشکیل می‌دهند. عکاس این عکس، اتین اوستوزین تورگردان است.


توله کفتارها
منطقه شنزار شیرها واقع در پارک سابی آفریقای جنوبی، میزبان حیوانات مختلفی است؛ از جمله کفتارهایی که معمولا عادت دارند تا به طعمه سایر شکارچیان دستبرد بزنند. این دو توله کفتار نیز منتظرند تا مادر آنها با نتیجه دستبرد خود از راه برسد.


نبرد بر سر شهد
دو مرغ سانبرد سبز بر سر اینکه کدام یک حق استفاده از شهد گل‌های این درختچه را دارند، نبردی دیدنی را در میانه آسمان شکل داده‌اند. این عکس را جیمز کید تورگردان، در کواندو آفریقای جنوبی گرفته است.


دزد شب‌رو
این دزد نابه‌کار سعی دارد تا شکار پلنگ را از چنگال آن در آورد. سگ‌های وحشی آفریقایی نیز همانند کفتارها برای سیر کردن شکم خود، از بقایای شکار سایر حیوانات و یا دزدیدن طعمه آنها تغذیه می‌کنند.


کاراکال
عکس این سیاه‌گوش را کن دیبال در منطقه حفاظت شده ماسای مارا کنیا گرفته است. نام کاراکال از لغات ترکی «کارا کولاک» گرفته شده است که همان معنای سیاه‌گوش را می‌دهد. شهرت این شکارچیان به پرش‌های ظاهرا غیرممکنی است که برای شکار پرندگان در میانه هوا انجام می‌دهند.


توله‌ها بازیگوش
این توله روباه‌های بازیگوش فارغ از تمام دنیا، مشغول بازی با یکدیگر در کالاهاری بوتساوانا هستند.

شکار میرکت
این عکس که توسط کایل نوبرگا گرفته شده است، یکی از صحنه‌های نادر آفریقا است. گربه وحشی در سکوت محض خود را به میرکت نزدیک کرد، و ناگهان حیوان از همه جا بی‌خبر را شکار کرد. پنهان‌کاری و سرعت عمل گربه وحشی به اندازه‌ای بود که عکاس ابتدا متوجه نشد چه اتفاقی در حال رخ دادن است.


زیر باران
طبعیت آفریقا تنها شامل حیوانات شکارچی و صحنه‌های خشن نیست. نمونه آن، این آهوی زیباست که زیر باران نظاره‌گر نگاه عکاس به خود است.


نزاع برای بقا
دو یوزپلنگ تلاش می‌کنند تا این گوزن یالدار آفریقایی را به زیر بکشند؛ طعمه‌ای که ظاهرا خیلی از دهان آنها بزرگ‌تر است. عکاس این عکس به یادماندنی، ماتیو کوفام تورگردان است که آن را در پارک ملی سرنگتی تانزانیا شکار کرده است.
منبع: خبرآنلاین
 

amin 2014

عضو جدید
دنیای زیبای حیوانات/ تصویری

دنیای زیبای حیوانات/ تصویری

[h=2]دنیای زیبای حیوانات/ تصویری[/h]ارسال شده در آبان ۲, ۱۳۹۲



 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
شاید فکر کنید کشف موجودات جدید فقط به حشرات و جانداران بسیار ریز محدود است، اما این‌طور نیست. گونه‏‌هایی از حیوانات با جثه‏‌های نسبتاً بزرگ هم هستند که از چشمان تیزبین آدم‏‌ها دور مانده‏‌اند و در کتاب‏‌ها نامی از آن‏‌ها نیامده است.
مثلاً در همین 10 سال گذشته، چندین پستاندار در گوشه و کنار دنیا کشف شده‌اند. کشف شدن یعنی قبل از این دانشمندان آن‌ها را نمی‌شناختند و بررسی‌شان نکرده‏ بودند و در طبقه‏‌بندی جانواران اسم و جایی نداشته‏‌اند!
یک پارک ملی در ماداگاسکار، زادگاه این پستاندار بامزه است. گفته می‏‌شود ن‍ژادش به دو میلیون سال پیش بر می‌گردد. گودمن، نام نخستی‏‌شناسی است که این موش را کشف کرده و به‌خاطر آن جایزه‏ گرفته است. «نخستی‏‌شناسی» علمی است که به بررسی نخستی‌سانان زنده و منقرض شده، رفتارها و زیستگاه‏‌های آن‏‌ها می‏‌پردازد. یعنی پستاندارانی مربوط به میلیون‏‌ها سال قبل که به تدریج از بین رفته یا تکامل پیدا کرده‎‏اند.




این موش در جنگل‏‌های دورافتاده‏‌ی اندونزی کشف شده است. این گونه، به موش‏‌های بی‏‌دندان معروف‌اند چرا که فقط دو دندان دارند و غذایشان کرم‏‌های خاکی است.



این که خفاش است دیگر، کشف شدن نمی‏‌خواهد! اما یک جانورشناس متوجه تفاوت‏‌های این خفاش با گونه‏‌های شناخته شده می‏‌شود. این جانور در گینه‏‌ی نو کشف شده است و چیزی بین خفاش و مرغ مگس‌‏خوار است.


با این‌که حدود 10 سال پیش کشف شده، اما به‌خاطر تنبل بودنش، در همین مدت کوتاه کلی معروف شده است! جزیره‏‌ای در نزدیکی پاناما در آمریکای مرکزی، محل زندگی این حیوان است. این گونه از پستانداران بسیار تنبل‌اند. آن‌ها ساعت‏‌ها روی یک درخت می‏‌نشینند و در روز بیش‏‌تر از سه یا چهار‌بار جایشان را عوض نمی‏‌کنند!


جنگل‏‌های بارانی آمازون در برزیل، جایی است که این جانور کمیاب کشف شده است. این میمون‏‌ها، دمی دراز و لکه‏‌هایی نارنجی رنگ بر بدن دارند. میوه، حشرات و تخم پرندگان و مهره‏‌داران را می‏‌خورند و تا 25 سال عمر می‏‌کنند. تحقیقات دانشمندان روی این پستانداران هنوز کامل نشده است.​


21سال پیش، گروهی جانورشناس، باقی‌مانده‏‌ی استخوان‏‌های حیوانی را دیدند که به‌دست شکارچیان از بین رفته بود. استخوان‌ها به هیچ‌کدام از گونه‏‌های شناخته‌شده‏ نمی‏‌خورد. آن‏‌ها مدت‌ها برای پیدا کردن این جاندار تلاش کردند، اما تا 18 سال بعد کسی موفق نشد. این‌گونه از کمیاب‏‌ترین پستانداران کره‏‌ی زمین به شمار می‏‌آید، در ویتنام زندگی می‏‌کند و خیلی به گوزن‏ شبیه، اما از آن‏ کوچک‏‌تر است.


