خوب یکی از مشکلاتی که وجود دارد در طراحی هواپیما مدل برای امثال من این که حداکثر ضریب برا چه مقدار باید باشد تا ان در فرمول های مربوطه قرار بدهیم و قابل دست یابی هم باشد ...
ضمنا ضریب برا در حالت نشستن با حالت برخواست آبا فرق میکند ؟؟ ( در حالتی که فلپ ها پایین باشد )
من در تحقیقات برای یک بال high lift به مقدایر 3.6 و یا 3.5 و ... (بین 3 تا 3.7 ) رسیدم ، توی یک مقاله هم ایم مقادیر دیدم ...
لطفا راهنمایی کنید به نظر شما برای یک ایرفول ناکا با نیروی برای بالا ( High Lift ) {وجود فلپ در لبه حمله و هم لبه فرار } مقدار مناسب برای شروع طراحی چه مقداری میباشد ، 3.2 خوبه ، یا 3.4 یا 3 و یا ...
اینجا هم نتیجه یک سری آزمایش گذاشتن ( http://fun3d.larc.nasa.gov/example-18.html ) در ان هم به حداکثر برا برابر با 3.5 شده و ...
اطلاعات تکمیلی :
این نیروی برا برای یک هواپیما مدل با وزن تخمینی 13 تا 14 کیلوگرم ، با ماموریت شناسای و عکس برداری و کنترل با GPS با برد 25 تا 30 کیلومتر و سقف پرواز 5000 فوت و ... لازم است ، تا مساحت بال کمتر شود ، ما به بال با مسحات کم به شدت نیازمندیم و در نتیجه به ضریب لیفت بالای احتیاج دارم تا نیازی هم به افزایش قدرت موتور و ... نباشد ..
ضمنا این پروژه Open Source است ، بعد از صحت نتایج در هر مرحله ، اطلاعات و محاسبات به رایگان منتشر خواهد شد ....
ضمنا ضریب برا در حالت نشستن با حالت برخواست آبا فرق میکند ؟؟ ( در حالتی که فلپ ها پایین باشد )
من در تحقیقات برای یک بال high lift به مقدایر 3.6 و یا 3.5 و ... (بین 3 تا 3.7 ) رسیدم ، توی یک مقاله هم ایم مقادیر دیدم ...
لطفا راهنمایی کنید به نظر شما برای یک ایرفول ناکا با نیروی برای بالا ( High Lift ) {وجود فلپ در لبه حمله و هم لبه فرار } مقدار مناسب برای شروع طراحی چه مقداری میباشد ، 3.2 خوبه ، یا 3.4 یا 3 و یا ...
اینجا هم نتیجه یک سری آزمایش گذاشتن ( http://fun3d.larc.nasa.gov/example-18.html ) در ان هم به حداکثر برا برابر با 3.5 شده و ...
اطلاعات تکمیلی :
این نیروی برا برای یک هواپیما مدل با وزن تخمینی 13 تا 14 کیلوگرم ، با ماموریت شناسای و عکس برداری و کنترل با GPS با برد 25 تا 30 کیلومتر و سقف پرواز 5000 فوت و ... لازم است ، تا مساحت بال کمتر شود ، ما به بال با مسحات کم به شدت نیازمندیم و در نتیجه به ضریب لیفت بالای احتیاج دارم تا نیازی هم به افزایش قدرت موتور و ... نباشد ..
ضمنا این پروژه Open Source است ، بعد از صحت نتایج در هر مرحله ، اطلاعات و محاسبات به رایگان منتشر خواهد شد ....