کیک‌آف میتینگ - kickoff meeting

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
جلسه کیک‌آف کیک‌آف میتینگ (kickoff meeting) اولین جلسه بین تیم پروژه و کارفرمای پروژه است. در این جلسه عناصر اساسی پروژه و دیگر فعالیت‌های برنامه‌ریزی پروژه مورد بحث قرار می‌گیرند. در جلسه کیک‌آف، اعضای تیم پروژه و کارفرما به یکدیگر معرفی می‌شوند و فرصتی برای بحث بر سر نقش‌های هر یک از اعضای تیم فراهم می‌شود. عناصر اساسی دیگر در پروژه که به کارفرما مربوط می‌شوند همانند زمان‌بندی پروژه، گزارش وضعیت و مانند آن نیز می‌توانند مورد بحث قرار گیرند.

فرمت اصلی یک کیک‌آف میتینگ شامل نقش و میزان مشارکت سرمایه‌گذاران نیز می‌شود. همچنین ریسک‌ها و موضوعات مربوط به آن، مخصوصا آن‌هایی که می‌توانند بر روی زمان‌بندی پروژه تاثیر بگذارند و منجر به کاهش رضایت مشتری شوند بیان می‌شوند. در این‌جا کمک مورد نیاز از طرف سرمایه‌گذاران به صورت صریح بیان می‌شود.

اگر اعضای جدید تیم زیاد باشند، فرآیندی که باید طی شود تا استانداردهای کیفیتی سازمان برقرار بماند، توضیح داده می‌شود و در صورتی که ابهامی در فرآیند پیاده‌سازی وجود داشته باشد، شفاف‌سازی انجام می‌گردد.

یک بحث ویژه نیز در مورد مسایل حقوقی مربوط به پروژه انجام می‌شود. به عنوان مثال، تیم طراحی در تعامل با تیم تست، ممکن است که درخواست آزمایش خودرو در جاده‌های شهری را داشته باشند. در صورتی که مجوز‌های رسمی مورد نیاز از سرمایه‌گذار در زمان کیک‌آف مطرح نگردد، ممکن است در آینده تست را برای پیروی از قوانین محلی ترافیک اصلاح کنند که این باعث تاخیر پیش‌بینی نشده در پیاده‌سازی پروژه می‌شود؛ پس بهتر است به جای این که آن را به کارکنان واگذار کنیم و در آینده مجبور به برنامه‌ریزی مجدد روال‌ها شویم، بحثی در مورد آن در جلسه کیک‌آف انجام و به صورت جداگانه مورد پیگیری قرار گیرد.

کیک‌آف میتینگ یک وسیله برای ایجاد اشتیاق برای کارفرما است و یک خلاصه کامل از پروژه را نمایش می‌دهد. با نمایش دادن یک آگاهی کلی از اهداف و مراحل کار، اعتماد به نفس کارفرما بیشتر خواهد شد.
 
بالا