این میمون خجالتی و آرام در کنگو کشف شد که در آن زمان 28 ساله بوده است. بعد از کشف شدن،‌ چند سال روی آن تحقیق شد تا این‌که پارسال مقاله‏‌ای درباره‌‌اش چاپ شد و به‌طور رسمی به فهرست میمون‏‌ها اضافه شد. از 29 سال پیش تاکنون این دومین میمون آفریقایی است که کشف می‌شود و دانشمندان را متعجب می‏‌کند!​


 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
سفر به دنیای زیباترین موجودات جهان/ عکس

لوک ویتور عکاس خلاق فرانسوی تصاویری دیدنی از زیباترین موجودات جهان شامل پرندگان رنگارنگ تا موجودات دریایی درخشان در نقاط مختلف جهان تهیه کرده است. این تصاویر در برگیرنده گونه‌های کمیاب خزندگان و پرندگان بومی جنگل‌های بارانی، ماهیان و موجودات کوچک دریایی، حیوانات و پرندگان ساکن آمریکایی جنوبی، آسیا و اروپا است.


لوک ویتور عکاس خلاق فرانسوی تصاویری دیدنی از زیباترین موجودات جهان شامل پرندگان رنگارنگ تا موجودات دریایی درخشان در نقاط مختلف جهان تهیه کرده است.
(ایسنا)، این تصاویر در برگیرنده گونه‌های کمیاب خزندگان و پرندگان بومی جنگل‌های بارانی، ماهیان و موجودات کوچک دریایی، حیوانات و پرندگان ساکن آمریکایی جنوبی، آسیا و اروپا است.
آفتاب پرست (Chameleon) یکی از خانواده‌های خزندگان محسوب می‌شود و بیش از 60 گونه از این موجود در جهان وجود دارد.
ماهی ماندارین (Mandarin fish) گونه کوچک و رنگارنگی از ماهیان بومی اقیانوس آرام است.
طوطی دم بلند آبی و زرد (Macaw) از گونه طوطی‌های بومی آمریکای جنوبی است که با توجه به رنگهای زیبای پرها نامگذاری شده است.
کاکل دار اروپایی (European Crested Tit) این پرنده کوچک و زیبا دارای سر تاج خروسی و کاکل دار است.
مرجانیان یا کنیداریا (Cnidaria) یکی از گونه‌های پرتعداد دریایی محسوب می‌شود.
پرنده Red Bishop بومی مناطق تالابی در آفریقا است.
شقایق لوله‌ای (anemone / cerianthid) با وجود شباهت به شقایق‌های دریایی به زیرگروه دیگری تعلق دارند.
غزال عربی (Arabian Oryx) با شاخ راست و بلند، گونه منحصر به فردی محسوب می‌شود.
کبوتر تاجدار جنوبی (Southern Crowned Pigeon) در فهرست گونه‌های در معرض خطر قرار دارد.
توکان زرد و قرمز (Barbet)‌ پرنده رنگارنگ بومی شرق آفریقا است.
آخوندک (Mantis) بومی جنگل‌های بارانی در آسیای جنوبی است و چهار پای این حشره تداعی کننده گلبرگهای گل است.
ایگوانا (Iguana) بومی نواحی استوایی آمریکای مرکزی و جنوبی است که بین 1.2 تا 1.8 متر طول دارد.
زنبور خوار گردن سفید (White-Fronted Bee Eater) در کلونی‌های 200 تایی زندگی کرده و از زنبورها تغذیه می‌کنند.
پرنده تاجدار خاکستری (Southern Crowned Pigeon) تنها گونه از این پرنده ساکن بر روی درختان است.
مرغ مگس خوار (Hummingbird) یکی از کوچکترین پرندگان جهان است.


آفتاب پرست



ماهی ماندارین



طوطی دم بلند آبی و زرد



کاکل دار اروپایی



مرجانیان یا کنیداریا



پرنده Red Bishop



شقایق لوله‌ای



غزال عربی



کبوتر تاجدار جنوبی



توکان زرد و قرمز



آخوندک



ایگوانا



زنبور خوار گردن سفید



مرغ مگس خوار



پرنده تاجدار خاکستری

 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
غول پیکرترین حیوانات دنیا

غول پیکر واژه ای است که تنها زمانی استفاده دارد که حیوانات بسیار بزرگ روی کره خاکی دیده می شوند. این حیوانات که ذاتی ریز نقش دارند گاهی به طور غیرعادی رشد می کنند و تبدیل به بزرگترین حیوانات میان دوستان خود می شوند.
تا به حال جانورشناسان توانسته اند تعدادی از بزرگترین حیوانات هر گونه را کشف کنند که در نوع خود بسیار عجیب بوده اند. برخی از این حیوانات این روزها منقرض شده اند اما روزگاری روی این کره خاکی حکمرانی می کردند. در ادامه با حیواناتی آشنا خواهیم شد که در میان هم کیشان خود به طور غیر عادی از همه بزرگتر هستند.

**پرنده فیلی



تا اواخر قرن 17 میلادی ماداگسکار میزبان پرنده ای بود که به آن "پرنده فیلی" گفته می شد و اندازه ای باورنکردنی داشت. این پرنده 3 متر ارتفاع داشت وگاهی اوقات وزنش به 400 کیلوگرم هم می رسید از این رو بسیاری آن را فیل حیوانات می دانستند. این پرنده افرادی که آن را نمی شناختند را بسیار می ترساند و حتی گاهی اوقات عده ای بیهوش می شدند. این پرنده پستاندار نبود و تخم می گذاشت. تخم این پرنده نزدیک به 5 برابر بزرگتر از تخم مرغ های امروزی بود. شکا بی حد و اندازه دلیل اصلی از بین رفتن این حیوان بوده است.

** سوسک فیجان



این سوسک به عنوان یکی از دو سوسک بزرگ دنیا شناخته می شود و می تواند تا 15 سانتی متر رشد کند. زندگی آن بسیار ساده است و روی درختان کوهستان فیجی با خوردن برگ درختان امرار معاش می کند. اگر کسی قصد داشته باشد آن را بکشد متوجه خواهد شد که کشتن این سوسک به این آسانی هم نیست زیرا شاخک های 12 سانتی متری آن روی سرش را پوشانده اند و از آن محافظت می کنند. این سوسک ها 12 سال نیاز دارند تا به نهایت اندازه خود برسند. بسیاری از روستاییان و افرادی که از این جنگل ها عبور می کنند از این سوسک می ترسند ولی افرادی هم هستند که آن ها را گرفته و در طبخ غذا استفاده می کنند!

