گشتاور و اسب بخار

reza._y

کاربر فعال
شاید اکثر ما اسم گشتاور و اسب بخار را شنیده ایم و بدون توجه به معنی آ« از کنارش عبور کردیم در این تاپیک قصد داریم گشتاور و اسب بخار را معرفی نموده و تفاوت بین آن ها را ذکر نماییم.
تعریف فیزیکی گشتاور به این نحو است که نیرو وارد بر یک جسم ضرب در طول آن نسبت به محور گشتاور می گویند. که برای افزایش آن باید طول و یامقدار نیرو را افزایش داد.
کلمه اسب بخار در واقع توسط جیمز وات در فرهنگ لغت مهندسی گنجانده شد او زمانی که در معدن کار میکرد برای تخمین توان هر اسب دنبال واژه ای بود او متوجه شد هر اسب در هر ثانیه وزنی 75 کیلوگرمی را توسط قرقره به ارتفاع یک متری بالا میبرد. او پس از اختراع ماشین بخارش با استفاده از فرمول های ریاضی هر اسب بخار را به صورت اختصاصی 746 وات قرار داد.
گاهی اوقات این سوال پیش می آید قدرت یا گشتاور؟نمی توان گفت که کدام بهتر است، چون این دو قدرت و گشتاور باید در کنار یکدیگر باید باشند، اما باید بدانید خودروهای قدرت بالا دارای شتاب بهتر و سرعت بالاتری هستند، اما اتومبیل های گشتاور بالا دارای شتاب اولیه بالاتری هستند که در سرعت های پایین هم می توان از آن ها بهینه استفاده کرد که این روش در مصرف سوخت تاثیر زیادی دارد.

 
بالا