کلوپ هواداران پرافتخارترین تیم حهان...::رئال مادرید::..

sami.20

عضو جدید

باشگاه فوتبال رئال مادرید
(به اسپانیایی: Real Madrid Club de Fútbol) یک باشگاه حرفه‌ای فوتبال است که در مادرید، پایتخت اسپانیاقرار دارد. رئال موفق‌ترین تیم تاریخ فوتبال اسپانیا و موفقترین تیم فوتبالقرن ۲۰ به انتخاب فیفا است. آن‌ها دارای رکورد ۳۲ بار قهرمانی در لالیگا، ۱۸ قهرمانی در کوپا دل ری (جام حذفی)، ۸ سوپرکاپ اسپانیا، ۹ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، ۲ جام یوفا، ۱ سوپرکاپ اروپا و ۳ قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان هستند. کلمهٔ رئال در زبان اسپانیایی، به معنی «سلطنتی» است، این لقب را شاه آلفونسو سیزدهم در سال ۱۹۲۰ بر این تیم نهاد. همچنین در همان سال، شکل یک تاج نیز بر روی آرم این باشگاه قرار گرفت.Real Madrid Club de Fútbol عبارتی است به زبان اسپانیایی که به معنای باشگاه فوتبال مادرید پادشاهی می باشد.
رئالی‌ها در طی تاریخ خود، حتی یک بار هم از لیگ اول اسپانیا (لالیگا) خارج نشدند و همیشه در این لیگ حضور داشتند. آن‌ها از دهه ۵۰ بود که خود را به عنوان یکی از قدرت‌های فوتبال اسپانیا و اروپا به همگان معرفی کردند. در دهه ۸۰ یکی از بهترین دوران‌های خود را داشتند و یکی از بهترین تیم‌ها بودند (معروف به «تیم کرکس‌ها») که موفق به کسب دو جام یوفا، ۵ قهرمانی متوالی اسپانیا، ۱ قهرمانی جام اسپانیا و ۳ قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا شدند.
لباس تیم از ابتدا به رنگ سفید بوده‌است. هر چند که رنگ آبی که در ابتدا کاملاً در لباس تیم مشخص بود، بارها به‌خاطر زیباترشدن و یا تغییر حامی مالی تیم، دچار تغییر شد. ورزشگاه خانگی آن‌ها، سانتیاگو برنابئوست که گنجایش ۸۰٫۳۵۴ نفر به صورت نشسته را داراست. این ورزشگاه در مرکز شهر مادرید قرار دارد و از سال ۱۹۴۷، ورزشگاه اختصاصی این تیم شد. این ورزشگاه تاکنون ۴ بار و در سال‌های ۱۹۵۷، ۱۹۶۹، ۱۹۸۰ و ۲۰۱۰، میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا بوده‌است.
رئال مادرید سال‌هاست که در لالیگا، از تیم‌های قدرتمند محسوب می‌شود و رقیب اصلی تیم نیز، بارسلوناست. از نظر درآمد، رئال مادرید با 470 میلیون یورو درآمد درسال 2011 در صدر تیم‌های دنیا قرار دارد و با ارزشی معادل ۹۵۰ میلیون یورو، تا سال ۲۰۰۸، دومین تیم پرارزش دنیا بود
 

sami.20

عضو جدید
 

sami.20

عضو جدید
نمایی از جام‌های کسب شده باشگاه

نمایی از جام‌های کسب شده باشگاه

 

n.sara

عضو جدید
ممنون.واقعا عکسای تک و قشنگین.
اوقتی سرمربی خاص باشه معلومه که طرفدارای اون تیم هم خاصن
 

sami.20

عضو جدید
آرم باشگاه

طراحی ابتدایی آرم باشگاه، بسیار ساده بود. این آرم متشکل از سه حرف MCF بود که ۳ حرف ابتدای نام باشگاه (Madrid Club de Fútbol) بود که در زمینهای آبی طراحی شده بود و بر روی لباس سفید تیم قرار داشت. در سال ۱۹۰۸ بود که اولین تغییر در آرم باشگاه رخ داد و برای زیباتر شدن آرم، نوشتهها درون یک دایره قرار گرفتند.تغییرات بعدی، تغییرات جزئی بودند تا اینکه در سال ۱۹۲۱، شاه آلفونسو سیزدهم، برای نشان دادن حمایت خود از تیم، عنوان رئال (رویال که تغریبا معنی سلطنتی میدهد) را به تیم اهدا کردو بدین منظور در آرم باشگاه تغییراتی ایجاد شد و شکل یک تاج بر روی آرم باشگاه قرار گرفت.اما در سال ۱۹۳۱ که آلفونسو از حکومت کنار رفت، هم کلمه رئال از نام باشگاه حذف شد و هم شکل تاج از روی آرم باشگاه برداشته شد و بجای آن، خطی تیره بر روی آرم باشگاه قرار گرفت.در سال ۱۹۴۱ و دو سال بعد از جنگهای داخلی، مجدداً کلمه رئال به نام باشگاه اضافه شد و تاج پادشاهی نیز به بالای آرم باشگاه افزوده شد.این آرم تا سال ۱۹۹۷ تغییری نکرد تا اینکه در این سال تغییر جزئی داشت و برای آخرین بار در سال ۲۰۰۱ بود که باشگاه برای مدرن کردن آرم و بروزرسانی آن، آرم را تغییر داد که البته تغییراتی جزئی بودند از جمله خطی که از وسط آن میگذشت، به رنگ آبی متمایل شد.
 

