کدام کتاب تست مناسبتره ؟

وضعیت
موضوع بسته شده است.

navidkhob

عضو جدید
سلام.احساس واقعی من زمانی که میخواستم واسه کنکور خودمو آماده کنم این بود که نکنه تست های این کتاب زیاد عمیق نباشه.و یا روش تدریس فلان کتاب تست بهتر باشه یا حتی نکنه من دارم وقتم را از دست می دم و خیلی موقعیت های خوب رو از دست می دم.
خلاصه با حرفهای دوستان هم کلاسی دقدقه های اون روزم به شدت زیاد می شد که بعضی اوقات مانع خوندن اصل مطلب درس می شد.
الان از تمام شما دوستان عزیز که به این تایپک وارد شدید خواهش می کمنم که اگر اطلاعات معتبری راجع به نوع سولات-کتابها-کیفیت تدریس-موسسه اموزش عالی-زمان مطالعه و هر چیز مشابه که گفتنش خالی از لطف نباشه دارید اگه قرار بدید که استفاده کنیم ممنون می شم.
 

mahdismh69

عضو جدید
کتابای پردازش فکر می کنم خوب باشه
در ضمن از جزوات پارسه هم تعریف شنیدم
خودم هم دقیق نمی دونم
بچه ها کمک کنید همدیگر رو
 

MILAD AHWAZI

عضو جدید
جزوات و کتب پارسه را باید از کجا گیر بیاریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

براي تهيه كتب پارسه 2 راه وجود داره :

1 - عضو پارسه شيد .

2 - خيابان انقلاب تهران به راحتي مي تونيد تهيه كنيد .

البته نا گفته نماند اگه عضو هم بشيد يكسري كتاب ها ( از جمله كتاب هاي تست

معتقدي ) پارسه در اختيارتون نمي ذاره .

3 - براي تهيه جزوه سر كلاسي... تكليف معلومه بايد از كسي گرفت كه كلاس رفته .

4 - اما براي تهيه جزواتي كه پارسه تا چند سال پيش به چاپ مي رسوند و به عضو هاي خود مي داد

( الان ديگه كتاب چاپ كرده و كتاب تكميل شده جزوات هست ) ببينيد مي تونيد از انتشارات دانشگاه هاي بزرگ تهيه كنيد .

من خودم تابستان 88 اين جزوات رو از انتشارات دانشگاه اصفهان تهيه كردم .

يكي از دوستانم هم تابستان 87 از انتشارات دانشگاه شيراز تهيه كرد .

درسته كه كتاب ها تكميل يافته جزوات هستند و كتاب كامل هست .

اما جزوات خوبي ان ( خلاصه مفيد چكيده )
 
آخرین ویرایش:

MILAD AHWAZI

عضو جدید
کتابای پردازش فکر می کنم خوب باشه
در ضمن از جزوات پارسه هم تعریف شنیدم
خودم هم دقیق نمی دونم
بچه ها کمک کنید همدیگر رو

سلام.
پردازش و راهیان ارشد کتابهای معتبری هستند.
موفق باشید

كلي نميشه در رابطه با موسسه يا انتشارات خاصي نظر داد . ولي درس به درس ميشه بحث كرد .

مثلا ) ماشين و كنترل خطي راهيان ارشد واقعا ضعيفه .

يا مدار پردازش زياد تعريفي نداره .
 

navidkhob

عضو جدید
دانلود جزوه پارسه با کیفیت بسیار عالی

دانلود جزوه پارسه با کیفیت بسیار عالی

سلام دوستان خوبم.خواستم این خبرو بهتون بدم که پارسه یک کار جالب کرده.اونم فقط واسه مهندسان برق.
دوستان پارسه 25% نخست جزوات زیر رو واسه دانلود تو سایتش آپلود کرده.بخش بخش اما کلش فکر کنم حدود 34Mb باشه.

مدار1
الکترومغناطیس (5part)
ریاضی مهندسی
معادلات دیفرانسیل
آمار فنی

DOWNLOAD
 

zahra-20

عضو جدید
سلام.من سری کامل کتابهای تست پارسه 88 رو دارم و با قیمت توافقی برای هر کی بخواد با پیک میفرستم .البته برای بچه های تهران . اینم بگم که کتابهام خیلی تمیزه . اگه خواستید با این شماره تماس بگیرید 09374257576
 

navidkhob

عضو جدید
معرفی موسسه

معرفی موسسه

سلام دوستان.
خیلی اوقات یک سری چیزها که هنوز زیاد معروف نشده اند خیلی سعی می کنند که کاری کنند که به چشم بیان اما حتی اگر کار در سطح همان چیزهای برتر هم انجام دهند چاره نمی کنه.
ما از یک سری چیزها نمی تونیم بگذریم.مثلا متودی که پارسه در درس مدار و الکترومغناطیس ارائه داده.
یا راهیان ارشد که از درس دادن طولانی کاسته اما بسیار بیشتر نسبت به درس مثال و تست حل کرده.
یا آشینا در الکترومغناطیس که خیلی شبیه به الکترومغناطیس میدان و موج چنگ گفته و به محض دادن درس تمرین و مثال حل کرده.
یا مجموعه کتب تست(انتشارات دانشگاه تهران) که به وسیله اساتید دانشگاه تهران تالیف شده(از کنکورهای گذشته) و حل نسبتا تشریحی دارند که البته بسیار مناسب هست در کنار کتب درس.
و یا حتی کتاب الکترونیک کاردانی به کارشناسی مدرسان شریف که یکی از دوستان که در کنکور سراسری، دانشگاه خواجه نصیر ارشد مهندسی برق قبول شد به من می گفت واسه ارشد این کتاب رو بخون خوبه که مربوط به 1 مقطع پایین تره.(اما واقعا راست هم می گفت) و بعدش از تست های راهیان ارشد استفاده کن.

اما امروز هدف من از دادن این پست اینه که کتابهای مدرسان شریف برای ارشد شاید زیاد صدا نکرده باشه اما درس رو تو اونها هم خیلی خوب می شه خوند.از خیلی لحاظ مناسبه.

مثلا معادلات راهیان ارشد و مدرسان شریف رو اگه مقایسه بکنید می بینید که اولا چقدر حجم مدرسان شریف نسبت به راهیان خیلی زیاد تره.و دوما به ازای یک نکته ای که ارائه می ده سریعا 1 مثال می زنه.
و یا درک خیلی از مسائل رو به عهده خودتون نمی ذاره.سعی می کنه کامل باشه.

امیدوارم تا اینجا تجربیاتم به دردتون خورده باشه.ممنون از توجهتون
ازتون در خواست دارم که به حرف مدیر تالار گوش بدیم و پست تشکر نگذاریم.یک تشکر کافیه.
البته جسارت نشه حرف های من قابل نیستن.
 

navidkhob

عضو جدید
پاسخ

پاسخ

جزوات و کتب پارسه را باید از کجا گیر بیاریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام دوست عزیز
کتب پارسه فقط از خود موسسه و انتشاراتش تهیه می شه.
اما من شنیدم یک سری کتاب فروشی ها در تهران می فروشن.
که البته مار درستی نیست.
اما آدرس موسسه در تهران رو واست می گذارم.

بالاتر از میدان ولی عصر کوچه دانش کیان شماره 26 ساختمان پارسه تلفن:3-88849211
 

navidkhob

عضو جدید
معرفی رشته مهندسی برق درمقطع کارشناسی ارشد

معرفی رشته مهندسی برق درمقطع کارشناسی ارشد

گرایش‌ها و ابعاد مختلف این رشته در کارشناسی ارشد
مهندسی برق، دانش تحلیل و بررسی ریاضی پدیده‌هایی فیزیکی است که به نحوی به بارهای الکتریکی و حرکت و آثار آن‌ها (از قبیل جریان الکتریکی، پتانسیل الکتریکی، میدان الکتریکی، میدان مغناطیسی، موج الکترومغناطیسی، نیروی الکتریکی، نیروی مغناطیسی) مربوط می‌‌شوند. به دنبال کشف خواص الکتریکی و مغناطیسی مواد این رشته مهندسی برای به کار گیری این خواص جهت ساخت لوازم الکتریکی و الکترونیکی مورد نیاز به وجود آمد.

