[گرافیک] -معرفی 15 سایت مفید مدیریت رنگ جهت خلق طراحی های اثر بخش

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
معرفی پانزده سایت مفید جهت انتخاب رنگ یا ترکیب رنگ جهت انجام طراحی های حرفه ای تر


در این آموزش قصد داریم انتخاب رنگ های طرح را به شما آموزش دهیم. فرایند انتخاب رنگ مناسب همیشه یکی از معضلات کار طراحی است و طراح در گزینش بهترین رنگ دچار مشکل می شود. هر چند هر کس متناسب با سلیقه ی به تعدادی از رنگ ها علاقه ی خاصی دارد اما پیدا کردن ترکیب های رنگ جدید و جذاب کار آسانی نیست. ما در اینجا این کار را برای شما آسان خواهیم کرد!



1. Colourlovers






Colourlovers یکی از منابعی است که دامنه های رنگی مختلفی را به نمایش می گذارد. رنگ های متعددی برای استفاده در آگهی ها، طراحی پکیج و طراحی وب وجود دارد- شما می توانید رنگ بندی های مختلف را در قسمت پترن، پالت های رنگ و مقاله های مرتبط با این موضوع و مصاحبه ها پیدا کنید. رنگ بندی های جدید نمونه هایی از رنگ هایی هستند که در دنیای واقعی وجود دارند که این فرصت را برای شما فراهم می کند تا مناسب ترین آنها را پیدا کنید. به نظر من این یکی از بهترین مکان هایی است که می توان در آنها هارمونی ترکیب رنگ ها و ایده های جدید پیدا کرد.






2. Kuler



Kuler فضای خوب و جالبی است که شرکت Adobe آن را طراحی کرده است، جایی که شما می توانید رنگ بندی های ساخته شده ی مناسب را جستجو و رنگ بندی خود را از زنگ ها و تصاویر ایجاد کرده و گزینه و امکانات های عالی و فوق العاده ای را برای خلق یک نمونه ی شگفت انگیز بدست آورید. شما می توانید تصاویر را از دسک تاپ یا سیستم خود آپلود کنید، که این کار بسیار آسان است. برای ذخیره و دانلود تم ها، باید با اکانت ادوبی خود رجیستر شوید یا ثبت نام کنید. شما در اینجا امکاناتی از قبیل دانلود نرم افزار "Kuler desktop" تا جستجو و ذخیره ی مستقیم تم ها روی دسک تاپ خود را در اختیاردارید .





3. ColorBlender


در ColorBlender تعداد زیادی از ترکیبات رنگ در دسترس قرار دارد- و راه بسیار خوبی برای انتخاب آسان و سریع رنگ ها است. این یک ابزار آنلاین است- فقط کافی است رنگ مورد نظر خود را با استفاده از کالر پیکر یا جذب کننده ی رنگ و 6 پالت رنگ انتخاب کنید اگر جستجوگر شما شما را پذیرفت، پس از ان می توانید رنگ ها را ذخیره وقتی کار به پایان رسید می توانید به اسانی ترکیب رنگ را با فرمت فتوشاپ *.act یا برای رنگ های Illustrator با فرمت *.eps ذخیره کنید.




4. ColorExplorer




ColorExplorer یک ابزار رایگان آنلاین برای کار کردن و ساختن پالت های رنگ است. گزینه های زیادی به همراه color circle (چرخه رنگ) و color libraries (کتابخانه ی رنگ) و color picker ( جذب کننده رنگ) وجود دارد.





سری ابزار ColorExplorer عبارتند از: color matching; (تطبیق رنگ): از یک رنگ واحد گرفته تا یک پالت تطبیق کامل- فورا کتابخانه های رنگ مناسب را جستجو می کند. جذب کننده ی رنگ NCS یا Natural Color System علایم یا اشاره های تبدیل بین چند کتابخانه ی رنگ (RAL, PANTONE, and more) palette export برای استفاده در برنامه های خاص مانند Adobe Photoshop و Illustrator و InDesign پالت رنگ تصاویر و عکس ها را تجزیه و آنها را import می کند. centrally stored palettes (پالت های ذخیره شده ی مرکزی) برای دسترسی آسان فیلترهای پالت و حالات یا style ها می باشد.




5. ColorSchemer


یکی از منابع جالب که تا الان 3692 رنگ بندی مختلف ارائه کرده است ColorSchemer است، بنابراین شما فهرست کوتاهی برای انتخاب رنگ در اختیار دارید. این منبع به دلیل فروم خاصش که در آنجا می توانید با سایر طراحان در مورد رنگ ها بحث کنید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید و نیز بلاگش یعنی جایی که شما می توانید رنگ های متنوع و متعددی را تهیه و رنگ های خاص را جستجو نمایید، مورد علاقه ی بسیاری از طراحان می باشد.