sami.20

عضو جدید
لباس تیم

از همان ابتدا، لباس خانگی رئالیها، یکدست سفید بود هرچند که یک خط تیره از وسط آن میگذشت (این خط بعدها از لباس حذف شد اما در آرم باشگاه باقی ماند). البته در آن زمان جورابهای بازیکنان، رنگ آبی داشت در حالی که اکنون به رنگ سفید است.در سال ۱۹۰۲ بود که لباسهای راهراه، یکدست سفید شدند و جورابهای آبی رنگ، سیاه شدند.در سال ۱۹۴۷ بود که مدیر باشگاه، تصمیم گرفت تا به پیراهنهای بازیکنان، دکمه اضافه کند و آرم باشگاه را، روی سینه سمت چپ بازیکنان اضافه کرد (چیزی که تاکنون نیز تغییر نکردهاست). همچنین در نوامبر ۱۹۴۷ در بازی برابر اتلتیکو مادرید، رئالیها به نخستین تیم اسپانیایی تبدیل شدند که لباسشان دارای شماره شد.


 

sami.20

عضو جدید
ورزشگاه

چامارتین

در سال ۱۹۱۲ بود که تیم به کمپ O'Donnell رفت و به مدت ۱۱ سال، آنجا زمین خانگی تیم محسوب میشد.بعد از آن تیم به مدت یکسال به ورزشگاه ۸ هزار نفری Ciudad Lineal رفت. بعد از آن اینبار نوبت چامارتین بود که زمین اختصاصی تیم شود. این ورزشگاه در ۱۷ می۱۹۲۳ و در بازی با نیوکاسل یونایتد برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت. ورزشگاهی با گنجایش بیش از ۲۲ هزار هوادار تیم که اولین قهرمانی رئالیها در لیگ نیز در آن به ثبت رسید.

سانتیاگو برنابئو

پس از آن و در سال ۱۹۴۳ که سانتیاگو برنابئو به عنوان مدیر باشگاه انتخاب شد، تغییری در استادیوم تیم ایجاد شد. برنابئو معتقد بود که چامارتین آنقدر که باید بزرگ نیست و در حد و اندازه رئال نیست. به همین دلیل دستور ساخت ورزشگاهی جدید را صادر کرد که در ۱۴ دسامبر ۱۹۴۷ افتتاح شد.این ورزشگاه، همان سانتیاگو برنابئو کنونی است (البته این نام را بعد از مرگ برنابئو در سال ۱۹۵۵ به دست آورد). نخستین بازی که در این ورزشگاه انجام شد، بین رئال مادرید و بلننسه پرتغال بود که با برتری ۳-۱ سفیدهای مادرید به پایان رسید. نخستین کسی که در این ورزشگاه گل زد نیز، سابینو باریناگا بود که گل نخست تیمش در همین بازی را زد.

بازسازیها

ورزشگاه بارها دچار تغییر میزان گنجایش شد. مثلاً برای نخستین بار ورزشگاه در سال ۱۹۵۳ به گنجایش ۱۲۰ هزار هوادار رسید.اما پس از آن بارها گنجایش ورزشگاه کمتر از قبل میشد (آخرین بازی که این اتفاق افتاد، در سال ۱۹۹۸ بود که یوفا اعلام کرد تمام هواداران تیم باید بر روی صندلی نشسته باشند). آخرین بازسازی ورزشگاه نیز در سال ۲۰۰۳ روی داد که حدود ۵ هزار صندلی دیگر به ورزشگاه افزوده شد تا گنجایشش به ۸۰٬۳۵۴ نفر برسد. همچنین اعلام شدهاست که قرار است بهزودی برای ورزشگاه یک سقف ساخته شود.


سابقه

برنابئو در سال ۱۹۶۴ میزبان فینال جام ملتهای اروپا بود. در سال ۱۹۸۲، فینال رقابتهای جام جهانی در آن برگزار شد. این ورزشگاه همچنین میزبان ۴ فینال رقابتهای اروپایی بودهاست. در سالهای ۵۷، ۶۹ و ۸۰ این ورزشگاه میزبان جام اروپایی بود. در سال ۲۰۱۰ نیز فینال لیگ قهرمانان اروپا در آن برگزار شد.برنابئو داراری ایستگاه مترو مخصوص به خود است که نامش سانیتاگو برنابئوست.در نوامبر ۲۰۰۷ نیز این ورزشگاه از طریق یوفا ۵ ستاره شد (بیشترین میزان دریافت ستاره).

سایر ورزشگاهها
در می ۲۰۰۶ نیز ورزشگاه آلفردو دی استفانو افتتاح شد که در نزدیکی مکانی قرار دارد که تیم در آن معمولاً تمرین میکند. اولین بازی انجام شده در آن نیز بین رئال مادرید و Stade de Reims برگزار شد که یادآور فینال جام اروپایی در سال ۱۹۵۶ بود. رئالیها آن بازی را با ۶ گل سرخیو راموس، آنتونیو کاسانو (۲ گل)، روبرتو سولدادو (۲ گل) و خواردو با برد پشت سر گذاشتند.
 

sami.20

عضو جدید
[h=1]فلورنتينو پرس: رئال هيچ مرزي ندارد[/h]
[h=2]فلورنتينو پرس، رئيس باشگاه رئال مادريد، در مورد دستاوردهاي احتمالي تيمش در فصل جديد گفت هيچ چيز غيرممکن نيست.[/h]



شاگردان مورينيو در آخرين ديدار تدارکاتي شان مقابل لس آنجلس گلکسي به پيروزي 5-1 دست پيدا کردند و پرس اعلام کرد تور تابستاني باشگاه در بهترين شرايط انجام شده است.