توانایی‌های لازم برای داوطلبان این رشته
علاوه بر علاقه که عامل مهمی در موفقیت به حساب می آید،با توجه به تنوع دروس مجموعه مهندسی برق در مقطع کارشناسی ارشد، دانشجو در هر گرایش احتیاج به توانایی های خاصی دارد. در زیر شاخه ماشین گرایش قدرت با وجود این که ریاضیات قوی مورد نیاز نیست، شخص علاوه بر فهم مفاهیم پایه الکترومغناطیس احتیاج به قدرت تجسم ذهنی بالا برای درک اصول کار ماشین‌های دوار و شار پیوندی دارد. در زیر شاخه سیستم نیز نیاز به درک مسایل اقتصادی وجود دارد. زیرشاخه مخابرات سیستم احتیاج به فهم ریاضیات قوی دارد که بیشتر در ارتباط با آمار واحتمال و تجزیه و تحلیل سیستم (درس سیگنال‌ها و سیستم‌ها) است. در بعضی از مباحث لایه فیزیکی مربوط به شبکه­ها، تسلط بر فیزیک الکتریسیته برای دانشجو اهمیت دارد. زیر شاخه مدار(circuit) گرایش الکترونیک دید مداری قوی می طلبد. در زیرشاخه ابزار (device ) تسلط بر مفاهیم فیزیک کوانتوم اهمیت دارد و در دیجیتال برنامه نویسی قوی مورد نیاز است. گرایش کنترل با توجه به کاربرد زیاد ریاضیات،تسلط بر ریاضیات و آمادگی ذهنی دانشجو را برای درگیر شدن با مباحث محض ریاضی می طلبد. گرایش مهندسی پزشکی که بین رشته­ای محسوب می شود علاوه بر دید مداری قوی احتیاج به آشنایی با علم مواد و حرکت اجسام دارد. با توجه به آن‌چه تا کنون گفته شد، کمبود توانایی‌های مذکور می تواند عاملی بازدارنده در ادامه تحصیل در هر گرایش شود. برای این منظور می توان میزان تسلط شخص روی دروس پایه هر گرایش که در دوره کارشناسی گذرانده می شود را مورد ارزیابی قرار داد. عدم فهم کامل دروس ماشین‌های الکتریکی۳ و بررسی سیستم‌های قدرت ۱و۲ در مورد گرایش قدرت سیستم و عدم تسلط بر دروس الکترونیک قدرت و ماشین‌های الکتریکی ۱و۲ در مورد زیرگرایش های الکترونیک قدرت و ماشین مشکل ساز خواهد شد. دانشجویانی که از ریاضی قوی برخوردار نبوده و در دروس سیگنال سیستم، آمار واحتمال مشکل دارند بهتر است وارد گرایش مخابرات نشوند.در مورد گرایش های الکترونیک و مهندسی پزشکی عدم تسلط بر مطالب دروس الکترونیک ۱و۲و۳ مانع موفقیت دانشجو خواهد شد. ضعف در دروس سیستم‌های کنترل خطی،آمار و احتمال و معادلات دیفرانسیل نیز مانع پیشرفت دانشجو در گرایش کنترل است
توضیحی پیرامون هر گرایش
گرایش الکترونیک

گرایش الکترونیک به دو زیر بخش عمده تقسیم می شود. بخش اول میکروالکترونیک است که شامل علم مواد، فیزیک الکترونیک و طراحی و ساخت قطعات، از ساده ترین شکل آن‌ها تا پیچیده‌ترین شکل است. بخش دوم مدار و سیستم نامیده می شود و هدف آن طراحی و ساخت سیستم‌ها و تجهیزات الکترونیکی با استفاده از قطعات ساخته شده توسط متخصصان میکروالکترونیک است. گرایش الکترونیک یکی از گرایش‌های جالب مهندسی برق است که محور اصلی آن آشنایی با قطعات نیمه هادی، توصیف فیزیکی این قطعات، عملکرد آنها و در نهایت استفاده از این قطعات برای طراحی و ساخت مدارها و دستگاه‌هایی است که کاربردهای فنی و روزمره زیادی دارند.
گرایش مخابرات

هدف از مخابرات ارسال و انتقال اطلاعات از نقطه ای به نقطه دیگر است که این اطلاعات می تواند صوت، تصویر یا داده های کامپیوتری باشد. مخابرات از دو گرایش میدان و سیستم تشکیل شده است. در گرایش میدان، دانشجویان با مفاهیم میدان های مغناطیسی، امواج، ماکروویو، آنتن و … آشنا می شوند تا بتوانند مناسب‌ترین وسیله را برای انتقال یک موج از نقطه‌ای به نقطه دیگر پیدا کنند. یکی از فعالیت‌های عمده مهندسی مخابرات گرایش سیستم، طراحی فلیترهای مختلفی است که می‌توانند امواج مزاحم شامل صوت یا پارازیت را از امواج اصلی تشخیص و آن‌ها را حذف کرده و تنها امواج اصلی را از آنتن دریافت کنند. گفتنی است که امروزه با توسعه مخابرات بی سیم، ارتباط نزدیکتری بین دو گرایش میدان و سیستم ایجاد شده است. برای نمونه در گوشی تلفن همراه، هم تجهیزات مربوط به مدارهای مخابراتی، هم تجهیزات مربوط به فرستنده و هم آنتن گیرنده را داریم. از همین رو یک مهندس مخابرات امروزه باید از هر دو گرایش به‌خوبی اطلاع داشته باشد تا بتواند یک دستگاه بی سیم را طراحی کند.
گرایش کنترل

اگر بخواهیم یک تعریف کلی از کنترل ارائه دهیم می‌توانیم بگوییم که هدف این علم، کنترل خروجی‌های یک سیستم بر مبنای ورودی‌های آن با توجه به شرایط ویژه و نکات مورد نظر طراحی آن سیستم است. علم کنترل فقط در مهندسی برق مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. بلکه در شاخه های دیگری از علوم مهندسی و حتی علوم انسانی کاربرد دارد. به عنوان نمونه کنترل فرآیند تصفیه نفت در یک پالایشگاه، کنترل عملکرد یک نیروگاه برق، سیستم کنترل ناوبری یک کشتی و یا کنترل تحولات و تغییرات جمعیتی نمونه های متنوعی از کاربرد علم کنترل هستند. گرایش کنترل دارای زیر بخش‌های متنوعی مانند کنترل خطی، غیرخطی، مقاوم، تطبیقی، دیجیتالی، فازی و غیره است. در رشته‌های مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی هوافضا، مهندسی سازه و مهندسی‌های دیگر نیز ما شاهد علم کنترل هستیم اما نوع سیستم کنترلی در هر رشته مهندسی متفاوت است. برای مثال در مهندسی مکانیک نوع کنترل، مکانیکی و در مهندسی شیمی براساس فرآیندهای شیمیایی است. اما در کل هدف مهندسی کنترل، طراحی سیستمی است که بتواند عملکرد یک دستگاه را در حد مطلوب حفظ کند. خودکار کردن یا اتوماتیک کردن خط تولید، یکی دیگر از فعالیت‌های مهندسی کنترل است. یعنی مهندس کنترل می‌تواند به گونه‌ای خط تولید را هماهنگ و کنترل کند که محصول تولید شده طبق برنامه تعیین شده و با بهترین کیفیت به دست آید.
گرایش قدرت

هدف اصلی مهندسین این گرایش، تولید برق در نیروگاه‌ها، انتقال برق از طریق خطوط انتقال و توزیع آن در شبکه‌های شهری و در نهایت توزیع آن برای مصارف خانگی و کارخانجات است. بنابراین یک مهندس قدرت باید با روش‌های مختلف تولید برق، خطوط انتقال نیرو و سیستم‌های توزیع، آشنا باشد. گرایش قدرت به آموزش و پژوهش در زمینه طراحی و ساخت سیستم‌های مورد استفاده در تولید، توزیع، مصرف و حفاظت از برق می پردازد. به عبارت دیگر دانشجویان این رشته در شاخه تولید با انواع نیروگاه‌های آبی، گازی، سیکل ترکیبی و … آشنا می‌شوند. در بخش انتقال و توزیع نیز، روش‌های مختلف انتقال برق اعم از کابل‌های هوایی و زیرزمینی را مطالعه می کنند و در شاخه حفاظت نیز انواع وسایل و تجهیزات حفاظتی که در مراحل مختلف تولید، توزیع، انتقال و مصرف انرژی، انسان‌ها و تاسیسات را در برابر حوادث مختلف محافظت می کنند، مورد بررسی قرار می‌دهند که از آن میان می‌توان به انواع رله‌ها، فیوزها، کلیدها و در نهایت سیستم های کنترل اشاره کرد. یکی دیگر از شاخه های قدرت نیز ماشین های الکتریکی است که شامل ژنراتورها، ترانسفورماتورها و موتورهای الکتریکی می شود که این شاخه از زمینه‌های مهم صنعتی و پژوهشی گرایش قدرت است.
گرایش مهندسی پزشکی

کاربرد این گرایش در کشورمان در حال حاضر محدود می باشد و امید است در سالهای آتی با گسترش صنایع ساخت ادوات مهندسی پزشکی مانند لوازم بیمارستانی،آزمایشگاهی و توان بخشی زمینه کاری بیش از پیش برای متخصصین این گرایش فراهم آید. در حال حاضر مهندسین این گرتیش بیشتر در زمینه نصب و پشتیبانی دستگاههای حساس بیمارستانی و آزمایشگاهی و نیز ساخت محدود ادوات توان بخشی مشغول به کار می باشند.
درس‌های تاثیر گذار در هر گرایش
مخابرات
الکترومغناطیس ، تجزیه و تحلیل که دارای بیشترین ضرایب می باشند و درس الکترونیک که علاوه بر ضریب بالا درسی با ضریب سختی بالاست که درصد خوب آن تراز را به طور محسوسی بالا می برد.
الکترونیک
الکترونیک که به واسطه ی ضریب ۵ آن ، تمایز خاصی نسبت به کلیه ی دروس این گرایش دارد در ضمن ضریب سختی آن بالاست و وقت عمده ای باید برای آن صرف شود .الکترو مغناطیس دارای ضریب سختی و ضریب کنکور بالاست ، دومین درس دارای اهمیت برای الکترونیک است .
قدرت
ماشین های الکتریکی و بررسی سیستمهای قدرت به واسطه ی ضریب بالا در این گرایش درس اول است . الکترو مغناطیس به واسطه ی ضریب سختی بالا درس دیگر دارای اهمیت در این گرایش است .
کنترل
کنترل و تجزیه و تحلیل به واسطه ی ضریب بالا درس های اول این گرایش و الکترونیک به واسطه ی ضریب سختی بالا دارای اهمیت بالا در این گرایش هستند.
مهندسی پزشکی

