گالری و نمایشگاه های هنری

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]نمایشگاه رمضانی مهمانی هنر ۳ در خانه هنرمندان برپا می‌شود[/h]

«مهمانی هنر ۳» عنوان نمایشگاهی است که برای سومین سال متوالی از ۲۳ تیرماه در خانه هنرمندان ایران شروع به کار خواهد کرد.

به گزارش ایلنا؛ در مهمانی هنر امسال مجموعه ای از حوزه‌های مختلف هنرهای تجسمی مانند نقاشی،نقاشیخط و کاریکاتور به نمایش خواهد گذاشت.
در نمایشگاه امسال حدود 60 اثر از هنرمندانی چون: پرویز کلانتری، کامبیز درم بخش، منوچهر معتبر، رضا بانگیز، علی ذاکری، شیرین اتحادیه، زنده‌یاد علی عامه کن، حبیب‌الله درخشانی، فرح ابوالقاسم، نگار کلانتری، لیلی درخشانی، هدا بلوری، هایده زرین بال، حسن عامه کن، امید شایان، نگین جواهری، هادی جمالی، ندا غیوری متعصب، نازنین خسرونیا، مسعود غفاری، مریم آزاد فلاح، فریدون امیدی، فریبا طراح، علیرضا جهرمی، شهرزاد منعم، شعیب کاشانی، شادی کچویی، سمیه عبدالله پور، ژاله اکبری و ... در معرض دید و فروش قرار می‌گیرد.
جمشید حقیقت شناس، مدیر امور نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران در زمینه برگزاری این نمایشگاه، گفت: این نمایشگاه برای ماه مبارک رمضان برنامه ریزی شده، همانطور که این ماه، ماه مهمانی خدا است ما هم در خانه هنرمندان ایران مهمانی هنر برپا می‌کنیم.
امسال، سومین سال برگزاری نمایشگاهی با عنوان مهمانی هنر است که از هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر دعوت می‌شود که از این نمایشگاه دیدن کنند.
حقیقت شناس با اشاره به تغییرات این نمایشگاه نسبت به سال‌های پیش اظهار داشت: این نمایشگاه در نخستین سال برگزاری سه بخش داشت؛ بخش خوشنویسی، نقاشیخط و نقاشی‌های ایرانی و ما سعی داشتیم از هنرمندان معاصر در این سه بخش دعوت کنیم و آثاری را در معرض نمایش و فروش عموم بگذاریم.
سال دوم، مهمانی هنر در دو بخش برگزار شد به دلیل اینکه متاسفانه بخش خوشنویسی کمتر معاصر بود، با اینکه در حال حاضر خوشنویسان ما خوشنویسی می‌کنند ولی کمتر به جنبه معاصر بودن آن فکر می‌کنند اما هنرمندانی که نقاشیخط کار می‌کنند حواس‌شان هست و بیشتر به معاصر بودن آثارشان توجه می‌کنند؛ در نتیجه در مهمانی هنر 2، دو بخش نقاشیخط و نقاشی با گرایش‌های ایرانی را برگزار کردیم.
وی در ادامه افزود: ما از هنرمندانی که در مهمانی هنر اثر یا آثاری دارند، برای شرکت در این نمایشگاه دعوت کرده‌ایم.
در مجموع فعالیت نگارخانه‌های خانه هنرمندان چند بخش دارد؛ یکی از این بخش‌ها که خود خانه هنرمندان طراحی و اجرا می‌کند نمایشگاه‌هایی مثل «مهمانی هنر»، «سال»، «چراغی در این خانه روشن است» و «کلکسیون» است که این بخش از برنامه‌ها رو به رشد بوده یعنی تمایل بیشتر به این سمت است که سیستم برگزاری نمایشگاه‌ها در خانه هنرمندان ایران هدایت شده‌تر باشد.
همچنین سعی کرده‌ایم که کسانی که از فضای خانه هنرمندان استفاده می‌کنند هم برنامه‌هایی برگزار کنند که به صورت سالانه تکرار شود مثلا نمایشگاه «وان‌پیکس»، سه سال است که برگزار می‌شود.
سعی بر این است که هر نمایشگاه توالی داشته باشد چون در این صورت شکل سازنده‌تری پیدا خواهد کرد.
ما فکر نمی‌کنیم که یک نمایشگاه خوب بگذاریم و تمام شود، بیشتر می‌خواهیم یک نمایشگاه خوب را در یک پروسه، بهتر و بهتر ارائه دهیم.
این هنرمند با اشاره به فروش آثار در این نمایشگاه، اضافه کرد: این نمایشگاه تاکنون کاتالوگ‌هایی داشته و فروش‌های خوبی هم در آنها ثبت شده که هم برای هنرمندان مفید بود و هم برای فضای هنری. همیشه در «خانه» سیاست بر این است که آثار به هنرمندان بازنگردد و برود به خانه‌ها، موسسات و ... تمام تلاش ما در برگزاری نمایشگاه ها با این نگرش بوده است.
مدیر امور نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران با بیان اینکه تمرکز این نمایشگاه بر کیفیت آثار است، گفت: ما نگاه مان به آثار خوب است چون وقتی بگوییم هنرمندان جوان یعنی می‌تواند کار بدی هم باشد همانطور که وقتی می‌گوییم پیشکسوت باز هم می‌تواند یکی از کارهای ناموفق آن پیشکسوت باشد، در نتیجه اساس کار ما روی خود آثار و کیفیت آنها است.
وی در پایان افزود: در دو سال گذشته استقبال از این نمایشگاه خوب بوده و ما فکر می‌کنیم بهتر هم خواهد شد، زمان خوبی هم برای خرید موسسات و شرکت‌ها هست چون فرصت مناسبی است که یک مجموعه از آثار خوب را در کنار هم ببینند و انتخاب‌های بهتری در خرید داشته باشند.
«مهمانی هنر 3» از 23 تیر تا 2 مردادماه در نگارخانه‌های ممیز، میرمیران، پاییز و زمستان برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 14 تا 20 به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه كنند.



 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]آیه مبارکه بسم‌الله زینت بخش دیوارهای نیاوران می‌شود[/h]

آثار جشنواره «بسم‌الله» با موضوع آیه مبارکه «بسم‌الله» زینت بخش دیوارهای گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران می‌شود.

به گزارش همشهري آنلاين، یازدهمین دوره جشنواره "بسم‌الله" در حوزه کتابت آیه مبارکه "بسم‌الله" توسط مرکز گسترش هنرهای قرآنی و همکاری فرهنگسرای نیاوران از 20 تا 30 تیر در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.
این جشنواره که هر سال در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود شامل بخش لوگوتایپ (نشانه نوشته) با موضوع بسم الله و اسماء الحسنی و بخش پوستر با سه موضوع بسم الله و اسماء الحسنی، رمضان - تایپوگرافی ادعیه و مناجات کوتاه است.
در این دوره از جشنواره، آثاری از هنرمندان کشورهای دانمارک، امارات، بنگلادش، پاکستان، تونس حضور دارند.
داوری این جشنواره از میان 4375 اثری که به جشنواره رسیده، انجام شده و در نهایت 135 اثر برای نمایش در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران انتخاب شده است.
به نفرات برگزیده هر بخش 3 میلیون تومان جایزه نقدی و به نفرات دوم و سوم به ترتیب 2 و 1 میلیون تومان جایزه تعلق می‌گیرد.
به هنرمندان برگزیده در هر بخش تندیس «بسم‌الله» اهدا می‌شود.
امسال نیز براساس سنت هرساله این جشنواره کتاب جشنواره با نام «مشق بسم‌الله» رونمایی می‌شود.
مسئول برگزاری جشنواره «بسم‌الله» محمدرضا کمره ای و دبیر بخش گرافیک جشنواره فریدون مردانی است.
یازدهمین دوره جشنواره «بسم‌الله» جمعه 20 تیر از ساعت 18 در فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود و علاقه مندان هر روز از ساعت 10 صبح می‌توانند از این نمایشگاه دیدن کنند.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]نمایشگاه نقاشی در گالری هوم[/h]

نمایشگاهی از آثار نقاشی خورشید سلیم هنرمند امریکایی شرقی تبار از ۲۰ تا ۳۱ تیر ماه در گالری هوم برگزار می‌شود.

به گزارش همشهري‌ آنلاين، علاقمندان براي بازديد مي‌توانند همه روزه از ساعت 16 تا 20 به نشاني خيابان قائم مقام فراهاني، روبروي تهران كلينيك، كوچه چهارم، شماره 2 مراجعه كنند.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]خودیافتگی در گالری حنا[/h]

نمایشگاهی از آثار نقاشی شیوا یغمایی به همراه چیدمان عکاس های حامد فروغی از ۱۷ تا ۳۱ مرداد در گالری حنا برگزار می‌شود.

به گزارش همشهري آنلاين، علاقمندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند از ساعت 16 تا 20 به نشاني خيابان دولت، بلوار كاوه، اخلاقي، جهانتاب، بيگلرپور شرقي، شماره 19 مراجعه كنند.
گالري حنا روزهاي پنجشنبه تعطيل است.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]نوزایی در گالری زیرزمین دستان[/h]

نمایشگاهی از آثار طراحی شیوا شهلا از ۱۷ تا ۲۵ مرداد در گالری زیرزمین دستان برگزار می‌شود.