او در گفتگو با خبرنگاران، در کنفرانس مطبوعاتي اي که شهردار لس آنجلس نيز در آن حضور داشت، گفت:" حضور ما در آمريکا به يک سنت تبديل شده است. خوشحاليم که اينجا تبديل به خانه ما شده است.



مورينيو و کادر فني اينجا را بهترين محل براي آغاز فصل جديد با بهترين شرايط مي دانند. اين شهر بهترين محيط را براي ما فراهم مي کند و مي دانيم که عشق به فوتبال در اينجا دائما در حال افزايش است.

رئال هيچ مرزي ندارد. رئال يکي از بهترين نمادهاي کشور ماست و به يک سفير فوق العاده تبديل شده است. روحيه اي که در طول سال ها در اين باشگاه شکل گرفته باعث شده تا هيچ چيز غيرممکن نباشد."

 

sami.20

عضو جدید
[h=1]پيروزي رئال مادريد مقابل ميلان[/h]
[h=2]دو گل از رونالدو و گلزني دي ماريا، سرخيو راموس و کايه خون برد ارزشمندي را به نام رئال ثبت کردند.يکي از ستارگان اين ديدار کاکاي برزيلي بود که در اوائل نيمه دوم وارد ميدان شد .[/h]


رئال مادريد در يکي از جدي ترين تست هايش در تور تابستاني موفق شد تا با نتيجه 1-5 از سد ميلان عبور کند. اين ديدار دوستانه در نيويورک برگزار شد و دو گل از رونالدو گلزني دي ماريا ، از روزهاي خوب کهکشاني ها خبر دادند .

به نقل از گل ،رئال با شرايطي آرماني و آماده گام به يانکي استاديوم نيويورک گذاشته و مقابل حدود 50هزار نفر به ميدان رفت. اين درحالي بود که ميلان هم با بازيکنان اصلي اش، اين بازي را کاملا جدي گرفته بود.

روسونري در غياب ستاره هايشان که در پايان فصل گذشته از اين تيم جدا شدند، ضعيف نشان مي دادند و با اين شکست تلخ، به آنها ثابت شد که بايد اوضاع را به نحو ديگري دنبال کنند.آنها اخيرا زلاتان ايبراهيموويچ و تياگو سيلوا را به پاري سن ژرمن فروختند و جاي خالي اين بازيکنان در ترکيب روسونري کاملا مشهود بود.

کريس رونالدو ستاره اصلي رئال در اين بازي بود و با دو گلي که زد، نقش موثري در پيروزي تيمش در اين بازي داشت.

 

sami.20

عضو جدید
[h=1]مورينيو:ديگرنگوييد آقاي‌خاص،بگوييد آقاي‌يکتا[/h]
[h=2]اين مربي 49 ساله گفته او را بايد فردي يگانه دانست چرا که قهرماني‌هاي فراواني کسب کرده است.[/h]


ژوزه مورينيو بر اين باور است که بايد نامش را «آقاي يکتا» يا «آقاي بي‌نظير» گذاشت و ديگر نبايد به او گفت «آقاي خاص». او تنها فردي است که توانسته در سه ليگي که بهترين ليگ‌هاي اروپا قلمداد مي‌شوند قهرماني ليگ کسب کند.

او در مصاحبه با شبکه تلويزيوني پرتغالي SIC گفت که در مربي‌گري پيشرفت کرده، ديگر کمتر خودخواه است و کمتر روي اهداف فردي تمرکز دارد.

او گفته: «خدا را شکر، اوضاع براي من عالي پيش رفته است. من اين روزها بسيار بيشتر روي ديگران تمرکز دارم تا خودم.

لذت قهرماني با اينتر اين بود که ديدم باشگاهي که 50 سال پيروز نشده بود قهرمان شد. اين چيزي است که من را بيشتر جذب مي‌کند تا اين که به دنبال اهداف فردي باشم.»

او فصل گذشته با رئال مادريد فاتح لاليگا شد. او با اينتر دو بار سري آ را فتح کرده بود و با چلسي هم دو قهرماني ليگ کسب کرده بود. او با پورتو هم دو بار فاتح ليگ پرتغال شد. افزون بر اين او با پورتو و اينتر فاتح ليگ قهرمانان هم شده.

او گفته: «من را چه دوست داشته باشيد و چه نه، من تنها فردي هستم که سه ليگ مهم دنيا را فتح کرده‌ام. پس به جاي اين که به من بگويند آقاي خاص، بايد اسمم را بگذارند آقاي يکتا.»

مربي رئال مادريد پس از آن که در سال 2004 از پورتو به چلسي رفت در نشستي خبري نام خودش را آقاي خاص گذاشت.

 

sami.20

عضو جدید
[h=1]بنتو: رونالدو نابغه بزرگي است[/h]
[h=2]سرمربي تيم ملي فوتبال پرتغال گفت: فکر نمي‌کردم رونالدو روزي اين چنين بدرخشد.[/h]


پائولو بنتو پيش از ديدار دوستانه امشب پرتغال مقابل پاناما تأييد کرد که پيشرفت چشمگير کريستيانو رونالدو در طول اين سال‌ها را پيش‌بيني نمي‌کرد.

مهاجم پرتغالي رئال مادريد يکي از نامزدهاي اصلي کسب توپ طلاي 2012 است.

وي فصل گذشته موفق شد قهرماني در لاليگا را با رئال مادريد و راهيابي به نيمه‌نهايي را با تيم ملي پرتغال تجربه کند.

