[کارگاه های هنری] - کارگاه طراحی صنعتی

Data_art

مدیر بازنشسته
1- لوئیجی کولانی (Luigi Colani):
طراحی شیوه قانونمندی است که طراح باید طی مراحل متوالی به پاسخ در قبال نیاز دست یابد.

2- فیلیپ استارک (Phillipe stark):
طراحی یک تفکر خلاقه است که جهت اثبات آن باید به پشتوانه مباحث علمی مسلح بود.

3- فردیناند پورش (Ferdinand Porsche):
تحلیل و فرموله بندی کردن صورت مسئله، سیستم عامل یک پروسه طراحی است. طراحی همواره در 2 فاز تئوری و عملی خلاصه می شود که فاز عملی همواره متأثر از فاز تئوری است. بنابراین هرچه فاز تئوری قوی تر باشد، طرحهای فاز عملی نیزاز اعتبار و کیفیت بالاتری برخوردارند.

4- الکس آزبورن (Alex Osborn):
طراحی در واقع رویاهای طراح است که چنانچه بدون پشتوانه علمی و توجیه عملکردی باشد، حبابی بیش نخواهد بود.

5- ویکتور پاپانک:
طراحی تلاشی آگاهانه است برای ایجاد نظمی نتیجه بخش.

6- تئودور مالدونادو (Theodore Maldonado):
طراحی صنعتی یک فعالیت ادراکی مبتنی بر تفسیر مشخصات فرمی اشیائی که به صورت صنعتی تولید می شوند می باشد. مشخصات فرمی نه تنها خصوصیات خارجی بلکه تمامی روابط ساختاری را دربر می گیرد که هم از دو نظر استفاده گر و تولید کننده، یک شیئ واحد و همگون می سازد.

7- روژه تالون (Roger Talon):
طراحی عبارتست از جستجوی اطلاعات و روش کار در بررسی مسئله و طی آن اشیاء محیط زیست با ویژگیها و نیازهای جسمانی و روحی انسانهای یک جامعه تطبیق داده می شوند.

8- پروفسور لوباخ (Prof. Lubach):
طراحی صنعتی روندی است که طی آن تولیدات صنعتی مورد استفاده قابل ساخت با نیازهای جسمی و روانی استفاده گران فردی و جمعی تطبیق داده می شوند.

9- ژوسیلین دنوبله (Jocelyn Denoblet):
طراحی عبارتست از پروسه ستنزهایی که به صورت فنی و جامع میان گروه مصرف در برقراری ارتباطی مناسب جهت تصمیم گیری بر روی ابداع هر محصول جدید می باشد. این پروسه تمامی ظواهر محیط انسانی را که شامل تولیدات صنعتی است در بر می گیرد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
نقش اسکیس در فرایند طراحی

نقش اسکیس در فرایند طراحی

نقش اسکیس زدن در هنرهای دیجیتالی بستگی به این دارد که شما سایت طراحی می‌کنید، هویت، تصویرسازی، طراحی کانسپت، یا طراحی‌های دیگر. مثلا یک تصویرسازی یا طراحی لوگو معمولا به اسکیس‌های بیشتری نیاز دارد تا وب‌سایت.
یک پروژه بزرگ با بودجه بالای مشتری در تمام طول پروسه طراحی از اسکیس زدن بهره خواهد برد. اسکیس زدن باعث می‌شود قبل از آنکه زمان زیادی را صرف موشکافی یک راه‌حل بکنیم، مطمئن شویم در جهت نظر مشتری پیش می‌رویم. اسکیس زدن می‌تواند بصورت آزاد و بی‌قید و با کانسپت‌های پایه‌ای شروع شود، سپس روی چیدمان و ترکیب‌بندی آن کار کنید. بعد از آنکه جهت‌گیری‌های کلی مشخص شد، کانسپت‌ها می‌توانند با اسکیس‌های دارای جزئیات باز هم دقیق‌تر شوند.
پنج مزیت اسکیس در طراحی
کاربردهای متعددی برای اسکیس زدن در طراحی وجود دارد. در اینجا پنج دسته از این کاربردها را به همراه مثال‌ها و لینک‌های مربوط مرور میکنیم:
1. توسعه سریع کانسپت
اسکیس زدن یک راه عالی برای کاوش سریع کانسپت‌ها است. شما می‌توانید یک یا دو ساعت اسکیس بزنید و راه‌حل‌های مناسب متعددی را برای یک مسئله طراحی بدست آورید. این یک مرحله پایه‌ای در پروسه طراحی است. کار کردن روی کانسپت بر روی کاغذ، قبل از رفتن سراغ کامپیوتر باعث صرفه‌جویی در وقت شما خواهد شد. گرچه اسکیس زدن با کامپیوتر هم مقدور است، اما مانند اسکیس زدن روی کاغذ سریع نیست.
در مقاله اسکیس‌های طراحی لوگوی bioTrekker طراح karley barrett گستره‌ی اسکیس‌های اولیه خود برای طراحی لوگو را به ما نشان می‌دهد. او قبل از اینکه کانسپت‌ها را فقط به تعدادی از بهترین ایده‌ها محدود کند، بیش از 60 راه‌حل مناسب اولیه را بررسی کرده است. دیدن اینکه چگونه اشکال نمادین، تایپوگرافی و چیدمان‌ها را مورد کاوش قرار داده است خالی از لطف نیست.
او بر روی چندین ایده کار کرده است و به دنبال بهترین نمایش ایده‌هاست. چون اسکیس‌های کوچک زده است، قادر است سریع‌تر کار کند و در زمان نسبتاً کوتاهی تعداد زیادی ایده خلق کند.