کنترل و تجزیه و تحلیل به واسطه ی ضریب بالا درس های اول این گرایش و الکترونیک به واسطه ی ضریب سختی بالا دارای اهمیت بالا در این گرایش هستند
وضعیت ادامه تحصیل در خارج از کشور
با توجه به گستردگی و تنوع گرایش‌ای مهندسی برق و نیاز روزافزون دنیا به متخصصین این رشته، ظرفیت زیادی نسبت به سایر رشته ها در دانشگاه‌ای معتبر در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به آن اختصاص داده شده است. به این ترتیب شرایط مناسبی برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌ای مذکور فراهم است. البته باید توجه داشت که میزان تسهیلاتی که برای ادامه تحصیل به دانشجو ارایه می‌شود، نسبت مستقیمی با فعالیت‌های علمی و پژوهشی و همچنین نمرات وی در دوره کارشناسی دارد.
با اینکه دانشگاه‌های خوب ایران از لحاظ سطح علمی با دانشگاه‌های متوسط کشورهای پیشرفته قابل مقایسه‌اند، هیچ گاه در رتبه‌بندی جهانی جایگاه مناسبی نداشته اند که این قضیه نشان‌ دهنده امکانات برتر آزمایشگاهی و رفاهی در دانشگاه‌های تراز اول دنیا است.
زمینه‌های اشتغال

وضعیت نیاز کشور به هر گرایش

گرایش مخابرات

مهندسی برق شاخه ی مخابرات دارای سه گرایش مخابرات میدان ، مخابرات سیستم و مخابرات رمز است . دانشجویان گرایش مخابرات سیستم عمدتا در طراحی سیستم های مخابراتی فعالیت می‌کنند.طراحی سیستم‌های رادار و جنگ الکترونیک که جزو پروژه‌های نظامی محسوب می‌شوند ، از زمینه ها ی ویژه‌ی کاربرد گرایش مخابرات سیستم هستند. طراحی شبکه‌های مخابراتی جهت ارتباط اطلاعاتی(مانند شبکه های ارتباطی بانک ها) و نصب و راه اندازی شبکه‌های ارتباط از راه دور (موبایل ) نیز در تخصص دانشجویان این گرایش است. دانشجویان گرایش مخابرات میدان در زمینه‌ی طراحی اجزای فرستنده – گیرنده های مخابراتی مانند طراحی آنتن‌ها ، طراحی موج بر و شبیه سازی آن‌ها تخصص دارند. گرایش رمز در زمینه‌ی مخابرات امن که از مسائل حیاتی در پروژه های نظامی است، کاربرد دارد. تهیه‌ی پروتکل های مخابرات امن و تست و ارزیابی میزان امنیت شبکه‌های مخابراتی نیاز به متخصصان در این زمینه دارد. بحث طراحی امنیتی کارت‌های هوشمند که در راستای ایجاد دولت الکترونیک نقش اساسی دارد در زمره‌ی فعالیت‌های مهم این گرایش است. در مجموع دانشجویان هر سه گرایش نیازهای مخابراتی پروژه‌های نظامی را تامین می کنند اگر چه زمینه‌ی انجام پروژه‌های مخابراتی غیر نظامی هم که نمونه‌هایی از آن‌ها آورده شد، برای متخصصان این رشته جود دارد.
گرایش الکترونیک

مهندسی برق شاخه‌ی الکترونیک دارای سه گرایش طراحی آنالوگ، مدارهای دیجیتال، ادوات میکرو و نانو الکترونیک است. طراحی آنالوگ، گرایشی است که در گذشته‌ی نه چندان دور به عنوان نمادی برای یک مهندس الکترونیک بوده است. به گونه‌ای که وقتی نامی از مهندس الکترونیک برده می‌شد، مدارات الکترونیکی آنالوگ شامل سلف، خازن، مقاومت و تقویت کننده‌های عملیاتی در ذهن تداعی می‌شد. امروزه این شاخه از مهندسی الکترونیک با حفظ کاربری خود در طراحی مدارهای آنالوگ برای استفاده در وسایل خانگی، سیستم‌های ارتباطی و پروژه‌های عمدتا تجاری به تدریج شاخص بودن خود را از دست می‌دهد. برتری ویژه‌ی سیستم‌های دیجیتال بر آنالوگ، امروزه باعث شده تمایل بسیاری برای طراحی بر پایه‌ی سیستم‌های دیجیتال به‌وجود آید و اگر این عصر را عصر دیجیتال بگوییم، سخنی به گزافه نگفته‌ایم. مهندس برق در شاخه‌ی الکترونیک دیجیتال در کنار مهندسین مخابرات در انجام پروژه‌های مخابراتی و پیاده‌سازی بهینه‌ی طرح‌های مخابراتی نقش عمده‌ای ایفا می‌کند. طراحی بردهای FPGA، طراحی بردهای کنترلی با استفاده از میکرو کنترلرهای عمومی یا خاص از جمله فعالیت‌هایی است که در تخصص این گرایش است. علاوه بر کاربردهای نظامی، با توجه به دیجیتالی شدن اکثر وسایلی که به صورت روزمره با آن ها سروکار داریم، نیاز ویژه‌ای در کشور به مهندسین توانا در این زمینه دیده می‌شود. گرایش ادوات میکرو - نانو الکترونیک از گرایش‌های نو ظهور است که بحث‌های آن در مرزهای دانش واقع است. بیشتر فعالیت‌ها در این زمینه در کشور جنبه‌ی تحقیقاتی دارد و از اهداف تاسیس چنین گرایشی در کشور نیز رشد علمی و پرورش نسلی از دانشمندان متخصص در زمینه ی تکنولوژی‌های نانو است. این گرایش در حال حاضر در برخی دانشگاه‌های مطرح کشور از جمله دانشگاه شریف و دانشگاه تهران ارائه می‌شود و فعالیت‌های تحقیقاتی آن به آزمایشگاه‌های موجود در این دانشگاه‌ها محدود است.
گرایش قدرت

مهندسی برق شاخه‌ی قدرت دارای دو گرایش ماشین‌های الکتریکی و سیستم‌های قدرت است. مهندسین قدرت در گرایش سیستم‌های قدرت و طراحی و نظارت بر شبکه‌ی قدرت تخصص دارند. با توجه به نیاز روز افزون کشور به انرژی برق و توسعه‌ی شبکه‌ی برق از این جهت کشور به متخصصان این گرایش نیازمند است. این مهندسین در طراحی نیروگاه‌ها و مشاوره در زمینه‌ی احداث نیروگاه‌هایی که با انرژی‌های نو کار می‌کنند، توانمند هستند. در گرایش ماشین‌های الکتریکی، طراحی موتورهای الکتریکی مورد استفاده در صنایع مختلف، مشاوره در نصب و راه اندازی ژنراتورهای نیروگاهی، طراحی درایو (مدارهای الکترونیک قدرت مورد استفاده جهت راه اندازی و کنترل ماشین‌های الکتریکی) در تخصص مهندسین این گرایش است.
منبع:http://shabaneh.ir/moarefi-reshte-arshad-barq.html
 
آخرین ویرایش:

navidkhob

عضو جدید
سلام دوستان این پست نوشته شخصی من نیست اما می تونه مناسب باشه.منبعشم در آخر معرفی می شه.







این کتابها که قصد معرفی دارم ، حتما بهتر از بقیه نیستن ، ولی از نظر تجربی بهتر جواب دادن . هدف این پست تبلیغ نویسنده یا انتشارات خاصی نیست و یا خدای نا کرده ، قصد خراب کردن شخص یا انتشارات خاصی را نداریم.
منابع و ضرایب دروس و تعداد سوالات و نحوه ی برگزاری آزمون کارشناسی ارشد رشته برق رو برای جلوگیری از شلوغ شدن صفحه اصلی در ادامه مطلب قرار دادم .درس هایی و ضرایب آنها به ترتیب قرار گیری در دفترچه ها بدین شرح است :​
دفترچه ی شماره ۱: از یک درس زبان تشکیل شده است که دارای ۳۰ عدد سوال است ، و مدت زمان ۳۰ دقیقه مختص این دفترچه می باشد .​
ضریب درس زبان ۱ می باشد ، ولی تعداد سوالات زبان از مابقی دروس بیشتر است . ۱۵ سوال اول زبان ، از زبان عمومی و ۱۵ سوال بعد از زبان تخصصی می باشد .​
منبع :برای درس زبان،منبع معنی خاصی ندارد .چون همه چیز بستگی به پایه و مقدار فرا آموخته های پیشین فرد دارد . ولی برای خالی نبودن عریضه ، از بر داشتن تعداد هر چه بیشتر لغات کمک شایانی در این درس می کند.​
دفترچه شماره ۲: دارای دو درس ریاضی و مدار و مدت زمان ۹۰ دقیقه مختص این دفترچه می باشد .​