بنتو در گفت‌و‌گو با مارکا اظهار داشت: چند سال پيش ديديم که رونالدو نابغه بزرگي است، اما شايد امروز را پيش‌بيني نمي‌کرديم که در ترکيب تيم باشگاهي و تيم ملي کشورش اين گونه بدرخشد. کريس فوق‌العاده است.
 

sami.20

عضو جدید
[h=1]هفت مادريدي در ليست برترين هاي يوفا[/h]
[h=2]رئال مادريد بيشترين تعداد نامزدها براي انتخاب برترين بازيکن يوفا را در ليست مقدماتي مي بيند .[/h]


رئال مادريدتيمي است که بيشترين تعداد نامزدها را در ليست ابتدايي 32 نفره بهترين بازيکنان يوفا مي بيند. 7 نماينده رئال دراين ليست عبارتند از : کريس رونالدو، کاسياس، ژابي آلونسو، سرخيو راموس، اوزيل، په په و کوئنترائو.

ازبين اين 7 نماينده، رئالي ها قطعا يک نماينده در ميان سه نامزد نهايي دارند: کريستيانو رونالدو .

دومين تيمي که بيشترين نامزدها را در اين ليست مقدماتي 32 نفره دارد، منچسترسيتي است که 6 نماينده دارد.

بارسلونا و چلسي به صورت مشترک، در رده سوم پرتعداد ترين تيمها در اين ليست هستند .بارسلونا، نام مسي ، اينيستا، چابي و سسک را در ميان نامزدهاي 32 نفره مي بيند .

در روز 30 آگوست نام برنده اين جايزه اعلام مي شود.اين پانزدهمين دوره انتخاب برترين بازيکن يوفاست. تا به حال 3 بار بازيکني از بارسلونا اين عنوان را مال خود کرده که در سالهاي 2011 و 2009 اين عنوان به مسي رسيده ودر سال 2006 رونالدو بهترين بازيکن سال يوفا انتخاب شد. بعد از بارسا، اينتر ، رئال و يونايتد دوبار نماينده اي به عنوان بهترين بازيکن سال يوفا داشتند و آخرين باري که يک رئال به عنوان بهترين بازيکن سال اروپا انتخاب شد در سال 2002 بود که اين عنوان به زيدان رسيد. در سال 2000 هم ردوندو به عنوان بهترين بازيکن اروپا انتخاب شده بود.

 

sami.20

عضو جدید
[h=1]لحظات به ياد ماندني ايگواين در رئال‌مادريد[/h]
[h=2]ال پيپيتا با رکورد اسطوره‌ي برزيلي برابري کرد.[/h]


به نقل از سايت گل، شب گذشته گرچه براي مورينيو و شاگردان قهرمانش ، شبي خاکستري بود ، اما براي گونسالو ايگواين شبي رويايي و به يادماندني بود ، چراکه او موفق شد صد و چهارمين گل خود را با پيراهن رئال مادريد در 221مين بازي خود به ثمر برساند و با رکورد رونالدو ، افسانه‌ي برزيلي رئال مادريد ، برابري کند.

رونالدو در 177 بازي که در ترکيب کهکشاني‌ها قرار گرفت توانسته بود صد و چهار گل به ثمر برساند و يکي از برترين گل‌زنان تاريخ رئال مادريد لقب گيرد ، اما اين رکورد در نهايت و پس از شش سال توانست جواني شکسته شد که در همان سال 2006 جايگزين او در رئال مادريد شده بود.

به همين بهانه قصد داريم تا برترين لحظات به يادماندني از درخشش ايگواين 24 ساله با پيراهن رئال مادريد را مرور کنيم.

رئال مادريد در فصل 07-2006 با نظر فابيو کاپلو ، سرمربي وقت رئال مادريد ، تصميم گرفت تا رونالدو ، اسطوره‌ي برزيلي خود را در ليست مازاد باشگاه قرار دهد. به اين ترتيب در پنجره‌ي نقل و انتقالات ژانويه رونالدو که حالا يکي از رکوردداران گل‌زني در رئال نيز محسوب مي‌شد ، به باشگاه ميلان ايتاليا منتقل شد.

در اين شرايط کاپلو که به شدت در خط حمله‌ي خود احساس خلا مهاجمي کا‌رآمد همچون رونالدو را احساس مي‌کرد ، از سران رئال مادريد درخواست کرد تا مهاجم جديدي را به خدمت بگيرند. به اين ترتيب بود که گونسالو ايگواين جوان با مبلغي در حدود 13 ميليون از تيم ريورپلاته‌ي آرژانتين راهي سانتياگو برنابئو شد تا خلا رونالدوي کبير را براي کهکشاني‌ها پر کند.

در آن زمان شرايط به هيچ وجه موافق حضور ايگواين نبود و بسياري از منتقدان خريداري اين بازيکن جوان را اشتباه بزرگ رئال مادريد در آن مقطع مي‌دانستند و پرداختن 13 ميليون يورو در قبال اين مهاجم را حماقتي بزرگ مي‌دانستند. اما حالا پس از گذشتن شش سال از حضور ايگواين در جمع کهکشاني‌ها ، او به يکي از اسطوره‌هاي رئال مادريد تبديل شده است و در سن 24 سالگي موفق به برابري کردن با رکورد افسانه‌ي برزيلي شده است و به خوبي از ارزش‌هاي خود دفاع کرده است. علاوه بر اين او همچنان فرصت بهبود قابليت‌ها و رکوردهاي خود را در ترکيب رئال مادريد خواهد داشت.

