کشف نشانگر زیستی جدید برای پیش‌بینی پیشرفت سرطان روده

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]

[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - علمي
کد خبر: 92050502275
شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲



دانشمندان انگلیسی پروتئینی را شناسایی کرده‌اند که نقشی حیاتی را در تشخیص اینکه آیا افراد مبتلا به سرطان روده در خطر بالایی برای پیشرفته شدن بیماریشان و نیاز به شیمی درمانی قرار دارند یا خیر.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، دانشمندان دانشگاه ساوت همپتون با همکاری شورای تحقیقات پزشکی انگلستان دریافتند بیمارانی که سطوح پایینی از پروتئینی موسوم به "FOXO32" را در بدن خود دارند، در خطر بالایی برای پیشرفت کردن سرطان روده به سایر قسمت‌های بدن قرار دارند.

محققان با مقایسه سطوح "FOXO32" در نمونه بافت‌های بیماران در مراحل مختلف بیماری سرطان روده دریافتند که این پروتئین شاخص خوبی برای تعیین تهاجمی بودن تومورها محسوب می‌شود؛ سطوح پایین این پروتئین با تهاجمی‌تر بودن سرطان مرتبط است.

دکتر "مارک بولاک"، نویسنده این پژوهش می‌گوید: "یافته‌های به دست آمده حاکی از آن است که ما می‌توانیم با در دست داشتن سطوح "FOXO32" بیماران را از نظر نیاز به درمان‌های بیشتر برای جلوگیری از بازگشت سرطان غربال کنیم و علاوه بر این داروهای بالقوه‌ای را نیز تولید کنیم. این برای نخستین بار است که چنین رابطه قطعی بین سطوح این پروتئین و رشد تومور شناسایی شده است."

دکتر "الکساندر میر نظامی"، دانشمند بالینی مرکز تحقیقات بریتانیا و دیگر نویسنده این تحقیق چنین عنوان داشته است: همانطور که تحقیقات ما به پیش می‌رود، امیدواریم که نشانگرهای زیستی جدید را شناسایی کنیم تا بتوانیم با استفاده از آنها درمان‌های متفرقه‌ای را به‌طور جداگانه و بسته به ویژگی‌های تومور هر شخص طراحی کنیم.

این پژوهش در مجله "British Journal of Cancer" منتشر شده است.

انتهای پیام
 

Similar threads

بالا