درس ریاضیات دارای ضریب ۴ و شامل :​
۱ – معادلات دیفرانسیل (۳ الی ۴ سوال) منبع : در صورتی که زمان کافی برای خواندن تمامیه دروس در برنامه ریزی خود دارا می باشید، بهترین منبع ، کتاب آقای مسعود آقاسی (دوجلد ) پیشنهاد می شود . چون این کتاب ۲ صفحه درس داره ۱۰۰ صفحه مثال .
اما از اون جایی که میدونم ۳تا سوال ارزش خوندن ۲ جلد کتاب رونداره ، کتاب آقای بهمن مهری رو معرفی می کنم ، که خوندنش کمتر به زمان احتیاج داره .
۲ – ریاضیات مهندسی (۸ یا ۹ سوال) منبع : شاید بهترین کتابی که من دیدم تا حالا برای این کتاب ، کتاب آقای فرزین حاجی جمشیدی ، انتشارات پوران پژوهش باشه .​
البته همین نویسنده کتاب ریاضی مهندسی خود را با انتشارات جهش نیز قرار داد کرده است ، اما چیز خوبی نیست . کامل ترین نسخه ی کتاب ایشان نزد انتشارات پوران پژوهش موجود می باشد .منبع دوم : کتاب ریاضی مهندسی انتشارات آشینا .​
فرق اولی و دومی ؟ کتاب اول(فرزین حاجی جمشیدی) مفید مختصر و کامل می باشد .ولی کتاب آشینا زمان بر تر است. در کل مفاهیم فرق زیادی ندارند.انتخاب با شما…​
۳ – آمار و احتمالات مهندسی (۳سوال)منبع : من از کتاب آمار و احتمال انتشارات پارسه استفاده کردم . در کل آمار و احتمال درسی است که کمتر کسی برای آن وقت می گذارد . پروسه طولانی خواندن ، سوالات گیج کننده ، و تعداد کم سوال دلیل این امر است .​
درس مدارات الکتریکی این درس ضریب ۴ دارد . شامل درس مدارهای الکتریکی ۱ و مدارهای الکتریکی ۲ می باشد .
منبع : در صورتی که زمان زیاد برای خواندن این درس اختصاص دهید ، بسیار موثر است ، درسی کاملا مفهومی و نکته ای است .
اگر زمان داشته باشید ، کتاب مدارهای الکتریکی آقای جبه دار مارالانی (هر ۲ جلد) البته برخی از فصول این کتاب ها در امتحان نمی آید ، ولی هر چه مفهومی تر بخوانید ، بهتر است . اما اگر فرصت کافی در اختیار ندارید ، کتاب مدارهای الکتریکی ۱و۲ انتشارات جهش ،نویسنده : محمد رضا متدین ، کتاب خوبی برای این درس است (البته توجه داشته باشید که ویرایش چهارم و چهارم به بعد را تهیه کنید)
دفترچه شماره ۳ :این دفترچه در روز دوم(احتمالا صبح جمعه) ارائه می شود و دارای دو درس سیستم های کنترل خطی ، و تجزیه و تحلیل سیستم ها و سیگنالها به مدت زمان ۹۰ دقیقه می باشد .
درس سیستم های کنترل خطی : این درس دارای ضریب ۳ و تعداد سوال ۱۵ عدد می باشد .
منبع : برای درس کنترل خطی ، چند کتاب معرفی می کنم ، دلیل چند تایی بودن رو هم میگم . اولین کتابی که معرفی می کنم ، کتاب آقای دکتر آریاز برادرانی (انتشارات آزاده) می باشد ، و دومین کتاب ، کتاب محمدرضا متدین ، انتشارات جهش می باشد.
حالا برای چی دو تا کتاب ؟ کتاب آریاز برادرانی فصل های اول کاملا مفهوم و عالی ای ارائه کرده است ، اما در مباحث دیاگرام بودی و نائیکوییست و حاشیه فاز و بهره بیان ضعیفی دارد . اما کتاب جهش روش های تستی محشری برای فصول فوق الذکر ارائه کرده است . اما فصل مکان هندسی ریشه های جهش بسیار ضعیف تر از آریاز است . تصمیم با شما (پیشنهاد می کنم هر دو کتاب رو تهیه کنید)

درس تجزیه و تحلیل سیستم ها و سیگنالها : این درس دارای ضریب ۴ و تعداد ۱۵ سوال هر ساله می باشد .​
منبع : برای این درس مفهومی ، دروسی همچون ریاضی مهندسی (مباحثی همچون سری و فوریه و سری های تصاعدی و… ) و مدارهای الکتریکی (مبحث شکل موجها و…) پیشنیاز است . منبع واحدی دارد، کتاب اپنهایم (برای کسانی که وقت کافی دارند و در پی مطالعه مفهومی هستند)ولی برای سایر اشخاص که فرصت کافی ندارند، کتاب پارسه ، کتاب خوبی است . تنها مشکل این کتاب کمبود تعداد تست ها (برای مثال) است . برای رفع این مشکل ، بانک تست سیستم ها و سیگنال ها (انتشارات پوران پژوهش) نویسنده اش رو هم تا جایی که یادم میاد محمد علی بود اسمش اما فامیلیش یادم نیست (متاسفانه) رو پیشنهاد می کنم .​
دفترچه شماره ۴ :دفترچه آخر ، دارای درس های کلیدیه الکترونیک و مغناطیس ، ۹۰ دقیقه فرصت می باشد .
درس الکترونیک : این درس دارای ضریب ۴ و ۱۵ عدد سوال در هر آزمون می باشد .​
منبع : از دو درس الکترونیک ۱ و الکترونیک ۲ سوال مطرح می شود . یعنی یه چیز خوبی که داره ، الکترونیک ۳ تو کنکور نمیاد . به نظر من کتاب دکتر اطیفی (انتشارات پارسه) محشره ، به صورت مثال هست دارای هر نوع مثال به تعداد بالاست . اما یه مقدار فصل فیدبک ها چون مفهومی تره ، این کتاب خوب جا نمیندازه، پس برای فصل فیدبک کتاب الکترونیک انتشارات آشینا ، که نویسندش یادم نیست ولی زیر نظر دکتر رستمی نوشته شده رو توصیه میکنم.​
برای جمع و جور کردن درس الکترونیک ، یه جزوه ی پایانی پارسه ارائه کرده بود که من از یکی از دوستان گرفتم ، عالییییییه . حدود ۸۰ صفحه هم هست . اگر تو بخش نظرات اینجا ۱۵ نفر تقاضا کنن ، اسکن می کنم و قرار میدم .​
درس الکترومغناطیس : این درس دارای ضریب ۳ و ۱۵ عدد سوال در هر آزمون می باشد .​
منبع : اگر وقت دارید چنگ ، اگر نه منبع پیشنهادی من ، کتاب پارسه ( دکتر علی عبدالعالی – دوجلده) است ، که با یک بار خوندن چیزی دستگیرتون نشه شاید ولی بار دوم میسازدتون .​





حالا نحوه برگزاری آزمون ارشد دانشگاه آزاد و مقایسه با آزمون ارشد دانشگاههای سراسری
۱ – کنکور سراسری در ۲ نوبت است – کنکور آزاد هم در ۲ نوبت است
۲ – کنکور سراسری در دو روز (معمولا بعد از ظهر ۵شنبه و صبح جمعه) برگزار می شود ، اما کنکور آزاد در یک روز صبح و بعد از ظهر برگزار می شود . بدین شرح – ۸صبح تا ۱۱صبح ( نسبت به زمان اعلام شده) و ۴ بعد از ظهر تا ۸ شب – نسبت به زمان اعلام شده .
۳ – دفترچه شرکت در آزمون ارشد دانشگاه سراسری ۸۹۰۰ تو مان در سال ۸۸ بوده است ، ولی دفترچه ثبت نام آزاد – ۳۰ هزار تومان .
۴ – کنکور ارشد سراسری دارای ۴ دفترچه به شرح : ۱:زبان ۲ : ریاضی و مدار ۳: کنترل و سیگنال ۴: الکترونیک و مغناطیس است که ۲ دفترچه ی ۱ و ۲ را روز اول و ۲ دفترچه ی ۳ و ۴ را روز دوم به داوطلب می دهند .
اما کنکور دانشگاه آزاد ، دارای ۲ دفترچه بشرح ۱ : زبان،ریاضی ، مدار ۲ : الکترونیک ، کنترل ، مغناطیس،سیگنال می باشد . (ترتیب دروس در بالا بدرستی ذکر گردیدست)
۵ – سوالات ریاضی ارشد سراسری شامل دروس ریاضیات مهندسی(۸ سوال) – آمار و احتمالات مهندسی(۳ سوال) و دیفرانسیل(۴سوال ) جمعا ۱۵ سوال ولی دانشگاه آزاد ، ریاضیات مهندسی ( ۸ – ۹ سوال) ریاضیات عمومی ۱و۲ ( ۷ سوال) و دیفرانسیل( ۴ – ۵ سوال ) – جمعا ۲۰ سوال است . و نهایتا سوالات سراسری بسیار دشوارتر می باشند .
منبع :www.bargh20.com
 

peyman23

عضو جدید
سلام دوست عزیز
کتب پارسه فقط از خود موسسه و انتشاراتش تهیه می شه.
اما من شنیدم یک سری کتاب فروشی ها در تهران می فروشن.
که البته مار درستی نیست.
اما آدرس موسسه در تهران رو واست می گذارم.

بالاتر از میدان ولی عصر کوچه دانش کیان شماره 26 ساختمان پارسه تلفن:3-88849211
دوست عزیز سلام.
کتاب کنترل خطی انتشارات علوی واقعا عالیه در مورد مدار و ماشین هم مدرسان شزیف نظیر نداره
 

peyman23

عضو جدید
سلام دوستان این پست نوشته شخصی من نیست اما می تونه مناسب باشه.منبعشم در آخر معرفی می شه.