اتلتيکو مادريد 1-1 رئال مادريد در فصل 07-2006

در آن فصل درحالي‌که شاگردان فابيو کاپلو در دربي پايتخت در آستانه‌ي پذيرش شکست از اتلتيکو مادريد در استاديوم ويسنته کالدرون بودند ، پاس آنتونيو کاسانو در عمق براي گونسالو ايگواين ارسال شد و اين جوان جوياي نام با ضربه‌اي استادانه دروازه‌ي لئو فرانکو را باز کرد تا با اولين گل رسمي خود کهکشاني‌ها را از شکست بگريزاند.

رئال مادريد 4-3 اسپانيول در فصل 07-2006

در شرايطي که در آن فصل رئال مادريد بعد از مدت‌ها پيش‌تازي بارسلونا ، توانسته بود اين تيم را پشت سربگذارد و بالاتر از اين تيم در جدول رده‌بندي قرار گيرد ، درسانتياگو برنابئو ميزبان اسپانيول بود و در صورت پيروزي جام قهرماني را در دستان خود مي‌ديد و به چهار سال قحطي جام در اين باشگاه پايان مي‌داد. بازي براي رئال نااميد کننده آغاز شد و اين تيم تا دقيقه‌ي 28 دو گل دريافت کرد و قهرماني را از خود دورتر از هميشه ديد. نيستلروي ، مهاجم اسطوره‌اي هلندي رئال در دقيقه‌ي 30 يکي از گل‌هاي خورده را جبران کرد و اختلاف را به يک گل رساند ، اما اين پايان کار نبود در همان نيمه‌ي اول رئال بارديگر از حريف خود عقب افتاد.

ديگر کار براي رئال سخت شده بود ، اما اين تيم کهکشاني بود و آماده‌ي رقم زدن معجزه و چه کسي بهتر از پسر طلائي برنابئو. رائول در دقيقه‌ي 49 بازي گل دوم تيمش را به ثمر رساند تا اميدواري به اردوي رئال بازگردد.

در دقيقه‌ي 56 بود که کارلوس کامني و يکي ديگر از مدافعان اسپانيول با فشار ايگواين آرژانتيني از جريان بازي خارج شدند و توپ در اختياز خوزه‌آنتونيو ريس قرار گرفت تا گل سوم و تساوي‌بخش رئال به ثمر برسد.

در اين شرايط بود که مادريدي‌ها براي زدن گل چهارم کمر همت را بستند و به شکل فوق‌العاده‌اي نيز به اين امر دست يافتند. در دقيقه‌ي 89 بازي ايگواين جوان توپ را به زيبايي از چيکا ، مدافع اسپانيول ربود و با يک و دوي زيبا با خوزه‌آنتونيو ريس موفق شد گل پيروزي‌بخش رئال مادريد را به ثمر برساند و کمک بزرگي به رئال مادريد بکند تا 30امين قهرماني در لاليگا را جشن بگيرد. نکته‌ي جالب آن بود که بعد از به ثمر رسيدن اين گل و درحالي‌که همه‌ي بازيکنان حتي کاسياس مشغول خوشحالي بودند ، روود فن نيستلروي پيراهن ايگواين را در دست گرفته بود و به تماشاگران نام اين بازيکن را نشان مي‌داد ، مردي که بنا بر عقيده‌ي بسياري استاد گونسالو ايگواين در امر گل‌زني بود.

اوساسونا 1-2 رئال مادريد در فصل 08-2007

استاديوم رينو دي‌ناوارا مادريد براي قطعي کردن 31 اُمين قهرمانيش در لاليگا بايد اين سه امتياز مهم را به حساب خود واريز کند و در صورت تحقق يافتن چنين چيزي، بارسلونا، رقيب سنتي رئال مادريد، هفته ي بعد در ورزشگاه سانتياگو برنابئو بايد تونل افتخار را براي قهرمان لاليگا باز کند و اين يعني نهايت تحقير براي کاتالان ها. بازي تا دقايق پاياني 0-0 مساوي دنبال مي شود و داور يک خطاي پنالتي به سود اوساسونا اعلام مي کند. اوساسونايي که ضربه ي پنالتي خود را تبديل به گل کرده و 1-0 از رئال مادريد جلو مي افتند. با نزيک شدن به دقايق پاياني بازي به نظر مي رسد که قهرماني رئال مادريد به هفته ي بعد موکول شده باشد، اما در دقيقه ي 85 بازي مدافع اوساسونا در سمت چپ زمين روي سرجيو راموس مرتکب خطا مي شود. در حالي که همه انتظار دارند آرين روبن يا خوليو باپتسيتا پشت تو بايستند گونسالو ايگواين پشت توپ مي رود و توپ را به زيبايي به درون محوطه ي جريمه ارسال مي کند و آرين روبن گل تساوي را وارد دروازه ي ريکاردو، دروازه بان اوساسونا مي کند. اما اين پايان ماجرا نيست. در دقيقه ي 89 بازي گونسالو ايگواين روي پاس زيباي سرجيو راموس در سمت راست محوطه ي جريمه ي اوساسونا صاحب توپ مي شود و با شوتي پر قدرت به سمت موافق دروازه حساب کار را 2-1 به نفع رئال مادريد مي کند. قهرماني مادريد در لاليگا مسجل مي شود و بارسلونا هفته ي بعد بايد براي قهرمان تونل افتخار باز کند.