**دودو



یکی دیگر از پرنده های این لیست که سالیان سال در جزیره ای دور افتاده و در میان اقیانوس هند زندگی کردند و با توجه به اینکه کسی با آن ها کاری نداشت بسیار بزرگ و نترس شده بودند اما این موضوع تا رسیدن سربازهای آلمانی به آنجا برقرار بود. پس از رسیدن سربازها این پرنده ها که ترسی نداشتند خیلی راحت شکار می شدند و از همین رو به مرور از جمعیت آن ها کاسته شد این پرنده ها قدی نزدیک به یک انسان متوسط داشتند و عده آن ها را نوع خاصی از کبوترهای غول پیکر می دانستند البته این پرنده ها توانایی پرواز کردن نداشتند.

**مارمولک های سلیمان



در جزیره سلیمان می توان مارمولک هایی را پیدا کرد که از چندین نظر بسیار عجیب هستند. اولا این مارموک ها برخلاف دیگر هم نوعان خود می تواننند تا 75 سانتی متر رشد کنند از این رو بدنی بسیار بزرگ دارند اما نکته دیگر در مورد بچه های آن هاست. در حالی که بسیاری از موجودات بچه های خود را رها می کنند، این موجود همیشه بچه خود را به پشت می کشد تا از خطرات در امان باشد. این مارمولک بر روی شاخه های درخت زندگی می کند اما شاخه های تنومند تنها توانایی نگه داشتن این موجودات را دارند.

**موش های غول پیکر



انسان ها از کوچکترین موجودات دنیا ترس دارند و به نظر می رسد سوسک، موش و عنکبوت ها برای ترساندن انسان ها خلق شده اند. این ترس در بسیاری از انسان ها وجود دارد و حتی قوی هیکل ترین مردان نیز از این موجودات ریز می ترسند. افرادی که از این موجودات ترس دارند هرگز نباید به جزیره فلورس در اندونزی سفر کنند زیرا بزرگترین موش های دنیا در آنجا قرار دارد. این جزیره میزبان موش هایی است که 45 سانتی متر طول دارد و این اندازه پیش از آن است که ما 75 سانتی متر طول دم آن ها را نیز اضافه کنیم و این باعث می شود آن ها به طول باورنکردنی 1.2 متری برسند. این موجودات دقیقا همان چیزی هستند که در کابوس های شبانه دیده می شوند و کمتر کسی دوست دارد با آن ها برخورد داشته باشد.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
[h=1]با 5 موجود تازه کشف شده دنیا آشنا شوید[/h]
موجودات بسیاری در طبیعت زندگی می کنند که هر کدام به زیرمجموعه های مختلفی تقسیم می شوند از این رو جمعیت آن ها بسیار افزایش می یابد به طوری که گاهی برخی از آن ها خیلی دیر کشف می شوند.
هر ساله دانشمندان به گونه های جدید از حیوانات دست پیدا می کنند که تا به امروز هیچ اثری از آن ها نبوده است. این موجودات معمولا بسیار نایاب هستند به طوری که پیدا کردن آن ها نیاز به هفته ها جستجو در جنگل دارد اما در میان آن ها می توان نمونه هایی را نیز پیدا کرد که به خاطر بی توجهی دانشمندان خیلی دیر پیدا شده اند. در ادامه لیستی از موجوداتی داریم که در سال 2013 کشف شده اند.

**مارمولک بی دست و پا



این مارمولک نشان داد که برای پیدا کردن یک موجود جدید نیاز نیست به جنگل های دور دست سفر کرد و در شلوغ ترین نقطه شهری پر جمعیت نیز می توان گونه های عجیبی از حیوانات را پیدا کرد. این مارمولک عجیب در کنار فرودگاه شهر لس آنجلس پیدا شد و دانشمندان نام آن را "مارمولک بی پا" یا "بی دست و پا" گذاشتند. البته تنها راهی که می توان این مارمولک ها را از مار تفکیک داد نگاه به جنس و نوع حرکتشان است. این مارمولک ها رفتاری کاملا مشابه با هم نوعانشان دارند با این تفاوت که آن ها دست و پا ندارند.

** اپالوت



دریا محلی است که دانشمندان هر چقدرهم درون آن جستجو کنند بازهم موجودات جدیدی را کشف می کنند که پیش از این اصلا با آن ها ارتباط نداشته اند. "اپالوت" ماهی خاصی است که چندی پیش در اندونزی برای اولین بار دیده شد. این ماهی به طور عجیبی در کف دریا قدم می زند و رنگ بدنش که قهوه ای کمرنگ همراه با دایره های سیاه است باعث می شود تا کمتر توسط شکارچیان دیده شود. این ماهی اصلا ترسو نیست و وقتی یک شکارچی خشمناک را می بیند بیشتر اعتماد به نفس گرفته و به راهش ادامه می دهد. دانشمندان هنوز در حال بررسی این ماهی هستند.

**اورفرین



گینه نو نقطه ای از زمین است که حیوانات بسیار زیادی در آن زندگی می کنند از این رو دانشمندان هر سال دست کم یک گونه جدید در میان میلیون ها حیوان این نقطه پیدا می کنند. چندی پیش نیز "اورفرین" که نوعی قورباغه بسیار ریز است در این محل پیدا شد. این قورباغه ها به قدری کوچک هستند که به راحتی می توانند درون یک سکه قرار بگیرند. محققان بزرگترین آن ها را 20 میلیمتر تخمین زده اند که از این جهت کوچکترین بندپایان دنیا به حساب می آیند. هنوز هم عده ای فکر می کنند 100 گونه ناشناخته در این کشور وجود دارد.

**اسفنج های چنگی




در اعماق بسیار پایین اقیانوس و جایی که دیگر به نظر نمی رسد زندگی در آن جریان داشته باشد اسفنج های خاصی زندگی می کنند که تنها چند ماه است انسان ها آن را کشف کرده اند. این اسفنج ها در عمق 3000 متری هستند و شاید به آن ها اسفنج گفته شود اما بسیار با آن ها متفاوت هستند. این موجودات شاخک های بسیاری دارند که آن ها را شبیه به ساز چنگ کرده است و البته تمام فعالیت های زندگی آن ها مانند غذا خورن یا حرکت و ... با استفاده از این شاخک ها انجام می شود.