این کتابها که قصد معرفی دارم ، حتما بهتر از بقیه نیستن ، ولی از نظر تجربی بهتر جواب دادن . هدف این پست تبلیغ نویسنده یا انتشارات خاصی نیست و یا خدای نا کرده ، قصد خراب کردن شخص یا انتشارات خاصی را نداریم.
منابع و ضرایب دروس و تعداد سوالات و نحوه ی برگزاری آزمون کارشناسی ارشد رشته برق رو برای جلوگیری از شلوغ شدن صفحه اصلی در ادامه مطلب قرار دادم .درس هایی و ضرایب آنها به ترتیب قرار گیری در دفترچه ها بدین شرح است :​
دفترچه ی شماره ۱: از یک درس زبان تشکیل شده است که دارای ۳۰ عدد سوال است ، و مدت زمان ۳۰ دقیقه مختص این دفترچه می باشد .​
ضریب درس زبان ۱ می باشد ، ولی تعداد سوالات زبان از مابقی دروس بیشتر است . ۱۵ سوال اول زبان ، از زبان عمومی و ۱۵ سوال بعد از زبان تخصصی می باشد .​
منبع :برای درس زبان،منبع معنی خاصی ندارد .چون همه چیز بستگی به پایه و مقدار فرا آموخته های پیشین فرد دارد . ولی برای خالی نبودن عریضه ، از بر داشتن تعداد هر چه بیشتر لغات کمک شایانی در این درس می کند.​
دفترچه شماره ۲: دارای دو درس ریاضی و مدار و مدت زمان ۹۰ دقیقه مختص این دفترچه می باشد .​

درس ریاضیات دارای ضریب ۴ و شامل :​
۱ – معادلات دیفرانسیل (۳ الی ۴ سوال) منبع : در صورتی که زمان کافی برای خواندن تمامیه دروس در برنامه ریزی خود دارا می باشید، بهترین منبع ، کتاب آقای مسعود آقاسی (دوجلد ) پیشنهاد می شود . چون این کتاب ۲ صفحه درس داره ۱۰۰ صفحه مثال .
اما از اون جایی که میدونم ۳تا سوال ارزش خوندن ۲ جلد کتاب رونداره ، کتاب آقای بهمن مهری رو معرفی می کنم ، که خوندنش کمتر به زمان احتیاج داره .
۲ – ریاضیات مهندسی (۸ یا ۹ سوال) منبع : شاید بهترین کتابی که من دیدم تا حالا برای این کتاب ، کتاب آقای فرزین حاجی جمشیدی ، انتشارات پوران پژوهش باشه .​
البته همین نویسنده کتاب ریاضی مهندسی خود را با انتشارات جهش نیز قرار داد کرده است ، اما چیز خوبی نیست . کامل ترین نسخه ی کتاب ایشان نزد انتشارات پوران پژوهش موجود می باشد .منبع دوم : کتاب ریاضی مهندسی انتشارات آشینا .​
فرق اولی و دومی ؟ کتاب اول(فرزین حاجی جمشیدی) مفید مختصر و کامل می باشد .ولی کتاب آشینا زمان بر تر است. در کل مفاهیم فرق زیادی ندارند.انتخاب با شما…​
۳ – آمار و احتمالات مهندسی (۳سوال)منبع : من از کتاب آمار و احتمال انتشارات پارسه استفاده کردم . در کل آمار و احتمال درسی است که کمتر کسی برای آن وقت می گذارد . پروسه طولانی خواندن ، سوالات گیج کننده ، و تعداد کم سوال دلیل این امر است .​
درس مدارات الکتریکی این درس ضریب ۴ دارد . شامل درس مدارهای الکتریکی ۱ و مدارهای الکتریکی ۲ می باشد .
منبع : در صورتی که زمان زیاد برای خواندن این درس اختصاص دهید ، بسیار موثر است ، درسی کاملا مفهومی و نکته ای است .
اگر زمان داشته باشید ، کتاب مدارهای الکتریکی آقای جبه دار مارالانی (هر ۲ جلد) البته برخی از فصول این کتاب ها در امتحان نمی آید ، ولی هر چه مفهومی تر بخوانید ، بهتر است . اما اگر فرصت کافی در اختیار ندارید ، کتاب مدارهای الکتریکی ۱و۲ انتشارات جهش ،نویسنده : محمد رضا متدین ، کتاب خوبی برای این درس است (البته توجه داشته باشید که ویرایش چهارم و چهارم به بعد را تهیه کنید)
دفترچه شماره ۳ :این دفترچه در روز دوم(احتمالا صبح جمعه) ارائه می شود و دارای دو درس سیستم های کنترل خطی ، و تجزیه و تحلیل سیستم ها و سیگنالها به مدت زمان ۹۰ دقیقه می باشد .
درس سیستم های کنترل خطی : این درس دارای ضریب ۳ و تعداد سوال ۱۵ عدد می باشد .
منبع : برای درس کنترل خطی ، چند کتاب معرفی می کنم ، دلیل چند تایی بودن رو هم میگم . اولین کتابی که معرفی می کنم ، کتاب آقای دکتر آریاز برادرانی (انتشارات آزاده) می باشد ، و دومین کتاب ، کتاب محمدرضا متدین ، انتشارات جهش می باشد.
حالا برای چی دو تا کتاب ؟ کتاب آریاز برادرانی فصل های اول کاملا مفهوم و عالی ای ارائه کرده است ، اما در مباحث دیاگرام بودی و نائیکوییست و حاشیه فاز و بهره بیان ضعیفی دارد . اما کتاب جهش روش های تستی محشری برای فصول فوق الذکر ارائه کرده است . اما فصل مکان هندسی ریشه های جهش بسیار ضعیف تر از آریاز است . تصمیم با شما (پیشنهاد می کنم هر دو کتاب رو تهیه کنید)

درس تجزیه و تحلیل سیستم ها و سیگنالها : این درس دارای ضریب ۴ و تعداد ۱۵ سوال هر ساله می باشد .​
منبع : برای این درس مفهومی ، دروسی همچون ریاضی مهندسی (مباحثی همچون سری و فوریه و سری های تصاعدی و… ) و مدارهای الکتریکی (مبحث شکل موجها و…) پیشنیاز است . منبع واحدی دارد، کتاب اپنهایم (برای کسانی که وقت کافی دارند و در پی مطالعه مفهومی هستند)ولی برای سایر اشخاص که فرصت کافی ندارند، کتاب پارسه ، کتاب خوبی است . تنها مشکل این کتاب کمبود تعداد تست ها (برای مثال) است . برای رفع این مشکل ، بانک تست سیستم ها و سیگنال ها (انتشارات پوران پژوهش) نویسنده اش رو هم تا جایی که یادم میاد محمد علی بود اسمش اما فامیلیش یادم نیست (متاسفانه) رو پیشنهاد می کنم .​
دفترچه شماره ۴ :دفترچه آخر ، دارای درس های کلیدیه الکترونیک و مغناطیس ، ۹۰ دقیقه فرصت می باشد .
درس الکترونیک : این درس دارای ضریب ۴ و ۱۵ عدد سوال در هر آزمون می باشد .​
منبع : از دو درس الکترونیک ۱ و الکترونیک ۲ سوال مطرح می شود . یعنی یه چیز خوبی که داره ، الکترونیک ۳ تو کنکور نمیاد . به نظر من کتاب دکتر اطیفی (انتشارات پارسه) محشره ، به صورت مثال هست دارای هر نوع مثال به تعداد بالاست . اما یه مقدار فصل فیدبک ها چون مفهومی تره ، این کتاب خوب جا نمیندازه، پس برای فصل فیدبک کتاب الکترونیک انتشارات آشینا ، که نویسندش یادم نیست ولی زیر نظر دکتر رستمی نوشته شده رو توصیه میکنم.​
برای جمع و جور کردن درس الکترونیک ، یه جزوه ی پایانی پارسه ارائه کرده بود که من از یکی از دوستان گرفتم ، عالییییییه . حدود ۸۰ صفحه هم هست . اگر تو بخش نظرات اینجا ۱۵ نفر تقاضا کنن ، اسکن می کنم و قرار میدم .​
درس الکترومغناطیس : این درس دارای ضریب ۳ و ۱۵ عدد سوال در هر آزمون می باشد .​
منبع : اگر وقت دارید چنگ ، اگر نه منبع پیشنهادی من ، کتاب پارسه ( دکتر علی عبدالعالی – دوجلده) است ، که با یک بار خوندن چیزی دستگیرتون نشه شاید ولی بار دوم میسازدتون .​





حالا نحوه برگزاری آزمون ارشد دانشگاه آزاد و مقایسه با آزمون ارشد دانشگاههای سراسری
۱ – کنکور سراسری در ۲ نوبت است – کنکور آزاد هم در ۲ نوبت است
۲ – کنکور سراسری در دو روز (معمولا بعد از ظهر ۵شنبه و صبح جمعه) برگزار می شود ، اما کنکور آزاد در یک روز صبح و بعد از ظهر برگزار می شود . بدین شرح – ۸صبح تا ۱۱صبح ( نسبت به زمان اعلام شده) و ۴ بعد از ظهر تا ۸ شب – نسبت به زمان اعلام شده .
۳ – دفترچه شرکت در آزمون ارشد دانشگاه سراسری ۸۹۰۰ تو مان در سال ۸۸ بوده است ، ولی دفترچه ثبت نام آزاد – ۳۰ هزار تومان .
۴ – کنکور ارشد سراسری دارای ۴ دفترچه به شرح : ۱:زبان ۲ : ریاضی و مدار ۳: کنترل و سیگنال ۴: الکترونیک و مغناطیس است که ۲ دفترچه ی ۱ و ۲ را روز اول و ۲ دفترچه ی ۳ و ۴ را روز دوم به داوطلب می دهند .
اما کنکور دانشگاه آزاد ، دارای ۲ دفترچه بشرح ۱ : زبان،ریاضی ، مدار ۲ : الکترونیک ، کنترل ، مغناطیس،سیگنال می باشد . (ترتیب دروس در بالا بدرستی ذکر گردیدست)
۵ – سوالات ریاضی ارشد سراسری شامل دروس ریاضیات مهندسی(۸ سوال) – آمار و احتمالات مهندسی(۳ سوال) و دیفرانسیل(۴سوال ) جمعا ۱۵ سوال ولی دانشگاه آزاد ، ریاضیات مهندسی ( ۸ – ۹ سوال) ریاضیات عمومی ۱و۲ ( ۷ سوال) و دیفرانسیل( ۴ – ۵ سوال ) – جمعا ۲۰ سوال است . و نهایتا سوالات سراسری بسیار دشوارتر می باشند .
منبع :www.bargh20.com
دوست عزیز کنترل در زشته قدرت ضریب چهاره نه سه.
 

sjtm2003

عضو
من به دوستان مدرسان شريف رو پيشنهاد ميدم .چون خودم استفاده كردم و نتيجه گرفتم.
مدرسان شريف هم خوب توضيح داده و هم تستهاي خوبي داره و بزرگترين دليل خوبيه اين كتابها اينه كه اين موسسه سابقه كاري زيادي داره .
 

navidkhob

عضو جدید
معرفی پارسه

معرفی پارسه

سلام به دوستان و داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی برق.
در رابطه با پست دوست عزیزم(peyman23) ، باید بگم این نوشته من نیست و منبعش رو هم معرفی کردم.اما شاید به این دلیل باشه که ضرایب آزمون آزاد با سراسری متفاوت هستند.
بسیار خب امروز دوستان به معرفی کتب پارسه می پردازیم.پس من در ابتدا اعلام بکنم که تمامی نوشته های زیرین حاصل انتقال از پورتال پارسه هستش.در ضمن یکی یکی کتب پارسه رو تشریح می کنیم.