رئال مادريد 4-1 بارسلونا در فصل 08-2007

رئال مادريد هفته‌ي پيش از اين بازي با درخشش گونسالو ايگواين توانسته بود قهرماني خود در لاليگا را مسجل کند و بارسلونا مجبور شد که تحقير را بپذيرد ، زودتر وارد زمين مسابقه شود و تونل افتخار براي مادريد را باز کند و بازيکنان مادريد را با تشويق خود راهي زمين مسابقه کند. گونسالو ايگواين بازي را از روي نيمکت شروع کرد ، اما باز هم مادريد 2-0 از بارسلونا پيش است. دقيقه‌ي 60 برند شوستر دست به تعويض زد و آرين روبن را بيرون کشيد و گونسالو ايگواين را وارد زمين کرد و در اين بين گزارش‌گر مسابقه به بازي هفته‌ي پيش اشاره‌اي کرد و لقب Hero Of Pamplona را روي ايگواين مي‌گذارد. گونسالو ايگواين فقط 57 ثانيه بعد از ورودش به زمين مسابقه روي پاس زيباي محمد ديارا با ويکتور والدس تک به تک مي‌شود و با خونسردي تمام توپ را وارد دروازه مي‌کند. قهرمان پامپلونا بعد از مجبور کردن بارسلونا براي ساختن تونل افتخار، اکنون طعم گل‌هاي خود را به کاتالان ها هم مي‌چشاند و به اين ترتيب شب تيره و تار بارسلونا را تيره‌تر از قبل مي‌کند.

رئال مادريد 4-3 مالاگا در فصل 09-2008

پس از گذشت يک فصل وحشتناک براي رئال مادريد و آسيب ديدن بسياري از ستاره‌ها از جمله روود فن نيستلروي در همان نيم‌فصل نخست ، شاگردان برند شوستر در سانتياگو برنابئو به مصاف مالاگا رفتند و گل نخست را نيز دريافت کردند و راموس نيز اخراج شد تا فصل ناموفق رئال در اين بازي نيز تکميل شود. اما در ادامه گونسالو ايگواين با درخشش خود توانست رئال را در اين بازي در اوج نااميدي به پيروزي برساند. ايگواين در غياب فن نيستلروي 4 گل به ثمر رساند و نشان داد به خوبي از مکتب او پيروي مي‌کند.

رئال مادريد 3-2 ختافه در فصل 09-2008

رئال مادريد در شرايطي که وضعيت مناسبي نداشت و نصف و نيمه و با لشکري از مصدومين به مصاف يکي از بهترين‌هاي بارسلوناهاي تاريخ رفته بود ، اين تيم را به شدت تحت فشار گذاشته بود. بعد از اخراج برند شوستر و روي کار آمدن راموس تيم متحول شد و فاصله‌ي 12 امتيازي خود با بارسلونا را به 4 امتياز کاهش داد. اگر رئال مادريد مي‌توانست ختافه و سويا را شکست دهد ، فقط با فاصله‌ي 4 امتياز پا به ال کلاسيکوي دو هفته‌ي بعد در سانتياگو برنابئو مي‌گذاشت و در صورت برد مي‌توانست به قهرماني در لاليگا هم اميدوار باشد. اما باز هم شرايط به خوبي براي مادريد پيش نرفت و روبرتو سولدادو در دقيقه‌ي 10 روي سانتر زيباي استفان گرانرو دروازه‌ي ايکر مقدس را باز کرد ، بازي تا اواخر نيمه‌ي اول 1ـ0 به نفع ختافه دنبال شد ، اما گونسالو ايگواين از اشتباه کاتا دياز مدافع ختافه بهترين استفاده را برد و با دريبل جويکوويچ سنگربان ختافه در دقيقه ي 45+1 گل مساوي را به ثمر رساند و مادريد اميدوار به برگرداندن نتيجه در نيمه‌ي دوم ، وارد رختکن شد. موقعيت‌ها يکي پس از ديگري از دست رفت. راموس ، هونتلار، مارسلو و خود ايگواين چندين و چند موقعيت مناسب را از دست دادند تا دقيقه‌ي 84 که خوان آلبين روي يک ضد حمله گل دوم ختافه را به ثمر رساند. ديگر خود بازيکنان رئال نيز اميدي به برگرداندن نتيجه نداشتند و قيافه‌هاي گارسيا، هونتلار و کاسياس کاملا اين موضوع را اثبات مي‌کرد. اما فقط دو دقيقه بعد از گل آلبين ، گوتي بود که وارد صحنه شد و از روي يک ضربه‌ي ايستگاهي شوت زيبايي را روانه‌ي دروازه‌ي ختافه کرد و بازي را به تساوي کشاند.

4 دقيقه مانده به پايان بازي بازيکنان اميد خود را بازيافتند اما در دقيقه‌ي 88 په په با يک حرکت وحشيانه روي کاسکرو بازيکن ختافه مرتکب خطاي پنالتي شد و از بازي اخراج شد. مادريد خود را در آستانه‌ي باخت و از دست رفتن لاليگا ديد ، اما اين بار کاسياس وارد کار شد و ضربه‌ي چيپ کاسکرو را مهار کرد و اميدها را همچنان زنده نگه داشت. در نهايت و در دقيقه‌ي 90+2 باز هم گونسالو ايگواين نقش فرشته‌ي نجات تيم را بازي کرد و با يک ضربه‌ي دقيق از پشت محوطه‌ي جريمه با پاي غير تخصصي خود دروازه‌ي ختافه را باز کرد و مادريد را به پيروزي شيرين 3ـ2 رساند. ايگواين و کاسياس با عملکردهاي تعيين کننده‌ي خود در پايان بازي مادريد را همچنان در کورس قهرماني لاليگا نگاه داشتند. اگرچه در پايان رئال مادريد نتوانست قهرمان لاليگا شود و فصل را همانطور که وحتشناک شروع کرده بود، وحشتناک هم به پايان برد اما فصل 09-2008 با آن همه بدي‌ها و خاطره‌‌هاي تلخش يک نکته‌ي اميدوارکننده داشت ، مادريد صاحب يک مهاجم بزرگ شده بود ، جواني که اميد يک اسطوره‌ي ديگر را به هواداران مي‌داد.