**عنکبوت ببری




در سال 2013 یک موجود جدید به لیست تازه ها و البته خطرناک ها اضافه شد. این موجود که پس از مدتی به "عنکبوت ببری" شهرت پیدا کرد یکی از سمی ترین موجوداتی است که تا به حال بر روی زمین دیده شده است و میتواند انسان را با یک حرکت از پای در بیاورد. این عنکبوت 20 سانتی متر طول دارد و حالا دانشمندان بسیاری روی آن در حال تحقیق کردن هستند.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
[h=1]پیرترین موجود دنیا با عمر 3.5 میلیارد سال[/h]
دانشمندان آمریکایی چندی پیش توانستند یک نوع خاص از باکتری را پیدا کنند که نمونه کامل یک زندگی کامل ولی کهنسال است. این باکتری ها عمری نزدیک به 3.5 میلیارد سال دارند و از این نظر کاملا بی همتا هستند.
میلیون ها سال است که موجودات مختلف روی زمین زندگی می کنند و هر کدام در دوره ای حضور داشته و پس از مدتی از بین رفته اند. دایناسورها، انسان های اولیه و ... همه از این دسته هستند که سال های سال است از بین رفته اند.

این روزها کمتر موجودی را می توان در این دنیا پیدا کرد که عمری نزدیک به 1000 سال داشته باشد اما به تازگی دانشمندان به نمونه ای عجیب دست پیدا کرده اند که به نظر می رسد قدیمی ترین موجود کاملی است که تا به حال کشف شده است.

دانشمندان آمریکایی چندی پیش توانستند یک نوع خاص از باکتری را پیدا کنند که نمونه کامل یک زندگی کامل ولی کهنسال است. این باکتری ها عمری نزدیک به 3.5 میلیارد سال دارند و از این نظر کاملا بی همتا هستند.



فسیل های این باکتری ها در این سنگ پیدا شده است و شکاف ها در اصل همان فسیل هستند

نکته جالبی که در مورد این باکتری ها گفته شده است بوی نه چندان خوب آن هاست. محققان می گویند بوی این باکتری که در میان سنگ ها پیدا شده است شباهت بسیاری به تخم مرغ گندیده و بسیار بدبو دارد. این بوی آزار دهنده به نظر یکی از ابزارهای زندگی آن هاست.

این باکتری ها که رنگ های قهوه ای و بنفش برای آن ها به عنوان رنگ اصلی انتخاب شده است این روزها در میان پروژه های اصلی دانشمندان برای تحقیق قرار گرفته اند و بررسی های بیشتری روی آن ها انجام می شود.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
اسرار مرگبار 7 موجود شیطانی

اسرار مرگبار 7 موجود شیطانی



راز خلقت و ویژگی‌های اعجاب‌برانگیز هفت موجود شیطانی و شکارچیان مخوف با تحقیقات تیمی از دانشمندان امریکایی فاش شد.


[FONT=Tahoma !important]مارمولک شیطانی دم‌برگی
چشمان سرخ‌رنگ و خون‌بارش در نخستین نگاه وحشت را به جان هر کسی می‌اندازد. شاخ‌های کوچک، لبخندی شیطانی و دم‌برگ مانندش شگفتی‌های فیزیکی‌اش را بیش از پیش متمایز می‌کند. زیستگاهش جنگل‌های ماداگاسکار است. به دلیل ساختار و ترکیب رنگ فوق‌العاده‌ جذاب‌شان بشدت مورد توجه دانشمندان و مردم مختلف جهان قرار گرفتند، به‌طوری که در سال 2011 میلادی شبکه National Geographic اعلام کرد به دلیل تجارت غیرقانونی 10 نوع از این مارمولک‌ها، نسل‌شان در خطر انقراض قرار گرفته است.
[FONT=Tahoma !important]


انجلر فیش

گونه‌ای از ماهیان گوشتخوار است که به واسطه دندان‌ها و شاخ روی پیشانی‌اش بیش از پیش عجیب و وحشتناک به نظر می‌رسد. بیش از 200 گونه از این ماهیان در اعماق اقیانوس اطلس زندگی می‌کنند. ماده‌ها شگرد خاصی در شکار طعمه‌ها دارند. از طریق شاخک روی سرشان نورافشانی گسترده‌ای انجام می‌دهند که طعمه‌ها را از هر فاصله‌ای جذب کرده و در حمله غافلگیرانه می‌بلعند. زیست‌تابی مهم‌ترین ویژگی‌منحصربه‌فرد این ماهی است که از طریق تولید و انتشار نور حاصل از واکنش‌های شیمیایی بدنش همچون چراغی راهنما، نورافشانی صورت می‌گیرد. دندان‌های برنده و دهان بسیار بزرگ انجلرفیش عملیات شکار و بلع سریع را امکانپذیر کرده‌اند.

شیطان خاردار
زیستگاه این مارمولک مناطق خشک و بیابانی استرالیا است. در شرایط آب و هوایی خاص و منحصربه‌فرد به زندگی ادامه می‌دهد.اژدهای خاردار و شیطان کوه نام‌های معروفش هستند. همیشه از مورچه‌های بیابانی تغذیه می‌کند، این نوع مورچه‌ها به دلیل اندازه بزرگ‌شان غذای محبوب اژدها هستند.شگفت‌انگیزترین ویژگی اژدهای خاردار طول بدنش است که به 20 سانتیمتر می‌رسد. شیطان خاردار تا 20 سال عمر می‌کند. در شرایط جوی مختلف با تغییر رنگ بدنش، با محیط اطرافش سازگار می‌شود. در تابستان‌ها بسیار روشن و به رنگ‌های زرد، خاکستری روشن و سفید تغییر رنگ می‌دهد، سری کاذب درست پشت سرش دارد که شکارچیانش را متحیر خواهد کرد. قدرت حفظ و نگهداری مایعات در بدنش از دیگر خصوصیات متمایزش به حساب می‌آید.

کرکس کالیفرنیا
گونه‌ای از پرندگان شکاری بومی امریکای شمالی است که در حال حاضر فقط در منطقه گرندکنیون (دره‌ای در ایالت آریزونای امریکا)، پارک ملی گرندکنیون و کوهستان‌های غربی کالیفرنیا یافت می‌شود. بزرگ‌ترین نوع کرکس‌های امریکای شمالی به حساب می‌آید. در سال 1987 میلادی نسل آنان منقرض شد و تنها تعداد کمی از این نوع کرکس‌ها باقی ماندند. اما با کوشش‌های مقامات محیط زیست در آریزونای شمالی و جنوب اوتا، نسل‌شان باز افزایش یافت. طول بال‌های کرکس کالیفرنیا به 3 متر می‌رسد با 12 کیلوگرم وزن و طول عمری معادل 60 سال جزو خارق‌العاده‌ترین پرندگان شکاری است. اغلب کرکس‌ها مردارخوار هستند. انجمن ملی حفاظت پارک‌های امریکا نام این کرکس را در فهرست 160 حیوان وحشی قرار داد.

