کدو حلوایی از پیری پوست جلوگیری می کند

canopus

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز


کارشناس تحقیقات میکرو بیولوژی موادغذایی انستیتو تغذیه ایران گفت : پژوهش ها نشان می دهد که کدو حلوایی علاوه بر خواص متعدد از پیری پوست جلوگیری می کند. کدو حلوایی سرشار از آنتی اکسیدان است.


دکترˈ نسرین حاجی سید جوادی ˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: کدو حلوایی میوه یک گیاه علفی و قسمت های قابل استفاده آن عبارتند از میوه ، پوست ، تخم و گل است .



به گفته وی کدو حلوایی یکی از مواد مغذی و حیات بخش است که مانند سلاحی موثر برای مقابله با بیماری ها عمل می کند .



حاجی سید جوادی اظهار داشت : کدو حلوایی به واسطه داشتن کلسیم ، فسفر، منیزیم و آهن و همچنین مقادیر بالایی از پیش ماده ویتامین آ (بتا کاروتن ) که موجب رنگ زرد آن می شود ، برای بدن بسیار مفید است . همچنین به دلیل داشتن فیبر زیاد برای مقابله با چاقی بسیار موثر است و در اغلب رژیم های ضد چاقی گنجانده می شود .



کارشناس تحقیقات میکروبیولوژی افزود :کاروتنوئید و ویتامین های مختلف موجود در کدو حلوایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با سرطان بسیار مفید است . تخم های کدو حلوایی در تقویت حافظه و تراکم استخوان ها موثر است . علاوه براین پوست کدو حلوایی به صورت خام خاصیت نرم کنندگی ، براق شدن و ضد چین و چروک دارد و در ضمن مرهم زخم های سطحی و سوختگی است .



حاجی سید جوادی خاطر نشان کرد :جوشانده گل کدو حلوایی نیز برای درد سینه مفید است (سرما خوردگی ) و خوردن کدوی پخته به خصوص در بچه ها و افراد پیر باعث تقویت معده و درمان عفونت ها می شود .همچنین می توان کدو حلوایی را پخته و به صورت مرهم برای رفع ورم و التهاب در محل مورد نظر قرار داد.




 

Similar threads

بالا