کارت گرافیک‌های gtx 980m و gtx 970m انویدیا

javad ta

عضو جدید
کاربر ممتاز
کارت گرافیک‌های GTX 980M و GTX 970M انویدیا، ۷۵ درصد بازده‌ی نسخه‌های دسکتاپ را خواهند داشت.


چندی پیش انویدیا جدیدترین چیپ‌های گرافیکی‌اش با نام‌های GTX 980 و GTX 970 را برای رایانه‌های شخصی عرضه کرد. حال این شرکت قصد دارد تا نسخه‌ی موبایل این چیپ‌ها را با حداکثر پتانسیلی که دارند بر روی لپ‌تاپ‌ها نیز عرضه کند. انویدیا وعده‌ی داده که سری M از دو کارت گرافیک نام‌برده شده، ۷۵ درصد قدرت چیپ‌های نسخه‌ی دسکتاپ را ارائه خواهند کرد.

دو مدل جدید چیپ‌های گرافیکی انویدیا در حال حاضر جزو برترین‌های بازار هستند و استقبال گرمی نیز از آن‌ها شد. پس از عرضه‌ی موفق این چیپ‌های گرافیکی، انویدیا بار دیگر به مانند همیشه سری M مخصوص لپ‌تاپ‌ها را در برنامه‌ی کاری خود قرار داده است و این‌بار با هدف بیشترین بازدهی ممکن، سعی دارد تا لپ‌تاپ‌ها را به جایگاهی بسیار بهتر از قبل برای اجرای بازی‌های رایانه‌ای و عملیات‌های سنگین گرافیکی تبدیل کند. GTX 980M و GTX 970M می‌توانند ۷۵درصد توانایی مدل‌های بزرگ‌تر خود را داشته باشند یا به نوعی دو برابر قوی‌تر از مدل GTX 680M باشند.
http://www.****************/upload/images/ot5ten97t1w0dkhzhw.jpg


بازدهی دو برابر در مقابل GTX 680M

معماری این دو چیپ‌ست برپایه‌ی Maxwell است و از تکنولوژی‌های MFAA یا Multi-Frame Anti-Aliasing پشتیبانی می‌کند که قابلیت پیشرفته‌ی بهینه‌سازی لبه‌ها حتی در حداقل کارایی را ارائه می‌کند. این کارت گرفیک‌ها قادر به خروجی تصویر در رزولوشن 4K هستند و همچنین از سوپر رزولوشن داینامیک و VXGI یا Voxel Global Illumination که توانایی خارق‌العاده‌ای در ایجاد نورپردازی‌های واقعی و سایه‌زنی‌های شگفت‌انگیز برای بازی‌های نسل جدید و موتور‌های گرافیکی را دارند، بهره می‌برد. هر دوی این‌ چیپ‌ها از تکنولوژی DirectX 12 نیز پشتیبانی کامل می‌کنند.
انویدیا علاوه بر این‌که به فکر بیشترین بازدهی بوده، رویکردی صرفه‌جویانه در مصرف باتری نیز داشته است که به لطف معماری خاص چیپ‌ها در بهره‌وری مناسب از انرژی و همچنین نرم‌افزار Battery Boost، می‌تواند تا درصد بالایی عمرباتری لپ‌تاپ را در پردازش‌های سنگین افزایش دهد. با کمک نرم‌افزار Battery boost تنها با یک کلیک می‌توان تنظیمات گرافیکی بازی را برای اجرا در حالت مصرف بهینه، تغییر داد. این عملکرد با محدود کردن نرخ فریم بازی و انتقال صحیح انرژی به قطعاتی که بیشترین کاربرد را در اجرای بازی دارند، میسر می‌شود.

http://www.****************/upload/images/g85y39z17gvuisca4vs9.jpg

نرخ فریم چندین برابری در حالت باتری

انویدیا وعده داده است که این چیپ‌های گرافیکی جدید تا ۴۰ درصد عمر باتری را نسبت به استاندارد معمول در هنگام کار افزایش خواهند داد.
دو لپ‌تاپ Asus G751 و MSI GT72 از چیپ‌ست‌های جدید شرکت انویدیا بهره می‌برند، اما هنوز قیمت دقیق آن‌ها اعلام نشده است.
http://www.****************/upload/images/aydtwt5bi4wdk3aw3r.jpg
 
Similar threads
بالا