[گرافیک] - نقش بنرها و آرم در تبلیغات

n*@*f*@*s

عضو جدید
کاربر ممتاز
یکی از پر استفاده ترین تبلیغات اینترنتی ، بنرها هستند و استفاده از ابزارهای نوین و پیشرفته علاوه بر افزایش تاثیر این روش تبلیغاتی ، انقلابی در این نوع تبلیغ ایجاد کرده است. برای افرادی که از ابزارهای سنتی تبلیغ مانند تلویزیون ، رادیو یا تبلیغات چاپی استفاده می کنند. تبلیغات بنری نقش به سزایی در افزایش قابلیت های تصویری علامت های تجاری دارند و همین طور میانگین تعداد کلیک ها را افزایش می دهند.

در شرایط یکسان تبلیغات (on line) تاثیر به سزایی در افزایش معروفیت نام تجاری شرکت ها (تا 60 درصد ) دارند ، که هزینه این نوع تبلیغات بسیار کمتر از تبلیغات معمول است .





افرادی که ابزارهای تبلیغات سنتی را برای محصولات خود مناسب نمی دانند ، می توانند از تبلیغات بنری برای گسترش نام شرکت خود بیشترین استفاده را کنند. منطق توسعه طراحی آرم با ارزش به نحو شگفت انگیزی مشابه منطق توسعه تولیدات است و در هر دو مورد ، ابزار یا وسیله ای تولید می شود که به درد مشتری بخورد. برای رفع احتیاجات ، داشتن نوع آن اهمیت زیادی دارد.اصولاً تصمیم مصرف کننده برای خوشحال بودن ، استراحت ، سرگرمی ، تقویت اعتماد به نفس ، خیال پردازی یا هر مورد روحی دیگر همان احتیاجات او را شامل می شود .





در حقیقت یک آرم بدون سناریوی متقاعد کننده برای افراد ، آرم نیست . این علامت ممکن است به آرم شباهت داشته باشد . نام و نشانه و ویژگی های تصویری شناخته شده ای داشته باشد و حتی از روش های تبلیغاتی نیز استفاده کند، اما مصرف کنندگان به این محصول بی اعتنا هستند.
تمام روش های نوین و موفق در امر تولید محصولات و ارائه خدمات در مورد طراحی آرم نیز چاره ساز است ، شرط لازم و کافی برای موفقیت ، فراهم کردن چیزی برای مشتری است که به آن نیاز دارد ولی نمی تواند خیلی سریع به آن دست پیدا کند. به این دلیل که تهیه آن برای مشتری کاری دشوار ، پیچیده ، پرزحمت ، خسته کننده و گسترده است .
نکته مهم در تبلیغات این است که احساسات را نمی توان به علامت های تجاری تزریق کرد. بلکه اگر به عنوان یک منبع سودمند در نظر گرفته شوند، احساسات را بر می انگیزند ، احساسات مثبت نتایج مستقیم این انتظارات هستند. سمبل های مختلف (نام و نشانه ، فونت ، نمادها و....) بر خلاف انتظار تاثیر زیادی ندارند . آنها در حقیقت ، نشانه هایی هستند که ما را برای رسیدن به هدف اصلی هدایت می کنند.





چند نکته ی اساسی را می توان برای یک طراحی موفق گوشزد کرد که یکی از آنها ارتباط طراحی آرم با سود دهی مستقیم باشد یعنی اصل اولیه طراحی آرم با در نظر گرفتن ارتباط آرم با اسم و سایر نمادها با سود آشکار و محسوس است . آرم های موفق با رعایت این اصل به موفقیت رسیده اند . نکته ی دوم طراحی متنی با تأثیرات روانی است . یک متن مؤثر بر احساسات مفهوم یا اصلی سازمان یافته است که مشتری را به یک سری عوامل نامربوط ولی تاثیر گذار مرتبط می کند. سومین نکته سبک تجره است . شما با یک انتخاب درست ، در مشتری انتظارات و آرزوهایی ایجاد می کنید . که تولیدات به تنهایی نمی توانند از پس این کار بر آیند. طراحی آرم هایی که خود معرف خود باشند یکی دیگر از روش های طراحی موفق است که از سمبل هایی استفاده می شود که برای همه شناخته شده باشند. این روش مصرف کننده را وا می دارد به شناخت جدیدی از خود برسد و در حقیقت هنگام استفاده از این محصولات مکالمه ای درونی با خود برقرار کند.
مرحله بعدی ایجاد وسیله ای برای انتقال پیام است نقش آرم در این رویکرد ، ایجاد سمبلی متفاوت و در عین حال شناخته شده است . چنین آرمی مصرف کننده را قادر می سازد نظرات جالب توجه و احساسات خاص در مورد آن بیان کند. نکته ی دیگر ایجاد یک جایگاه اجتماعی فرهنگی است .







در این جا هدف ، ایجاد یک جایگاه اجتماعی و فرهنگی به عنوان راهنمای مشتریان است . این راهنما مشتری را از آنچه که در اطرافش می گذرد ، هنجارهای اجتماعی و هر چیز خوشحال کننده آگاه می سازد. در نظر داشتن اهداف متعالی نیز می تواند نشان دهنده آرم موفق باشد یعنی شما با فعالیت خود ، زمینه را برای دست یابی به اهداف بزرگ فراهم می کنید .
زندگی دردنیای خیال هم می تواند مؤثر باشد. دل بستن به یک آرم و انتخاب آن از جانب مشتری شاید به این دلیل است که فرد از طریق آگهی می تواند مانند دنیای خیال رفتار کند.




منبع : joojman.com
 
بالا