6. ColorJack




ColorJack در صفحه اول خود پالت های رنگ مختلفی ارائه کرده است و فقط کافی است با ماوس روی آنها بروید تا بیش از 6 رنگ شبیه به هم بدست آورید. همچنین لیستی با لینک های مرتبط رنگ های مفید و جذاب و نرم افزارهای ترکیب رنگ پیشرفته در آن وجود دارد که در زیر آن را برای شما توضیح خواهم داد.



به نظر من این نرم افزار مهمترین دلیلی است که این سایت را لذت بخش کرده است. 3 ابزار نرم افزاری آنلاین مختلف وجود دارد: Color Galaxy و Color Sphere و Color Studio. در زیر می توانید Color Galaxy و Color Sphere را مشاهده کنید. ابزارهای جالب و کارآمدی که دقیقا رنگی را که شما می خواهید را می گیرند. شما همچنین می توانید این نرم افزار را دانلود کنید..





7. Color Combo



این منبع را هم بررسی کنید. رنگ ها را از پالت یا ابر برچسب ها انتخاب کنید. ویژگی جذاب آن این است که شما می توانید تنها با وارد کردن آدرس یک وب سایت خاص رنگ های یک وب سایت را بردارید.







 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز

8. Colortoy
Colortoy یکی دیگر از سازنده های رنگ بندی آنلاین فلش است. این نرم افزار، رنگ بندی های مکمل را بر پایه ی کد ورودی رنگ شما تولید می کند. شما می توانید از این نرم افزار در پروژه های مهم نیز استفاده کنید، این برنامه قطعا از عهده این کار بر خواهد آمد.

9. Colr
Colr.org در سال 2005 پایه گذاری شد. این برنامه هدف استفاده از رنگ به عنوانن یک تفریح را تحقق می بخشد و تصویر شما را بارگذاری می کند. بهترین رنگ ها را از آن استخراج کنید.




10. 100 random colors
صفحه رنگ کوچک دستی با استفاده از AJAX و ارائه ی 100 رنگ رندم، برای دیدن 100 رنگ رندم دیگر صفحه را refresh کنید. هر رنگ کد خود را در مربع نششان می دهدفدر نتیجه شما به آسانی می توانید کد را بردارید. اگر در انتخاب رنگ مناسب مشکل دارید این روش راه حل خوبی است.





11. Deagreve - Color Palette generator
فقط کافی است URL کامل تصویر را در محل مورد نظر وارد کنید تا رنگ ها استخراج شوند. این نرم افزار بسیار ساده و در عین حال پر سرعت و مفید است. نرم افزارهای ساده و کوچک و مفید دیگری نیز برای طراحی کارت های ویزیت ساده وجود دارد

.



12. WellStyled Color Scheme
این برنامه یک سرویس کوچک و مفید برای کار با چرخه ی رنگ و انتخاب از بین 6 گزینه ی مختلف یعنی default و pastel و dark pastel, light pastel و contrast و pale می باشد. شما 5 رنگ مشابه به عنوان برونداد یا خروجی دارید که می توانید از بین آنها رنگ دلخواه را انتخاب کنید. در اصل با این گزینه ها بازی می کنید

.



13. Colors On The Web


شما می توانید در کنار 3 ابزار و ترکیب کننده ی رنگ، در مورد تئوری رنگ، عبارات و اصطلاحات رنگ، چگونگی ترکیب رنگ ها ،کنتراست رنگ و بسیاری موارد دیگر اطلاعات کسب کنید. اگر شما تنها به ترکیب رنگ علاقمن نیستید و می خواهید دانش خود را در مورد رنگ ها و تعاریف آنها بالا ببرید این منبع می تواند مفید واقع شود.




14. Gpeters.com color schemes
رنگ بندی مورد نظرتان را با ارائه ی کلمه یا عبارت پیدا کنید. این سریس 5 تصویر مرتبط را از تصاویر یاهو می گیرد و 6 عدد از ممتازترین رنگ ها را از هر یک بر می گزیند. شما می توانید انتخاب خود را از لیست بزرگ رنگ بندی ها نیز انجام دهید


.



15. Color Calculator
چرخه ی رنگ جایی است که شما می توانید از بین رنگ های RGB و CMYK و HTML انتخاب کند، مقادیر saturation و lightness را تغییر دهید و از بین تنظیمات هماهنگ متفاون یکی را گزینش کنید

.


 
بالا