به گزارش همشهري آنلاين، اين نمايشگاه كه "نوزايي" نام دارد، به جز روزهاي يكشنبه همه روزه از ساعت 16 تا 20 برپا است.
علاقمندان براي بازديد مي‌توانند به نشاني خيابان فرشته، خيابان بيدار، شماره 6 مراجعه كنند.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]نخستین جشنواره پوسترهای فرهنگی اجتماعی دانش آموختگان هنر دانشگاه‌ها[/h]

نخستین جشنواره پوسترهای فرهنگی اجتماعی دانش آموختگان هنر دانشگاههای ایران با محوریت پوسترهای فرهنگی و اجتماعی از تاریخ ۱۷ تا ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ در باغ موزه قصر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومي این جشنواره؛ نخستین جشنواره پوسترهای فرهنگی اجتماعی دانش آموختگان هنر دانشگاههای ایران به کوشش گروهی از اساتید و اعضای هیئت علمی و نیز دانش آموختگان هنر مراکز آموزش عالی ایران از جمله طراحان تازه فارغ التحصیل، از دانشگاههاي تهران، هنر، الزهرا، شاهد، سوره، علم و فرهنگ، انقلاب اسلامی، تربیت مدرس، شریعتی، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و جامع علمی کاربردی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و با محوریت پوسترهای فرهنگی و اجتماعی از تاریخ 17 تا 21 مرداد 1393 در باغ موزه قصر تهران برگزار می‌شود.
دبیر و رئیس هیئت داوران این جشنواره هیوا پاشائی مدرس مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی هنر دانشکده‌های هنر است که در سوابق کاری خود سابقه داوری و سرگروهی جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره هنرهای تجسمی فجر را دارد.
آثار راه یافته به این نمایشگاه، تعداد 150 پوستر از 80 طراح دانش آموخته گرافیک مراکز آموزش عالی کشور است که از میان 734 پوستر ارسالی از سوی 358 طراح پس از بررسی توسط هیئت انتخاب آثار، برگزیده شده است. مراسم افتتاحیه این جشنواره جمعه 17 مرداد 1393 در باغ موزه قصر تهران به نشانی خیابان مطهری شرقی، میدان پلیس برگزار می‌گردد.
هيوا پاشائي، دبير برگزاري اين جشنواره با اشاره به ايده شكل گيري اين نمايشگاه گفت:"دلایل عدیده‌ای سبب شکل گیری ایده برگزاری این جشنواره و نمایشگاه گردید. در جامعه آموزشی امروز شاهد رشد فراگیر آموزش‌های آکادمیک هنرهای تجسّمی در دانشگاه‌های کشور هستیم و این در حالی است که بنابر شواهد موجود، بستر مناسبی برای جذب و بکارگیری طراحان جوان و جویای نام فراهم نیست."
وي افزود:" جدای از این امر، به دلیل نبودن یک انجمن علمي پویا در حیطه هنرهای تجسّمی اغلب دانش آموختگان پس از فراغت از تحصیل در تامین نیازهای علمی خود دچار سردرگمی شده و بسیاری از خواسته‌هایشان بی‌پاسخ می‌ماند. همچنین انحصار طلبی عده‌ای خاص در بازار کار هنرهای تجسمی، یکی دیگر از نتایج گمنام ماندن بسیاری از جوانان دانش آموخته است. در نتیجه دانشگاهیان پیوند مناسبی با بازار کار برقرار نکرده و اغلب به مشاغل دیگری روی می‌آورند."
پاشائی با اشاره به لزوم تاسيس انجمن‌هاي علميِ هنر تصريح كرد:" با ایجاد گردهمایی‌هایی از این دست و با همکاری، همیاری و پیگیری طراحان دانشمند، در آینده‌ای نزدیک شاهد تأسیس "انجمن علمی طراحی گرافیک" و " انجمن علمی هنرهای تجسّمی ایران" خواهيم بود. اميدوارم در روزگاری نه چندان دور این انجمن بتواند نیاز‌های علمی حجم بالای دانش آموختگان هنرهای تجسّمی را فراهم کرده و با برگزاری نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های علمی و عملی و نیز چاپ مجلّات تخصصی و حمایت از نگارش و پژوهش در موارد یاد شده، نسبت به افزایش سطح دانش طراحی گرافیک و هنرهای تجسّمی گام ارزنده‌ای برداشته و هرساله بانی راه اندازی جشنواره‌هایی از این دست شده و دانش آموختگان هنر را گرد هم آورد."



 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
در گالري مژده:


آثار ۲۹ هنرمند نوگرا و معاصر ایران به نمایش در می‌آید



گالرى مژده با هدف ارائه برشى از پالت رنگى هنر نوگرا و معاصر ایران در یکصد سال اخیر، نمایشگاه «هنرمندان نوگرا و معاصر ایران» را عصر جمعه ۱۷ مرداد ماه به روى دیوار مى‌برد.

به گزارش همشهري آنلاين، مژده طباطبايى مدير گالرى مژده با اعلام خبر فوق گفت: «در اين نمايشگاه آثار ٢٩ هنرمند بزرگ نقاشى ايران به نمايش در مى‌آيد كه برخى از آنها جريان هايى تاثيرگذار در هنر ايران پديد آورده اند و برخى ديگر نمونه هايى ناب از تلاقى مدرنيسم و زبان تصويرى ايرانى اند».
او اعلام كرد: «در اين نمايشگاه آثار سهراب سپهرى، حسين زنده رودى، مسعود عربشاهى، پرويز كلانترى، سيراك ملكونيان، منوچهر نيازى، ناصر اويسى، غلامحسين نامى، على اكبر صادقى، جلال شباهنگى، حسينعلى ذابحى، محمود زنگنه، قباد شيوا، نصرت الله مسلميان و مجيد حميديان همنشين هم اند ضمن آنكه آثار زنده يادان هانيبال الخاص، فريده لاشايى، منصور قندريز، مهدى ويشكايى، اردشير محصص، احمد اسفنديارى و محمود جوادى پور هم آذين بخش اين روايت از تاريخ هنر ايران اند».
مژده طباطبايى كه نمايشگاه گردانى اين رويداد را نيز به عهده دارد، انتخاب دوره هاى مهم از رزومه كارى هر هنرمند را دغدغه جدى اش خواند و در عين حال گفت: «ناگفته پيداست نام هاى بزرگ ديگرى در شكل دهى موج نوين نقاشى ايران نقش اساسى ايفا كرده اند كه به جهت كوچكى فضاى گالرى از ارائه همه آنها معذور بوديم و اميدوارم در فرصت هاى آتى اين مهم را ادامه دهيم».
او يادآور شد: «در چيدمان اين نمايش گروهى همه گونه هاى روايى نقاشى از فيگوراتيو تا انتزاعى؛ طبيعت گرايى و سوررئاليسم ... و نيز تكنيك هاى مختلف، برگزيده شده تا طيف هاى متنوع هنر ايران ارائه شوند؛ به گمانم شناخت دقيق زواياى زيبايى شناسى هر يك از اين دوره ها الزامى ست و هنر امروز و فرداى مان با آگاهى از نسل پرافتخار پيشگام و پيشكسوت مان
مى‌تواند زمينه ارتقاء و رشد بيابد».

او قيمت گذارى اين آثار را تعديل شده خواند و تاكيد كرد: «ما موفق شديم از برخى از بزرگان هنر ايران، كارهاى كوچك هم بيابيم لذا ممكن است ديداركنندگان پاى امضاهايى بسيار بزرگ قيمت هاى ناباورانه ببينند كه اين را يكى از ويژگى هاى خاص نمايشگاه مى‌دانم؛ علاوه بر اين تلاش كرديم با قيمت گذارى منصفانه امكان خريد براى اقشار مختلف جامعه را فراهم آوريم».
نمايشگاه هنرمندان نوگرا و معاصر ايران پس از افتتاح در عصر جمعه ١٧ مرداد به مدت ١٠ روز در گالرى مژده واقع در سعادت آباد، علامه شمالى، خيابان ١٨ شرقى داير خواهد بود.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]خودیافتگی در گالری حنا[/h]

نمایشگاهی از آثار نقاشی شیوا یغمایی به همراه چیدمان عکاس های حامد فروغی از ۱۷ تا ۳۱ مرداد در گالری حنا برگزار می‌شود.

به گزارش همشهري آنلاين، علاقمندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند از ساعت 16 تا 20 به نشاني خيابان دولت، بلوار كاوه، اخلاقي، جهانتاب، بيگلرپور شرقي، شماره 19 مراجعه كنند.
گالري حنا روزهاي پنجشنبه تعطيل است.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
نوزایی در گالری زیرزمین دستان

نوزایی در گالری زیرزمین دستان

[h=3]نوزایی در گالری زیرزمین دستان[/h]

نمایشگاهی از آثار طراحی شیوا شهلا از ۱۷ تا ۲۵ مرداد در گالری زیرزمین دستان برگزار می‌شود.

به گزارش همشهري آنلاين، اين نمايشگاه كه "نوزايي" نام دارد، به جز روزهاي يكشنبه همه روزه از ساعت 16 تا 20 برپا است.
علاقمندان براي بازديد مي‌توانند به نشاني خيابان فرشته، خيابان بيدار، شماره 6 مراجعه كنند.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]نمایشگاه دیجیتال آرت در گالری کاوه[/h]

نمایشگاهی از آثار دیجیتال آرت پگاه شعیبی از ۲۴ تا ۳۰ مرداد در گالری کاوه برگزار می‌شود.

