کارشناسی ارشد mba

وضعیت
موضوع بسته شده است.

iran-eng1

عضو جدید
با سلام به دوستان گلم
من میخوام کارشناسی ارشد mbaشرکت کنم و مدرک کارشناسیم مهندسی مکانیک
از دوستان عزیزم میخوام در مورد منابع کارشناسی ارشدmba راهنمایی کنن;)
 

iran-eng1

عضو جدید
به نظر شما من چه کلاس هایی رو برم و از چه منابعی استفاده کنم؟
پارسه کلاس کنکور ارشد مدیریتmba داره؟
 

ashima

عضو جدید
با سلام خدمت دوستان
بچه ها از كسايي كه ميخاين ام بي اي امتحان بدن كسي از مشهد نيست ؟
 

iran-eng1

عضو جدید

MBAچیست؟

دوره کارشناسی ارشد مدیریتmba یا
Master of Business Administration
[FONT=TimesNewRoman,Bold]به منظور پرورش مدیرانکارآمد جهت ادارۀ سازمان های اقتصادی اجتماعی، تولیدی یا خدماتی طراحی شده است . هدف این دوره تربیت افرادی است که یا خود مدیرانی توانمند شوند و یا به ع نوان مشاورمدیریت به ارائه خدماتmمشاوره ای به سازمان ها بپردازند.
دردوره یmbaتلاش می شود که فرد برای انجام امور زیر آمادگی لازم را کسب کند:
1-مدیریت موثر و کارآمد سازمان با یک بخش تخصصی آن ، نظیر بخش های تولیدی، بازاریابی فناوری اطلاعات و ...
2-ایجاد تحول در یک بخش تخصصی سازمان
3-طراحی، هدایت و رهبری تحول در کل سازمان پس از کسب تجارب عملی در مدیریت
4-کارآفرینی با ایجاد فعالیت های جدید در درون سازمان و یا ایجاد کسب وکارهای جدید
5-ارائه خدمات مشاوره ای و مطالعاتی در زمینه های مزبور بر مدیران سازمانهای اقتصادی و اجتماعی
اگر سوال دیگری هم هست بپرسید این چند وقته خیلی در مورد mba تحقیق کردم
[/FONT]
 

s_samaneh

عضو جدید
MBAچیست؟

دوره کارشناسی ارشد مدیریتmba یا
سلام
مرسی که کمک می کنید
منابع ارشد MBA رو دارید ؟


منابع مدیریت اجرایی و مدیریت MBA کارشناسی ارشد
منابع درسی کنکور کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی و MBA

کتاب جامع سوالات کنکور MBA سالهای گذشته:
1.
مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی و MBA همراه با پاسخ تشریحی 86-74: زبان انگلیسی - استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت ناشر: نگاه دانش

درس 1) ریاضیات فنی و مهندسی) :
1
-كتاب آبی آقای مسعود آقاسی انتشارات نگاه دانش
2 -کتاب ریاضیات 1و2 مسعود نیکوکار
3
-کتاب ریاضیات 1و2 فرزین حاجی جمشیدی ( تست)
4
-کتاب ریاضیات 1و2 معتقدی ( پارسه )
5
-کتب ریاضیات عمومی 1 و 2 کارشناسی مهندسی

درس 2) زبان عمومی و تخصصی) :
1. Management (A Global Perspective) 10th edition – By Koontz and Weihrich
2. Management (6th Edition) - by: S.P.Robbins & M.Coulter
3. 504 Essential Words
(ترجمه فارسی)
4
-زبان عمومی، انتشارات آزاده ، سری راهیان ارشد
5
-كتاب بنفش آقایان اصلانی، مجبوری، و غفارزادگان - انتشارات نگاه دانش
6
-زبان عمومی پردازش

درس 3) سنجش هوش و استعداد تحصیلی رشته مدیریت GMAT) :
1
-كتاب صورتی اصلانی، مجبوری، و غفارزادگان - انتشارات نگاه دانش
2
- 2 جلد کتاب GMAT احمد صداقت : انتشارات نگاه دانش
3
-كنكور كارشناسی ارشد GMAT استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته‌های MBA و مدیریت اجرایی؛ ناشر:آزاد ؛ نویسنده : شهاب بچاری
4
-چگونه برای آزمون GMAT آماده شویم؟ ؛ احمد صداقت ؛ انتشارات نگاه دانش



 

s_samaneh

عضو جدید
MBAچیست؟

دوره کارشناسی ارشد مدیریتmba یا
سلام
مرسی که کمک می کنید
منابع ارشد MBA رو دارید ؟