عنکبوت غول پیکر
با این‌که جثه‌ای بسیار کوچک دارد ولی قربانیانش را با دقت خاصی شکار می‌کند.شیوه شکار عنکبوت نیز در نوع خود شگفت‌انگیز است. ابتدا دامش را که توری بسیار نازک است می‌گسترد، سپس طعمه را در حالی که حلق‌آویز شده با چهار دست جلویی می‌گیرد و نیشش را در بدن حشره فرو می‌برد، پس از بیهوشی موضعی تک تک اندام طعمه را جدا کرده و می‌بلعد. با آن‌که طول بدنش نسبت به همنوعانش بلندتر است اما آنچه بیش از هر چیز دیگری این گونه از عنکبوت‌ها را متمایز خواهد کرد سر عجیب و ترسناکش است.

سوسک شاخ‌دار شیطانی
آنچه در نمای نخست بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌خورد، شاخ‌ها و پهلوهای خاردار این حشره موذی است که خاطره زره‌پوشان میادین جنگ و گلادیاتورها را در ذهن هر بیننده‌ای مجسم خواهد کرد.طیف رنگ پوست بسیار شفاف است و همچون اثری ماندگار خودنمایی می‌کند و از سوی اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت تحت نظر است. امریکای جنوبی زیستگاه این نوع سوسک‌ها است.

کوسه باسکینگ
پس از وال‌ها، دومین، خطرناک‌ترین و مرگبارترین آبزیان اقیانوس‌ها به شمار می‌روند. طول‌شان بین 10 تا 12 متر است، دستگاه تنفسی مجزا در اطراف سر و دهانی غاری شکل دارند که اغلب در همه مسیر شنا باز خواهد بود. تصفیه کننده منحصر به فردی برای تغذیه از پلانکتون‌ها و موجودات سطح آب دارد. طبق اظهارات کارشناسان موزه تاریخ طبیعی فلوریدای امریکا این کوسه‌ها آب را از طریق حلق با شنا کردن مصرف می‌کنند.[/FONT][/FONT]
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
[h=1]سمی‌ترین مارهایی که نمی‌شناسید[/h]
حدود ۷۰۰ گونه از مارهای دنیا زهری هستند و شامل چندین مار هستند که می‌توانند انسان را به هلاکت برسانند. یک مار زهری سم خود را از طریق نیشهایش که یا توخالیند و یا شیار دارند تزریق می‌کند.
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، در جهان نزدیک به بیش از ۴۰۰۰ نوع مختلف مار وجود دارد که در خشکی و زیر زمین و در آب و گاهی هم بر روی درختان زندگی می‌کنند. این خزنده، تقریباً در همه جای کره زمین به جز مناطق قطبی و برخی جزیره‌ها، یافت می‌شود.طول کوچکترین مار حدود ۷ سانتیمتر است که برخی مردم با کرم اشتباه می‌گیرند. در این مطلب اشاره ای داریم به سمی ترین و ترسناک ترین مارهای دنیا که در جنگل ها آزادانه می گردند.

مار آبی بلچر



شاید بتوان گفت این مار سمی ترین مار در دنیا است. یک میلی گرم از سم این مار قادر است 1000 انسان سرحال را از پا دیر بیاورد و در کشتن بسیار استاد است. این مار اگر تنها یک چهارم از مقدار گاز یا نیش خود را وارد بدن کند بدون شک آن فرد در کمتر از یک دقیقه می میرد. ماهیگیرها و غواصان اصلی ترین قربانی های این مار بسیار سمی هستند. این مار بیشتر در منطفه شمالی استرالیا و البته جنوب شرق آسیا دیده شده است.

مار قهوه ای شرقی



شاید اسم این بسیار جالب باشد و شبیه به مارهای سمی نباشد اما نگذارید این اسم شما را گول بزند زیرا تنها 14000/1 یک اونس سم این مار به راحتی هر انسان را از پا در می آورد. این مار قهوه ای دارای بدنی بسیار سخت است به راحتی نمی میرد از این رو هر جایی می تواند زندگی کند. جانورشناسان محل اصلی زندگی این مار را استرالیا و آسیا اعلام کرده اند. سرعت این مار بسیار بالاست و به راحتی می تواند به یک انسان در حال دویدن با سرعت متوسط هم خود را برساند. تنها نصف نیش این مار کافی است تا یک انسان پس از چند دقیقه جان خود را از دست بدهد.

Blue Krait



این مار که اهل کشور اندونزی است یکی از ترسناک ترین مارهایی است که می توان روی کره زمین مشاهده کرد زیرا بسیاری از حیوانات از این مار می ترسند. تنها 50 درصد از نیش این مار می تواند برای هر حیوان یا انسانی کشنده باشد. این مار بسیار تندخو است زیرا به همنوعان خود هم رحم نمی کند و می تواند به راحتی هر مار دیگری را نیز شکار کند. "Blue Krait" از جمله مارهایی است که در شب بیشتر شکار می کند اما تنها دلیل حمله کردن این مار مزاحمت هایی است که برای او ایجاد می شود زیرا در شرایط عادی درگیر نمی شود. سم این مار 16 برابر سمی تر از مار کبری است.

تایپن



یکی دیگر از مارهای استرالیایی به نام "تایپن" در این لیست قرار دارد. این مار سمی دارد که تنها یک بار نیش زدن آن می تواند 12 هزار حیوان در اندازه های یک گوسفند را از پا در بیاورد. سم این مار به گونه ای عمل می کند که هیچ چیزی قادر به جلوگیری از آن نیست زیرا سریعا با جریان خون مخلوط شده و تمامی رگ هایی را که از آن عبور می کند را می بندد، سپس به قلب رسیده و همانجا قلب را از کارمی اندازد. این مار از دسته مارهای "مامبای سیاه" به شمار می آید.