به گزارش همشهري آنلاين، اين نمايشگاه همه روزه از ساعت 14 تا 20 براي بازديد علاقمندان داير است.
گالري كاوه در خيابان ظفر، فريد افشار، دولتشاد غربي، پروين، تايباد، شماره 26 قرار دارد.
 

S A R a d

کاربر فعال تالار هنر ,
کاربر ممتاز
راهنمای گالری گردی ویژه شهریور 93

راهنمای گالری گردی ویژه شهریور 93


در این نسخه pdf می توانید برنامه شهريور ماه گالری‌های اثر، آن، آران ، آريا، احسان، الهه، جرجانی، راه ابريشم، هما، شماره شش، طراحان آزاد، لاله، افرند، زيرزمين دستان ، دي، مهروا، ماه، ساربان را مشاهده نمایید.

دانلــود


منبع : تندیس
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
نمایشگاه با عنوان "ارواح، زیر شلواری و ستارگان"

نمایشگاه با عنوان "ارواح، زیر شلواری و ستارگان"

موزه هنر معاصر توکیو، یک نمایشگاه تابستانه برای کودکان با عنوان "ارواح، زیر شلواری و ستارگان" را ارائه می کند.


اختصاصی معماری نیوز: موزه هنر معاصر توکیو، یک نمایشگاه تابستانه برای کودکان با عنوان "ارواح، زیر شلواری و ستارگان" را ارائه می کند؛ نمایشگاهی که برای آن خانه پر رفت و آمد را طراحی کردیم.

کانسپت این نمایشگاه، بازدیدکنندگان جوان را با توجه به تضاد در قوانین موزه (مانند ندوید، دست نزنید و سکوت را رعایت کنید) با اجازه دادن به رفتارهایی که معمولاً در موزه ها ممنوع می باشد، دعوت می کند.

از دیدگاه دیگر، راهروی به ظاهر بی پایان و تصاویر با نگاه های خیره که به نظر می رسد مگسی در اطراف به دنبال شماست، از ویژگی هایی است که برای موزه ها، عناصری فراهم می آورد تا فضایی و هم آور خلق کند.

بنابراین به گونه ای یک فضای نمایشگاهی با این ویژگی ها ایجاد کردیم که به یک سالن شبح وار از تصاویر تبدیل شود.



در ابتدا، نقاشی های روی دیوار کاملاً عادی به نظر می رسند اما چیزهای عجیب به مانند چشم های خیره به شما و تغییر ناگهانی صورت های موجود در تصاویر شروع به رخ دادن می کند.

در واقع یک اتاق پشت صحنه به صورت مخفی در پشت دیوارها قرار دارد، از جایی که تمامی انواع وضعیت های عجیب و غریب بر بازدیدکنندگان نا آگاه آزاد می شود.
دوستداران موزه پس از دریافت چنین اوضاع عجیب و غریبی به اتاق مخفی وارد شده و قوانین را توسط تبدیل شدن به حقه هایی در طرف دیگر نقاشی ها نقض کند.
هدف ما خلق پاتوقی نمایشگاهی بود که نه تنها بتواند بازدیدکنندگان را بترساند بلکه آنها را به صورتی فعال تر درگیر کند در حالی که خیالات آنها را تهییج و تحریک می کند.



بازدیدکنندگان از پاتوق نمایشگاهی به طرف سالن نمایشگاهی بعدی خارج می شوند که به صورت خاصی توسط برچسب های مردمک چشم چاپ شده و به یک طرف پلی که به درستی نام "پلی با چشمهایش " به آن داده ضمیمه شده است.

هنگامی که وارد پل می شویم، مردمک های چشم که گویی ساکن و ایستا بوده، به نظر می رسد که ما را تعقیب می کند؛ همچنان که به دنیای سورئال پاتوق نمایشگاهی اشاره می کند؛ یک فضای نمایشگاهی جایی که یک نفر می تواند حضوری اساسی را احساس کند.

معماران : معماران تورافو
مکان سایت : توکیو، ژاپن
تیم پروژه : سیمون نوت، پری لتلین، اسکات آدامس، لیزا هووارد، نوله ته، لین تان، مایکل راپر، مایکل وایت
مساحت : 173 مترمربع
سال ساخت : 2013
عکاس : فومیناری یوشیتسوگو






























منبع : معماری نیوز
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]˝محاکمه˝؛ بیست و دومین اجرا درفستیوال پرفورمنس گالری ایست[/h]
بیست و دومین اجرای فستیوال ˝سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز˝ در گالری ایست، به پرفورمنس ˝محاکمه˝ از نیکو ترخانی اختصاص دارد.


۱۳۹۳ جمعه ۲ آبان ساعت 12:27




سرویس تجسمی هنرآنلاین
: در چهارمین فستیوال "سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز" گالری ایست، امروز جمعه ۲ آبان ساعت، ۱۸ در اجرای بیست و دوم این رویداد، پرفورمنس "" محاکمه "از نیکو ترخانیبه نمایش درمی‌آید.
" اینجا زنی در قلب دیوار خفته است" درگالری رج، "دیدن زخم‌هایم بهایی دارد" با کیوریت علی اتحاد در گالری راه ابریشم همچنین در گالری نیوهال کمبریج انگلستان نمایشگاه‌های انفرادی نیکوترخانی شمرده می‌شوند. او همچنین آثار خود را در بیش از ۴۰ نمایشگاه گروهی در ایران، آلمان، سوئد، برزیل، مکزیک، ایتالیا، مکزیک و انگلیس به نمایش درآورده است.
دوسالانه فلورانس ۲۰۰۹، دوسالانه پکن ۲۰۱۰، حراج هنری ابوظبی ۲۰۱۰، فستیوال عکس دهلی ۲۰۱۳، فستیوال فیلم و ویدئو آرت "زنان، فیلم، مقاومت" گوتنبرگ ۲۰۱۲، فستیوال "عشق و نفرت" ۲۰۱۳ لندن۲۰۱۲ از دیگر رویدادهایی هستند که نیکوترخانی در آن‌ها حضور داشته است.
روز گذشته، پنج‌شنبه ۱ آبان نیز پرفورمنس "سرخ" از علی فیروزجنگ در چهارمین فستیوال ˝سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز˝به نمایش درآمد.
چهارمین فستیوال "سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز" تا ۱۶ آبان در گالری ایست واقع در میدان ونک، خیابان شهید خدامی (بیژن)، شماره ۴۰ ادامه دارد.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
نمایشگاه آثار اختصاصی آیدین اغداشلو پس از 40 سال

نمایشگاه آثار اختصاصی آیدین اغداشلو پس از 40 سال

نمایشگاه آثار آیدین آغداشلو (+عکس)


آیدین آغداشلو برای اولین بار پس از چهل سال بخشی از آثار خود را در یک نمایشگاه انفرادی در گالری اثر به نمایش گذاشته است.

به گزارش بی بی سی ،اولین و آخرین نمایشگاه انفرادی او در سال ۱۳۵۴ در انجمن فرهنگی ایران و آمریکا برگزار شد.به گفته بسیاری از صاحب نظران حوزه هنرهای تجسمی، برپایی دومین نمایشگاه انفرادی آیدین آغداشلو پس از چهل سال به دلیل جایگاه ویژه او در تاریخ نقاشی معاصر ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دراین نمایشگاه، تنها ۱۲ اثر نقاشی و یک مجسمه به نمایش درآمده است. ده نقاشی به نمایش درآمده در این نمایشگاه، برگرفته از سری کارهای او با عنوان "خاطرات انهدام" است و دو اثر دیگر هم متعلق به سری مجموعه "آتش و برف" هستند.

در میان کارهای به نمایش گذاشته شده، تابلو "عشاق" و تک چهره مادر نقاش قدیمی ترین کارهای آغداشلو در این نمایشگاه هستند که به ترتیب در سال های ۱۳۵۹ و ۱۳۶۰ خلق شده اند.

به گفته آغداشلو، هشت اثر به نمایش درآمده با شکل و شیوه متفاوتی در دو سال اخیر پدید آمده اند، اما همچنان ادامه مجموعه "خاطرات انهدام" به حساب می آیند.

او در کارهایش از عناصر هنر سنتی ایران، از جمله مینیاتور بهره می گیرد، اما با نگاهی مدرن و ترکیب بندی های متاثر از هنر دوران رنسانس، سبک و بیان ویژه خود را در نقاشی معاصر رقم زده است.

آیدین آغداشلو متولد سال ١٣١٩ است. او که از کودکی دلبسته نقاشی بود، در سال ۱۳۳۹ وارد دانشکده هنرهای زیبا شد و در همان دوران دانشجویی کار نقد نویسی را به تشویق شمیم بهار نویسنده و منتقد در مجله اندیشه و هنر شروع کرد.

آیدین آغداشلو از سال ۱۳۵۲ کار تدریس را در هنرستان هنرهای زیبا پسران آغاز کرد و بعد از آن در دانشکده هنرهای تزیینی، دانشگاه آزاد و دانشکده هنر دانشگاه الزهرا به عنوان مدرس کار کرد.



















