" کتب برتر جهان "

$marziyeh67$

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
در این تاپیک ، کتب برتر جهان ، در دو جهت کاملا متفاوت ، بطور مجزا در اختیار دوستداران کتاب قرار داده شده است .
الف - مطلب ( انتخاب ده کتاب برتر در شب جهانی کتاب خوان ها ) است که از سایت " ادبیات ما " خدمت بزرگواران ارائه می شود.
ب - مطلب ( صد کتاب برتر تاریخ ادبیات به انتخاب انجمن کتاب نروژ ) است که کتب را بصورت فهرست گونه با جزئیات بیان کرده ایم . لطفا مطالعه بفرمایید و امید که مفید واقع بشود.


الف - انتخاب ده کتاب برتر در شبِ جهانی کتاب ‌خوان‌ها

نوشته شده توسط ادبیات ما : صدای نسل جدید ادبیات ایران











23 آوریل ، شبِ جهانی کتاب ‌خوان ‌ها ست. یک اتفاق جهانی که در آن کتاب ‌خوان‌ها 10 عنوان از بهترین کتاب‌هایی که خوانده‌اند را انتخاب می‌کنند و به بهترین دوستان ‌شان هدیه می‌دهند. در حقیقت این شب از این جهت انتخاب شده که علاقه‌ مندان به کتاب، براساس سلیقه‌ی شخصی و لذتی که از خواندن کتابی برده‌اند آن را به نزدیکان‌ شان هدیه دهند تا تجربه‌ای شیرین و دوست داشتنی را با دوستی شریک شوند. در این شب، هدیه باید از طرف فردی کتاب‌خوان به دوستی که کمتر تجربه کتاب ‌خواندن دارد داده شود تا او نیز به کتاب‌خوانی ترغیب شود.
لیستی که در زیر آمده توسط سایت World Book Nigh و به مناسبت همین شب انتخاب شده. کاربران این سایت، کتاب‌های مورد علاقه ‌شان را انتخاب کرده‌اند تا دیگران را در این تجربه رویایی سهیم کنند و نتیجه این نظرسنجی در طی چند سال گذشته در کنار هم قرار گرفته و در لیست زیر خلاصه شده.
تعدادی از این کتاب‌ها به فارسی ترجمه شده است و تعدادی هم نه. انتخاب این کتاب‌ها نشان می‌دهد که مردم هر کشوری چقدر به فرهنگ و هنر خود پایبند و علاقه ‌مند هستند. پس برای ما هم چه هدیه‌ ای بهتر از کتاب، آن هم کتاب‌هایی که برای ما لحظه‌های خوبی را ساخته‌ اند و ما همواره خاطرات خوبی از آن‌ها در ذهن داریم، پس ما هم کتاب‌های مورد علاقه ‌مان را انتخاب می‌کنیم و در قسمت نظرات می‌نویسیم تا دیگران نیز در تجربه‌های خوب ما شریک شوند.
 
بالا