[گرافیک] - چرا برای طراحی علامت ها باید از قوانین ADA پیروی کنیم؟

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز

چرا برای طراحی علامت ها باید از قوانین ADA پیروی کنیم؟







احتمالا یکی از مسائلی که طراحان علامت در ایالات متحده با آن مواجه هستند، الزام رعایت قوانین ADA برای طراحی است، که در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده اند. آنها باید از ترکیب رنگ ها و فونت های خاص، و عناصری که متناسب با اندازه، محتوا، و کاربرد علامت هستند، استفاده کنند؛ که عدم رعایت تنها یک یا دو تا از این قوانین می تواند منجر به جریمه و مجازات شود.
البته همه ی نشانه ها و علائم مورد نیاز، به راحتی در دسترس، و با قوانین ADA منطبق هستند و تنها هنگامی احتمال بروز مشکل و عدم تطابق علامت ها با قوانین وجود دارد، که صاحبان مشاغل می خواهند از علامت های سفارشی جذاب تری استفاده کنند؛ که در این مواقع طراح موظف است تا مشتری را با نشان دادن نمونه های استاندارد، با قوانین ADA آشنا کند.
بطور کلی، طراحی این علامت ها باید به گونه ای باشد که ساده و قابل فهم بوده، به
افراد معلول کمک کند، بدون پیچیدگی، دندانه، ویا ترفندهای استادانه و دارای اندازه ای مناسب برای خواندن در ارتفاع باشد.
البته در همه ی علامت ها، اعمال تمام این قوانین لازم نیست و قواعد حاکم بر هر نوع علامت متفاوت است. بطور مثال، رعایت و اعمال قوانین برای علائمی که دائما مورد استفاده اند(مانند آشپزخانه و حمام)،علائم اطلاعاتی( مانند نشانه ی شماره ی اتاق-طبقه)، ونشانه های جهت دار(جهت نماها) الزامی است؛ اما برای علائم موقت، راهنمای ساختمان، و نشانه ی پارکینگ الزامی نیست.
موارد مذکور، تنها تعداد کمی از مفاد قانونی ADA است و ملاحظات بیشتری در آن وجود دارند که باید برای نشانه ها مدنظر قرار بگیرند.
ADA که مخفف "Americans with Disabilities Act" به معنی "قانون امریکائی های معلول" است، این پیام را میرساند که همه بطور مساوی از آن بهره مند می شوند، از جمله افراد معلول! و این قانون تنها یکی از قواعدی است که در جامعه ی آمریکائی بکار می رود تا همه از فرصت های مساوی برای یک زندگی عادی برخوردار شوند.























































 

Similar threads

بالا