بيشترين سهم اين نمايشگاه به معروف ترين مجموعه آغداشلو با نام «خاطرات انهدام» اختصاص دارد و از ميان ١١ نقاشى ١٠ اثر از همين مجموعه است. روايت هاى نقاش از اين خاطرات، تنوع تصويرى و ساحت هاى معنايى وسيعى دارد و از «زمستان» گرفته تا مينياتورهاى مچاله، چهره هاى دفرمه، عشاق دست نيافتنى حتى نقاشى از مادر را در برمى گيرد. علاوه بر اين، اثر معما از مجموعه «سال هاى آتش و برف» نيز روى ديوار خواهد بود.
هشت اثر اين نمايشگاه در دو سال اخير خلق شده اند و براى نخستين بار به تماشا درمى آيند. قديمى ترين تابلوى حاضر، اثر «عشاق» است كه در سال ٥٩ آفريده شده است، تابلوى ديگر نقاشى «تك چهره مادر نقاش» است كه آغداشلو در سال ٦٠ با تكنيك گواش و مداد رنگى روى مقوا از مادرش به ثبت رسانده است.
نمايشگاه آيدين آغداشلو پس از افتتاحيه در عصر جمعه ٢٣ آبان تا ٢١ آذر ماه در نگارخانه اثر واقع در خیابان ایرانشهر، خیابان برفروشان، رو به روى خانه هنرمندان، پلاك ١٦ دایر خواهد بود و علاقمندان مى‌توانند یكشنبه تا پنجشنبه ساعت ١١ تا ٢٠ و جمعه‌ها در زمانی غیر از افتتاحیه ١٦ تا ٢٠ از این آثار دیدن کنند.







 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]حیران شده در پنج و چهار و شش و هفت / نگاهی به افتتاح ۱۰ نمایشگاه تجسمی[/h]
گالری‌های تهران دیروز ۱۴ آذر میزبان نمایشگاه‌های متعدد تجسمی شدند.
۱۳۹۳ شنبه ۱۵ آذر ساعت 09:28





روزهای پایانی هفته گالری‌های تهران میزبان ۳۷ نمایشگاه تجسمی شدند. از این میان ۱۰ نمایشگاه را با هم مرور می‌کنیم.
نام‌ناپذیرهای حبیب فرج‌آبادی در گالری هما
گالری هما همانند سال‌های گذشته از جمعه ۱۴ آذر میزبان مجموعه‌ای از ۲۰ اثر آبستره حبیب فرج‎آبادی نقاش معاصر با عنوان "نام ناپذیر" است.
فرج آبادی همچون دیگر آثارش در این نمایشگاه نیز بر بیان انتزاعی تاکید دارد. بوم‌هایی با ابعاد بزرگ غرق در رنگ، با دوخت‌ها، نشانه‌گذاری‌ها و اعدادی که با پاستل به گوشه و کنار اضافه شده‌اند بیننده را به ضیافتی چشم‌نواز می‌‎برند. هیچ فرم دیگری به چشم نمی‌‎خورد، نه گیاه، نه انسان و نه اشیا، تنها رنگ‌ها به نبرد با هم مشغولند یا شاید در یک صحنه‌پردازی عاشفانه یکدیگر را در آغوش گرفته‎اند.
در بعضی تابلو‌ها از میان رنگ‎‌ها هیبتی انسانی یا چهره‎ای بی‌شکل به چشم می‌خورد شکلی که معلوم نیست نقاش آن را عمدا در دل تابلو جا داده است یا تخیل بیننده رنگ‌ها را به این شکل می‌‎بیند. هرچه هست فرج‌آبادی سرخوشانه نقاشی می‌کشد، رنگ‎‌ها را دوست دارد و با آن‌ها به شیوه خودش به کشف و شهود می‌ر‌سد.
بوم‌های فرج آبادی با پشت و رو شدن و دوخت‌های سخت‌اش شباهتی وهم آلود و زیرکانه دارند به حصار و در آن چکه‌ها و شره‌های رنگی را می‌بینیم که از طریق نفوذ به ورای بوم خام، خود را با تراوشی به آن سوی کار هدایت و جریان رنگ پرجنب و جوش و با نشاط را از رهگذر حصار نفوذناپذیر بوم نقاشی به زندگی روان می‌کند.
"صد رخ" در گالری شیلا
نمایشگاه آثار ناصر محمدی دیروز ۱۴ آذر در گالری شیلا افتتاح شد. ناصر محمدی متولد ۱۳۴۵ و فارغ التحصیل هنرهای تجسمی است و بیش از ۱۰۰ نمایشگاه داخلی و خارجی داشته. در این نمایشگاه که عنوان صد رخ را به همراه دارد صد پرتره با تکنیک آب مرکب روی کاغذ و در قطع ۵۰ x۵۰ ارائه شده است.
به قول خودهنرمند یکی از دوستان وقتی آثار را دیده به شوخی گفته اسم این نمایشگاه را می‌خواهی اسیدپاشی بگذاری؟ این پرتره‌ها را که خیلی پیش از حوادث اخیر شروع کرده بعد وسوسه شده به این حوادث اسیدپاشی ربط دهد و اعتراض کوچکی بکند و عکس العمل خودش را نسبت به این حوادث نشان دهد. حتا تصمیم داشته اسم نمایشگاه را اسید بگذارد. خودش می‌گوید؛ اما چطور می‌توانستم چنین کاری بکنم. من تصمیم داشتم چهره انسان بهانه‌ای باشد برای خلق زیبایی، تفاوت‌ها و حالات روحی و چالش‌هایی که در چهره رخ می‌دهد. چهره‌هایی که می‌توان سال‌های سال به آن نگاه کرد و از این تفاوت‌ها و دنگارمگی لذت برد. چهره‌هایی که هر کدام داستانهای بلند و کوتاهی از بازی‌های زندگی را در خود دارند. موضوعی که تمامی ندارد.
پرتره‌های محمدی با اینکه بخاطر تکنیک آب مرکب کمی مخدوش به نظر می‌رسد اما وجود رنگهای شاد و تند به آن‌ها معنایی دیگر بخشیده.

"برزیل من، نگاه من" در گالری ۶

نمایشگاهی از عکس‌های هنرمند برزیلی ریکاردو مارتینز با عنوان "برزیل من، نگاه من" از ۱۴ تا ۲۱ آذرماه در گالری شماره ۶ برپاست.
مارتینز هنرمندی طبیعت‌گراست و کار خود را با عکاسی از حیوانات آغاز کرده است. هر چند اکنون موضوعات و شیوه‌های متنوع دیگری را نیز برای کارش انتخاب می‌‎کند. این هنرمند جوان که تا کنون چهار کتاب از آثار او منتشر شده است به طور کلی برزیل را به عنوان سوژه‎ اصلی همه عکس‎‌هایش قرار داده است و تلاش می‌‎کند مردم و به ویژه مردم سرزمین خودش را با زیبایی‎های این کشور پهناور استوایی آشنا کند.
مارتینز نگاهی طبیعت‌گرایانه دارد و حتی هنگامی که از پیاده‎روی دسته جمعی مردم در کنار یک ساختمان عظیم عکس می‌‎گیرد نیز با انتخاب یک نمای وسیع و محو کردن آدم‌ها می‌‎کوشد بر عظمت آسمان، ابر‌ها و کوهستان در پس‌زمینه عکس تاکید کند. به علاوه نوع نگاه او به حیوانات و طبیعت خالی از توجه به محیط زیست هم نیست. از این منظر عکاس جوان سعی می‌‎کند با نشان دادن گنجینه کمیاب گیاهان و جانوران سرزمینش لزوم حفظ و نگهداری از آن‌ها را گوشزد کند.

"تار و پودهای یک سگ" در گالری اعتماد




محمدرضا شاهرخی‌نژاد در مجموعه "تار و پودهای یک سگ" یک پالت رنگی و در واقع نوعی هویت رنگی است که دارد از بین می‌رود.
به زعم او فرش نماینده هنر رسمی ما محسوب می‌شود. هنری که از طرفی در حال نابودی است و از طرف دیگر حس دست هنرمند هم زیاد باز نیست که با آن کلنجار برود. مثل کلیت فرهنگمان که چنان چارچوبمند و استخوان‌دار است که اجازه کنکاش یا دخل و تصرف زیادی به ما نمی‌دهد.
او در "تار و پودهای یک سگ" نمی‌خواهد نگاه سمبلیک به فرش داشته باشد و همینطور نمی‌خواهد کار‌هایش پاپ آرتیستی به نظر برسند. شاهرخی‌نژاد در این مجموعه همچنان سعی کرده از اسلوب نقاشی خارج نشود و نشان می‌دهدعمل نقاشانه برایش اهمیت دارد.
کاراک‌تر سگ که این سال‌ها از جمله در نمایشگاه "سگ‌های دست و دلباز" یکی از دغدغه‌های او بوده هم به این مجموعه راه پیدا کرده است و نماینده و نمادی است از نوعی بلاتکلیفی که بر کلیت فرهنگ ما هم حاکم است و حتی در سطح فرهنگ روشنفکرمآب هم تلقی و رفتار‌ها مثلا در مواجهه با این موجود روشن نیست.
"تار و پودهای یک سگ" در حقیقت روایت شخصی هنرمند از چنین موقعیتی در مواجهه با فرهنگ ایرانی است. او اگرچه نمی‌خواهد این مجموعه ارجاعی مستقیم به "سگ ولگرد" صادق هدایت باشد که در این داستان فرهنگ و تلقی عمومی از سگ ولگرد را به نقد می‌کشد ولی نشانه‌هایی را دنبال می‌کند تا خاطره محوی از آن در ذهن مخاطب شکل بگیرد.

