کد خطاهای متداول یخچال ساید بای ساید سامسونگ

rozhan69

اخراجی موقت
کد خطاهامجموعه علائمی هستند که روی صفحه نمایشگر دستگاه نمایش داده می شوند و هر یک به مشکل خاصی در استفاده از دستگاه اشاره می کند. لیستی از خطاها در زیر آمده که به شما در برطرف کردن خطای مربوطه کمک می کند.
لیست خطاهای یخچال ساید بای ساید سامسونگ:
در آموزش تعمیرات یخچال مهترین خطاهایی که کاربران با آن مواجه می شوند به شرح ذیل است:
۱E: خطا در حسگر فریزر

۲E: خطا در حسگر فریزر

۴E: سیستم برطرف کننده برفک فریزر دچار مشکل شده است

۵E: سیستم برطرف کننده برفک یخچال دچار مشکل شده است

۶E: بخش احاطه کننده حسگر دچار مشکل شده است

۸E یا ۳۹E: حسگر بخش یخ ساز دچار مشکل شده است

۲۱E: خطا در فن فریزر

۲۲E: فن یخچال دچار مشکل مشکل شده است

۲۳E: چگالساز فن دچار مشکل شده است

۲۴E: خطا در برفک زدای فریزر

۲۵E: خطا در برفک زدای یخچال

۲۶E یا ۳۹E: عملکرد یخ ساز یخچال دچار مشکل شده است

۸۳E , 85E یا ۸۶E: این خطاها مربوط به ولتاژ و جریان دریافتی در مولد PBA هستند.

۸۳E به طور خاص به سبب جریان غیر عادی ای که در اثر مواردی چون قطع شدن توان به وجود می آیند، ایجاد می شود.

این خطا موقتی است و اگر دستگاه را به مدت۱ دقیقه از برق بکشیم برطرف می شود.
 

plus120

اخراجی موقت
[h=1]ارور های یخچال فریزر ساید بای ساید بوش[/h]
یخچال ها یکی از پر کاربرد ترین لوازم خانگی به شمار می روند. این دستگاه ها در اغلب مدل های جدید دارای نمایشگر هستند. ارور ها و اختلالات در هر مدل از یخچال ها از طریق این صفحه نمایش دیجیتال به کاربر نشان داده می شود. ارورهای رایج یخچال بوش با کد های مختلفی به کاربران اعلام می شوند. هر اختلال متناسب با نوع مشکل به وجود آمده کد خطای مشخصی را نمایش خواهد داد.
در صورتی که شما با این ارور ها رو به رو شدید نیز لازم است برای رفع آن ها به واحد تعمیرات bosch مراجعه کنید. توجه داشته باشید این ارور ها صرفا به جهت اطلاع و آگاهی کاربر از اختلال به وجود آمده می باشد. بهره مندی از این نمایشگر های دیجیتال به کاربران کمک می کند که از مشکل داخلی دستگاه آگاه شده و برای رفع آن به واحد تعمیرات بوش مراجعه کنند. در ادامه برخی از ارور های یخچال فریزر ساید بای ساید بوش را بررسی می کنیم.






[h=3]کد خطای F1 :[/h]نمایش داده شدن این کد خطا از آسیب دیدگی سنسور خبر می دهد. آسیب دیدگی سنسور محیطی نیز یکی دیگر از عواملی است که ممکن است منجر به نمایش این کد خطا بشود. برای رفع این ارور لازم است در قدم اول اتصالات سنسور را بررسی کرده و در صورتی که سیم ها متصل بودند مقدار مقاومت را بررسی کنید.
[h=3]کد خطای 1E :[/h]کد خطای 1E یکی از ارور های یخچال فریزر ساید بای ساید بوش می باشد و در صورت آسیب دیدگی سنسور یخ ساز نمایش داده می شود. در صورتی که بررسی سیم های متصل به سنسور و مقدار مقاومت بررسی شده و مشکلی در آن ها وجود نداشت لازم است برای تعویض سنسور یخ ساز اقدام نمایید.
[h=3]کد خطای r1 :[/h]در صورتی که این کد بر روی نمایشگر نشان داده شود سنسور دستگاه دچار مشکل شده است. برای رفع این اختلال پس از بررسی اتصالات و اندازه گیری مقاومت در صورتی که مشکل برطرف نشد برای تعویض سنسور اقدام نمایید.
[h=3]کد خطای RT :[/h]آسیب دیدگی سنسور محیطی منجر به بروز این ارور بر روی نمایشگر می شود. برای رفع ارور های یخچال فریزر ساید بای ساید بوش لازم است پس از اتصال سیم ها مقاومت آن اندازه گیری شده و در صورتی که اشکال رفع نشد آن را با یک نمونه ی اورجینال تعویض نمایید.
[h=3]کد خطای EU[/h]کلید خاموش و روشن کردن یخچال وقتی با آسیب دیدگی رو به رو شود ارور EU نمایش داده می شود. برای رفع این مشکل لازم است سیم های متصل به یخ ساز و کلید روشن و خاموش شدن یخ ساز را بررسی کنید.
[h=3]کد خطای ES[/h]کد خطای ES در صورتی نمایان می شود که کلید یخ ریز یخچال به درستی عمل نکند. برای رفع این ارور از سری ارور های یخچال فریزر ساید بای ساید بوش لازم است محفظه ی یخ ساز و کلید یخ ریز دستگاه را بررسی کرده و یا برای تعویض ان اقدام نمایید.
[h=3]کد خطای Ea[/h]یکی از ارور های یخچال فریزر ساید بای ساید بوش کد خطای Ea می باشد. در صورتی که موتور یخ ساز با مشکل رو به رو شود این ارور بر روی نمایشگر یخچال نمایش داده خواهد شد. برای حل این مشکل لازم است در قدم اول ابتدا سیم های متصل به موتور را بررسی کنید و در صورتی که اتصالات درست بودند و مشکل همچنان برقرار بود برای تعویض موتور یخ ساز با نمونه های اورجینال اقدام نمایید.

منبع : مرکز سخت افزار ایران
 

Similar threads

بالا