نام: الکترونیک 1و2
نام مولف: دکتر غلامرضا لطیفی
تیراژ: 3000 نسخه
ویرایش ششم: تابستان 88
تعداد صفحات: 270 صفحه
مقدمه
تجزیه‌وتحلیل و طراحی مدارهای الكترونیكی، یكی از مباحث اصلی رشته‌های مهندسی برق و رشته‌های مرتبط مانند مهندسی پزشكی، مهندسی كامپیوتر (سخت‌افزار) و ..... است كه در قالب درس‌های الكترونیك 1 و 2 و برای برخی گرایش‌ها الكترونیك 3 ارائه می‌شود. در آزمون كارشناسی ارشد نیز الكترونیك به عنوان یك درس تخصصی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است كه پرسش‌ها از مطالب درس‌های الكترونیك 1 و 2 می‌باشد. موضوعات مطرح شده در این مجموعه با خلاصه‌ای از مطالب درس آغاز می‌شود. از آنجائی‌كه موضوعات الكترونیك 1 و 2 به‌طور مفصل در دروس دانشگاهی، تدریس می‌شوند و دانشجویان با مطالب آشنائی دارند لذا به نوشتن خلاصه مطالب و روابط اكتفا شده است. پس از مرور خلاصه درس، مسایل كلیدی عنوان گردیده است. برخی از مسائل به‌طور كامل حل شده‌اند و تعدادی از مسائل مطرح شده با گزینه چهار جوابی ذكر شده و راهنمای حل مسائل در زیر مساله نوشته شده است. مطالب این مجموعه در ده بخش ارایه گردیده است. در بخش نخست دایودها بحث شده‌اند.در بخش دوم ترانزیستورهای پیوندی BJT آمده است. بخش سوم به بررسی فت‌ها و مسایل آن‌ها اختصاص یافته است. در بخش چهارم منابع جریان مستقل با تركیب BJT و FETها مورد بررسی قرار گرفته‌اند. در بخش پنجم به بررسی تقویت‌كننده‌های تفاضلی با FET , و BJT پرداخته شده است. در بخش ششم تقویت‌كننده‌ها با فیدبك منفی مورد توجه قرار گرفته است. در بخش هفتم تقویت‌كننده‌های توان، عنوان گردیده است. بخش هشتم مشتمل بر مدارهای آپ امپ بوده و در بخش نهم تنظیم كننده‌های ولتاژ در حالت حلقه باز و حلقه بسته مورد بحث قرار گرفته‌اند. و در بخش دهم پاسخ فركانس پایین بررسی می‌گردد.مطالب گردآوری شده در این مجموعه در برگیرنده همه عناوین مورد توجه در امتحانات كارشناسی ارشد است. با مطالعه دقیق مطالب و رجوع به كتاب‌های مرجع و تجزیه و تحلیل مسایل مطرح شده موفقیت داوطلبان عزیز در امتحانات الكترونیك 1 و 2 حتمی خواهد بود.
فهرست:
بخش اول: دایود
بحش دوم: ترانزیستورهای پیوندی (BJT)
بخش سوم: ترانزیستورهای اثر میدانی (FET)
بخش چهارم: منابع جریان مستقل
بخش پنجم: تقویت‌كننده‌های تفاضلی
بخش ششم: تقویت‌كننده‌های با پسخورد منفی
بخش هفتم: تقویت‌كننده‌های توان
بخش هشتم: تقویت‌كننده‌های عملیاتی
بخش نهم: تنظیم‌كننده‌های ولتاژ
بخش دهم : پاسخ فركانس پایین تقویت‌كننده‌ها






نام: تجزیه و تحلیل سیستم
نام مولف: مهندس آرمین صائب
تیراژ: 3000 نسخه
چاپ ششم: بهار 88
تعداد صفحات: 250 صفحه
مقدمه
جزوه حاضر براي درس تجزيه و تحليل سيستم‌ها و براساس سرفصل‌هاي مصوب شوراي عالي برنامه‌ريزي وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوري در جهت افزايش آمادگي داوطلبان براي ورود به دوره كارشناسي ارشد در رشته‌هاي مهندسي برق در آزمون سراسري دانشگاه‌هاي دولتي و مهندسي پزشكي گرايش بيوالكتريك در آزمون دانشگاه آزاد اسلامي به نحوي تهيه و تنظيم شده است تا بتواند دانش و توانايي‌هاي لازم را براي داوطلبان فراهم نمايد. ساختار جزوه بر مبناي هيجده بخش و شامل مباحث اصلي سيگنال‌ها، سيستم‌ها، سري و تبديل فوريه پيوسته در زمان، ***** كردن و نمونه‌برداري و مدولاسيون سيگنال‌هاي پيوسته در زمان، سري و تبديل فوريه گسسته در زمان، ***** كردن سيگنال‌هاي گسسته در زمان، پردازش گسسته در زمان سيگنال‌هاي پيوسته در زمان، دوگاني تحليل فوريه پيوسته و گسسته در زمان، تبديل لاپلاس و تبديل z مي‌باشد. در اين جزوه كه ويراست چهارم مي‌باشد، تست‌هاي سال‌هاي اخير به خودآزمايي‌ها اضافه شده و برخي تست‌هاي آزمون‌هاي گذشته از خودآزمائي‌ها حذف و در قسمت مرور كلي بر درس به عنوان مثال و تست نمونه حل شده‌اند. علاوه بر اين برخي از تست‌هاي خودآزمايي نيز در متن درس آورده شده‌اند. اگرچه سعي شده تا حد امكان اشكالات تايپي و محاسباتي جزوه در اين ويراست رفع گردند، اما وجود اين اشكالات اجتناب‌ناپذير است. لذا پيشاپيش از پيشنهادات و ذكر نكات تكميلي و تصحيحي اساتيد و دانشجويان گرامي استقبال مي‌كنم.اميد است اين تلاش‌‌هاي اندك به نوبه خود در جهت تربيت و پرورش محققين و متخصصين آينده‌ساز براي بخش‌هاي مختلف كارساز واقع شود.
فهرست:
سيگنال‌ها
سيستم‌هاي پيوسته و گسسته در زمان و خواص آن‌ها
سيستم‌هاي خطي و تغييرناپذير با زمان پيوسته در زمان ـ انتگرال كانولوشن
سيستم‌هاي خطي و تغييرناپذير با زمان گسسته در زمان ـ جمع كانولوشن
خواص سيستم‌هاي خطي و تغييرناپذير با زمان
سيستم‌هاي توصيف شده با معادلات ديفرانسيل و تفاضلي خطي با ضرايب ثابت
تحليل فوريه سيگنال‌هاي پيوسته در زمان ـ مقدمه‌اي بر تحليل بر مبناي توابع ويژه
تحليل فوريه سيگنال‌هاي پيوسته در زمان متناوب ( سري فوريه پيوسته در زمان )
تحليل فوريه سيگنال‌هاي پيوسته در زمان نامتناوب ( تبديل فوريه پيوسته در زمان )
***** كردن، نمونه‌برداري و مدولاسيون سيگنال‌هاي پيوسته در زمان
تحليل فوريه سيگنال‌هاي گسسته در زمان ـ‌ مقدمه‌اي بر تحليل بر مبناي توابع ويژه
تحليل فوريه سيگنال‌هاي گسسته در زمان متناوب ( سري فوريه گسسته در زمان )
تحليل فوريه سيگنال‌هاي گسسته در زمان نامتناوب ( تبديل فوريه گسسته در زمان)
***** كردن سيگنال‌هاي گسسته در زمان
دوگاني در تحليل فوريه پيوسته و گسسته در زمان
پردازش گسسته در زمان سيگنال‌هاي پيوسته در زمان
تبديل لاپلاس
تبديل z
 

navidkhob

عضو جدید
معرفی جزوات پارسه (قسمت دوم)

معرفی جزوات پارسه (قسمت دوم)

نام: زبان تخصصی
نام مولف: سعید مظفری
تیراژ: 4000 نسخه
ویرایش ششم: تابستان 88
تعداد صفحات: 240 صفحه
مقدمه
هدف از این مجموعه، ارتقاعء مهارت داوطلبان ورود به مقطع كارشناسی ارشد در پاسخ‌گویی به سئوالات درس زبان تخصصی است. این درس بصورت یك مجموعه با 30 سئوال به‌طور جداگانه به داوطلبان رشته مهندسی برق ارائه می‌شود.داوطلب باید در مدت 30 دقیقه به این سئوالات پاسخ دهد. به عبارت دیگر نمی‌توان این وقت را برای پاسخ‌دهی سایر دروس تخصصی داد. این امر اهمیت این درس را در آزمون كارشناسی نشان می‌دهد. از سوی دیگر ضریب بالای این درس و تعداد سئوالات زیاد آن اهمیت زبان تخصصی را دوچندان می‌كند.برخلاف سایر كتب موجود كه سعی در حل تست‌ها از روی ترجمه متون دارند، در این مجمووعه سعی شده است كه به كمك ارائه تكنیك‌های متداول خواندن و درك متن كه در كتاب‌های TOEFL و IELTS آمده است به سئوالات آزمون كارشناسی ارشد پاسخ داده شود. این روش‌ها بصورت 10 درس كه هر كدام به یك موضوع خاص می‌پردازند ارائه شده است. در ابتدای هر درس سعی شده است كه به كمك مثال‌هایی عمومی، موضوع مورد بحث تشریح شود. پس در انتهای این درس سئوالات مربوط به آزمون‌های پیش كه مرتبط با درس مورد نظر هستند آورده شده است. با توجه به هماهنگ بودن آزمون‌های مربوط به رشته‌های برق، كامپیوتر و IT و نیز مرتبط بودن این رشته‌ها، سئوالات انتهای دروس از این آزمون‌ها انتخاب شده‌اند كه به ترتیب با علائم IT , CE , EE مشخص شده‌اند.اگر چه این كتاب مبتنی بر ترجمه متون نیست اما به یادگیری كمله (Vocabulary) تأكید دارد. برای همین منظور در قسمت دوم كتاب، 10 درس كه هر یك شامل 20 لغت است با مثال‌های فنی آمده است.در بخش سوم به حل تشریحی تست‌های سال‌های 85 تا 88 آزمون‌های سراسری براساس دروس ارائه شده پرداخته‌ایم. همچنین برای آشنایی داوطلبان با نمونه‌ آزمون‌های دانشگاه آزاد یك نمونه از این آزمون‌ها نیز در كتاب گنجانده شده است.در انتها امیدوارم كه این كتاب كه حاصل تدریس چند ساله نگارنده در دانشگاه و نیز مؤسسات آمادگی كنكور ارشد است بتواند سهمی هر چند اندك در ارتقاء دانش فرزندان ایران داشته باشد. از همه خوانندگان بابت خطاهایی كه پس از چندین بار ویرایش بر ما پوشیده مانده است عذرخواهی می‌كنیم و امیدواریم كه ما را از رهنمودهایشان بی‌بهره نسازند.
فهرست:
Lesson 1: General consideration
Lesson 2: Getting the essential information
Lesson 3: Finding the main idea
Lesson 4: Restatement questions
Lesson 5: Inference questions
Lesson 6: Point of view
Lesson 7: Standard questions
Lesson 8: Defining vocabulary in context
Lesson 9: References
Lesson 10: Multiple choice strategies
Answer Key
Vocabulary
Technical English Exams
Answer key
Supplementary Tests
Answer key








نام: سیستم‌های كنترل خطی
نام مولف: دكتر محمدرضا جاهدمطلق
تیراژ: 4000 نسخه
چاپ ششم: بهار 88
تعداد صفحات: 180 صفحه
مقدمه:
درس كنترل خطی یكی از دروس مهندسی است كه گرایش‌های مختلف از قبیل مهندسی برق، مهندسی مكانیك، مهندسی شیمی و مهندسی كامپیوتر باید مورد مطالعه قرار دهند. این امر به‌دلیل ماهیت این درس است كه می‌خواهد برای هر سیستمی یك خروجی مطلوب از طریق طراحی كنترل كننده داشته باشد، بنابراین می‌تواند در هر رشته مهندسی و حتی رشته‌های از قبیل اقتصاد، اجتماعی و غیره كاربرد داشته باشد. كاربردی پوال این درس باعث شده است كه دانشجویان با علاقه بیشتری این درس را مورد مطالعه قرار دهند.این مجموعه سعی دارد كه مطالب اولیه و مهم این درس را بیان كند و مثال‌هایی كه در این جزوه آمده است عمدتا تست‌های سال‌های گذشته این درس در كنكور كارشناسی ارشد مهندسی برق می‌باشد. باید توجه داشت بسنده كردن به این جزوه به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای شما جهت موفق شدن در این درس باشد؛ بلكه، بهتر است كتب مرجع این درس نیز مورد مطالعه قرار گیرد، امیدوارم كه این جزوه بتواند قسمتی از سوالات شما را پاسخ‌گو باشد بیان كاستی‌ها و اشتباهات تایپی موسسه می‌تواند در جهت بهبود این جزوه ما را یاری دهد.
فهرست:
تعریف سیستم
تعریف سیستم‌های كنترلی
تئوری مقدار اولیه
مدل‌سازی
بلوك دیاگرام
اثر فیدبك روی حساسیت و نویز
قاعده كلی جهت ساده‌سازی دیاگرام بلوكی
فضای حالت
تبدیل فضای حالت به تابع تبدیل
ماتریس انتقال حرارت
خواص ماتریس انتقال حالت
كنترل‌پذیری حالت
محاسبه خروجی از روی ماتریس انتقال حالت
سیستم درجه یك
تاثیر فیدبك روی ثابت زمانی
خطای ماندگار
پاسخ سیستم درجه یك به ورودی ضربه
پاسخ سیستم درجه یك به ورودی شیب
بررسی زمان‌بندی‌های پاسخ سیستم درجه 2 در حالت نوسانی میرا
پاسخ سیستم درجه 2 به ورودی ضربه
پاسخ سیستم درجه 2 به ورودی شیب
ورودی شیب
ورودی سهمی
رابطه خطای ماندگار، ورودی و نوع سیستم
سیستم درجه 3 به بالا
اثر صفر
اثر قطب در سیستم درجه 2
تحلیل پایداری
پایداری حالت تعادل
روش‌های تست پایداری
روش راوث ـ هروتیس
حالت ویژه
مكان هندسی ریشه‌ها
روش هندسی
فیدبك مثبت
محاسبه مجانب‌ها
روش پاسخ فركانسی برای تست‌ پایداری
نایكوییست
پایداری
پایداری نسبی
دیاگرام بودی
سیستم‌های غیر مینیمم فاز
منحنی نیكولز
صفحه نیكولز
طراحی
معیارهای طراحی
انواع كنترل كننده‌ها
كنترل كننده‌ها
كنترل‌كننده‌های كلاسیك
پس‌فاز
طراحی به‌وسیله مكان هندسی ریشه‌ها
كنترل كننده پس فاز
طراحی در حوزه فركانس
 

navidkhob

عضو جدید
معرفی جزوات پارسه (قسمت سوم)

معرفی جزوات پارسه (قسمت سوم)

نام: بررسی سیستم‌های قدرت
نام مولف: گروه مهندسی برق پارسه
تیراژ: 2000 نسخه
ویرایش دوم: بهار 88
تعداد صفحات: 205 صفحه
مقدمه:
بررسی سیستمهای قدرت جزء دروس پایه ­ای و مهم گرایش قدرت رشته مهندسی برق می­باشد. این درس از سال 84 در آزمون سراسری کارشناسی ارشد آورده شده است. نگارش این جزوه توسط رتبه­ های برتر گرایش قدرت، با علم به اهمیت وافر این درس برای موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد قدرت صورت پذیرفته است. این مجموعه، اولین کتاب کمک آموزشی و کنکوری درس بررسی سیستمهای قدرت است و در پنج فصل تنظیم شده که تمام سرفصلهای مورد نیاز برای کنکور را در بر می­گیرد. سعی شده است که مفاهیم مهم درس به صورت قابل فهم بیان شود و برای آمادگی هرچه بیشتر داوطلبین تمامی سؤالات کنکور درس بررسی سیستمهای قدرت به همراه نمونه سؤالات متنوع دیگر در قالب مثالها و تمرینات آخر فصل با پاسخ تشریحی آورده شده است.
فهرست:
فصل اول: مفاهیم بنیادی در سیستم‌های قدرت
فصل دوم: پارامترهای خط انتقال
فصل سوم: روابط ولتاژ و جریان در خطوط انتقال انرژی
فصل چهارم: آشنایی با شبكه‌های توزیع انرژی الكتریكی
فصل پنجم:تحلیل پخش بار در شبكه‌های قدرت