"دیشب خوابشو دیدم" در گالری مهروا
"دیشب خوابشو دیدم" عنوان نمایشگاه گروهی ترکیب مواد و تصویرگری و... است که در گالری مهروا به روی دیوار رفته. گردآورنده این مجموعه مرجان اندرودی است که درباره نمایشگاه می‌گوید: اول تصمیم داشتیم کار‌ها تصویرگری باشد اما گفتیم کمی از قاب بیرون بزنیم و این اتفاق هم افتاد و سعی داشتیم هم طنازی و هم هجو در کار‌ها وجود داشته باشد و این در تمامی آثار به چشم می‌خورد.
در بروشور نمایشگاه جمله‌ای از جوانگ جو، فیلسوف چینی به چشم می‌خورد که از خواب می‌گوید: از خواب گفتن سخت است. این سنگ سنگین برداشتنی نیست. به پرنده‌ای نشسته می‌ماند که به محض نزدیک شدنت به آسمان پر می‌کشد و به ماهی‌ای که از دستت لیز می‌خورد و به حیات زیر آبش باز می‌گردد. زمانی من جوانگ جو، به خواب دیدم که پروانه‌ای هستم که در اطراف می‌پرد. ناگهان از خواب جستم و خود را دیدم که جوانگ جو هستم. اینک نمی‌دانم که من انسانی بودم که خواب پروانه‌ای را می‌دیدم و یا پروانه‌ای که خواب می‌بیند و خود را انسان می‌پندارد.
هنرمندان این مجموعه مرجان اندرودی (هنرمند و کیوریتور)، محمد برنگی، صالح تسبیحی، پرستو حقی، سبا سلیمانی، مجوا عرفانی، احسان غلامیف سولماز مالک، لیدا معتمد، میثم موسوی هستند.
مجموعه گردآوری شده نه تنها سودای مهار و تعیین حدودی برای خواب ندارد بلکه قصد هم ندارد از تفاوت و تخیل خلاص شود. شاید به یک معنا این مجموعه مقاومتی باشد مقابل فراموشی و نادیده انگاشتن خواب و فرخوانی مبنی بر ضرورت خواب اندیشی.

"چشمان مادربزرگ" در نگارخانه عکاسان جوان




بهاره اسدی در مجموعه چشمان مادربزرگ که از پنجشنبه ۱۳ آذر در نگارخانه عکاسان جوان به نمایش درآورده فضای مستند‌اش از زندگی در بافت‌های سنتی تهران را از دریچه چشم‌های کم سوی پیرزنی روایت می‌کند که قادر نیست آنچه را در اطرافش می‌گذرد به روشنی ببیند و به همین دلیل است که عکس‌های این مجموعه وضوح کامل ندارند.
به نظر می‌رسد او می‌خواهد عواطف و احساساتش را نسبت به نوع زیست نسل‌های گذشته نشان دهد و در تصاویر این مجموعه بازآفرینی کند. شاید هم این عکس‌ها یک روز از زندگی تکرارشونده آدمی باشد که خاطراتی آشنا را می‌یابد و نمی‌یابد. از سوی دیگر، عکس‌های این مجموعه به نشانه‌های هویتیِ بخشی از محله‌های قدیمی جنوب تهران اشاره دارد که محل سکونت سوژه عکس‌هاست. حلاج، بزاز، کفاش، چرخی، بساطی، سرگذرنشین و هندوانه‌یی، انگار همه‌گی از جغرافیایی می‌آیند که مناسباتش تنها در‌‌‌‌ همان محدوده معنا می‌یابند؛ جایی به نام کوچه مهربانی. پیرزن با چشم‌هایی که سویشان را از دست داده‌اند، از دیگرسو نماد فرهنگی است که هر روز بیش از گذشته رنگ می‌بازد و خاموش می‌شود.
این مجموعه که در محله‌های جنوبی تهران از جمله خزانه، امامزاده یحیی، شاپور، جوادیه و دروازه غار عکاسی شده بنا است طیفی از نسل‌های قدیمی پایتخت‌نشین را پیش روی بیننده قرار دهد. ساختار اجتماعی این مناطق بیننده را با زوایایی تازه‌ای از واقعیت‌های روزمره روبه رو می‌کند.

تایپوگرافی‌های احسان ارضی در گالری روژ





نمایشگاه آثار تایپوگرافی احسان ارضی با عنوان "عبث" که دیروز در گالری روژ افتتاح شد نگاه متفاوتی به گنجینه شعر و ادب فارسی است.
"عبث" عنوان نمایشگاه آثار تایپوگرافی "احسان ارضی"، طراح و گرافیست است که سعی داشته با توجه به انگاره‌های هنرهای سنتی در ایران، نگاهی نو به گنجینه شعر فارسی داشته باشد.
در این نمایشگاه ۲۸ تابلو قرار است هر فصل سال را با ۷ تابلو روایت کنند. هر تابلو اثری تایپوگرافی است از یک شعر انتخاب شده از شاعران بزرگی چون خیام، فردوسی، مولوی، حافظ، سعدی، هوشنگ ابتهاج، نیما یوشیج و....
اشعار انتخاب شده برای این تابلو‌ها، هر یک علاوه بر یادآوری ویژگی‌های روان‌شناختی و زیبا‌شناختی فصل مورد نظر، روایتگر احساس‌های انسانی و عواطفی هستند که در برخورد با آن‌ها بروز می‌کند.
این آثار که در ابعاد ۱۰۰*۷۰ و ۷۵*۷۵ طراحی شده‌اند، قرار است علاوه بر یادآوری جایگاه شعر و ادب فارسی برای بینندگان، آن‌ها را با کیفیت‌های هنری آثار گرافیکی آشنا کنند و جایگاه این هنر را به عنوان هنری که می‌تواند دریچه تازه‌ای به ادبیات فارسی باز کند بشناساند.
از پارسه تا پاریس در نگارخانه هنر ایران
از پارسه تا پاریس عنوان نمایشگاهی بود که در نگارخانه هنر ایران جمعه شب افتتاح شد.۴ هنرمند که وجه اشتراکشان شاگردی خانم نفیسه معینی است و پروژه‌ای به نام از پارسه تا پاریس را با اکرلیک روی کاغذ و بوم نقش زده‌اند. دونفر بر روی پارسه و دو نفر بر روی پاریس کار کرده‌اند.
این هنرمندان جوان در یادداشتی متذکر شده‌اند که شهر‌ها نیز مانند رویا‌ها از هوس‌ها و هراس‌ها ساخته می‌شوند. حتا اگر رشته سخن آن مرموز و پنهان، قواعدشان پوچ و دورنمایشان فریب دهنده باشد و هر چیز را در پشت چیز دیگر پنهان کنند. فضایی که ما را از خود بیرون می‌اورد، فضایی که در آن فرسایش زندگی‌ها، زمان و تاریخ ما روی می‌دهد. ما درون مجموعه‌ای از روابط زندگی می‌کنیم که جا و مکان‌هایی را تعریف و مشخص می‌کنند که به هیچ وجه قابل بر هم گذاشتن یا فروکاستن به یکدیگر نیستند.. البته که نه آن‌ها پیوسته خود را با نو شدن ادامه می‌دهد. شهر افکارت را پشت و رو می‌کند. تو را وا می‌دارد تا زندگی را بخواهی و در عین حال می‌کوشد تا آن را از تو بگیرد. لذتی که یک شهر بع تو ارمغان می‌دهد عجایب هفت تا هفتادگانه‌اش نیست بلکه سوالی است که تو را وادار به پاسخگویی می‌کند.
عاطفه عبودی، زهره پارسه، الهه سادات صفویه و تینا هادی‌زاده هنرمندان این نمایشگاه هستند که همگی اولین تجربه نمایشگاهی خود رو می‌گذرانند.
نگارخانه هنرایرانیان واقع در خیابان خارک، ضلع جنوب غربی تالار وحدت و روبروی انجمن خوشنویسان است و علاقه مندان تا ۱۹ آذر ۹۳ می‌توانند از آثار دیدن کنند.
عکس‌های سیوا شهباز در سیحون
سیوا شهباز ۱۳ عکس خود را از ۱۴ تا ۲۶ آذر در گالری سیحون به نمایش گذاشته است. نمایشگاه او که "حیران شده در پنج و چهار و شش و هفت" نام دارد مجموعه‌ای از تجربه عکاسی در آرامگاه‌های تهران است. عکس‌هایی سراسر سیاه و سفید که گورهایی کهنه و از یاد رفته در آن‌ها به تصویر کشیده شده است.
شهباز در این آثار بیش از هرچیز کوشیده است تا گذر زمان را به تصویر بکشد. مقبره‌هایی که او از آن‌ها عکاسی کرده است روزگاری متعلق به صاحب‌منصبان بوده‌اند و امروز غبار قطوری از گذر زمان همه شوکت آن‌ها را با خود برده است.
عکاس در خلال این روایت گوشه چشمی نیز به مرگ دارد و با به تصویر کشیدن قبرهای مخروبه، دیوارهای ریخته و صندلی‌های شکسته حضور مدام مرگ را به مخاطب یادآوری می‌‎کند.
خوابیدن در طبیعت؛ سوژه عکس‌های هنرمند شیرازی
نمایشگاه عکس‌های رامتین روزی‌طلب با عنوان "خواب در طبیعت"، عصر جمعه ۱۴ آذر در نگارخانه پاییز خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.
عکس‌های این هنرمند بیشتر تکیه بر تک عنصر دارد و ترکیب‌بندی آثار به نحوه قرار‌گیری آن تک عنصر مثلا درخت در کادر بستگی دارد. در واقع زمینه‌ای که عنصر اصلی هر عکس در آن قرار داشته، تنها نقش پس‌زمینه تکمیل‌کننده را بر عهده دارد و به خودی خود دیده نمی‌شود.
عناصر اصلی عکس‌ها، به عنوان مثال برف، در گستره‌ای وسیع و بی‌حاشیه در ارتباط با مخاطب قرار داده شده است و در واقع هنرمند عکاس با ماندن در طبیعت کادرهایی یکسان اما با موقعیت‌هایی متفاوت از یک موضوع را به تصویر کشیده است. عکاس در کمین نشسته تا آتش شعله بگیرد، به اوج برسد و آرام بگیرد. اصولا روزی‌طلب در ارتباط نزدیک با محیط پیرامون خود قرار دارد تا آنجا که از نام مجموعه‌های دیگرش نیز می‌توان دریافت؛ عکس‌های خیابانی، وسوسه‌های نور، یک طیبعت ساده، خواب در طبیعت و...


انتهای پیام/
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]برنامه گالری‌های تهران در هفته آخر آذرماه[/h]
هنر > تجسمی - همشهری آنلاین:
گالری‌های تهران در آخرین هفته آذرماه میزبان رویدادهای مختلفی می‌شوند که از جمله آن‌ها «دسترسی محدود پنج» است.

به گزارش تسنيم؛ گالری‌های تهران در حالی پا به هفته آخر آذر ماه می‌گذارند که چهار گالری به صورت هم‌زمان میزبان برپایی «دسترسی محدود پنج» که جشنواره‌ای برای ویدیو، صدا و اجراست، خواهند شد.

  • گالری نگاه
این گالری از روز پنج‌شنبه 27 آذرماه میزبان برگزاری نمایشگاهی از آثار آزاده کیا با عنوان «یک زندگی هزار آرزو» می‌شود.
نمایش این آثار تا 9 دی ماه در گالری نگاه به آدرس لواسان، بلوار اصلی (امام خمینی)، خیابان شکوفه (عصطلک)، خیابان نگار، کوچه گلزار، انتهای کوچه، پلاک32 ادامه دارد.


  • گالری آران / گالری ویستا/ گالری پلتفرم داربست/ گالری شماره شش
این گالری‌ها از روز جمعه 28 آذرماه جشنواره «دسترسی محدود پنج (پارکینگ گالری)» را برگزار می‌کنند.
علاقه‌مندان برای بازدید از این جشواره غیر رقابتی تا سوم دی ماه فرصت دارند به آدرس گالری آران واقع در کریم خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک 12 و یا گالری ویستا در خیابان مطهری، خیابان می‌رعماد، کوچه دوازدهم، پلاک11 مراجعه کنند.

گالری پلتفرم داربست به آدرس ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار می‌نای شرقی، پلاک42 تا پنجم دی ماه میزبان این رویداد هنری است.
گالری شماره شش به آدرس خیابان میرزای شیرازی، کوچه بیستم، پلاک 2، طبقه همکف تا 30 آذر ماه از این رویداد میزبانی می‌کند.
پنجمین دوره مجموعه نمایشگاه‌های دسترسی محدود، به برنامه های‌ی با تاکید بر ویدیو آرت، سینمای تجربی، مستند، صدا و اجرا برگزار می‌شود. این جشنواره غیر رقابتی مجموعه آثاری بین المللی به انتخاب موره شین الهیاری و می‌ریام وانشی، نیما بهره‌مند، مارلیس پروشل و ناتالی کوگر، روزبه رشیدی، بهزاد خسروی نوری، امیرعلی قاسمی، مونا مستوفی، و طلا وهاب‌زاده را به نمایش در خواهد آورد.
دسترسی محدود تلاش دارد تا به عنوان سکویی برای تبادل ایده و تجربیات هنرمندان ایرانی و خارجی، فاصله بین حوزه‌های متنوع هنر نیو مدیا را کاهش داده، با برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های موازی برای گسترش این حیطهٔ نو در صحنهٔ هنری ایران تلاشی دسته جمعی را رقم بزند.
دسترسی محدود پنج با همکاری بخش فرهنگی سفارت لهستان و سفارت اتریش، جامعه فیلم تجربی (ایرلند)، پیکسل طلایی (اتریش) و نیز جامعهٔ نیو می‌دیا (ایران) و با همراهی پلتفرم داربست، گالری ویستا، لابراتوار تئا‌تر فیزیکال، پروژهٔ دارالحکومه شیراز، پروژهٔ آسایشگاه کرمان و گالری شماره شش برگزار خواهد شد.

  • گالری اعتماد یک
این گالری از روز جمعه 28 آذرماه میزبان نمایشگاه «یک نقطه» با آثاری از شاه‌پری بهزادی خواهد شد.
علاقه‌مندان برای بازدید از آثار این هنرمند تا هفتم دی ماه فرصت دارند به آدرس گالری اعتماد یک واقع در نیاوران میدان یاسر خیابان یاسر خیابان موسوی خیابان بوکان دوراهی سمت راست پلاک 4 مراجعه کنند.


  • گالری اعتماد دو
این گالری از روز جمعه 28 آذر ماه نمایشگاهی از نقاشی‌های محمدرضا حسین جواهری را با عنوان «کیمیاگران لبخند» برگزار می‌کند.
نمایش این آثار تا هفتم دی ماه در نیاوران میدان یاسر خیابان یاسر خیابان موسوی خیابان بوکان دوراهی سمت راست پلاک 4 ادامه پیدا می‌کند.


  • گالری اعتماد سه
این گالری از روز جمعه 28 آذرماه میزبان آثار محمود بخشی خواهد شد.
علاقه‌مندان برای بازدید از آثار این هنرمند می‌توانند به آدرس گالری اعتماد سه واقع در خیابان باهنر (نیاوران)، نبش خیابان دلشاد، شماره 161 مراجعه کنند.


  • گالری اعتماد چهار
این گالری از روز جمعه 28 آذرماه نمایشگاهی از عکس‌های امیر شمس با عنوان «بار دیگر، جایی...» را برگزار می‌کند.
گالری اعتماد چهار واقع در خیابان باهنر (نیاوران)، نبش خیابان دلشاد، شماره 161، طبقه سه تا 23 دی میزبان آثار امیر شمس است.


  • گالری الهه
این نمایشگاه از روز جمعه 28 آذرماه نمایشگاه نقاشی‌های اولین آقامالیان را با عنوان «تونل زمان» را برگزار می‌کند.
نمایش این آثار تا هشتم دی ماه در گالری الهه به آدرس خیابان آفریقا، انتهای خیابان گلفام، سمت راست، بن بست امینی، پلاک 3 ادامه دارد.


  • گالری مهروا
این گالری از روز جمعه 28 آذرماه نمایشگاه گروی از عکاسان با عنوان «روشن‌دان» را میزبانی می‌کند.
عاقه‌مندان برای بازدید از این آثار می‌توانند تا هشتم دی ماه به گالری مهروا به آدرس خیابان کریم خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، شماره 38 مراجعه کنند.


  • گالری طراحان آزاد
این گالری میزبان برپایی نمایشگاه نقاشی‌های عباس شهسوار و مریم آیین با عنوان «سوء تفاهم در اتاق آبی» شده است.
نمایش آثار این دو هنرمند تا دوم دی ماه در گالری طراحان آزاد به آدرس خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک 5 ادامه دارد.


  • گالری شیرین
این گالری میزبان هشتمین سالانه منتخب نسل نو است.
این آثار تا سوم دی ماه در گالری شیرین به آدرس کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک5 بر روی دیوار گالری شیرین است.


  • گالری اُ
این گالری نمایشگاه گروهی طراحی - نقاشی با عنوان «افق رویداد» را برگزار کرده است.
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه تا 15 دی ماه فرصت دارند به آدرس خیابان ویلا (نجات‌اللهی)، کوچه خسرو، ‌ پلاک 46 مراجعه کنند.


  • گالری موسسه ماه مهر
این گالری میزبان نمایشگاه گروهی مجسمه با عنوان «ماشینهاى عبث» شده است.
علاقه‌مندان برای بازدید از این آثار می‌توانند تا اول دی ماه به آدرس خیابان آفریقا، کوچه نیلوفر، پلاک 7 مراجعه کنند.


  • گالری ماه
این گالری از نمایشگاه عسل فلاح با عنوان «تقدیر» میزبانی می‌کند.
نقاشی‌های این هنرمند تا نهم دی ماه در گالری ماه به آدرس خیابان افریقا، کوچه گلستان، شماره 26 در معرض دید عموم قرار دارد.


  • گالری گلستان
این گالری نمایشگاهی انفرادی از نقاشی محسن امینی را به روی دیوار برده است.
نمایش آثار این هنرمند تا سوم دی ماه به آدرس خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک 34 ادامه دارد.


  • گالری 7 ثمر
این گالری میزبان نمایشگاه نقاشی- مجسمه با عنوان «به یاد ایرج زند» است.
نمایش این آثار تا سوم دی ماه در گالری هفت ثمر به آدرس خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره 8 ادامه دارد.


  • گالری آتبین
این گالری نمایشگاه نقاشی- مجسمه گروهی از هنرمندان را با عنوان «چند پرده از بهشت» برگزار کرده است.
این نمایشگاه تا دوم دی ماه در گالری شیرین به آدرس خیابان ولی عصر قبل از چهارراه پارک وی کوچه خاکزاد پلاک 42 ادامه دارد.


  • گالری ایده پارسی
این گالری میزبانی خطاطی گروهی از هنرمندان با عنوان «گوشه خورشید» را پذیرا شده است.
نمایش این آثار تا دوم دی ماه به آدرس خیابان شریعتی، خیابان کلاهدوز، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه اله‌وردی آذر، پلاک 28 ادامه پیدا می‌کند.


  • گالری راه ابریشم
این گالری میزبان نمایشگاه نقاشی- عکس شماری از هنرمندان با نام «برای عکس» شده است
علاقه‌مندان برای بازدید از این آثار می‌توانند تا اول دی ماه به آدرس خیابان لواسانی (فرمانیه غربی)، بین شهروند و آبکوه، شماره 103 مراجعه کنند.


  • گالری شهرکتاب‌فرشته
این گالری میزبان آثار امیر کبیر‌نژاد با عنوان «کتیبه» است.
نمایش این آثار تا دوم دی ماه در میدان تجریش، خیابان شهید‌دربندی (مقصودبیک)، نرسیده به چهار‌راه حسابی، پلاک 32 ادامه دارد.


  • گالری لاله
این گالری دومین نمایشگاه سالانه آثار هنرمندان خودآموخته را برگزار کرده است. نمایش این آثار تا 16 دی ماه به آدرس خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی ادامه دارد.

  • گالری والی
این گالری نقاشی‌های سهیلا حقیقت با نام «تن‌ها در جمع» را به روی دیوار برده است. نمایش این آثار تا 5 دی ماه به آدرس میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک 72 ادامه دارد.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]آثار بهنام کامرانی در تهران و دوبی نمایش داده می‎شود[/h]





بهنام کامرانی، درباره پروژه‎هایی که این روزها در حال انجام آن است به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: در حاضر مشغول کار روی یک اثر هستم که جنبه محیط زیستی دارد و درباره خلیج فارس است. در این پروژه 40 هنرمند در شاخه‎های مختلف هنرهای تجسمی حضور دارند و من نیز در حال تکمیل اثرم برای این نمایشگاه هستم.
وی افزود: اواخر امسال نیز نمایشگاهی با عنوان Shadow (سایه) در گالری "ری‌را" در دوبی نیز برگزار خواهد شد که در آن از طرف یک گالری در اصفهان ویدئوآرتی از من به نمایش گذاشته خواهد شد.
کامرانی با اشاره به همکاری با بنفشه همتی طراح جواهرات در یک پروژه هنری نیز توضیح داد: به همراه خانم همتی روی یک سری مجسمه و جواهر کار کردیم که حاصل آن مجموعه‌ای کار مشترک است. این مجموعه در کنار یک نقاشی و یک ویدئو آرت از من اسفند امسال در گالری شماره 26 به نمایش گذاشته خواهد شد.
انتهای پیام/
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
گالری و نمایشگاه های هنری

خوشحال ميشيم تشريف بياريد به نمايشگاه خواهرم :smile:

افتتاحيه امروز ساعت
15 تا18 بعدازظهر ميباشد.. منتظر حضور گرمتان هستيم......(تنها امروز كه روز افتتاحيه است ساعت به اين صورته وگرنه طبق بروشو به مدت يك هفته دايره..)

يه كوچولو تابلوهاي منم هست
:d



Click here to view the original image of 960x1280px.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]برپایی نمایشگاهی از طراحی‌های هنرمند فقید[/h]
هنر > نقاشی - همشهری آنلاین:
نمایشگاهی از نقاشی‌های زنده‌یاد امیر اشرفی از ۲۹ فروردین در نگارخانه بهار خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش همشهري آنلاين، مجموعه ای از آثار زنده‌یاد امیر اشرفی از ۲۹ فروردین تا ۵ اردیبهشت در نگارخانه بهار خانه هنرمندان ایران به نمایش در می آید.
از امیر اشرفی بیش از ۲۰۰ طرح نقاشی باقی مانده است که در این نمایشگاه تعدادی از آنها برای مخاطبان به نمایش در می آید.
سید امیر‌احمد اشرفی در خرداد ۱۳۵۷ در تهران به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی خود را در تهران و نیشابور و تحصیلات متوسطه خود را در کالج «سن پیل» بروکسل به اتمام رساند. در تمام دوران کودکی به نقاشی علاقه خاصی داشت و هرگز نقاشی را رها ‌نکرد. در دوران تحصیل نیز، بیشتر وقت خود را در آتلیه‌ای کوچک به نقاشی‌کردن مشغول بود.
او در سال ۲۰۰۹ تصمیم گرفت نقاشی را به صورت دانشگاهی نیز ادامه دهد، به همین منظور به آکادمی هنرهای زیبای «مولنبگ» در بروکسل وارد شد و به فراگیری طراحی و نقاشی به طور جدی پرداخت. او به سبک خاص خود به نقاشی‌کردن مشغول شد. اشرفی در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ نمایشگاه‌هایی از آثار خود در بروکسل برگزار کرد. سید امیر‌احمد اشرفی در سال ۲۰۱۱ زندگی را بدرود گفت و بعد از فوتش کتابی از طرح‌های او که حاوی ۲۰ اثر است از سوی آکادمی هنرهای زیبای مولنبگ در بروکسل منتشر شد.
نمایشگاهی از آثار نقاشی او در نگارخانه بهار خانه هنرمندان ایران، شنبه ۲۹ فروردین، ساعت ۱۷ افتتاح می‌شود و تا ۵ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این نمایشگاه همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۲۱ به نشانی خیابان آیت الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر ایران، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
در گالری اُ به نمایش گذاشته شد[h=1]روایت یک نقاش شیرازى از زندگى/ دیرآشناهای ˝امید بازماندگان˝ روی بوم[/h]

نخستین نمایشگاه گالری اُ در سال جدید فضاى دوست داشتنى و زیباى زندگى در دیار حضرت حافظ، شیراز را بر بوم هاى نقاشى بازتاب مى دهد.


۱۳۹۴ يکشنبه ۳۰ فروردين ساعت 12:03

سرویس تجسمی هنرآنلاین: نخستین نمایشگاه گالری اُ در سال جدید، فضاى دوست داشتنى و زیباى زندگى در دیار حضرت حافظ، شیراز را بر بوم هاى نقاشى بازتاب مى دهد؛ روایتى متفاوت از زندگى که شاید این روز‌ها از خاطرمان رفته باشد؛ ٢٠ نقاشى رنگ روغن از امید بازماندگان که متولد ١٣۵۵ شیراز است چنان اتمسفرى دارد که ممکن است مخاطب بعد تماشاى آن با خود زمزمه کند: "خوشا شیراز و وضع بى مثالش".

خانواده‌ای که دور یکدیگر نشسته‌اند و مخاطب از قاب نقاشی می‌تواند جمع منسجم آن‌ها را که با رنگ‌های روشن احاطه شده‌اند، ببیند. این نخستین اثری است که حسی دیرآشنا را القاء می‌کند. فضای اثر کاملا احساسی آشنا از معاشرت‌های ایرانی را در بر دارد. حسی که در ادامه به تصاویر دیگری از همین دست می‌انجامد و فضا‌ها و موقعیت‌هایی را در بطن خود به نمایش می‌کشد که کاملا قابل درک هستند. رنگ‌هایی زنده، استفاده از عناصر طبیعی و ترسیم روزمرگی که کاملا از زندگی شخصی الهام گرفته شده از جمله عواملی است که امکان درک آثار را به دور از تنگنا‌ها و پیچیدگی‌های معنایی برای مخاطب فراهم می‌کند. انگار که در کوچه پس کوچه‌های زندگی خود قدم می‌زنی و یکی از‌‌ همان اپیزودهای خاص را در اطرافت دنبال می‌کنی و حالا در قاب نقاشی به تماشایشان نشسته‌ای.

این هفتمین نمایشگاه امید بازماندگان است که سکونت هنرمند در شیراز و نیز جهان بینى هنرمند نسبت به زندگى، موضوع اصلی آن است. ترسیم شیراز در دو قالب فضا‌ها و روابط انسانی شکل گرفته است. در بخش نخست فضا‌ها با استفاده از عناصر طبیعی به تصویر کشیده شده‌اند و در بخش دوم اپیزودهایی از زندگی شخصی که در مواردی روایت و داستان نیز دارند، وجود دارند. روایت‌هایی که شاید به دلیل نزدیکی با واقعیت امکان همزاد پنداری بیشتری را به مخاطب می‌دهد. آثار این هنرمند با زبانی ساده مخاطب را همراهی می‌کند و هر دو فضای شهری و خصوصی را با زبانی ساده به تصویر می‌کشد.

نمای بلند ساختمان‌ها در یک چشم انداز، جاده‌ها، دودکش‌های روی پشت بام و... بخشی از آثاری هستند که در این نمایشگاه وجود دارند. در این دسته از آثار نور به طرز قابل توجهی خودنمایی می‌کند. استفاده از عناصر طبیعی چون ابر، کوه، سایه، آسمان و... نیز از جمله دیگر ویژگی‌های این هنرمند است. دسته دیگر آثار بازماندگان اما در فضایی شخصی‌تر به تصویر کشیده شده است. فضایی که افراد و موقعیت‌های ساده زندگی را به دور از دستبرد روزمرگی‌ها به تصویر می‌کشد. انسان در این دسته از آثار او نقشی روایت گونه را ایفاء می‌کند و مخاطب می‌تواند به دنبال آن با تجربه‌های دیرآشنایش سفر کند.

آثار بازماندگان سرشار از نور، رنگ، طبیعت و زندگی است. زندگی که هر روزه شاید به سادگی از کنار آن می‌گذریم در آثار این هنرمند داخل یک قاب ماندگار می‌شود.

بازماندگان که چندین تجربه نمایشگاه گروهی هم در کارنامه خود دارد، معتقد است، شیراز به عنوان شهری که او در آن کار و زندگی می‌کند موضوع اصلی کارهای اوست. او تلاش کرده که تجربه زندگی‌اش را ساده و بی‌تکلف بیان کند. در واقع ثبت یک لحظه از تجربیات و خاطراتی که در مکان‌های مختلف با اطرافیان و نزدیکانش داشته، ویژگی برجسته آثار اوست.
امید بازماندگان هنرمندى خودآموخته است، سال‌هاست که در کنار معمارى و طراحى داخلى به طور جدى مشغول نقاشى است. نقاشى‌هاى او بیان تجربه‌ى شخصى‌اش از زندگى در شیراز و روابطش با افراد است. ثبت یک لحظه از اتفاقات محیط اطرافش و به تصویر درآوردن خاطرات و تجربیاتش مهم‌ترین ویژگى آثار اوست.
بازماندگان در طول فعالیت هنرى‌اش دوره‌هاى مختلفى از کنش نقاشانه را تجربه کرده و با اینکه گرایش غالب او در این سال‌ها نقاشى فیگوراتیو بوده، اما در دوره‌هایى نیز آثار او تا مرز انتزاع پیش‌رفته و پالت رنگى‌اش به سیاه و سفید محدود شده است، که این روند تلاش جستجوگرایانه-ى او برای دستیابى به بیان هنرى مورد نظرش را نشان می‌دهد.

نمایشگاه آثار امید بازماندگان تا ۲۱ اردیبهشت ماه در گالری اُ واقع در خیابان ویلا، کوچه خسرو، پلاک ۴۶ ادامه دارد.

نخستین نمایشگاه گالری اُ فضاى دوست داشتنى و زیباى زندگى در دیار حضرت حافظ، شیراز را بر بوم هاى نقاشى بازتاب مى دهد؛ روایتى متفاوت از زندگى که شاید این روز‌ها از خاطرمان رفته باشد؛ ٢٠ نقاشى رنگ روغن از امید بازماندگان که متولد ١٣۵۵ شیراز است چنان اتمسفرى دارد که ممکن است مخاطب بعد تماشاى آن با خود زمزمه کند: "خوشا شیراز و وضع بى مثالش".


خانواده‌ای که دور یکدیگر نشسته‌اند و مخاطب از قاب نقاشی می‌تواند جمع منسجم آن‌ها را که با رنگ‌های روشن احاطه شده‌اند، ببیند. این نخستین اثری است که حسی دیرآشنا را القاء می‌کند. فضای اثر کاملا احساسی آشنا از معاشرت‌های ایرانی را در بر دارد. حسی که در ادامه به تصاویر دیگری از همین دست می‌انجامد و فضا‌ها و موقعیت‌هایی را در بطن خود به نمایش می‌کشد که کاملا قابل درک هستند. رنگ‌هایی زنده، استفاده از عناصر طبیعی و ترسیم روزمرگی که کاملا از زندگی شخصی الهام گرفته شده از جمله عواملی است که امکان درک آثار را به دور از تنگنا‌ها و پیچیدگی‌های معنایی برای مخاطب فراهم می‌کند. انگار که در کوچه پس کوچه‌های زندگی خود قدم می‌زنی و یکی از‌‌ همان اپیزودهای خاص را در اطرافت دنبال می‌کنی و حالا در قاب نقاشی به تماشایشان نشسته‌ای.

این هفتمین نمایشگاه امید بازماندگان است که سکونت هنرمند در شیراز و نیز جهان بینى هنرمند نسبت به زندگى، موضوع اصلی آن است. ترسیم شیراز در دو قالب فضا‌ها و روابط انسانی شکل گرفته است. در بخش نخست فضا‌ها با استفاده از عناصر طبیعی به تصویر کشیده شده‌اند و در بخش دوم اپیزودهایی از زندگی شخصی که در مواردی روایت و داستان نیز دارند، وجود دارند. روایت‌هایی که شاید به دلیل نزدیکی با واقعیت امکان همزاد پنداری بیشتری را به مخاطب می‌دهد. آثار این هنرمند با زبانی ساده مخاطب را همراهی می‌کند و هر دو فضای شهری و خصوصی را با زبانی ساده به تصویر می‌کشد.

نمای بلند ساختمان‌ها در یک چشم انداز، جاده‌ها، دودکش‌های روی پشت بام و... بخشی از آثاری هستند که در این نمایشگاه وجود دارند. در این دسته از آثار نور به طرز قابل توجهی خودنمایی می‌کند. استفاده از عناصر طبیعی چون ابر، کوه، سایه، آسمان و... نیز از جمله دیگر ویژگی‌های این هنرمند است. دسته دیگر آثار بازماندگان اما در فضایی شخصی‌تر به تصویر کشیده شده است. فضایی که افراد و موقعیت‌های ساده زندگی را به دور از دستبرد روزمرگی‌ها به تصویر می‌کشد. انسان در این دسته از آثار او نقشی روایت گونه را ایفاء می‌کند و مخاطب می‌تواند به دنبال آن با تجربه‌های دیرآشنایش سفر کند.

آثار بازماندگان سرشار از نور، رنگ، طبیعت و زندگی است. زندگی که هر روزه شاید به سادگی از کنار آن می‌گذریم در آثار این هنرمند داخل یک قاب ماندگار می‌شود.

بازماندگان که چندین تجربه نمایشگاه گروهی هم در کارنامه خود دارد، معتقد است، شیراز به عنوان شهری که او در آن کار و زندگی می‌کند موضوع اصلی کارهای اوست. او تلاش کرده که تجربه زندگی‌اش را ساده و بی‌تکلف بیان کند. در واقع ثبت یک لحظه از تجربیات و خاطراتی که در مکان‌های مختلف با اطرافیان و نزدیکانش داشته، ویژگی برجسته آثار اوست.
امید بازماندگان هنرمندى خودآموخته است، سال‌هاست که در کنار معمارى و طراحى داخلى به طور جدى مشغول نقاشى است. نقاشى‌هاى او بیان تجربه‌ى شخصى‌اش از زندگى در شیراز و روابطش با افراد است. ثبت یک لحظه از اتفاقات محیط اطرافش و به تصویر درآوردن خاطرات و تجربیاتش مهم‌ترین ویژگى آثار اوست.
بازماندگان در طول فعالیت هنرى‌اش دوره‌هاى مختلفى از کنش نقاشانه را تجربه کرده و با اینکه گرایش غالب او در این سال‌ها نقاشى فیگوراتیو بوده، اما در دوره‌هایى نیز آثار او تا مرز انتزاع پیش‌رفته و پالت رنگى‌اش به سیاه و سفید محدود شده است، که این روند تلاش جستجوگرایانه-ى او برای دستیابى به بیان هنرى مورد نظرش را نشان می‌دهد.

نمایشگاه آثار امید بازماندگان تا ۲۱ اردیبهشت ماه در گالری اُ واقع در خیابان ویلا، کوچه خسرو، پلاک ۴۶ ادامه دارد.
انتهای پیام/
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]نمایش آثار ۲۲ نقاش در یک نمایشگاه[/h]

۲۲ هنرمند نقاش آثار خود را به‌صورت گروهی نمایش می‌دهند.
به گزارش ایسنا، این هنرمندان آثار نقاشی خود را با موضوع‌های مختلف و با عنوان «ترنم آب و رنگ » به‌نمایش می‌گذارند. در این نمایشگاه که به سرپرستی علی گلباز برگزار می‌شود، مسعود اسدپور، الهه اسدی، الهه انصاری، فیروزه بختیاری، مرضیه جدیدیان، ندا حکمیان، ساناز حسینی، مستوره حسینی، مهرشاد رضازاده، ندا رضایی، نسیم سنجری، مرضیه صادق محمدی، سحر صنیعی، مرسده طباطبایی، سحر فیروزآبادی، شیرین محبوب،، شبنم مدیری، مهشاد معصومی، الهام نیکخواه، فرشته وفایی، سیمین هرمزی و علی گلباز آثار خود را در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهند.
علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی و نقاشی برای بازدید این آثار می‌توانند از ساعت 16 تا 20 روزهای 13 تا 19 شهریور ماه به گالری «نهاوند» به نشانی بلوار میرداماد، غرب ایستگاه مترو، شماره 214 مراجعه کنند.
 
بالا