کتاب اصول کارکرد و تعمیرات تجهیزات پزشکی

bmkala

عضو جدید
کتاب اصول کارکرد و تعمیرات تجهیزات پزشکی

مجموعه آموزشی که در این جا به شما ارائه می شود کتاب اصول کارکرد و تعمیرات تجهیزات پزشکی نام دارد . این مجموعه توسط مهندس ایمان الله ویسی جمع آوری شده است . در این پکیج آموزشی به بررسی اصول کارکرد و تعمیرات تجهیزات پزشکی شامل تجهیزات دندانپزشکی ، آزمایشگاهی بیمارستانی و عمومی پرداخته شده است .

این کتاب اصولی ترین و جامع ترین مرجع برای راهنمای اصول کارکرد و تعمیرات تجهیزات پزشکی می باشد و همچنین مرجع مناسبی جهت آموزش پرسنل بیمارستانی اعم از پزشک و پرستار و مهندسین پزشکی و مهندسین برق ؛ منبع مناسبی برای تحقیقات و پروژه های دانشجویان و پژوهشگران می باشد .
گسترش روز افزون علم و تکنولوژی خصوصا در جنبه های مختلف زندگی از جمله پزشکی امری انکار ناپذیر است. بدیهی است توسعه علم پزشکی بدون وجود تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی مختلف غیر ممکن می باشد و به نوعی رشد این علم را می توان مدیون وجود دستگاه ها و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی دانست. همکاری پزشکان با مهندسان پزشکی عامل اصلی توسعه این تجهیزات و پیدایش روش های نوین درمان و کنترل بسیاری از بیماری ها بوده است. با توجه به تنوع تجهیزات مختلف پزشکی در زمینه های گوناگونی چون آزمایشگاهی، تصویر برداری، دندانپزشکی، چشم پزشکی، اتاق عمل، فیزیوتراپی، توانبخشی، زیبایی و … و استفاده از رشته های دیگر مهندسی در ساخت این تجهیزات، تسلط بر تمامی دستگاه ها امری غیر ممکن به نظر می رسد. با این وجود داشتن آگاهی کافی در مورد نحوه عملکرد و رفع اشکال این دستگاه ها کمک شایانی در پیشبرد تکنولوژی این دستگاه ها می نماید. عدم وجود مرجع کامل در مورد این دستگاه ها، مولفین این کتاب را بر آن داشت تا تمامی دانسته ها و اطلاعات خود را در قالب یک کتاب جمع آوری نمایند، تا دانشجویان رشته های مهندسی پزشکی، رادیولوژی، علوم آزمایشگاهی، مهندسی برق، تکنسینها و دانش آموزان کار و دانش شاخه تجهیزات پزشکی و سایر افراد علاقه مند در این زمینه بتوانند از آن استفاده کنند. در تالیف این کتاب سعی گردیده است تا اطلاعات مربوط به هر دستگاه به صورت ساده و به دور از فرمول ها و روابط پیچیده و تئوریک بیان شده و بیشتر به بیان مطالب کاربردی پرداخته شود. لازم به ذکر است که سعی بر این بوده تا در این کتاب، دستگاه های پایه ای توضیح داده شود .
خواندن این کتاب به کلیه دانشجویان و دانش پژوهان رشته های مهندسی پزشکی و تجهیزات پزشکی و پرستاران و پزشکان و کلیه پرسنل مراکز درمانی توصیه می شود .
کتاب اصول کارکرد و تعمیرات تجهیزات پزشکی


 
بالا