کد خطاهای متداول ماشین لباس شویی

rozhan69

اخراجی موقت
دانستن کد خطاهای وسایل الکتریکی در برطرف کردن خطاهایی که هنگام کار با این وسایل مشکلاتی برای کاربران ایجاد می شود از اهمیت بالایی برخوردار است.
این کد خطاها به اشکال اورده شده روی صفحه نمایش ظاهرمی شوند. در این جا قصد داریم در آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی به این نکات بپردازیم.
در زیر لیستی از رایج ترین کد خطاهای مربوط به ماشین لباس شویی سامسونگ آورده شده است:
nd,5E : ماشین آب کشی نمی کند
LO,dE,dE1: عدم توانایی بازکردن در
nF, 4E: مشکل در پر کردن آب
FL,dE, dE1: عدم توانایی قفل کردن در
LE: سطح آب پایین است
IE,1E: حسگر سطح آب کار نمی کند
OE: سرریز آب
dc,UE: عملکرد دستگاه نامتعادل است
E2,bE2: یکی از کلیدها گیر کرده است
ds: در ماشین در زمانی که باید قفل شود بازمانده است.
tE,tE1: دمای آب بیش از حد زیاد یا بیش از حد کم است
۳E: هیچ سیگنالی از موتور درایو دریافت نمی شود
Hr: مشکل در کنترل درجه حرارت
nF1,4E2: اتصال های آب گرم و سرد برعکس انجام شده
۲E: برد کنترل داخلی عمل نمی کند
AE: خطای ارتباطی بین برد کنترل الکترونیکی و صفحه ارتباط با کاربر
SF: خطا در برد کنترل الکترونیکی
منبع : کد خطاهای ماشین لباس شویی سامسونگ
 

plus120

اخراجی موقت
مشکلات متداول ماشین لباسشویی

عمده ترین مشکلاتی که کاربران درباره ماشین لباسشویی خود از آن شکایت دارند، در زیر لیست شده است. این مشکلات در واحد تعمیرات لباسشویی با استفاده از تجهیزات مدرن و ابزارآلات فابریک و اصل برطرف می شوند؛


  • درب لباسشویی قفل شده و باز نمی شود
  • با شروع خشک کن ماشین لباسشویی صدای زیادی می دهد.
  • تایمر لباسشویی خراب شده است
  • لاستیک درب لباسشویی خراب شده است
  • تسمه ماشین لباسشویی پاره شده است
  • کمک ماشین لباسشویی خراب شده است

  • لباس ها خوب شسته نمی شوند
  • دیگ لباسشویی نمی چرخد
  • لباسشویی روشن نمی شود
  • بدنه لباسشویی برق دارد
  • ماشین لباسشویی صدای بسیاری دارد و تکان های شدیدی دارد
  • درب لباسشویی بسته نمی شود


تعمیر جاپودری ماشین لباسشویی:

خرابی های پیش آمده در محفظه دراور پودر ماشین لباسشویی معمولاً به دلایل متعددی چون ساییدگی این قطعه، پاره شدن قطعات بکار رفته در آن و یا آلودگی‌های بیش از اندازه اتفاق می‌افتد. خوشبختانه محفظه پودر ماشین لباسشویی از آن دست قطعاتی است که در صورت خرابی، هم امکان تعمیر و هم امکان تعویض آن وجود دارد.نخستین اقدام جهت تعویض محفظه دراور پودر ماشین لباسشویی آن است که به یکی از مراجع فروش قطعات و تجهیزات جانبی ماشین لباسشویی مراجعه کرده و بر اساس برند و مدل ماشین لباسشویی محفظه‌ی پودر جدید خریداری شود.سایر مراحل مرتبط با تعویض و تعمیر این بخش از دستگاه عبارت است از: در آوردن پنل کنترل (بسته به مدل ماشین لباسشویی، خارج‌سازی محفظه دراور پودر ماشین لباسشویی، تعمیر یا تعویض محفظه پودر لباسشویی و در نهایت بستن مجدد تمامی قطعات باز شده.
تعمیر شیر برقی لباسشویی:

