کمک در مورد ساخت سرامیکهای سیستمهای جرقه زنی؟؟؟

pespesle

عضو جدید
اول از همه به ادمین عزیز سلام و درود می فرستم به خاطر پرتال فعالی که ایجاد کرده اند.

من مهندسی مکانیک تموم کردم و اخیرا توی قسمتی از پروژه ای که با یه کارخونه قراردادشو بستم، به مشکلی برخورد کرده ام که خوشحال میشم دوستان کمکم کنن.

ما تو کار گازسوز کردن کوره های سوخت مازوت یا گازوییلی هستیم. اصولا هر سیستمی که با مشعل سروکار داره حتما با سیستم جرقه زن هم سروکار خواهد داشت. ما تا حالا جرقه زنهای سرامیکیمون رو به یه فروشگاهی تو خ بهار در تهران سفارش می دادیم. ولی به علت مشکلات زمانی توی تحویل کالا از طرف اونا و بعضا به علت قیمتهای سرسام آورشون تصمیم گرفتم این سرامیکهارو خودم درست کنم.

شکل سرامیکها استوانه ای شکل خواهد بود که یه سیم نمره 3 mm از وسطش باید عبور کنه. طول سرامیک حدودا 90 cm هست و قطرشون معمولا بین 10 mm تا 20 mm باید باشه. ما سرامیک رو به علت نارسانا بودنش و مقاومتش در برابر حرارتهای بالا استفاده می کنیم. پس المانهای مهم برای من نارسانا بودن و مقاومت در برابر حرارت و شوکهای حرارتی هست. حرارتی که ما باهاش سروکار داریم، معمولا بین 600 تا 900 درجه سانتیگراد هست.

سوال من در مورد چگونگی ساخت دوغ آب این نوع سرامیکهاست و این که پروسه ساختشون چطوریه؟
البته اینو یادآور بشم که ساخت قالب و دستگاههایی همچون کوره های پخت و ... رو خودم می تونم تهیه کنم. پس رسیپیه slurry یا همون دوغ آب برام مهمه و باید از کارشناسانی مثل شما کمک بگیرم.

پیشاپیش ممنونم.
 
بالا