کشف روش جدید در درمان دیابت نوع 2 با چربی قهوه‌ای

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] کشف روش جدید در درمان دیابت نوع 2 با چربی قهوه‌ای

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - پژوهشي

کد خبر: 93082412178
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳



نتایج تحقیقات جدید منتشر شده در مجله Cell Biology، نشان از کشف روشی احتمالی برای درمان قطعی دیابت نوع 2 دارد. این دستاورد بزرگ با درک چگونگی جذب گلولز در چربی قهوه‌ای حاصل شده است.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا منطقه خراسان، محققان دانشگاه استکهلم سوئد موفق به کشف مکانیزم جدیدی شده‌اند که میزان جذب گلوکز را در چربی قهوه‌ای افزایش می‌دهد.
به گفته محققان، وظیفه اصلی چربی قهوه‌ای، ایجاد گرمای لازم برای سوزاندن قند و چربی‌های موجود در بدن است.
این ادعا می‌تواند راهی برای تولید دارویی جهت کاهش میزان قند خون و در مواردی درمان قطعی دیابت نوع 2 باشد.
در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای دیابت نوع 2 وجود ندارد و بیش از 382 میلیون نفر در سراسر دنیا از این بیماری رنج می برند.
این بیماری، بافت‌های بدن انسان را در مقابل پاسخ به انسولین ناتوان ساخته و در نتیجه بدن توانایی جذب قند خون را نخواهد داشت، چرا که پس از غذا خوردن انسولین برای تنظیم قند خون آزاد شده و در صورتی که انسولین نتواند به وظیفه خود به درستی عمل کند به تبع آن میزان قند خون افزایش می‌یابد.
میزان بسیار بالای قند خون برای اندام بدن بسیار خطرناک است، به طوری‌که قند خون بالا در افراد می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های قلبی، نارسایی‌های کلیوی، نابینایی، اختلال در سیستم عصبی، قطع عضو و مرگ زودرس شود.
پروفسور بنگتسون اظهار کرد: این بدان معناست که در مواردی که بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 دچار اختلال در عملکرد انسولین هستند می‌توانند میزان قند خونشان را به کمک چربی قهوه‌ای کنترل کنند.
 

Similar threads

بالا