نام: ماشین‌های الكتریكی (1و2)
نام مولف: مهندس مسعود براتی
تیراژ: 2000 نسخه
ویرایش ششم: بهار 88
تعداد صفحات: 345 صفحه
مقدمه:
مجموعه‌ای كه در پیش‌رو دارید قسمتی از مباحث درس ماشین‌ الكتریكی 1 و 2 دوره كارشناسی به ارزش 6 واحد درس می‌باشد. شاید بتوان گفت كه مفهومی‌ترین و دقیق‌ترین درس دوره كارشناسی برق خصوصاً گرایش قدرت درس ماشین‌های الكتریكی می‌باشد. به ندرت می‌توان یافت كه مفاهیم این درس را به خوبی انتقال دهند. از این حیث دانشجو نبایستی این درس را همانند دروس دیگر مثل مدارهای الكتریكی، تجزیه و تحلیل، كنترل و .... نگاه كند. درس ماشین تنها درسی است كه در بعضی اوقات ریاضیات هم گویای مفاهیم آن نیست، شاید بتوان رابطه‌ای نوشت كه از نظر ریاضی درست باشد غافل از این كه یكسری مفاهیم فیزیكی نقض شده‌اند. از این‌رو دانشجویانی در این درس موفق خواهند بود كه اولاً درك مفاهیم بالایی داشته باشد ثانیاً ریاضیات را به خوبی به كار بكشند و همانند یك ابزار از آن استفاده كنند. آن دسته از دانشجویانی كه قصد دارند با حفظ روابط و تكنیك‌ها به سراغ این درس بروند سخت در اشتباهند و موفقیتی حاصل خواهد شد بنابراین توصیه می‌شود كه دانشجو لااقل یك كتاب ماشین را به‌صورت عمقی فرا گیرد.اگر می‌خواهید در كنكور موفق باشید توصیه فوق بسیار كارساز است. اما اگر وقت كافی برای چنین كاری نگذارید قطعاً در بعضی جاها مشكل پیدا خواهید كرد. روند منطقی مطالب بدین صورت است كه ابتدا درس به‌طور مبسوط تشریح شده است، سپس نكات آورده شده و در آخر كلیه تست‌های كنكور سال‌های گذشته تا سال 84 به‌طور كامل حل شده است. سعی شده است حل تست‌ها متفاوت از حل مؤلفان دیگر باشد. تردیدی نیست تست‌های كنكور نیز دچار خطا و اشتباه هستند و امریست اجتناب‌ناپذیر از اینرو برای پرهیز از گمراهی دانشجو اشتباهات ذكر شده و راه‌حل‌ پیشنهادی مؤلف آمده است. خط‌مشی مؤلف در تدوین این مجموعه تا حدود 100 درصد در این راستا بوده است كه مفاهیم فیزیك و مفاهیم پشت‌سر روابط ریاضی را به نحو ساده‌ای بیان كند. از این رو شاید این مجموعه كمی نسبت به مجموعه‌های دیگر متفاوت به‌نظر رسد. بهترین توصیه حل مسئله زیاد است و قبل از حل مسئله تعمق زیاد در مفاهیم مسئله. شكی نیست كه این مجموعه خالی از اشتباه علمی و نگارشی نمی‌باشد. از این رو دانشجویان محترم درخواست می‌شود نظرات پیشنهادی خود را در هر زمینه‌ای در مورد این مجموعه با آدرس Barati 196@ gmail.com در میان بگذارند.
فهرست:
فصل اول: مدارهای مغناطیسی
فصل دوم: تبدیل انرژی
فصل سوم: ماشین جریان مستقیم
فصل چهارم: ترانسفورماتور
فصل پنجم: ماشین‌های القایی
 

amin1139

عضو جدید
سلام ميخواستم تشكر كنم و اگه ممكن ايميلتون داشته باشم بتونين ايميلتون بهم ايميل بزنين ممنون ميشم
چون نميتونم به علت عدم دستري به اينترنت و زندگي در روستا زياد تو اينترنت بيام و محتاج راهنمايي هستم شديدا با تشكر فراوان
amin1139@yahoo.com
 

navidkhob

عضو جدید
پاسخ

پاسخ

سلام ميخواستم تشكر كنم و اگه ممكن ايميلتون داشته باشم بتونين ايميلتون بهم ايميل بزنين ممنون ميشم
چون نميتونم به علت عدم دستري به اينترنت و زندگي در روستا زياد تو اينترنت بيام و محتاج راهنمايي هستم شديدا با تشكر فراوان
amin1139@yahoo.com


سلام به شما دوست عزیز و گرانقدر.
من حتما حتما جواب ایمیل هاتون رو می دم و همه جوره در خدمتت هستم.شما فقط کافیه سوالتون رو به من میل کنید من تا اونجایی که خودم قادر باشم و تجربه اش کرده باشم بهتون پاسخ میدم.در غیر اینصورت هم واستون می گردم تا جوابتون رو پیدا کنم و در اختیارتون بگذارم.
من لذتی از این بزرگتر نمیبیم که به شما دوست خوب و تلاشگرم کمک کنم.
من ایمیلم navidkhob@gmail.com و navidkhob@ymail.com هستش.اما باز خودم اولین ایمیل رو الان بهتون می دم.
 

navidkhob

عضو جدید
اشاره به یک نکته که ممنون میشم دوستان توجه کنند

اشاره به یک نکته که ممنون میشم دوستان توجه کنند

با سلام و عرض ادب خدمت دوستان.
در رابطه با پست قبل من تنها اون مورد رو خدمت دوستمون amin1139 عرض کردم و برای همگی افراد قادر به این کار نیستم.اما کسانی که صادقانه مثل ایشون و با شرایط مشابه با دوستون مشکلی داشتند من حتما و در هر زمانی آماده خدمت کردن به اونها خواهم بود .
ضمنا من یکی از شرایط مهم باشگاه رو زیر پا گذاشتم و برای پاسخ به مسائل خارج از موضوع تایپک پست گذاشتم و از مدیران جدا معذرت خواهی می کنم.
اما احساس کردم این پست برای امین جان و دوستان با شرایط مشابه می تونه کمک کننده باشه.
ممنون از توجهتون.
 

raha2023

عضو جدید
سلام مهندسین عزیز
خوبین همگی؟
من دارم کاردانی آی سی تی میخونم.میخوام کنکور کاردانی به کارشناسی بدم و الکترونیک یا همین آی سی تی رو بخونم..
ممنون میشم راهنمائی کنین چه کتابایی بخونم بهتره
مرسی
 

hosseinassar

مدیر ارشد
سلام مهندسین عزیز
خوبین همگی؟
من دارم کاردانی آی سی تی میخونم.میخوام کنکور کاردانی به کارشناسی بدم و الکترونیک یا همین آی سی تی رو بخونم..
ممنون میشم راهنمائی کنین چه کتابایی بخونم بهتره
مرسی

سلام
کتاب مدار علوم پایه خیلی کتاب خوب و کاملی هست
 

sanup2006

عضو جدید
من کنترل خطی مدرسان شریف رو گرفتم ولی درسنامه بشدت گنگ هستش و جواب تست ها هم زیاد تشریحی نیست و تو حل تست واقعا خلاصه گویی کرده.
 

حسین#

عضو جدید
سلام به نظر من هیچ موسسه ای وجود نداره که تمام کتاباش خوب باشه مثلا پارسه با اینکه کارش در کل خوبه وکتابهاییش مثل مدارو مغناطیس خوبن در عوض کتاب بررسی و کنترلش واقعا ضعیف هستن برای همین باید بدونی از هر انتاشرات چه کتابی خوبه من پایین اون چیزایی رو که خودم تاحالا دیدم براتون مینویسم
مدار:انتشارات پوران پژوهش تالیف دکتر کارو زرگر واقعا کتاب خوبیه کتاب پارسه هم میتونه برای شروع خوب باشه
ماشین:کتاب مدرسان خیلی خوبه کتاب پردازش هم خوبه ولی خیلی خلاصه وکنکوریه وبرای شروع مناسب نیست
کنترل خطی:کتاب اریاز برادرانی انتشارات ازاده کتاب خیلی خوبیه ولی بعضی فصلهارو اصلا جالب نگفته برای تکمیل کتاب انتشارات جهش نوشته محمدرضا متدین خوب چیزیه
ریاضی:خودم نخوندم ولی تقریبا همه کتاب دکتر معتقدی انتشارات پارسه رو معرفی میکنن
سیگنال:خود کتاب اوپنهایم واقعا عالیه ولی واسه کنکور کتاب پارسه نوشته دکتر ارمین صائب کارش درسته کتاب راهیان ارشد هم خیلی خوبه ولی یک کتاب هست تالیف دکتر علی دوستی انتشاراتش خاطرم نیست ولی توش مسالهای تشریحی خیلی جالبیرو از کتابهای مختلف حل کرده که واقعا سطح ادمو توی این درس بالا میبره و به فهم عمیق خیلی کمک میکنه
معادلات:بازم در این مورد اکثرا کتاب پارسه رو معرفی میکنن
 
آخرین ویرایش:

navidkhob

عضو جدید
من کنترل خطی مدرسان شریف رو گرفتم ولی درسنامه بشدت گنگ هستش و جواب تست ها هم زیاد تشریحی نیست و تو حل تست واقعا خلاصه گویی کرده.
با سلام به شما دوست عزیز.
بله من تا حدی با شما موافقم.آقای هومن سجادیان دو کتاب سیگنال و کنترل موسسه مدرسان شریف را با کیفیت خوبی تالیف نکردند.حداقل از این بابت که موارد مشابه توجه بهتر و بیشتری به خیلی از مباحث داشته اند.
به نظر من کنترل با آریاز برادرانی شروع بشه خیلی خوبه.
 

imannasa2000

عضو جدید
کاربر ممتاز
درس ماشین های الکتریکی موسسه پارسه دکتر لسانی عالی هستند
درس الکترومغناطیس دکتر عبدالعالی موسسه پارسه
درس کنترل خطی دکتر خاکی موسسه پارسه
-----------------------------------
 

mtkee

عضو جدید
مراجع پيشنهادي رتبه 130

زبان- راهيان ارشد
رياضي- معتقدي (پارسه)
مدار- تقوي (راهيان ارشد+پارسه)
الكترونيك- نميدونم!
كنترل- تقوي (راهيان ارشد)
مغناطيس- عبدالعالي (پارسه)
قدرت- پارسه
ماشين- پردازش؟
سيگنال- صايب (پارسه)
 

kakooey_m

عضو جدید
با سلام
دوستان، من منابع زیر رو مطالع کردم
زبان: اولویت مطالعه متن- ابتدا کنکورهای گذشته و سپس متن های http://spectrum.ieee.org
معادلات: راهیان ارشد
ریاضی مهندسی: پارسه + تست مدرسان شریف
آمار و احتمال: جزوه قدیمی پارسه که خیلی کم حجم و مفید هست!
مدار: پارسه (عبدالعالی)+ تست راهیان ارشد
کنترل: علوی (کتابش فوق العاده هست!)
سیگنال: من منابع زیادی رو خوندم مثل (پارسه- راهیان ارشد- مدرسان شریف - مریخ بیات) چون جواب نمی داد ولی در نهایت : پارسه + مریخ بیات(حتما تهیه کنید، عالی هست)
الکترونیک: پارسه (مهم هست)+ مدرسان شریف + راهیان ارشد
مغناطیس: پارسه(عبدالعلی) + تست راهیان ارشد
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا