[ گالری ]بی یارکه اینگلس و گالری ملی گرینلد؛ فرم از جغرافیا تبعیت می کند

designer.Ali

عضو جدید
بی یارکه اینگلس و گالری ملی گرینلد؛ فرم از جغرافیا تبعیت می کند

مـنـــــــبـع : www.mood.com



معماری کارکردگرای دانمارکی در ناک معمولا مشحون از باکس های مربعی شکل است که منحصر به فرد بودن طبیعت گرینلند را نادیده می گیرد. بنابراین دفتر معماری بیگ گالری ملی را پیشنهاد می دهد که هم به لحاظ فیزیکی و هم به لحاظ بصری در هماهنگی با طبیعت دراماتیک گرینلند است و درست همانند زندگی در گرینلند سمبل هایی از طبیعت را در بر دارد.
ما فرمی سمبلیک ، کاربردی و ساده را خلق کرده ایم که در آن گردش کامل توسط توپوگرافی محلی که پیوندی منحصر بفرد را بین فرمی انتزاعی و مکانی ویژه ایجاد می کند، صورت می گیرد. گالری ملی 3000 مترمربعی واقع در سراشیبی دامنه های مشرف به زیباترین آبدره های گرینلند ، بصورت نماد فرهنگی و معماری عمل خواهد کرد. موزه جدید هنر گذشته و معاصر کشور را بصورت نمادی بالقوه ترکیب خواهد کرد. طرح پیشنهادی برنده در بین 6 طرح توسط هیئت مدیره موزه متفق القول انتخاب خواهد شد.
هیئت مدیره دیدگاه واضحی دارد: کار بر روی زیربنایی که بطور بین المللی متمایل به انستیتوی حرفه ای سطح بالایی است و با بسط و سندیت ، تداوم پروژه ی هویت ملی گریینلندی را از طریق هنر و فرهنگ ارتباط می دهد. آرزویمان گالری ملی است که در آنجا هنر گذشته و معاصر رئوس قطبی و شمالی و بطور کلی جهانی را مطابقت دهند.آرزویمان انستیتویی است که به حس کنجکاویمان ، بیداری شور و نشاطمان با طرح ملموس و برانگیزنده اش شباهت داشته باشد و جایی باشد که در آن ما همه احساس کنیم در خانه ایم. همانند یک پروژه ی هندسی کامل دوار بر روی سراشیبی دامنه ، گالری جدید مثل حیاط ساختمانی است که طرح بندی هندسی خالصی را در تطابقی حساس با منظر ترکیب می کند.
شکل های 3 بعدی منظر حلقه ای حفاظتی حول نقطه ا ی کانونی ایجاد می کند ، باغی مجسمه وار که در آنجا بازدیدکنندگان ، کارکنان و نمایشگاه با فرهنگ و هنر و درون وبیرون ممزوج هستند. سرازیری دامنه رو به باغ مجسمه وار به سمت شهر و دیدی که هم باغ مجسمه وار و هم کاربرد های موزه را قاب بندی می کند ، باز می شود. نمای خارجی ناصاف با بتن سفید در طول زمان زنگار گرفته می شود و با آب و هوا سازگار می شود ، درحالیکه نمای داخلی شیشه ای مدور بر چهارچوبی ساده و پالوده تاکید خواهد کرد که در تضاد با طبیعت خشن و تعاریف زیبای منظر است. ساختمان با ساده طبعی خشن اش و هماهنکی اش با منظر سمبلی از بیان معمارانه و هنری ، گرینلند مستقل اخیر خواهد شد. فرم مدور گالری بخش منعطفی از نمایشگاه را با شکل ها و اندازه های متفاوتی بوجود می آورد که چهار چوبی منحصربفرد برای موزه هنر ایجاد می کند. دسترسی بازدیدکنندگان به نمایشگاه از طریق بازشویی مخفی است که بوسیله بالابری کوچک در نما به لابی با چشم اندازی 180 درجه ای رو به سمت باغ مجسمه وار و آبدره است ، درست همانند دسترسی به کاربری های عمومی موزه که شامل کانترهای فروش بلیط ، قفسه ها ، بوتیک هاو کافه می شود.
گالری جدید فعالیت های بیشتری در کنار ساحل با جذب کردن ایجاد خواهد کرد. کل منطقه با گذرگاهی به یکدیگر متصل می شوند که شبیه موزه و فرم های بعد از تغییر ماهیت سرزمین است. بومی ها وبازدیدکنندگان فرم صیقلی گالری را که همانند مجسمه یا تکه ای از لند آرت ظاهر می شود ، تحسین خواهند کرد. گالری ملی هنری گرینلند نقش ویژه ای را برای شهروندان گرینلندی و ساکنین ناک در عنوان فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و نقطه مهم معمارانه و شهری بازی خواهد کرد و دریچه هایی به سمت شهر و جهان با فرم وهندسه مدور خاص اش باز می کند.

.

) رقابت طراحی گالری ملی جدید گرینلد را برنده شدBIG( شرکت بیگ

) رقابت طراحی گالری ملی جدید گرینلد را برنده شدBIG( شرکت بیگ

) رقابت طراحی گالری ملی جدید گرینلد را برنده شدBIG( شرکت بیگ

) رقابت طراحی گالری ملی جدید گرینلد را برنده شدBIG( شرکت بیگ
 
بالا