کوسه های خلیج مکزیک پرنده می خورند

mastane20

عضو جدید
کاربر ممتاز
زیست شناسان آمریکایی در بررسیهای خود نشان دادند که کوسه های خلیج مکزیک آموخته اند که علاوه بر آبزیان، پرندگان ساکن خشکی را نیز شکار کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، "مارکوس درایمون"، محقق لابراتوار بیولوژی دریایی جزیره دافین در آلاباما از سال 2006 مشغول مطالعه روی ماهیانی است که در خلیج مکزیک زندگی می کنند و در سال 2009 در مدت یک کنترل روتین، یک کوسه ببری را به دام انداخت و پس از نصب یک ردیاب آن را آزاد کرد.
این محقق در این خصوص گفت: "زمانی که داشتم آن را آزاد می کردم سرفه کرد و چند تکه پر از دهانش بیرون آمد."
به گفته "درایمون"، کوسه های ببری می توانند پرندگان دریایی را شکار و هضم کنند اما بررسیهای آزمایشگاهی نشان داد که این پرها متعلق به یک پرنده ساکن خشکی بود.
این کشف، شگفتی درایمون و همکارانش را برانگیخت و آنها را بر آن داشت که درباره رژیم غذایی کوسه ها تحقیق کنند.
به این ترتیب، در مدت دو سال 50 کوسه را که تقریباً همگی در فاصله میان 8 تا 16 کیلومتری از رودخانه زندگی می کردند را به دام انداختند.سپس در معده بیش از نیمی از آنها پر، نوک، پا و دیگر بخشهای بدن پرندگان را پیدا کردند که به نظر می رسید متعلق به پرندگانی چون دارکوب، چکاوک و سایر پرندگان آوازخوان ساکن خشکی باشند.
به گفته "کریستین شپارد"، محقق سازمان حفاظت پرندگان در آمریکا، نور سکوهای نفتی اغلب موجب می شوند که پرندگان مهاجر مسیر خود را گم کنند یا تغییر جهت دهند و در نهایت به سبب برخورد به این سکوها در دریا سقوط کنند.
براساس گزارش نشنال جغرافی، این محققان معتقد است که کوسه ها یاد گرفته اند در چه مناطقی می توان پرندگان قابل خوردن را پیدا کرد.
 

Similar threads

بالا