به منظور اطمینان از خرابی شیر برقی لباسشویی این موارد را انجام دهید: در وهله نخست بررسی کنید که نشتی آب مربوط به کدام قسمت است. در صورتی که نشتی آب مربوط به قسمت پشتی و زیر ماشین لباسشویی بود، پس به احتمال زیاد اشکال پیش آمده مربوط به شیر برقی است و می‌بایست جهت تعویض یا تعمیر شیر برقی لباسشویی اقدام کرد.(به ویژه اگر لاستیک درب سالم است و نشتی ندارد). مورد دیگری که می‌بایست بررسی گردد زمانی است که نشتی آب اتفاق می‌افتد. اگر نشتی آب هنگام آبگیری اتفاق می‌افتد حتماً اشکال پیش آمده به دلیل خرابی شیر برقی است.توصیه می‌شود سرویس‌های تخصصی مرتبط با تعویض و تعمیر شیر برقی لباسشویی را صرفاً از نمایندگی مجاز و کارشناسان خبره در حوزه تعمیرات لباسشویی دریافت نمایید.

تعمیر فیلتر لباسشویی:

فیلتر برق لباسشویی سبب کاهش تداخل و افت نویزهای الکتریکی‌ای می‌گردد که توسط موتور لباسشویی تولید می‌شود. نویزهای الکتریکی تولید شده توسط لباسشویی، معمولاً به واسطه سیم‌ها به دیگر وسایل برقی منتقل می‌شود. خرابی فیلتر برق لباسشویی نشانه‌هایی دارد که پریدن فیوز یکی از آنهاست.
در صورت بروز خرابی در فیلتر لباسشویی توصیه می‌شود سرویس و تعمیر آن را صرفاً به کارشناسان فنی تعمیرات ماشین لباسشویی بسپارید. (به دلیل سر و کار داشتن با جریان برق).


تعمیر هیتر ماشین لباسشویی


خرابی هیتر لباسشویی نشانه‌هایی دارد که با مشاهده آنها می‌توان پی به خرابی این بخش از دستگاه برد. برای تشخیص خرابی این بخش از دستگاه کافی است تا یکی از این موارد را در حین کار دستگاه مشاهده نمایید:یک آنکه فیوز یا برق اصلی بپرد. دوم آنکه ماشین کار ‌کند ولی آب گرم ‌نشود. سوم آنکه برنامه شستشو تمام نشود و دستگاه به کار خود ادامه ‌دهد. در صورت اطمینان از خرابی المنت هیتر لباسشویی می‌توانید از ادامه کار با این دستگاه خودداری کرده و با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات لباسشویی تماس بگیرید.
منبع : مرکز سخت افزار ایران
 

copymachine

عضو جدید
اموزش رفع ارور OE در لباسشویی ال جی

ارور OE در لباسشویی ال جی یکی از رایج ترین ارورهای این دستگاه است که مشکلاتی را در عملکرد آن ایجاد می کند. این ارور یا کد خطا به دلایلی در ماشین لباسشویی به وجود می آید که در ادامه مطلب در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. خوشبختانه این پیغام در اغلب مواقع چندان جدی نبوده و به راحتی برطرف می گردد. یعنی شما با انجام دادن چند ترفند ساده که در ادامه خواهیم گفت، می توانید مشکل را برطرف کرده و این پیغام را از بین ببرید. در برخی موارد ممکن است ارور مورد بحث ناشی از مشکلات پیچیده تر در قطعات داخلی دستگاه باشد.در این حالت هیچ یک از روش های رایج، مشکل را برطرف نکرده و دستگاه باید به صورت تخصصی مورد بررسی و تعمیر قرار بگیرد. تکنسین های مجرب ما در بخش تعمیرات لباسشویی نمایندگی ال جی برای رفع ارور OE در لباسشویی ال جی در خدمت شما بوده و اقدامات لازم برای برطرف کردن مشکل را انجام می دهند. در ادامه نکاتی را در مورد دلایل بروز این کد خطا و روش های برطرف کردن آن بیان خواهیم کرد.

