کتاب بسیار مفید آشنایی با Arc GIS

s.gholami

عضو جدید
نقش جی ای اس (GIS) ‏در تمام زمینه ها به ویژه مدیریت شهری روز به روز نمایان تر میشود. در طیف گسترده کاربردهای سیستم های اطلاعات شهری میتوان به این مورد اشاره کرد، ممیزی مالیات، مدیریت شبکه ابرسانی و تشخیص ترکیدگی لوله ها. استفاده بهینه از توزیع نیروی انسانی در سازماندهی نیروی انتظامی و دیگر نهادها، طراحی شبکه ارتباطی و مدیریت بحران. تنظیم سلسله مراتب شبکه دسترس ها ‏به ویژه جداسازی معابر ویژه عابرین پیاده، تعیین اولویت های مربوط به شبکه اب و فاضلاب بد از زلزله، تعیین نقاط بهینه ایستگاه های مخابراتی. کنترل کیفیت اب از دیدگاه بهداشت، تعیین بهترین و اقتصادی ترین مسیر عبور لوله های آب. نفت. یا گاز. طراحی بهینه شبکه برق رسانی بر اساس کمترین اتلاف و یا افت نیرو، پیش بینی هوا و تعیین مسیر طوفان، بررسی تاثیر فعالیت های ساختمانی بر حوضه های آبگیر، طراحی مرکز توزیع و فروش با توجه به توزیع و تراکم جمعیت. یافتن اسان ترین , سریع ترین راه و مسیر در موارد کمک رسانی اضطراری توسط پلیس. پیش بینی مسیر انتشار اتش در آتش سوزی های بزرگ، مطالعه روان آبهای سطحی به منظور شناسایی پتانسیل منابع زیرزمینی.
‏این کتاب به منظور یادگیری جی ای اس (GIS) از طریق نرم افزار آرک جی.آی.اس (Arc GIS) ‏تدوین و ت الیف گردیده است. ‏چنانچه تا کنون با GIS ‏آشنایی نداشته اید این کتاب ابزار بسیار مناسبی برای یادگیری آن است. با یادگیری Arc GIS‏ به خوبی خواهید توانست مسایل و مشکلات مربوط به GIS ‏را حل نمایید.
این کتاب بر آن است که برای شروع به کارگیری نرم افزار ESRI ArcGIS ‏ به شما کمک کند و هم چنین قصد دارد روش ها و شیوه هایی را که در اجرای یک پروژه سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) با ان درگیر هستید. توضیح دهد. اکر در GIS ‏ تازه کار هستید. این کتاب شروع مناسبی است. در حالی که استفاده از ArcGIS ‏ را یاد می گیرید می اموزید چگونه از یک GIS ‏برای حل مسائل استفاده کنید. این کتاب به دو بخش تقسیم شده است. بخش اول. با عنوان آشنایی با ArcGIS ‏ مبانی Arc GIS ‏و داده های مربوط به GIS ‏ را اموزش می دهد. بخش دوم با عنوان اجرای یک پروژه GIS ‏ از فصل چهارم یعنی برنامه ریزی یک پروژه GIS ‏شروع شده و پروژه نمونه ای در اختیار می گذارد که می تو انید با ان کار کنید. پروژه به نحوی طراحی شده است که اجازه می دهد تا بدون کمک دیگران و تنها با اتکا بر خودتان کار کنید. خواننده ای که مایل است بخش مربوط به پروژه GIS ‏ کتاب را به طور کامل به انجام برساند باید هشت ساعت زمان متمرکز روی پروژه صرف کند. برای شروع، باید Arc GIS ‏ را ‏روی ویندوز کامپیوتر خود نصب کنید. هم چنین نیاز دارید اطلاعات برنامه خودآموز ArcTutor ‏ را روی ویندوز خود یا روی شبکه نصب کنید.

نام کتاب: آشنایی با نرم افزار آرک جی ای اس (Arc GIS)
نویسنده: باب بوت ، اندی میچل
مترجم: امیر عباس نجاری
چاپ: ۱۳۸۳
تعداد صفحات: ۲۵۳
انتشارات: پردازش و برنامه ریزی شهری ( وابسته به شهرداری تهران)
زبان: فارسی
رمز: gistech.ir
حجم:۴۴٫۲ مگابایت

 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
A.R.A.M.Del دانلود کتاب آموزش gis 10.1 ( تصویری ) ArcGIS 2

Similar threads

بالا