قدمتMBA در دنيا به حدود 100 سال مي رسد اولين تلاش ها براي راه اندازي اين رشته در آمريکا و همراه با تغيير و تحولات صنعتي و بينش هاي جديد مديريتي رخ داده است و بنا بر نقل قول هاي موجود در Wharton Business School وابسته به دانشگاه پنسيلوانيا متولد شده باشد. گسترش سريع اين رشته در سالهاي دهه 60و 70 ميلادي منجر به اين شد که در ايران نيز در دهه 70 ميلادي مرکزي تحت عنوان ICMS و با همکاري دانشگاه هاروارد راه اندازي شود که متاسفانه بعد از انقلاب مورد بي توجهي قرار گرفت و منحل گرديد. دومين گام در اين راستا توسط سازمان مديريت صنعتي برداشته شد که در اواخر دهه 60 شمسي اقدام به راه اندازي دوره مديريت اجرايي( Executive MBA) EMBA نمود ليکن به دليل عدم تبليغات مناسب و نيز شرايط دشوار ورود جاي چنداني در ميان فارغ التحصيلان جديد باز نکرد. سرانجام در اول دهه 80 شمسي دانشگاه صنعتي شريف به اتکاي وجهه منحصر به فرد خود اقدام به راه اندازي اين رشته با توجه به نياز شديد کشور نمود. علي رغم اين تلاشها، هنوز تا رسيدن به کشورهاي توسعه يافته و حتي بسياري از کشورهاي در حال توسعه راه درازي در پيش رو داريم. در حالي که MBA امروزه يکي از معيارهاي رشد کشورها محسوب مي شود، در سنگاپور با 4 ميليون نفر جمعيت حدود 30 دوره MBA و در آمريکا 700 دوره وجود دارند در ايران تعداد دوره ها و ظرفيت هاي مورد پذيرش و شرايط بسيار محدود و دشوار است.

MBA
چیست؟
رشته تحصیلی MBA در حدود ده سال است که در دانشگاه های ایران تدریس می شود و اخیرا نیز با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.MBA مخفف عبارتMaster of Business Administrator می باشد و دارای گرایش های متعددی می باشد که دانشجویان در سال دوم تحصیل می توانند گرایش مورد نظر خود را برای ادامه تحصیل در این رشته برگزینند. MBA یکی از پرطرفدارترین و پر سود ترین رشته های تحصیلی است و برای تحصیل در آن شما با هر مدرک لیسانسی می توانید در آزمون های مربوطه ثبت نام کنید.
رشته MBA به دلیل تفاوت های ماهیتی از ظاهر آسان و جذابی نسبت به سایر رشته های برخوردار است ولی در عمل برای موفقیت در کنکور و تحصیل در آن نیازمند توانمندی های هوشی و ذاتی خواهید بود که می تواند تضمین کننده موفقیت یا شکست شما در این رشته باشد.
رشته MBA درکنکور سراسری کارشناسی ارشد ایران جزو رشته های قرار گرفته که افراد می توانند بدون توجه به مدرک تحصیلی دوره کارشناسی خود به عنوان انتخاب دوم(52 رشته در این دسته قرار دارند) گزینش نمایند.
دوره کارشناسي ارشد MBA سومين مدرک در مديريت کسب و کار به حساب مي آيد و اساساً براي ايجاد مهارت هاي مديريتي در مهندسان رشته هاي مختلف به کار مي رود.


چرا MBA :

اگر مي خواهيد خود را قانع کنيد که چرا بايد MBA را انتخاب کنيد، کار دشواري نخواهيد داشت. جايگاه MBA در دنياي امروز امکان ادامه تحصيل در برترين دانشگاههاي داخل و خارج را در اختيار شما رار خواهد داد. در صورتي که زمينه شغلي مد نظر شما باشد، با توجه به اينکه اين رشته بسيار نوپاست و با استقبال شديد سازمانها نيز مواجه شده است مي توان بازار کار بکر و دست نخورده آن نظر داشت، هرچند در آمريکا علي رغم سابقه 80 ساله هنوز بازار کار بسيار وسيعي در اختيار فارغ التحصيلان قرار دارد. در ايران نيز آمارهاي فعلي نشان از تضمين شغل در آينده دارد. MBA قابليتهاي شما را وراي تخصصي که اکنون داريد توسعه خواهد داد و شما را به شخصي مبدل خواهد کرد که هيچ سازماني قادرنخواهد بود به راحتي از روي تخصص شما عبور کند. اين نکته که قادر هستيد MBA را به عنوان رشته دوم همراه با رشته اصلي خود امتحان دهيد نيز قابل توجه است. هرچند MBA ارزشي وراي رشته هاي تخصصي و فني در دنياي امروز دارد.
 

