کاربرد متر لیزری چیست؟

msc87

عضو جدید
متر لیزری اموزش ;)
سلام دوست عزیز
خیلی خوشحالم که بعد از کلی فعالیت در این باشگاه میبینم یه سری هم به
این تالار زدی!!!!!!!:surprised::biggrin:
اما در مورد متر لیزری منظورتون از آموزش چیه؟!!!!!
چون من با متر لیزری کار کردم ولی چیز خواصی برای آموزس نداره........
 

mohammadheidary

عضو جدید
فقط نحوه کار با متر میخواستم تا برای دوستم بگم;)



سلام
متر لیزری دارای دکمه های distو powerو.. میباشد ،که از دکمه دیست برای اندازه کیری طول استفاده میشود که با فشار دادن آن می توان فاصله را بدست آورد.
برای مثا اگر بخواهیم عرض پنجره را بدست اوریم با قرار دادن آن بر روی یکی از لبه های پنجره بطوری که با لبه روبررو مساوی باشد با فشار دادن دکمه طول بعد از چند ثانیه بدست می آید.
 

shirin.n

عضو جدید
متر لیزری اموزش ;)
از آنجایی که کار کردن با مترهای پارچه ای و فلزی به دلیل سنگینی یا خطر تیز بودن لبه های آنها دشوار است، از مترهای لیزری استفاده می کنیم. همچنین این مترها برای اندازه گیری فاصله تا مکانهایی که دسترسی به آنها دشوار است (مانند سقف) به کار میرود.
فقط کافی است روی نقطه ای که می خواهیم فاصله آن را تا مقصد به دست بیاوریم ایستاده و دکمه dist را بزنیم. البته برای تنظیمات این دستگاه باید فشار نسبی ،د ما و... در نظر گرفته شود.
این دستگاه با نور لیزر کار می کند و برد آن حد اکثر 20 متر می باشد. از این دستگاه برای اندازه گیری ابعاد عوارض (طول، عرض، ارتفاع، حجم) استفاده می شود.
امیدوارم که توضیحاتم برای شما مفید بوده باشد.
 

msc87

عضو جدید
فقط نحوه کار با متر میخواستم تا برای دوستم بگم;)
بعد از توضیحات مفیدی که دوستان دادند فقط یک نکته باقی می مونه اونم اینکه در زمان اندازه گیری دقت کن که شروع اندازه گیری از جلوی دستگاه است یا از انتهای دستگاه این به خطر اینه که ممکنه در اندازه گیری بایاسی به اندازه طول دستگاه داشته باشی.این تنظیم درقسمت تنظیمات دستگاه قرار داره یا در کاتالوگ دستگاه طول دستگاه داده شده و نحوه اعمال آن را نیز بیان شده.

موفق باشی
 

redblue

عضو جدید
کاربرد متر لیزری چیست؟

سلام دوستان
میخواستم ببینم کسی اطلاعات دقیقی در خصوص کاربرد و نحوه کار متر لیزری داره؟ایا درسته که میگن باید در شب ازش استفاده کرد؟
ممنون از همگی:gol::gol:
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

li.j@

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام دوستان
میخواستم ببینم کسی اطلاعات دقیقی در خصوص کاربرد و نحوه کار متر لیزری داره؟ایا درسته که میگن باید در شب ازش استفاده کرد؟
ممنون از همگی:gol::gol:

سلام ........
متر لیزری شکلش مث بیسیم میمونه و یه لیزر داره که به نقطه مورد نظر برخورد میکنه و فاصله اون نقطه تا دستگاه رو بهت میده و بیشتر برای جاهایی که استفاده از متر معمولی امکان پذیر نباشه استفاده میشه البته به خاطر راحتی کار و دقت بالای اون میشه همه جا ازش استفاده کرد فقط هزینه خرید اون نسبت به متر معمولی زیادتره......اتفاقا من خودم یه هفته پیش یه سالن آمفی تئاتر داشتیم که ارتفاعش زیاد بودش حدود 13 متر و دارای شکست های زیادی بود که با متر دستی قابل برداشت نبود و ما مجبور بودیم که ام دی اف سقف و بدنه ی سالن رو برا پیمانکار صورتجلسه کنیم که من خودم با متر لیزری اونو متر زدم که روزم بود و هیچ مشکلی نداشت خیلی هم کارو سریع و راحت میکنه و دقت خوبیم داره و یه نفری میشه فاصله دو نقطه رو اندازه بگیری و این باعث میشه که نیروی کار کمتر بشه ........به نظر من که خیلی عالیه اگه اطلاعات ریزتری میخوای میتونی از اینترنت بگیری .............قیمتش با توجه به مدلاش فرق داره ولی اداره ما یکی برامون خریده که حدود دویس هزار تومن بودش با باطری نیم قلمی شارژ میشه ...امیدوارم که تونسته باشم کمکی کرده باشم.........اگه بازم سوالی بود در خدمت شما دوست عزیر هستم:gol::gol:
 
بالا