کارت های DVB - اینترنت ماهواره ای

behrouz1100

عضو جدید
واژه DVB مخفف عبارت Digital Video Broadcasting و یا پخش ویدئوی دیجیتال می باشد .
DVB روشی برای ارسال همزمان چندین کانال صوتی و تصویری ، اطلاعات مشترک آنها ، اطلاعات مربوط به نام کانال ها و اطلاعات Teletext ، EPG و ... می باشد .
در حقیقت استاندارد DVB شامل زیر مجموعه هایی است که هر کدام برای منظوری خاص بکار می روند ، این زیر مجموعه ها شامل موارد زیر می شوند :
DVB-S : مخفف DVB-Satellite می باشد و برای ارسال دیجیتال اطلاعات رسانه ای از طریق ماهواره استفاده می شود .
DVB-C : مخفف DVB-Cable می باشد و استانداردی برای ارسال دیجیتال اطلاعات رسانه ای از طریق کابل برای تلویزیونهای دیجیتال کاربرد دارد .
DVB-T : مخفف DVB-Terrestrial می باشد و برای ارسال اطلاعات رسانه ای دیجیتال از طریق آنتن های زمینی برای تلویزیون های دیجیتال کابرد دارد .
DVB-SI : مخفف DVB-Service Information می باشد و کاربرد آن در ارسال دیجیتال اطلاعات رسانه ای وابسته به نوع سرویس می باشد .
DVB-CI : مخفف DVB-Common Interface conditional access می باشد . از این استاندارد برای ارسال اطلاعات مربوط به سرویس های کد شده و کارتی ویژه استفاده می شود .
کارت های DVB مانند سایر کارت های سخت افزاری بر روی PCI Slot کامپیوتر نصب شده و قابلیت دریافت دیتا ( Data ) و تصویر را دارند ، به این معنی که می توانید برای Recieve کردن اطلاعات از آنها استفاده کنید .
برای استفاده از اینترنت باید یک اکانت از سرویس های یک طرفه خریداری و تجهیزات دریافت خود را بر روی ماهواره سرویس دهنده تنظیم نمائید ، سپس با وارد کرد ID و Password اکانت خود ، از اینترنت پر سرعت استفاده کنید .
کارتهای DVB قابلیت Send نداشته و شما همــزمان باید از یک اینترنت Dial up برای Send استفاده کنید ، سرعت دریافت ( Recieve ) اطلاعات در اینترنت ماهواره ای بسیار بالاتر از خطوط Dial up بوده ( 400Kbps تا 2Mbps ) که برای دانلـــود بسیار مناسب می باشند .

کارت های DVB موجود در بازار شامل Dec3000 , Pinacle , Twinhan , Nova , Nexus , Skystar 2 و ... بوده که از لحاظ سازگاری و کیفیت کارتهای Skystar2 قابل ملاحظه می باشند . البته نوع USB از کارت های DVB نیز موجود است که از لحاظ قابلیت حمل مورد توجه بوده و بیشتر برای Laptop استفاده می شود . در اینصورت کامپیوتر شما باید از USB 2 بهره گیرد .
tehrandat.net
 

EECi

مدیر بازنشسته
همونطور که می دونید درج این مطالب ممکنه منجر به .... شدن سایت بشه
 

Similar threads

بالا