ashima

عضو جدید
تو اين سايت چرا همه بي معرفتن اخه من يه پيام به يه نفر دادم گفتم جزوه اي چيزي داري به دستم برسون اصلا انگار نه انگار تحويل نميگيرن . اي بابا
 

marde javan

عضو جدید
ممنون دوستان ولی یک چیزی منو نگران کرده, من مهندسی الکترونیک میخونم و میخواهم برای ارشد مدیزیت MBA شرکت کنم, ولی برای دکتری چیکار کنم؟ یعنی گرفتن دکتری MBA سخته؟ آیا با همان ارشد MBA میتوان آینده خودمان را تضمین کنیم که از نظر مالی و شغلی مشکلی نداشته باشیم؟
 

amin.ir

کاربر فعال
1- خود Mba یعنی ارشد و دیگه لازم نیست بگین ارشد mba و یا دکترای mba
مثل اینه که بگیم من میخام دکترای فوق لیسانس برق بگیرم!
2-مگه با دکترا ایندتون تضمین میشه؟ اتفاقا از نظر کاری بنظر من اکثر کسانی که فوق لیسانس دارن موفق تر از دکترا هستن چون جذب کار میشن و پیشرفت میکنن ولی دکترا اگه خیلی شانس داشته باشی یه جا هیئت علمی میشه(شهرستانهای دور چون تهران که براحتی نمیشه) و یه حقوق کارمندی و ...
3-mba رشته ایه که اگه از یه دانشگاه خوب بگیرین شاید بیشتر از هر رشته ای میتونه باعث رشدتون بشه
4- اگر بعد از mba فردی نتونه کاری بکنه و چیزی یاد نگیره و طبق رسوم ما ایرانیها که تو کنکور دادن حرفه ای هستیم و نمیدونیم اصلا برای چی کنکور میدیم! خواست دکترا بخونه میتونه تو رشته های زیر امتحان بده و ادامه بده
الف-dba
ب- کلیه گرایشهای مدیریت(بازرگانی،منابع انسانی، بازاریابی، دولتی و ....)
 

marde javan

عضو جدید
ممنون دوست گرامی
یکی از دوستام گفت که یکی از آشناهایش کلی درس خوند و کلی زبان انگلیسی خوند و ریاضیات دوره دکتری را حتی میخواند و حل میکرد ولی متاسفانه نتونست سراسری بیاورد ولی شبانه را آورد, خوب این یک نوع نا امیدی به آدم میده دیگه, من دو سال وقت دارم و مهندسی الکترونیک هم که زبان و ریاضی زیاد داره به چه شکل من میتوانم سراسری بیاورم؟ در این زمینه هم راهنمایی کنید ممنون میشم.
 

amin.ir

کاربر فعال
مگر شبانه سراسری نیست؟
شبانه و روزانه تنها فرقی که دارن اینه که باید هزینه پرداخت کنی مگرنه روی مدرک هم حتی نمیزنن شبانه
من پیشنهاد میکنم به مدیریت اجرایی هم فکر کنی چون قبولیش راحتتره و کیفیتش فرقی نداره
 

marde javan

عضو جدید
نه منظورم اینه که میخواهم روزانه بیاورم. راستی هزینه یک ترم شبانه چقدر میشه؟ حالا مدیریت اجرایی چه تفاوتهایی با MBA داره؟ بازار کار؟ درامد؟ و کل وضعیت های دیگر, چون من حوصله درسهای حفظی را دارم و بهش علاقه دارم.
 

amin.ir

کاربر فعال
تقریبا هیج تفاوتی نداره (از نظربازار کار و درامد و .... که هیچ تفاوتی نداره)
هزینه شبانه فکر کنم حدود 6 میلیون تموم شه کل دوره
 

marde javan

عضو جدید
6 میلیون! خب من وضع مالی آنچنان خوبی ندارم که از پسش بر بیام, روزانه که هزینه ای نداره درسته؟
حالا واحدهای درسی دوره ارشد هر کدام از اون رشته ها بیشتر چه جنبه ای داره؟ آیا ریاضیات هم در آن وجود داره؟ فکر نکنم محاسبات آنچنانی داشته باشه درسته؟
در آخر این را هم اضافه کنید که منابع کنکورشان در چه درسهایی باهم تفاوت داره؟ البته منابع MBA را میدانم و اینکه میشه یک کنکور را بدهیم و در تعیین رشته, رشته مورد نظر را انتخاب کنیم؟
 

amin.ir

کاربر فعال
6میلیون برای کل دوره 4 ترم منظورم بود
برای مدیریت اجرایی: تئوری مدیریت، زبان، فارسی، دانش مسایل روز،gmat
 

marde javan

عضو جدید
حالا دوست گرامی من واقعا علاقه دارم که روزانه بیاورم, من هم اکنون در دانشگاه آزاد درس میخوانم و با دانشگاه های سراسری مثل دانشگاه تهران و صنعتی شریف و .... نمیشه مقایسه کرد, به نظرت من با این شرایط تا 2 سال دیگر میتوانم رتبه خوب ( مثلا زیر 50 ) را بیاورم؟ باید به چه صورتی در این زمینه عمل کنم تا به اون خواسته ام برسم؟
 

everhossein

عضو جدید
میتونی دوست من! چرا که نه!
این یه ذهنیت مسمومه که مثلا با برو بچه های فنیه شریف نمیشه رقابت کرد!
وقت خوبی داری ولی باید برنامه ریزی خوبی داشته باشی! مسلما" دروس مهندسیت هنوز مونده پس بهتره که ابتدا انگلسیت رو قوی کنی بعدش ریاضی رو!
جیمت رو میشه فقط تو چند ماه کم جمع کرد
بسم ا...
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا