کتاب «افكار هگل» از چاپ خارج شد

barani71i

عضو جدید
رئيس گروه فلسفه غرب پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي در مورد آخرين اثر خود گفت: كتاب «افكار هگل» با جلد گالينگور از چاپ خارج شد و به زودي در بازار نشر توزيع مي‌شود.

كريم مجتهدي، استاد فلسفه دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آئين و انديشه فارس، ضمن ارائه توضيحاتي درباره آخرين نگاشته خود گفت: آخرين كتابي كه به رشته تحرير در آورده‌ام، كتاب «افكار هگل» است. اين اثر، دومين كتاب بنده در سال جاري پس از كتاب «فلسفه و فرهنگ» است.
وي در خصوص كتاب «افكار هگل» اظهار داشت: نگارش اين كتاب در اواخر بهمن‌ماه سال گذشته به پايان رسيد، اما چون ويراستاري كه مورد نظرمان باشد، نيافتيم، ويراستاري اين اثر به تعويق افتاد.
مجتهدي،‌ تعداد صفحات «افكار هگل» را بيش از 400 صفحه عنوان كرد و ادامه داد: اين اثر از منظر محتوا در رديف كتاب «افكار كانت» است كه در سال 1386 به چاپ رسيد و جالب اينكه در همان سال، دو بار تجديد چاپ شد و اين براي يك كتاب فلسفي، موفقيت بزرگي محسوب مي‌شود.
وي افزود: «افكار كانت» در سال 1386 توسط پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي منتشر شده است. اين كتاب، براي كساني كه مي‌خواهند با افكار كانت آشنايي اجمالي پيدا كنند، نوشته نشده است و براي مطالعه و استفاده از آن به هر ترتيب، خواننده احتمالي بايد از قبل مطالبي در مورد كانت و فلسفه او بداند.
اين استاد فلسفه ادامه داد: «افكار هگل» از چاپخانه خارج شده است و بنده نتيجه نهايي را مشاهده كردم. كتاب با جلد گالينگور توسط انتشارات پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي چاپ شده، اما هنوز وارد بازار نشر نشده است. البته بنده در نظر داشتم اين كتاب با جلد معمولي چاپ شود تا ضمن كاهش قيمت، قدرت خريد دانشجويان افزايش يابد.
به گزارش خبرنگار فارس، كريم مجتهدي در حال حاضر استاد فلسفه دانشگاه تهران و رئيس گروه فلسفه غرب پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي است. از وي تاكنون بيش از 20 كتاب‌ در زمينه فلسفه منتشر كرده است.
وي مطالعات بسياري نيز در مورد «هگل» دارد و از 19 سال پيش تاكنون سه كتاب درباره اين فيلسوف نامدار آلماني منتشر كرده است. «درباره هگل و فلسفه او» در سال 1370، «پديدار شناسي روح از منظر هگل» در سال 1371 و «منطق از نظرگاه هگل» در سال 1377 عناوين سه كتابي است كه به همت اين استاد فلسفه نگارش يافته است.
كريم مجتهدي ابتداي ماه جاري در چهارمين جشنواره بين‌المللي فارابي به عنوان پيشكسوت علوم انساني ايران تقدير شد و لوح تقدير يونسكو و مدال طلاي جهاني ابن‌سينا را دريافت كرد.
اين استاد برجسته دانشگاه در همايش روز جهاني فلسفه كه هفته قبل در كتابخانه ملي برگزار شد، مديريت يكي از پانل‌هاي تخصصي را بر عهده داشت.
 

Similar threads

بالا