مفهوم ارور OE در لباسشویی ال جی


به نظر شما ارور OE در لباسشویی ال جی چه معنایی دارد؟ همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، دلایل مختلفی منجر به صدور این کد در ماشین لباسشویی ال جی می شوند. مفهوم اصلی این ارور این است که دستگاه قادر به انجام دادن عملیات تخلیه نمی باشد. خم خوردن لوله تخلیه، انسداد فیلتر پمپ تخلیه و یا معیوب شدن این پمپ می تواند منجر به بروز کد خطای oe در ماشین لباسشویی lg گردد. بدیهی است که با بررسی این بخش ها و برطرف کردن موارد ذکر شده، ارور مورد بحث نیز برطرف شده و عملکرد دستگاه به حالت اولیه باز می گردد. توجه داشته باشید که تعمیر و تعویض پمپ تخلیه نیاز به مهارت بالایی داشته و در صورت نیاز، باید توسط متخصصین تعمیرات لوازم خانگی انجام گردد.

اقدامات اولیه برای رفع ارورOE


بررسی چک کردن فیلتر پمپ تخلیه

اگر با ارور OE در لباسشویی ال جی در لباسشویی خود مواجه شدید، پیش از هر کار باید فیلتر پمپ تخلیه دستگاه را بررسی کند. برای انجام این کار، باید اول لباسشویی را از برق جدا کرده و از قطع کامل جریان برق اطمینان حاصل نمایید. محل قرارگیری فیلتر در جلو ماشین قسمت پایین است؛ درپوش فیلتر پمپ را جدا نموده و شلنگ جلوی ماشین را آزاد کنید.سپس درپوش را از شلنگ جدا کرده و به این ترتیب، آب باقیمانده درون آن را تخلیه کنید. حالا شلنگ پیچ فیلتر پمپ را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا فیلتر باز شود. فیلتر را با آب گرم بشویید و قسمت داخلی پمپ را با برس کاملا تمیز کنید. در نهایت، فیلتر را بسته و درپوش شلنگ را در جای خود قرار دهید. پس از طی این مراحل، شاهد برطرف شدن ارور OE در لباسشویی ال جی خود خواهید بود.


بررسی پمپ تخلیه

علاوه بر بررسی و چک کردن فیلتر پمپ تخلیه، برای رفع ارور OE در لباسشویی ال جی نیاز به بررسی پمپ تخلیه نیز می باشد. لازم است بدانید که این قطعه در داخلی ماشین قرار داشته و برای بررسی آن باید اول جریان برق دستگاه را قطع کنید. قاب های لباسشویی را باز کنید و پمپ را از شلنگ ها آزاد نمایید. سپس لوله های آن را به دقت تمیز کرده و اگر اگر شیئی مانع حرکت پروانه پمپ شده، آن را آزاد کنید.حرکت پروانه پمپ باید به صورت فنری شکل باشد و در صورت هرز شدن، نیاز به تعویض خواهد داشت. پس از طی مراحل ذکر شده، پمپ و لوله ها را ببندید و به این ترتیب، مشکل ارور OE در لباسشویی ال جی خود را برطرف نمایید. چنانچه مشکل همچنان پابرجا بود، با نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی تماس گرفته و تقاضای بررسی و تعمیر تخصصی محصول خود را داشته باشید.


چک کردن شلنگ تخلیه

دومین اقدامی که برای رفع ارور OE در لباسشویی lg باید انجام شود، این است که شلنگ تخلیه دستگاه را بررسی نمایید. در صورتی که این شلنگ دچار پیچ خوردگی باشد، باید آن را برطرف نمایید. همچنین در صورت مشاهده هرگونه بریدگی یا پارگی در این قطعه، لازم است که شلنگ را با یک نمونه جدید تعویض نمایید. با انجام این موارد، مشکل تخلیه برطرف شده و ارور نیز حذف خواهد شد.


منبع : نمایندگی ال جی
 

Similar threads

بالا