سلطان علف ها



یکی از سمی ترین مارهای دنیا، ماری به نام"بوش مستر" است. این مار می تواند به طول سه و در بعضی از مواقع به چهار متر برسد و این ویژگی آن ها را به بزرگترین مارهای افعی در دنیا تبدیل می کند. زیستگاه اصلی این مار در آمریکای جنوبی است و البته در منطقه کاستاریکا از این مار بسیار می ترسند.نیش این مار به قدری زهرآگین است که می تواند 1650 موش را با یک بار نیش زدن از پای در آورد و همچنین نیش این مار می تواند یک انسان را نیز بکشد. طبق تحقیقات این مار با هر بار نیش زدن 400 میلی گرم زهر وارد بدن قربانی می کند.

افعی موکتی



"افعی موکتی" یکیاز زهر آلودترین مارها اما بسیار کوچک است. این مار می تواند تا 75 سانتی متر رشد کند و همچنین زیستگاه آن نیز در آفریقا و خاورمیانه است. این افعی در زمان خطر از خودش صدای زیری ایجاد می کند و همچنین نوع حرکت آن نیز به حرف S انگلیسی شبیه است. یک نیش "افعی موکتی" می تواند دو انسان و 3300 موش را ضربه فنی کند. محققان بر این اعتقاد هستند که این مار عامل بسیاری از مرگ و میرهای انسانی بر اثر مارگزیدگی است. افعی موکتی در هر بار نیش زدن 20 میلی گرم زهر به بدن قربانی وارد می کند.

ببری



همانطور که از پوست راه راه این مار پیدا است رنگ های زرد و مشکی این مار باعث شده است تا به این نام مشهور شود. "مار ببری" در منطقه جنوب استرالیا و تازمانیا زندگی می کند و به عنوان یکی از خطرناکترین مارهای دنیا شناخته می شود. این مار می توان تا دو متر رشد کند. هر بار نیش این مار 112 میلی گرم زهر وارد بدن می کند و می تواند 8 انسان و 13333 موش را بکشد. این اعداد واقعا وحشتناک هستند و هیچکس دوست ندارد نزدیک این مار شود.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
جانورانی که تا کنون ندیده اید را می توانید در این عکس ها ببینید. حیواناتی خنده دار که به ندرت کسی آن ها را دیده باشد.
خفاش ماهی لب قرمز – در جزایر گالاپاگوس و کاستاریکا به دلیل باله های ظریفشان و ناتوانی در شنا کردن در عمق آب ها زندگی می کنند.




دیو کوسه، نوعی کوسه که در اعماق 30 تا 1300 متری در آب زندگی می کند. درازای این کوسه می تواند تا 3.85 برسد.




مورچه ی پاندا، بومی شیلی است و بسیار نادر که در جنگل زندگی می کند.




اومبونیا اسپینوسا، دانشمندان هنوز تعریفی برای این موجود ندارند، تنها می دانند از نوک دارزی که دارد برای خوردن شیره گیاهان استفاده می کند. بدن غول پیکر و رنگارنگ دارد وبدن بسیار بزرگ این حیوان نسبت به سرش خیلی جلب توجه می کند.




جوجه تیغی کوچک زمینی، در دشت های ماداگاسکار زندگی می کند و دارای برآمدگی روی بدن است که برای دفاع از خود استفاده می کند.




نوعی از حلزون که در آب های گرمسیری و معتدل اقیانوس اطلس زندگی می کند.




میگو ، چشمان خود را 360 درجه به اطراف می چرخاند تا از محیط خود با خبر شود. این سخت پوست دارای یک سیستم بصری است که دیگر حیوانات ندارند.




بید عجیب و غریب، موجودی نادر و منحصر به فرد که در جنگل های ونزوئلا زندگی می کند، و به خاطر شکل عجیبش، پروانه پودل نامیده می شود.




ریکاوری پسر عموی پیرانا است. آن ها معمولا در رودخانه های آمازون یافت می شوند، دندان هایی شبیه به دندان انسان دارند که برای جویدن مناسب است. غذای ریکاوری شامل آجیل، برگ، گیاهان و حلزون است.




آتریس یک مار آفریقایی است.




شیطان شاخدار که بدنی پوشیده از خار دارد و در مناطق خشک زندگی می کند.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
دلسوزترین موجودات

محققان محیط زیست و حیات وحش با بررسی تمام گونه های جانوری، مسئولیت پذیرترین و دلسوزترین گونه های جانوری را شناسایی و بررسی کردند.
تصاویر منتشر شده از این موجودات، به عنوان پربیننده ترین تصاویر پایگاه های خبری اعلام شده است.این حیوانات دلسوز به ترتیب عبارتند از اسب دریایی، ساس آبی، بوزینه آمریکایی، پرنده رئا، نوعی قورباغه، نوعی سوسک و پنگوئن فرمانروا است.


اسب دریایی : اسب دریایی نوعی ماهی است که در آن موجودات نر باردار می شوند. اسب های دریایی ماده، تخمک های خود را درون کیسه های خاصی که در بدن مردان وجود دارد ،قرار می دهند و موجودات نر باردار می شوند. در یک دوره 25 روزه بارداری، حدود 2000 نوزاد تولید می شود.


ساس آبی: تخم نوزادان به وسیله یک چسب طبیعی در ناحیه پشت ساس آبی قرار می گیرد و گونه های ماده شروع به باروری آنان می کنند. در هر دوره باروری، ساس پدر حدود 150 تخم را حمل می کنند و با صبر تمام هرروز آنها را در معرض هوای آزاد قرار می دهد تا کپک نزنند.
بوزینه آمریکایی: بوزینه های مادر زایمان بسیار دشواری دارند و وزن بوزینه تازه متولد شده در حدود یک چهارم وزن مادر است؛ بنابراین بوزینه پدر نقش یک مامای واقعی را ایفا می کند و پس از تولد فرزندان آنها را نظافت و سیر می کند. حمل فرزندان نیز به عهده پدر است.

پرنده رئا : این پرنده در جنوب شرقی آمریکا زندگی می کند و وظیفه نگه داری و حمایت از تخم ها تا زمان تولد جوجه ها به عهده پرنده پدر است. پدر یک لحظه نیز آشیانه را تنها نمی گذارد.

قورباغه Barking : وظیفه محافظت از تخم ها به عهده قورباغه پدر است. گونه ماده، تخم ها را در زیر سنگ ها پنهان می کند و قورباغه پدر با تمام جان خود از آنان محافظت می کند. پس از تولد نوزادان نیز وظیفه سیر کردن و نگهبانی از آنان به عهده پدر است.

نوعی سوسک : سوسک هایی که از چوب تغذیه می کنند پدرهای نمونه ای هستند. تهیه آشیانه مناسب به عهده آنان است و وظیفه دارند نوزادان خود را همیشه سیر نگه دارند. آنها برای تولید نیتروژن لازم برای رشد فرزندانشان، از مدفوع پرندگان تغذیه می کنند تا این ماده در بدنشان تبدیل به نیتروژن شود.

