کشف یک حشره جدید شبیه میگو

mastane20

عضو جدید
کاربر ممتاز
دانمشندان در غاری در جنوب شرقی ایالت نیومکزیکو در آمریکا و در چند کیلومتری پارک ملی حفره های کارلزبد حشرات جدیدی شبیه به میگو کشف کرده اند.
به گزارش خبرگزاری مهر، جیم گودبار از دفتر مدیریت زمین و کارشناس ارشد گفت: حشرات جدید تازه کشف شده از گونه دوجورپایان تا پیش از این ناشناخته بودند.
این حشرات نابینا بوده، حدود یک سانتیمتر طول داشته و نیمه شفاف هستند. این دوجورپایان در یک چشمه زیرزمینی داخل غاری که حدود 24 متر از سطح زمین فاصله دارند کشف شدند. این غار پیشتر نیز مورد بررسی قرار گرفته بود اما این نمونه ها تا پیش از آن از آب بیرون نیامده بودند تا اینکه یک تحقیقات زیست شناختی به عنوان بخشی از طرح توسعه معدن پوتاس انجام شد.
براساس گزارش آسوشیتدپرس، گودبار و سایر محققان غار اعلام کردند: جدا از پرتاب موشک به فضا، اعماق زمین یکی از کشف نشده ترین مرزهای بشر به شمار می رود. از این رو قرار است بررسیهای بیشتری در این رابطه انجام شود.
این حشره جدید تاکنون نامگذاری نشده است اما مقامات اظهار داشتند که این حشرات با ژنهای پارابوگیدیئلا (Parabogidiella) که برای نخستین بار در سال 1980 توسط جان هولسینگر با همکاری دپارتمان علوم زیستی دانشگاه اولد دومینیو در ویرجینیا کشف شده همراه بوده است.
دانشمندان درحال حاضر اطلاعات اندکی درباره این گونه جدید دارند و درحال حاضر حدسهایی درباره این می زنند که این حشرات گوشتخوار هستند یا از باکتریها، مواد معدنی و یا گیاهان تغذیه می کنند.
 

sea ray

عضو جدید
کاربر ممتاز
حشرات و میگوها هردو از شاخه بندپایان هستند. در واقع حشرات از میگوهای اولیه که درساحل زندگی میکردند بوجود اومدن. به شباهت خرخاکی و میگو توجه کنید
 

Similar threads

بالا