رئال مادريد 3-0 اسپانيول در فصل 10-2009

گونسالو ايگواين ديگر آن جوان 18 ساله‌ي بي تجربه نيست و در حال سپري کردن بهترين فصل خود در رئال مادريد است. گلزن اول تيم اوست و همه‌ي توپ‌ها به او ختم مي‌شوند. کريم بنزما که در اول فصل به عنوان مهاجم اول تيم خريده شده بود هم نتوانسته انتظارات را برآورده کند و تقريبا کل فصل را به صورت فيکس روي نيمکت سپري کرد تا بلکه ايگواين اجازه‌ي خودنمايي به او بدهد. اگرچه خود ايگواين افت نکرد اما مصدوميت ايگواين اين فرصت را به بنزما داد، که داشته‌هاي خود را به نمايش بگذارد اما اين فرانسوي جوان باز هم نتوانست از فرصت به دست آمده استفاده کند و ايگواين که از مصدوميت برگشته بود اواخر بازي مقابل اسپانيول وارد زمين مسابقه شد. ايگواين در دقيقه‌ي 90 بازي، توپ زيبايي را از طرف رافائل فن‌درفارت دريافت کرد و با يک کنترل توپ زيبا و جا گذاشتن کارلوس کامني دروازه‌ي اسپانيول را براي سومين بار باز کرد و به گونه‌اي گلزني را به کريم بنزما آموزش داد. اين پنجاه‌مين گل ال پيپيتا در رئال مادريد بود در حالي که او 22 سال بيشتر نداشت.

والنسيا 3-6 رئال مادريد در فصل 10ـ2009

ورزشگاه مستايا ساعاتي قبل از ال کلاسيکوي رفت فصل 11-2010 لاليگا بود که اخباري مبني بر مصدوميت ايگواين از ناحيه ي کمر منتشر شد و بالاجبار کريم بنزماي ناآماده به جاي ايگواين وارد زمين شد و آن نتيجه‌ي عجيب و غريب به دست آمد. ايگواين حدود 4 ماه به دليل جراحي کردن کمرش دور از ميادين بود و اين توفيقي اجباري بود تا کريم بنزما اين بار از مصدوميت ايگواين بهترين بهره را ببرد و خود را با تيم هماهنگ کرده و به روزهاي اوج خود باز گردد. بازي در مقابل والنسيا اولين بازي ايگواين به صورت فيکس بعد از مصدوميت طولاني مدتش بود. ايگواين جواب اعتماد ژوزه مورينيو را داد و بازي را با يک هت‌تريک و دو پاس گل به کاکا و بنزما به پايان رساند. ايگواين گل اول خود را در دقيقه‌ي 31 روي اشتباه بچگانه‌ي متيو، مدافع چپ والنسيا، به ثمر رساند و گل دومش را هم در دقيقه‌ي 42 روي پاس در عرض کاکا وارد دروازه‌ي گوايتا کرد تا در نيمه‌ي اول نتيجه 4-0 به نفع رئال پايان برسد. ايگواين گل سومش را باز هم روي پاس در عرض کاکا در دقيقه ي 53 به ثمر رساند تا به اين ترتيب بازگشت شکوهمندانه‌اي به ترکيب اصلي داشته باشد و والنسيا هم در خانه‌ي خودي با شش گل در هم کوبيده شود.

اسپانيول 0-4 رئال مادريد در فصل 12-2011

گونسالو ايگواين در شرايطي در ترکيب رئال در اين بازي حضور يافت که از تيم اسپانيول و ورزشگاه خانگي آن‌ها خاطرات بسيار خوشي را در ذهن داشت. از گل دقيقه‌ي نودش در فصل اول حضور خود در رئال مادريد گرفته تا گل تساوي بخشش روي سانتر مارسلو در فصل 08-2007 که بعد از مدت‌ها نيمکت نشيني و با توجه به مصدوميت روود فن نيستلروي صورت گرفته بود ، همه و همه خاطرات به‌يادماندني ايگواين از اسپانيول بود. نوار هت‌تريک‌هاي سه گانه‌ي ايگواين در ورزشگاه ال پرات در مقابل اسپانيول شروع شد. ايگواين در دقيقه‌ي 16 طي فرار قشنگي که داشت پاس زيبايي از رونالدو دريافت کرد و با فرستادن توپ به سه‌کنج سمت چپ دروازه‌ي کريستن آلوارز مادريد را 1-0 به پيش انداخت. گل دوم ايگواين در دقيقه‌ي 66 از راه رسيد. ايگواين فراري مشابه فرار خود در گل اول را به پشت مدافعين اسپانيول انجام داد و با دريافت پاس بسيار زيباي آلوارو آربلوا باز هم سه‌کنج سمت چپ دروازه‌ي کريستين آلوارز را نشانه گرفت و با شوتي سهمگين دومين گل خود و رئال مادريد را به ثمر رساند. در نهايت ايگواين در دقيقه‌ي 89 پاس اشتباهي که بازيکن اسپانيول به سمت مدافعين خود ارسال کرد را دريافت کرد و با ضربه‌ي چيپ سومين گل خود را زد و هت‌تريک خود را تکميل کرد.

