کمک در انتخاب حداکثر ضریب برا بال برای طراحی

zxo003

طراح هواپیما
کاربر ممتاز
خوب یکی از مشکلاتی که وجود دارد در طراحی هواپیما مدل برای امثال من این که حداکثر ضریب برا چه مقدار باید باشد تا ان در فرمول های مربوطه قرار بدهیم و قابل دست یابی هم باشد ...

ضمنا ضریب برا در حالت نشستن با حالت برخواست آبا فرق میکند ؟؟ ( در حالتی که فلپ ها پایین باشد )

من در تحقیقات برای یک بال high lift به مقدایر 3.6 و یا 3.5 و ... (بین 3 تا 3.7 ) رسیدم ، توی یک مقاله هم ایم مقادیر دیدم ...




لطفا راهنمایی کنید به نظر شما برای یک ایرفول ناکا با نیروی برای بالا ( High Lift ) {وجود فلپ در لبه حمله و هم لبه فرار } مقدار مناسب برای شروع طراحی چه مقداری میباشد ، 3.2 خوبه ، یا 3.4 یا 3 و یا ...

اینجا هم نتیجه یک سری آزمایش گذاشتن ( http://fun3d.larc.nasa.gov/example-18.html ) در ان هم به حداکثر برا برابر با 3.5 شده و ...

اطلاعات تکمیلی :

این نیروی برا برای یک هواپیما مدل با وزن تخمینی 13 تا 14 کیلوگرم ، با ماموریت شناسای و عکس برداری و کنترل با GPS با برد 25 تا 30 کیلومتر و سقف پرواز 5000 فوت و ... لازم است ، تا مساحت بال کمتر شود ، ما به بال با مسحات کم به شدت نیازمندیم و در نتیجه به ضریب لیفت بالای احتیاج دارم تا نیازی هم به افزایش قدرت موتور و ... نباشد ..

ضمنا این پروژه Open Source است ، بعد از صحت نتایج در هر مرحله ، اطلاعات و محاسبات به رایگان منتشر خواهد شد ....
 

zxo003

طراح هواپیما
کاربر ممتاز
کسی هیچی نمیدونه یعنی ؟؟ یا نمیخواهید کمک کنید ...
 

mehdi13590912

عضو جدید
چون داری هواپیمای مدل طراحی میکنی، اول باید عدد رینولدز بالتو تخمین بزنی. بعدش باید ارفویل براش انتخاب کنی. اگه میخوای بالت کوچیک شه، سرعت استالتو ببر بالا. یه کتاب راجع به ارفویلای رینولدز پایین دارم که میتونه کمکت کنه. اگه خواستی، به من میل بزن. آدرس من اینه: mohandeshelicopteri@gmail.com
 
بالا