اسکیسهای طراحی لوگوی bioTrekker



طراحان محصول زمان زیادی را به اسکیس زدن می‌گذرانند، اگر شما بخواهید کفش ورزشی، یک قطعه مبلمان یا دوچرخه طراحی کنید، ایده‌ها از کامپیوتر شروع نمی‌شوند، بلکه شروع آنها روی کاغذ است.
James در وبلاگ bicycle design در مورد اسکیس زدن می‌گوید: «آوردن سریع ایده‌ها روی کاغذ، تنها راه بررسی آنهاست که ببینیم اگر ارزشش را دارد به مرحله بعد برویم. رندر کامپیوتری و طراحی مدرن بکمک کامپیوتر و بسته‌های نرم‌افزاری مدلسازی خوب هستند، اما همیشه نقطه شروع فکر کردن روی کاغذ با همان مداد خوب قدیمی خودمان است»


 

D I S A

عضو جدید
[طراحی صنعتی] - چراغ مطالعه 10 کیلویی

[طراحی صنعتی] - چراغ مطالعه 10 کیلویی

این چراغ توسط 2 طراح آلمانی به نام های Tobias Sieber و Samuel Treindl طراحی شده که از یک وزنه 10 کیلوگرمی مسی ساخته شده است. ویژگی این طرح اینست که قیمت آن با بالا و پایین رفتن قیمت جهانی مس تغییر خواهد کرد.
"چراغ 10 کیلوگرمی" نمایانگر راهی است که افراد می توانند با خرید اینگونه محصولات سرمایه گذاری انجام دهند و بنوعی دید خود را از اینکه وسایل را صرفا خریده و انبار کنند، تغییر دهد.
بازوی این چراغ مطالعه، که پوشش دهنده کابل برق آبی رنگ این محصول است، بدور دسته ی این وزنه ی 10 کیلوگرمی پیچیده شده و فرم زیبایی را ایجاد کرده است.
این طرح برای اولین بار در نمایشگاه امسال DMY شهر برلین به نمایش در آمده بود.
تهیه شده در پایگاه اطلاع رسانیگزارشگر طراحی صنعتی
منبعdezeen.com



 

D I S A

عضو جدید
[طراحی صنعتی] - چند کاره گی در بهترین حالت

[طراحی صنعتی] - چند کاره گی در بهترین حالت

سه قطعه مبلمان چند منظوره که امکانات نامحدودی را برای زندگی‌ انعطاف پذیر فراهم می آورند.
Yi-Cong Lu سه قطعه مبلمان را طوری طراحی کرده است که در فضاهای کوچک بسیار کاربردی بوده و هر یک چند وظیفه را انجام می دهند و قادرند یک فضای خانگی و مسکونی را ظرف چند لحظه به یک مکان کاری و اداری مبدل نمایند.
این مجموعه تشکیل شده از: یک چراغ زمینی‌ که Lightboy نامیده می شود و طوری تا می شود که می‌توان آن را مانند یک جارو به دیوار آویزان نمود؛ Panel قطعه دیگری در این مجموعه است که بسیار کاربردی بوده که می تواند هم به عنوان یک تخته وایت برد دیواری، قفسه کتاب، میز تحریر و یا حتا جارختی ایستاده مورد استفاده قرار بگیرد؛ و در نهایت Fade, که یک پارتیشن پرده ای است و از میله‌های قابل تغییر ساخته شده و می تواند فضا را به هر نحو دلخواه تقسیم بندی نماید، به عنوان مثال می تواند یک فضای بسته برای کار و مطالعه ایجاد کند و یک اتاق خواب میهمان بسازد.
طراح می گوید که وضعیت فعلی‌ وی الهام بخش او برای طراحی این قطعات بوده است؛ وی می گوید که همیشه مجبور بوده که فضای زندگی‌ اش را بین محلی برای کار و محلی برای سکونت تقسیم نماید، و متوجه شده که فضاهای زندگی‌ ما به گونه ای طراحی نشده اند که برای هردو منظور کاربرد داشته باشند. وی تمایل دارد که این قطعات را به تولید انبوه برساند و در حال حاضر به دنبال سازنده ای برای آنها می گردد.
تهیه شده در پایگاه اطلاع رسانیگزارشگر طراحی صنعتی
ویدئو:
منبع

 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
طراحی های مسخره

طراح و معمار Katerina Kamprani دست به طراحی های عجیب و مسخره ای زده است. او اشیاء معمولی را به گونه ای تغییر داده است که مسخره و غیر قابل استفاده شوند. البته این طراحی های او به ما یاد آور می شود که باید خیلی شکر گذار باشیم که دانشمندان باهوشی داشتیم !!!














 
بالا