رئال مادريد 4-1 رئال بتيس در فصل 12-2011

رئال مادريد در شرايطي گونسالو ايگواين را در اين بازي در اختيار داشت که اين ستاره‌ي آرژانتيني در دو بازي گذشته‌ي خود در ترکيب کهکشاني‌ها و همچنين آبي‌سلسته ، توانسته دو بود دو هت‌تريک فوق‌العاده را انجام دهد. ايگواين با نظر مورينيو در اين ديدار از ابتدا در ترکيب رئال قرار گيرفت. جواب اعتماد مورينيو در دقيقه‌ي 46 و با گلزني ايگواين داده شد ، البته با ازخودگذشتگي قابل توجهي که در اين صحنه از رونالدو شاهد بود. در دقيقه‌ي 70 ايگواين با يک حرکت بدون توپ زيبا به پشت مدافعين بتيس فرار کرد و دي‌ماريا نيز او را ديد و با يک پاس عمقي زيبا او را صاحب توپ ساخت تا اين مهاجم ملي‌پوش با پشت سر گذاشتن دروازه‌بان بتيس دومين گل خود و رئال را در اين بازي به ثمر برساند. در دقيقه‌ي 73 و تنها بعد از گذشت سه دقيقه از گل دوم ايگواين ، آنخل دي‌ماريا باز هم نفوذ ايگواين را به خوبي ديد و پاس در عمق زيبايي را براي هموطن خود ارسال کرد ، ايگواين هم با يک ضربه‌ي چيپ مهارنشدني ، سومين گل خود در اين ديدار را به ثمر رساند تا سومين هت‌تريک خود در سه بازي پشت سر هم را انجام دهد. نه گل در سه بازي آمار فوق العاده اي از ال پيپيتا بود که در زندگي فوتبالي يک فوق ستاره هم سخت پيدا مي‌شود.

در اين فصل نيز گرچه رئال خوب آغاز نکرد ، اما ايگواين بسيار عالي آغاز کرد و فصل براي او با رکوردشکني آغاز شده است.

 

رامین قاسم نتاج

اخراجی موقت
عه چی شدپ پس؟ تیم پرافتخارشمابازهم ک شکست خورد از بارساااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا:Dعیبی نداره تلاش کنید برگشت حداقل تو زمین خودتو امتیاز بگیرین ک این چنین ابروریزی نکنید:biggrin:صمیمانه ب طرف دارای عزیز بارسلون بخاطر بردامشب تبریک میگم...
 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
عه چی شدپ پس؟ تیم پرافتخارشمابازهم ک شکست خورد از بارساااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا:Dعیبی نداره تلاش کنید برگشت حداقل تو زمین خودتو امتیاز بگیرین ک این چنین ابروریزی نکنید:biggrin:صمیمانه ب طرف دارای عزیز بارسلون بخاطر بردامشب تبریک میگم...
نگا بنده خدا..تیم پرافتخار ما دیشب چند چند باخت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!
2تا به تیم بارسا زدیم تو نیوکمپ....میدونی یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟!!
یعنی تو بازی برگشت رئال یک دانه شوت تو دروازه ی والدز جا بده ...وکاسیاس مثل همیشه مرد باشه ....
تمام...
البته 50%باخت دیشب مربوط میشه به غیبت په په...دیشب مسی نفس راحت کشید آ....از نبودن په په
 

sami.20

عضو جدید
عه چی شدپ پس؟ تیم پرافتخارشمابازهم ک شکست خورد از بارساااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا:Dعیبی نداره تلاش کنید برگشت حداقل تو زمین خودتو امتیاز بگیرین ک این چنین ابروریزی نکنید:biggrin:صمیمانه ب طرف دارای عزیز بارسلون بخاطر بردامشب تبریک میگم...

شما و تیمتون فعلا مونده که به ما برسین....:biggrin:
دیدار برگشتی هم در کار هست خیلی هم دور نیس ;)
 

sami.20

عضو جدید
بوتراگنيو:
[h=1]رئال با حمايت هوادارانش موفق خواهدشد[/h]
[h=2]مدير روابط عمومي باشگاه مادريدي معتقد است که اين تيم قهرمان سوپرکاپ اسپانيا خواهد شد .[/h]


اميليو بوتراگنيو، مدير روابط عمومي باشگاه رئال مادريد بعد از باخت 2-3 اين تيم مقابل بارسا در دور رفت سوپرکاپ اسپانيا به اين نکته اشاره کرد که تيمش در بازي برگشت، نتيجه ديدار رفت را جبران خواهد کرد.

به گزارش گل ،در جريان ديدار رفت که 5شنبه شب برگزارشد رئال در دقيقه 55 بازي توسط کريس رونالدو از حريف پيش افتاد ولي گلهاي پدرو، مسي و چابي بارسا را 1-3 از حريف پيش انداخت. گل ديرهنگام آنخل دي ماريا هم که با بهره گيري از اشتباه والدس به ثمر رسيد، فاصله را کمتر کرد تا رئال اميدوارانه به انتظار ديدار برگشت بنشيند.

بوتراگنيو مطمئن است که رئال در نهايت پيروز اين تورنمنت خواهد بود. اسطوره 49 ساله باشگاه مادريدي در صحبتهايي دراين باره گفت:« تمام بازيکنان ما از نظر رواني آماده اين بازيها هستند. سوپرکاپ اسپانيا هنوز ادامه دارد. ديدار برگشت، بازي جذابي خواهد بود و مطمئنم که مي توانيم با برخورداري از حمايت هوادارانمان موفق باشيم و به هوادارانمان بهانه خوب ديگري براي جشن و پايکوبي بدهيم.»

ديدار برگشت سوپرکاپ اسپانيا در روز 4شنبه ساعت 22.30 به وقت اسپانيا در ورزشگاه سانتياگو برنابئو برگزار خواهد شد.

 

Similar threads

بالا