پنگوئن فرمانروا: تخم این حیوانات در یک لایه از پوست پدر محافظت می شود. وظیفه محافظت و سیر کردن جوجه ها به عهده پدر است.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
[h=1]ماهی کمانگیر را می شناسید؟ [/h]
ماهی ها دنیای جالبی دارند به طوری که از شکل ظاهری تا نحوه استتار و شکار آن ها می تواند در میان عجایب دنیا به حساب آید. در آب های سراسر دنیا ماهی هایی زندگی می کنند که در نوع خود منحصر به فرد و شگفت انگیز هستند.
تفنگ آبپاش در دست کودکان یک وسیله بی خطر و بدون استفاده است اما همین تفنگ به ظاهر ساده می تواند به یک وسیله برای قتل و کشتار تبدیل شود. برای اینکار تنها کافی است این اسلحه در دست اهلش باشد.

ممکن است نام ماهی "کمانگیر" را تا به حال نشنیده باشید. این موجود روش بسیار خاصی برای شکار کردن دارد و همین روش باعث شده است تا لقب های کمانگیر، شکارچی، ماهی آب پاش به او داده شود. روش این ماهی در شکار کردن با تمامی ماهی هایی که تا به حال دیده اید متفاوت است.

این ماهی بیشتر در آب رودخانه ها و محل هایی زندگی می کند که جنگل و رودخانه به هم برخورد داشته باشند و شاخه های درختان در نزدیکی سطح آب باشند. روش این ماهی برای شکار کردن مربوط به شاخه های نزدیک به آب و عنصر غافلگیری می شود.



ماهی کمانگیر در نزدیکی شاخه ها منتظر شکار خود می شود سپس به نزدیکی آن رفته و آبی را با فشار به سمت آن شلیک می کند. این ماهی به خاطر فرم دهانش توانایی آن را دارد تا آب را با فشار به آسمان پرتاب کند. پس از برخورد آب با حشره مورد نظر، حشره کشته شده و روی آب می افتد.

این ماهی توانایی آن را دارد تا آب را حداکثر تا یک مسیر سه متری به سمت بالا پرتاب کند.او ابتدا با چشمان خود که حالت خاصی دارد شکار را دیده و سپس اقدام به شلیک می کند. تا 80 درصد مواقع این ماهی است که از این شلیک خوشحال می شود. تا به حال نمونه های مختلفی از این مار دیده شده است که این مورد با باقی استثنا است.

پ




 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
[h=1]لحظه شکار گورخر توسط کروکديل‌ها[/h]

گروهي از گورخرها در حال عبور از رودخانهاي براي ادامه مهاجرت خود بودند که با حمله تمساح ‌ها مواجه شدند.
به دليل عميق بودن اب و فاصله گرفتن يک گورخر جوان از گروهش کروکديل‌ها توانستند او را شکار کنند.
به گفته آقاي اولسن ،عکاس اين صحنه: ما اميدوار بوديم که اين گور خر جان سالم به در ببرد چون اطرافيانش توانستند با دنبال کردن همديگر فرار کنند .کروکديل ها در بالا و پايين محل عبور کمين کردند و در چند حمله ناکام ماندند. ولي با جدا شدن اين گوره خر از گروهش - که اشتباهي بزرگ بود –کروکديل‌ها در نهايت او را شکار کردند.







 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
باحال‌ترین حیوانات سال 2013

نیوساینتیست در گزارشی، باحال‌ترین حیوانات سال 2013 را به تصویر کشیده است؛ البته اگر بتوانید با تعریف نویسندگان این مطلب از کلمه «باحال» کنار بیایید!

1- موش عقرب خواری که به سوی ماه زوزه می‌کشد


در ظلمات صحرای سونوران ایالات متحده، یک مخلوق ترسناک در هنگام شب در کمین نشسته است و به دنبال گوشت تازه می‌گردد.

حتی عقرب‌های زهرآلود نیز نمی‌توانند از دست این هیولای وحشی فرار کنند. این شکارچی نیش دردناک عقرب را نادیده می‌گیرد و با بی رحمی، دم عقرب را روی زمین خرد می‌کند، پس از آن طعمه را گاز می‌گیرد و خود را به گوشت عقرب مهمان می‌کند! و بعد این حیوان قاتل، سرش را به عقب برده و به سمت ماه زوزه می‌کشد. نه این افسانه کاپاکابرا (یک جانور افسانه‌ای در آمریکا که خون حیوانات اهلی و به خصوص بز را می‌نوشید) نیست. این یک موش ملخی جنوبی و تنها موش گوشت‌خوار آمریکای شمالی است. زیست منحصر به فرد و مقاومت آن به نیش عقرب شاید روزی به دانشمندان کمک کند تا اختلالات درد را در افراد درمان کنند.

2- اولین مهره‌دار خورشیدی


اندکی از حیوانات می‌توانند همانند گیاهان عمل کنند و انرژی خود را مستقیما از خورشید بگیرند. برای مثال مرجان‌ها جانور هستند و جلبک‌هایی دریایی در بدن آنها زندگی می کنند که از نور خورشید برای ساختن قند استفاده می‌کنند. یک گونه از زنبورهای سرخ هم می‌تواند نور خورشید را تبدیل الکتریسیته کند. همچنین گمان می‌رود که شته‌ها نیز بتوانند از نور خورشید استفاده کنند.

اما این مخلوقات هیچ شباهتی به ما ندارند. تا به حال تصور می‌شد که تنها برخی جانداران بی مهره می‌توانند نور خورشید را مستقیما استفاده کنند. اما از مدت‌ها پیش حدس زده می‌شد که این قاعده در مورد همه مهره داران صادق نباشد، و حالا مدرک انکار ناپذیری هم برای آن پیدا شده: سمندر خال‌دار خورشیدی.

گیاهان غذای خود را با استفاده از فتوسنتز تولید کرده و نور خورشید را برای انجام یک واکنش شیمیایی که دی‌اکسید کربن و آب را به گلوکز و اکسیژن تبدیل کند، استفاده می‌کنند. مرجان‌ها از این واکنش به‌وسیله جلبک‌هایی که در لایه‌های درونی‌شان سکنی گزیده‌اند، بهره می‌جویند.

سمندرهای خال‌دار نیز ارتباط طولانی مدتی با جلبک‌های فتوسنتز کننده دارند. در سال 1888، زیست شناسی به نام هنری اور گزارش داد که تخم‌های این نوع سمندر حاوی جلبک سبز منحصر به فردی هستند که اوفیلا آمبلستوماتیس نامیده می‌شود. سمندرها در استخری از آب روی تخم‌های خود می‌خوابند و این جلبک ساعت‌ها طول می‌کشد که آنها را ته نشین کنند.

تا سال 1940 زیست شناسان واقعا شک داشتند که این یک نسبت همزیستی باشد، نسبتی که هم جنین سمندرها و هم جلبک‌ها از آن سود ببرند. جلبک‌ها از موادی که جنین‌ها تولید می کنند، تغذیه می‌کنند. در مقابل جلبک‌ها فوتوسنتز می‌کنند و اکسیژن آزاد می‌کنند که جنین‌ها از آن بهره می‌گیرند. جنین‌هایی که جلبک بیشتری دارند احتمال بقای بیشتر و سرعت رشد بیشتر نسبت به جنین‌هایی دارند که یا جلبک ندارند و یا کم دارند.

3- تمساح‌هایی که برای شکار پرنده از ابزار استفاده می‌کنند.


تا جایی که می‌دانیم، تمساح‌های آمریکایی تنها خزنده‌هایی هستند که از ابزار استفاده می‌کنند. این حیوان شاخه‌هایی را بر روی پوزه خود قرار می دهد تا بتواند پرنده‌هایی را که به طمع استفاده از این شاخه‌ها برای ساختن لانه‌های خود به سراغش می‌روند، شکار کنند. نتیجه این کار، غذایی بالدار و خوشمزه است. این آخرین سری از کشفیاتی است که دیدگاه ما را در مورد تمساح‌ها تغییر می‌دهد. آنها فاصله زیادی با مخلوقات وحشی و احمقی که تصور می‌کنیم، دارند. تمساح‌ها رفتارهای پیچیده‌ای دارند و به طرز شگفت ‌انگیزی، اجتماعی هستند، و البته هیچ کدام از اینها سبب نمی‌شود که درنده خویی خود را کنار بگذارند.

4- راز ناخوشایند بزرگترین دهان دنیا


وقتی وال‌های قطبی شنا می‌کنند، معمولا دهان های بزرگشان را (که بزرگ‌ترین دهان قلمرو حیوانات است) اندکی باز نگه می دارند. با توجه به این که آنها در همین حالت هزاران کیلومتر شنا می‌کنند و باز نگاه داشتن دهان موجب افزایش اصطکاک با آب می‌شود، چنین رفتاری کنجکاوی برانگیز است.

اما این کار به ظاهر احمقانه، دلیل عاقلانه‌ای دارد. حال می‌دانیم که وال‌های قطبی اندامی در سقف دهان خود دارند که به رغم ظاهر ناخوشایند خود، گرمای بدن را به آب سرد بیرون می‌دهد.

5- ماهی خائنی که دوستانش را به دام گرگ‌ها می‌اندازد.


اگر یک خرس گرسنه شما را تهدید کند، شانس بیشتری برای زنده ماندن خواهید داشت اگر دوستتان هم در کنار شما بدود؛ چراکه احتمال خورده شدن توسط خرس بین 2 نفر تقسیم می‌شود!

در این حالت، لازم نیست از خرس سریع‌تر بدوید. تنها کافی است از دوستتان سریع‌تر بدوید. بدتر از این هم می‌تواند باشد. می‌توانید دوست خود را به زمین بیندازید یا حتی پاهایش را بشکنید، البته ما می‌دانیم که این کار اخلاقی نیست و اغلب انسان‌ها محترم‌تر از آنی هستند که بخواهند این کار را انجام دهند، اما ماهی کوچکی در آمریکای جنوبی به نام آستیاناکس دو خال وجود دارد که برای انجام این کار هیچ تردیدی به خود راه نمی‌دهد.

در نگاه اول، آستیاناکس دو خال بسیار بی ضرر به نظر می‌رسد. این ماهی‌های کوچک در گروه‌هایی 50 تایی قوی شنا می‌کنند، و غذای آنها مخلوطی از پلنکتون‌ها، گیاهان و اشغال است. بسیاری از مردم آمریکای جنوبی این حیوان را به عنوان حیوان خانگی نگه می‌دارند.

6- خرچنگ‌های اسرار آمیز جزیره آسانسیون


جزیره آتشفشانی آسانسیون در میانه اقیانوس اطلس، به ندرت رنگ باران را به خود می‌بیند. هنگام بارش این باران‌ها، خرچنگ‌ها از لانه‌های خود در کوهستان سبز (مرتفع‌ترین نقطه جزیره) بیرون می‌آیند. تا پیش از ورود انسان‌ها، خرچنگ‌ها بزرگ‌ترین ساکنین این جزیره بودند. ولی هیچ کس نمی‌داند که آنها چطور به آنجا رسیده‌اند، یا اینکه چطور تا به حال در آنجا دوام آورده‌اند.

7- شته‌های خون‌آشامی که به والدین خود هم رحم نمی‌کنند.


کلون (همسان سازی) در دنیای هنر و ادبیات، هیچگاه پایان خوشی نداشته است. مخصوصا که همیشه در این داستان‌ها چنین القا می‌شود که این موجودات همسان، برای نیل به اهداف شرورانه با هم همکاری می‌کنند. معروف‌ترین مثالش هم ارتش کلون سلطنتی در سری فیلم‌های جنگ ستارگان است. شاید تمام نویسندگان داستان‌های علمی تخیلی از حشرات الهام گرفته باشند. شته‌های ماده چندین گروهان فرزند به دنیا می‌آورند که از نظر ژنتیک درست مانند هم هستند، و به سرعت در گیاه میزبان خود پخش می‌شوند. اگر غذا کم بیاید، این فرزندان به خون آشامانی خیانت‌کار تبدیل می‌شوند و به مکیدن خون والدین خود می‌پردازند.

8- سبیل این وزغ، اسلحه اوست


این شروع فصل تولید مثل است و وزغ نر خود برای موفقیت آراسته است. او یک صخره عالی را در وسط این هیاهو مصادره کرده است، جایی ایده‌آل برای آشیانه خود که جنس ماده را جذب خواهد کرد.

دیری نمی‌پاید که وزغ نر دیگری که هم بزرگ‌تر است و هم پر سرو صداتر از راه می‌رسد و این سنگ را برای خود می‌خواهد. علاوه بر آن او زائده‌های سبیل‌ مانند نیز دارد و او برای استفاده از آن هراسی ندارد.
 

Similar threads

بالا